English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2010/11
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 37, 38, 39  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBK_fan20000
Senior

PostPosted: 25.08.2010 10:31    Post subject: Reply with quote

Den artikkelen hadde jeg ikke lest.
Godt å se at han ikke får støtte fra andre norske klubber Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2010 13:09    Post subject: Reply with quote

Isberget.no-redaktøren sitt bidrag: RBK - HELE NORGES LAG???
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 13:51    Post subject: Reply with quote

Lars jørgegn Grønli er en VITS!
Isberget bør skjemmes av å ha slike medlemmer. les bare dette...

Selvsagt har RBK levert store europeiske prestasjoner, de har slått ut storlag som Milan og Dortmund, og de har vunnet mange fortjente seriemesterskap her hjemme. Eller har de nå det? Vunnet fortjent her hjemme altså? For det er ikke tvil hos meg i at Arild Stavrum, ex Molde- spiller og - trener, hadde rett i det han sa for noen år siden, at RBK har fått hjelp til å vinne seriegull i flere år. Hjelp fra NFF og fra dommerne. Vår egen Per-Mathias Høgmo sa det samme etter årets 0-0-kamp hjemme mot RBK, en kamp der det var beint frem utrolig at dommeren ikke gav oss straffe. Ikke bare en gang, men to, samt en soleklar tabbe fra dommerne som stoppet Rushfeldt i klar scoringsposisjon, under påskudd av at det var offside. Det tjente RBK 3 poengs margin til TIL på. De fikk ett i gave, vi tapte to. OG det er mere...
sjekk bare attach's link..

Dette er hårreisende uttalelser som er mye mere konkret og direkte trakaserende og får M.Andresen til å fremstå som en barnehagegutt til sammenligning.

At Rosenborg aldri skulle ha fortjent alle de seriegullene og at alt skyldes NFF og dommerne er idioti.

kansje kan vi gå så langt å innrømme at vi har hatt flaks med noen dommeravgjørelser, men hvilke lag har ikke det? og i mere avgjørende situasjoner som f.eks i forhold til nedrykk og STORE sponsortap???

fytti grisen..

Sjalusi er det, intet annet. og om hr.Høgmo deler dette synet ja da kan han bare gå å #%ge seg. 0 respekt mere for den karen Mad

har alltid sett på Rankinglistene jeg og husker jeg til og med Håpet molde ville få til noen gode resultater i CL det året de var med. (enten jeg hater de eller ei) Skal Norge videreutvikles må sjalusi og egoisme graves ned. I europeisk sammenheng må vi stå sammen som nasjon, og da blander jeg det ikke med norsk liga der jeg drømmer om at både Brann,Molde (og nå TIL) rykker rett ned i Plumberton league.

I det store å hele håper jeg iekk de rykker ned for da har vi jo ikke muligheten til å banke noen av de 10-0! men uansett 10-0 eller hva vi vinner med, det er jo bare pga dommerne uansett....
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2010 14:08    Post subject: Reply with quote

Den artiklen er for øvrig diskutert ganske heftig i Tromsø IL-tråden allerede.. Smile
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2010 14:11    Post subject: Reply with quote

Gikk meg hus forbi, fikk bare med meg oppstyret. Jeg er tydeligvis ikke like oppdatert som før. Smile
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2010 15:43    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg er fascinert av hvordan media styrer folk.

Rosenborg har nå vært i CL 11 ganger, og selv om de tjente rått med penger da, og de andre klubbene i TL i stor grad fattigere da investor-brigaden ikke fylte opp VIPene rundt om kring, har det har aldri vært oppe noen diskusjon rundt hvor vidt Rosenborgs deltagelse i CL er bra eller ikke for norsk fotball.

Nå om dagen er dette plutselig hot shit. Det er rett og slett urettferdig at Rosenborg er så flinke at de kvalifiserer seg til CL år etter år. Selv om verken VIF, Brann, eller Stabæk klarte å benytte seg av sine CL-muligheter (ei heller har norske lag som har gjort seg fortjent til UEFA/EL-kvalik har gjort det særlig bra), er det synd og skam at Rosenborg klarer det. Og pengene de får er selvsagt bloddoping. Pengene Rosenborg har slitt til seg med blod, svette og tårer mot bra internasjonal motstand, er tydeligvis mye mer diry enn millionene investorer og lokale foretak pumper inn i konkurrerende klubber. Og vi vil jo ikke tilbake til 90-tallet, da Rosenborg - som alle vet - støvsugde det norske markedet for gode spillere, først og fremst for å svekke motstanden.

Er vi virkelig kommet så langt at de andre klubbene offentlig uttaler at de er avhengig av at Rosenborg tryner for å oppleve egen sportslig suksess? Er folk så kortsynte og egosentrerte at de oppriktig mener at det er bedre å ikke ha noe lag i Europa i det hele tatt fremfor at det laget heter Rosenborg?

Det hadde vært artig å se TL uten Rosenborg. Da tror jeg nok vi hadde vært en marginal bakgårdsliga som i beste fall var farmerliga for middels store lag i Europa.
abjoern
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 15:54    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig. Det er utrolige mange etablerte usannheter som farer rundt omkring for tiden. Mange av disse har sin opprinnelse i Akersgata, som du sier.

Selv om Akersgata heier på RBK i CL, så trenger de, i hvert fall endel av dem, å finne andre årsaker til Rosenborgs suksess enn at de faktisk er dyktigere enn eksempelvis Vålerenga. Det er psykologisk og noe de sier til seg selv for å dekke over den egentlige forklaringen. Det er mye lettere å forholde seg til at "Rosenborg har mer penger enn oss" enn at "Rosenborg har vært og er fortsatt dyktigere enn oss".

Generelt så er mennesker veldig flinke til å lure seg selv, dersom det er behov for det. De fleste vet at penger ikke er lik suksess og hvis de stopper opp og reflekterer i ett minutt vil de innse at de fleste sannhetene om RBKs dominans er bullshit, men de velger å ikke reflektere, siden de har det bedre med å tro det de tror.

Uansett noe vi burde bry oss marginalt om, selv om det er irriterende at kunnskapen og håndverket til for eksempel Nils Arne Eggen forkastes som årsaksforklaring til fordel for "økonomiske muskler" og "støvsuging av markedet".
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 16:02    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Er vi virkelig kommet så langt at de andre klubbene offentlig uttaler at de er avhengig av at Rosenborg tryner for å oppleve egen sportslig suksess?

Nå er det bare Andresen av klubbledere som har sagt dette da. At supporterklubbene ønsker oss dit peppern gror, forstår jeg egentlig. Selv håpte jeg at både brann og vif gikk på trynet i kvaliken. Noe de også gjorde Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 25.08.2010 16:17    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle supporterene være mindre rasjonelle enn klubblederene? Synes det blir for dumt. Håper alle norske lag gjør det bra i europa så lenge ikke vi er motstander.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 16:22    Post subject: Reply with quote

Fotball er følelser vettu. Ikke alltid fornuften som rår da.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
v_olden
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 16:25    Post subject: Reply with quote

Man kan også være likegyldig til andre lags innsats i europa.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.08.2010 16:26    Post subject: Reply with quote

Sense and sensebility.

Foretrekker å ha med meg hodet uansett hva jeg foretar meg. Mine følelser er for rbk, ikke andre lag. Jeg håper de gjør det bra, men det er ingen følelser involvert. Hvis dere er like smålig som disse oppi tromsø og Martin A. ser jeg virkelig ikke hvordan man kan le av deres misunnelse.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 18:41    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om dette er tatt opp her tidligere, men hvorfor er andre norske lags supportere ekstra negative til om Rosenborg kvalifiserer seg akkurat i år? Kan ikke huske at det var slik verken i 05/06 eller i 07/08? Og det gjorde ikke akkurat så stor forskjell for etter begge disse sesongene greide vi ikke å gjenta suksessen.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2010 18:43    Post subject: Reply with quote

De hadde vel et håp om at regjeringstida vår endelig var over, men så er vi på vei tilbake igjen. Når det er sagt, tror jeg det er langt flere som holder med Rosenborg enn ikke blant andre lags supportere. I befolkningen som helhet holder nesten 90% med RBK mot FCK.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 18:50    Post subject: Reply with quote

Når det er sagt, hvordan hadde vi stilt oss til om f.eks. Vålerenga hadde vunnet ligaen mange ganger på rad og hadde sjansen til å kvalifisere seg noe som ville bety at de hadde økt forspranget på de andre lagene? Det er vanskelig å se det fra deres side, men ihvertfall så lenge ingen lag er i nærheten av å gjenta suksessen så ønsker jeg alle andre norske lag lykke til i Europa
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.08.2010 18:54    Post subject: Reply with quote

Vi kom oss i denne posisjonen uten penger, vi mistet posisjonen vår med penger. Andre lag har ikke kommet i lignende posisjon med penger.

Det ser virkelig ikke ut som penger har så forferdelig mye å si.
Back to top
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 25.08.2010 22:39    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r er trekning til gruppespill i Europa League?

Mener å ha lest at vi er seedet der, stemmer det? Er vel forhåpentligvis større sjanse for mer seedingpoeng og kanskje avansement da vel?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bianchi
Junior

PostPosted: 25.08.2010 23:07    Post subject: Reply with quote

EvileyeS wrote:
NÃ¥r er trekning til gruppespill i Europa League?

Mener å ha lest at vi er seedet der, stemmer det? Er vel forhåpentligvis større sjanse for mer seedingpoeng og kanskje avansement da vel?

Er seedet i 3. gruppe... men gruppa under inneholder lag som Dortmund og Feyenoord. Kan komme til 2. gruppe hvis 13 lag over oss taper i kvallikkene, noe som er mulig, men ikke sannsynlig.
Back to top
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 25.08.2010 23:10    Post subject: Reply with quote

Mkay.

For å svare meg selv, er trekningen forøvrig 27/08/10 13.00 CET.

Ender vi opp i finalen i EL blir det forøvrig ingen 16. mai-kamp, da finalen spilles 18. mai i Dublin.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 23:27    Post subject: Reply with quote

Hadde vært gøy med Liverpool eller VfB Stuttgart.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 23:28    Post subject: Reply with quote

Hvorfor syns du det ville vært gøy med enda en utdriting a la FCK?
Strand
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 23:32    Post subject: Reply with quote

Ikke la det blir Liverpool, skal vi først bli utklasset så la det ikke skje med fem tusen nordmenn i bortedrakter på Lerkendal mens spillerne sikler etter draktene til Torres og Gerrard...
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 25.08.2010 23:42    Post subject: Reply with quote

Stuttgart kunne virkelig vært gøy, de imponerte meg overhodet ikke mot Molde, men bør likevel innholde nok kvalitet til at de gir oss noe å bryne oss på. Finner Progybnyak storformen skal stopperne våre få kjørt seg, spesielt i lufta.

Liverpool vil jeg ikke ha om vi så får UEFAS velsignelse til å takle dem i knehøyde i samfulle 180 minutter, engang. Selv om de kanskje vil holde et nivå vi kan hamle opp med, er det ikke verdt det synet som vil møte oss på tribunen.

Det meste annet tror jeg egentlig jeg kan leve med - hvilke "Storkanoner" er det som må spille "bare" EL i år?
longines
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 23:43    Post subject: Reply with quote

Jeg håper egentlig bare på lettest mulig motstander som mulig, viktig å samle opp nok coeffi til at vi blir seedet i neste års CL-kval.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 23:44    Post subject: Reply with quote

Først bør vi vel KOMME oss til neste års CL-kval? Om RBK spiller i serien som i 1. omgangen i dag blir det fort VIF som spiller CL-kval neste år...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 37, 38, 39  Next
Page 28 of 39

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb