English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anthony Annan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 168, 169, 170  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 10:38    Post subject: Reply with quote

Tydligen är Galatas skadedrabbat och har ett ihåligt försvar som släpper in lätta mål. Annan är nog som klippt och skuren för att förstärka deras defensiv.
De har också ny arena som är på väg att byggas klar, så det verkar finnas ekonomiska resurser.
http://front2.svenskafans...?id=368776
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 10:40    Post subject: Reply with quote

Dæven. Er ikke så dum du nieuwlaat.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Strand
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 10:40    Post subject: Reply with quote

Hvor mange prosenter skal Start ha av et evt. salg?
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 11:07    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at Start skal ha en god del videresalgsprosent. Har dessverre ikke kilder, men i hodet mitt tror jeg det var ca. 30-40 %.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 11:09    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at det var 20%? Skal se om jeg finner linken som ble postet her.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 11:12    Post subject: Reply with quote

Fant det:

Juchmako2 wrote:
Da har vi i alle fall fått svar på hvor mye Start skal ha ved et Annan-salg:

Fædrelandsvennen wrote:
Start skal ha om lag 20 prosent av pengene RBK får for Annan, etter at de 10 millionene trønderne betalte Start i 2008 er trukket fra.

Om vi selger han for 30 mill, skal Start altså ha fire av disse.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 11:26    Post subject: Reply with quote

Hoftuns jobb i denne saken er å forholde seg til realitetene. Dersom vi ikke får inn bedre bud enn 30 mill nå, så er det den verdi bydende klubber setter på han nå. Lar Hoftun være å selge nå, spiller han poker med pengene og satser på at aktuelle klubber vurderer det annerledes i neste vindu til tross for at utløpet av kontrakten nærmer seg. Jeg tror at Annan er profilert godt nok til at de flere store klubbene vet om han, og har gjort en vurdering av han. Når det nå da, hvis ryktene stemmer, ikke har dukket opp bedre bud enn 30 mill, ja så bør kanskje Hoftun selge. Hva er egentlig verst? Å selge nå for 30 mill, eller la være å selge fordi man mener at Annan er verdt det dobbelte, for så å selge han for 10-15 mill eller må la han gå gratis ved kontraktslutt?

Her handler det om å få mest mulig penger for han, og da må man forholde sge til realitetene, ikke de bud man mener burde komme. Jeg håper virkelig ikke at Hoftun sitter på brakka og roper "katastrofe" over at han ikke får inn bud på 50 mill+ og surmuler seg til fant av den grunn.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 11:29    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Her handler det om å få mest mulig penger for han

Nei, det gjør det alldeles ikke. Det handler om å gjøre Rosenborg til et best mulig fotballag.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 11:36    Post subject: Reply with quote

Korrekt, men vi kan ikke drive med vedvarende underskudd veldig mye lenger med mindre man endrer radikalt måten man driver klubben på. Medlemsstyrt og uten rike onkler. Klubben har nok god bruk for de pengene man kan få for Annan.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 11:44    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Hjelde wrote:
Her handler det om å få mest mulig penger for han

Nei, det gjør det alldeles ikke. Det handler om å gjøre Rosenborg til et best mulig fotballag.

Korrekt! Jeg trodde det var åpenbart at jeg mente det. Det å gjøre Rosenborg til en best mulig fotballklubb handler faktisk en del om penger også. Hadde vi visst at vi kunne hatt Annan til evig tid, er jeg enig i at man kan tenke i andre baner, men nå er det vel åpenbart at Annan vil forsvinne i løpet av relativt kort tid, og da blir perspektivet med å få mest mulig penger for Annan fort sammenfallende med perspektivet om å gjøre Rosenborg til et best mulig fotballlag mener jeg.

Når det er sagt så skjønner jeg meg lite på storklubbene som ikke kjenner sin besøkelsestid og ser muligheten til å få en virkelig sterk, hardtarbeide og solid spiller til en relativt billig penge. Liverpool har f.eks kjøpt Macheranos erstatter i Raul Meires. En økonomisk kriserammet klubb som Liverpool bruker altså over 100 mill for Meires når Annan trolig er tilgjengelig for under 50 mill. I tillegg er Hodgson en manager som har særegen oversikt over det nordiske og norske markedet. Merkelig...
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 13:22    Post subject: Reply with quote

Jeg støtter Rennebus store golfsønn i alle hans synspunkter. Jeg synes det er viktigere å beholde de beste spillerne våre gjennom EL, enn å selge for en eller annen sum.
Jeg tror ikke klubben vår, desverre, evner til å skaffe de riktige erstatterne på det nåværende tidspunkt. Det som eventuelt vil komme inn er noe rask som man finner i adecco eller en låghalt bosmanspiller fra indre Mongolia (satt på spissen).
Behold dagens stall ut sesongen, hent gjerne inn en spiss, midtbanespiller og en reserve for backene våre, det er spillere vi trenger ikke penger, som allikevel forsvinner i sluket.

Annan får vist seg frem gjennom spill i EL, vi skal spille mot knallhard motstand folkens. Ser for meg at duellen Annan - Ballack blir svenneprøven til Annan. Fikser han Ballack, så er han verdig en plass i en større liga.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 28.08.2010 13:28    Post subject: Reply with quote

Vi fikk 18 millioner for Sapara med kun et år igjen av kontrakten. Da bør det være mulig å få 30 for Annan også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 28.08.2010 13:31    Post subject: Reply with quote

I ettertid er det vel signaler som tilsier at agenten til Sapara ikke hadde rett? Budsjettposten på spillersalg inkl. Hamrén-kompensasjon samt påstandene til Adressa m.fl. tilsier vel seks-sju mill. mindre?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.08.2010 13:38    Post subject: Reply with quote

Tyrkiske nettsteder har artikler med datoen 28.08 om Annan, og de referer til 30 millioner, ca 3.7 mill euro.

I Norge kom disse artiklene 27.08, det viser vel ganske glatt at det er Fossdahl som har lekket disse ryktene til norsk media. Tviler på at dette er noe annet enn det siste desperate forsøket på å få solgt Annan.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.08.2010 13:41    Post subject: Reply with quote

Litt usikker på hva du mener. Fosdahl er nok kilden, men opplysningene stemmer da nok? Det er jo uansett RBK og ikke han som bestemmer om budet er godt nok. Og jeg tror slett ikke at RBK føler noe mer salgspress sjøl om folk flest får vite om budet.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 13:44    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
....det er spillere vi trenger ikke penger, som allikevel forsvinner i sluket.

nuvel.. den der er vel litt selvmotsigende... kanskje? Vi får vel sjelden spillere uten penger? ...og sluket trenger vel også penger, skal vi håpe på å være en fotballklubb også noen år fremover?

Forhåpentligvis driver ikke Hoftun klubben etter de kortsiktige prinsippene der...
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.08.2010 13:52    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Litt usikker på hva du mener. Fosdahl er nok kilden, men opplysningene stemmer da nok? Det er jo uansett RBK og ikke han som bestemmer om budet er godt nok. Og jeg tror slett ikke at RBK føler noe mer salgspress sjøl om folk flest får vite om budet.

Det jeg mener er at jeg er slettes ikke sikker på at Galatasaray har lagt inn noe bud.
Fossdahl gjør alt han kan for å "fremprovosere" et bud. Han lekker denne historien til media, med en pris på 30 millioner som er skarp kontrast til hva media har "stemplet" som spillerens verdi.

Det har ikke dukket opp noen signaler fra tyrkia(?) om at dette stemmer.

Hoftun vil ikke svare på hvorvidt de har mottatt bud, og Skutle hevder han ikke aner noe om Gala.

Og til slutt: Galatasaray har akkurat kjøpt Lorik Cana for 6 millioner euro som spiller i Annans posisjon. I tillegg til dette har vel Gala noe sånn som 12-15 midtbanespillere i troppen, ikke akkurat stedet de trenger forsterkninger?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.08.2010 15:43    Post subject: Reply with quote

VG har egen kilde på på at Gala vil betale €3,4m eller 27 mill. kr. for Annan:

Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 28.08.2010 15:47    Post subject: Reply with quote

27 mill? Herregud så lite. Ikke kom her å si at Cana nesten er dobbelt så god som Annan.

- Torgeir Børven
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.08.2010 16:47    Post subject: Reply with quote

Da er nei det åpenbare svaret, med godt spill i EL så skal det ikke vært et veldig stort problem å få et tilsvarende beløp i januar. Kunne vi si nei til 26 for Sapara så kan vi ihvertfall si nei til 27 for Annan. Hoftun bør også vurdere å tilby Iversen type lønn til Annan for å få han til å forlenge kontrakten med 1 år slik at vi får en bedre pris for han.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.08.2010 17:55    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Vi får vel sjelden spillere uten penger

Desverre er det alt for sjelden vi får gode nok spillere med penger også.

Eneste forsterkningen/erstatningen vi har fått inn siden Tettey og Sapara gikk, er ironisk nok en 18-åring fra egen juniorstall. Resten (med et hederlig unntak i Örlund) - både dyrkjøpte som Olsen, og de som bare koster på lønningslista som Winsnes - har vært langt unna å heve laget. Jeg har rett og slett (for the time being) gitt opp at Hoftun og co skal kunne omsette pengene vi får ved spillersalg i gode nok erstatninger.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 20:01    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg vet så er Galatasaray ute av Europa, det er en ting. Et annet fakta er at Galatasaray har blitt svekket i Tyrkia i det siste. Fenerbache og Besiktas har bitt mer fra seg de siste årene.

I Galatasaray vil ikke Annan få vist seg fram for store klubber gjennom EL, og det å spille for en av de nest beste klubbene i Tyrkia er bare så vidt bedre en toppen av tippeligaen.

Jeg tror Annan har best av å spille for oss ut sesongen og få vist seg fram i EL, og jeg blir ikke overasket om enkelte rådgivere sier det til han.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 28.08.2010 21:29    Post subject: Reply with quote

Annan er RBK´s viktigste spiller. Selg Ivers og gi Annan en solid lønnsøkning for å beholde ham i EL. Det beste for Annan og det beste for RBK. Kort og greit.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 28.08.2010 21:34    Post subject: Reply with quote

Hvorfor gi Annan en lønnsøkning? Han er vår spiller ut 2011.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
olivknob
Senior

PostPosted: 28.08.2010 21:45    Post subject: Reply with quote

Dette er bare trist. Håper dette går i vasken. Skjønner ikke hvorfor Annan skulle vœre interessert i Galatasaray uansett. Om jeg hadde vœrt han ville jeg heller spillt EL og ventet på en bedre klubb. Galatasaray er på ned uansett
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 168, 169, 170  Next
Page 101 of 170

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb