English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - AIK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abjoern
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:00    Post subject: Reply with quote

Helt enig Ode, men man ser at både AIK og mange fredelige AIK-supportere reagerer på at AIK får bot fordi de ikke "har gjort noe galt".(Og selvfølgelig mange synes det er på sin plass også.)

UEFA tenker jo pragmatisk. UEFA har nulltoleranse for vold og uroligheter i forbindelse med internasjonale fotballkamper, og de gjør det de må for å bli kvitt det. Hjelper det å bøtelegge AIK? Ja, selvfølgelig. AIK tar mer ansvar og bøtene får konsekvenser for supporterne.

Hvis det fortsetter blir alternativet å spille kamper uten tilskuere.

Det brukes som argument at det skjedde rett utenfor stadion og ikke inni, men alt bråk som er i direkte tilknytning til AIK-kamper og fare for sammenstøt mellom hjemme- og bortesupportere må AIK ta ansvar for. Hvis det ikke blir bedre blir jo resultatet å spille for tomme tribuner. Dette er den eneste veien å gå, og det burde det strengt tatt være forståelse for.

Jeg skjønner heller ikke at det klages sånn på at polisen bruker voldelige virkemidler. Når man er i sterkt undertall og føler seg truet av en haug med aggressive supportere så kan man ikke som polis drive og vinke dem videre. Selvfølgelig skal de reagere når det blir hevet kinaputter og diverse mot dem. Polisen vet jo ikke hva de står overfor og hvordan ting kan utarte; det er fryktelig enkelt å si i etterkant at de overreagerte. Blir litt småforbannet når vanlige folk skal gå rundt å "hate the police" av den grunn. Stiller meg også hoderystende til deler av AIK-fansen, og da tenker jeg ikke på selve idiotene, men de fredelige supporterne som har mer i mot polisen og bøter enn bråkmakerne.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-Nr1
Proff

PostPosted: 03.08.2010 20:03    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Ja, jeg vil si at alt under 18 000 på denne kampen er en fullbrakt skandale.

Da blir denne kampen en en fullbrakt skandale er jeg redd. Ser ikke for meg flere enn max 12 000! Rosenborg og andre norske lag hadde jo sin topp tilskuermessig da RBK gjorde det dårlig i tippeligaen.

Men uansett, en slik viktig og spennende europacupkamp burde jage folk hjemmeifra og ned til Lerkendal!!!! Jeg har lenge gått å gledet meg til denne kampen å kunne aldri tenkt meg å sitte å surne foran en tv til en slik kamp!!

Så folkens! Vil vi ha Rosenborg i europa i år? Så ha dere på Lerkendal!
hello
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:06    Post subject: Reply with quote

Litt av forskjellen i tellinga her er jo at på vanlige seriekamper så telles sesongkortene med, derfor vil det sjelden bli under 14000 selv om det kanskje er under 10000 innenfor portene. Slik som mot Haugesund sist.

Når det er solgt 8000 billetter så blir det sikkert 11-12 tusen tenker jeg og det er omtrent det faktiske snittet vi har hatt i de siste kampene i tippeligaen også vil jeg tro.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:06    Post subject: Reply with quote

GÃ¥r jo ikke an!
Carp
Junior

PostPosted: 03.08.2010 20:10    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Ser det skrives mye i aviser om problemene som enkelte fraksjoner av AIK-fansen fører med seg.

Nå er de bøtelagt med 140 000 SEK for bråket i forbindelse med RBK-kampen.

Det jeg reagerer på er at AIK sier at de ikke kan kontrollere hva supporterne gjør. Men jeg fatter ikke hvorfor de ikke kjører en hardere linje. I Norge blir jo problemsupportere utestengt i mange år. Dessuten kjører de fleste organiserte supportere knallhard internjustis. Jeg forstår selvfølgelig at forholdene er mye vanskeligere i Sverige, men jeg kan ikke tro at snillisme og nonchalante holdninger hjelper på noen som helst måte?

Det må hardere skyts til og fraksjoner som Firman Boys må behandles som de kriminelle de er. Isteden inviterer de dem til å være med å bestemme i AIK og gir dem et medium for trusler mot spillere og trenere gjennom "kvartssamtaler". Jeg forstår det virkelig ikke.

Det virker som alle involverte er opptatt av å understreke hvor lite ansvar de har. De får bot av UEFA fordi det eneste som nytter for å bli kvitt hooligans er å tvinge klubbene til å ta ansvar, uansett om bråket skjer inne på stadion eller rett utenfor. Det virker ikke som AIK forstår det.

Problemet är dock att det är några personer ur Firman Boys som räddat AIK från konkurs och bidragit med miljoner till klubben. En "topboy" i Firman Boys äger ett finansbolag som ligger på samma adress där AIK skapades 1891 på Östermalm.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:14    Post subject: Reply with quote

Jeg mener Rosenborg bør gi sesongkortfolket gratis inngang eventuelt mye billigere billetter i alle kvalikkamper bortsett fra play-offen.

Det er så mye penger som står på spill at en god ramme rundt kampen og fulle tribuner kan hjelpe spillerne våre til å være skjerpet. Og da tenker jeg ikke på skremselstaktikk a la AIK, men jeg tror det skjer noe mentalt når en kamp oppleves som viktig. Da presterer man bedre og er mer skjerpet, slik Rosenborg har gjort og vært i alle år i CL.

Jeg tror altså forventningsverdien hva gjelder inntekter blir større med mange folk på tribunene og mindre billettinntekter fordi det øker sjansen for å gå videre med noen få prosent. Og noen få prosent ganger 30 millioner er ikke så rent lite. Samtidig blir jo risikoen større, men likevel.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:15    Post subject: Reply with quote

Herregud så mye sprøyt som kommer ut av kjeften på Eggen til tider; http://www.rbk.no/incomin...175929.ece

"Vi spiller 4-3-3 vi vettu! Iversen skal spille spiss i morgen også han!"
- Nei, han skal spille offensiv midtbane ifølge din lagoppstilling. Der ble du faktisk eid av en ung journalist gamle Eggen!

Last edited by Halvorsen87 on 03.08.2010 20:15; edited 1 time in total
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:15    Post subject: Reply with quote

Carp wrote:
abjoern wrote:
Ser det skrives mye i aviser om problemene som enkelte fraksjoner av AIK-fansen fører med seg.

Nå er de bøtelagt med 140 000 SEK for bråket i forbindelse med RBK-kampen.

Det jeg reagerer på er at AIK sier at de ikke kan kontrollere hva supporterne gjør. Men jeg fatter ikke hvorfor de ikke kjører en hardere linje. I Norge blir jo problemsupportere utestengt i mange år. Dessuten kjører de fleste organiserte supportere knallhard internjustis. Jeg forstår selvfølgelig at forholdene er mye vanskeligere i Sverige, men jeg kan ikke tro at snillisme og nonchalante holdninger hjelper på noen som helst måte?

Det må hardere skyts til og fraksjoner som Firman Boys må behandles som de kriminelle de er. Isteden inviterer de dem til å være med å bestemme i AIK og gir dem et medium for trusler mot spillere og trenere gjennom "kvartssamtaler". Jeg forstår det virkelig ikke.

Det virker som alle involverte er opptatt av å understreke hvor lite ansvar de har. De får bot av UEFA fordi det eneste som nytter for å bli kvitt hooligans er å tvinge klubbene til å ta ansvar, uansett om bråket skjer inne på stadion eller rett utenfor. Det virker ikke som AIK forstår det.

Problemet är dock att det är några personer ur Firman Boys som räddat AIK från konkurs och bidragit med miljoner till klubben. En "topboy" i Firman Boys äger ett finansbolag som ligger på samma adress där AIK skapades 1891 på Östermalm.

OK. Hvis det er slik at AIK behandler FB bra og i tillegg gir dem innflytelse på grunn av pengeoverføringer så er det, ja, et gigantisk problem og veldig pinlig.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:16    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Herregud så mye sprøyt som kommer ut av kjeften på Eggen til tider; http://www.rbk.no/incomin...175929.ece

- Nei, han skal spille offensiv midtbane ifølge din lagoppstilling. Der ble du faktisk eid av en ung journalist gamle Eggen!

Akkurat det må vel være en definisjonssak som treneren vet best? Tåpelig vinkling av deg forresten.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:17    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:

Eggen Love
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:18    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Kun 195 kr på Øvre Øst, det er ikke mere enn 3 pils på byen. Dere er faen ikke mye til rbk-supportere hvis dere bruker pris som argument for å sitte i sofaen å klø dere på balla og knaske potetgull istedet for å gå på lagets viktigste kamp i år. Skjærpings folkens. Kom dere på kamp !! Evil

Fy, ode, prisargumentet skal ikke brukes for å få folk over på Øvre...
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:22    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:

Det er du som ikke har forstått det Halvorsen.

Hjelpe meg så FM-opphengt du kan være til tider, og med det mener jeg at man ser ting veldig firkantet. (Og dette er _ikke_ et Eggen-agenda-utbrudd)

Når Steffen er "1-eren" i en 4-3-1-2 spiller vi veldig likt en 4-3-3, som jeg har påpekt mange ganger, bortsett fra at midtspissen opptrer mer som en falsk nier enn som en spydspiss. Altså er han en hengende spiss, og han gir rom for de to bredere spissene på topp ved å binde opp en mann. Han er i tillegg bindeleddet mellom midtbane og angrep samtidig som han selv fyller på i boksen når angrepet skal avsluttes.

Dette er også en grunn til at Rade ikke har lyktes så godt; den brede, mer bevegelige spissrollen passer han mye dårligere enn den sentrale spissrollen i en 4-2-3-1. Denne formasjonen er også grunnen til at Olsen i det hele tatt kan forsvare en plass som spiss.
Å kalle Iversen når han spiller hengende spiss for offensiv midtbane blir helt feil synes jeg.

Og når Henriksen er "1-eren" spiller vi på en ganske annerledes måte, men det er en annen diskusjon.

Pinlig innlegg fra din side må jeg si, og da tenker jeg på måten du formulerer deg på.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:28    Post subject: Reply with quote

Makan til kverulering da. Spørsmålet fra journalisten var ganske tydelig, det. Steffen spiller (i følge lagoppsettet) i en annerledes posisjon enn det han gjorde på søndag, da han scoret tre. Journalisten ville vite hvorfor man gjør den endringen.

Men istedenfor å svare på spørsmålet, begynner Eggen å snakke om hvorvidt den posisjonen skal omtales som "spiss" eller ikke.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.08.2010 20:30    Post subject: Reply with quote

Synes Eggen blir litt påtatt til tider, han var morsommere før.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.08.2010 20:30    Post subject: Reply with quote

Men journalisten har ikke skjønt hvordan man snakker til Eggen. Spørsmålet skulle vært "Hvordan påvirkes arbeidsoppgavene til Steffen når Rade er med kontra rollen hans på søndag?". Ikke det, Eggen hadde sikkert funnet noe å krangle på da også.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:35    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
ode wrote:
Kun 195 kr på Øvre Øst, det er ikke mere enn 3 pils på byen. Dere er faen ikke mye til rbk-supportere hvis dere bruker pris som argument for å sitte i sofaen å klø dere på balla og knaske potetgull istedet for å gå på lagets viktigste kamp i år. Skjærpings folkens. Kom dere på kamp !! Evil

Fy, ode, prisargumentet skal ikke brukes for å få folk over på Øvre...

I nøden spiser fanden fluer. Akkurat i denne kampen er det viktig å fylle opp Lerkendal. Jeg regner med at når de har fått smaken på Øvre.. så kommer de igjen pga av stemningen. Vi skal nok piske dem til å synge etterhvert Cool
Ingeman
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:36    Post subject: Reply with quote

Faen altså, jeg er nervøs!! - Andre som kjenner det?

Jeg føler at folk, media og spillere tar for lett på det...
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 20:45    Post subject: Reply with quote

For øvrig enig i at Eggen er unødvendig nedlatende generelt sett, men fotballfaglig har han sitt på det rene.

Jeg reagerte på formuleringen om at Eggen "ble eid av en ung journalist". Det ble han på ingen måte.

Journalisten spurte hvorfor Iversen ikke fikk fortsette som spiss ettersom han skåret tre mål mot Haugesund. Eggen tok nok dette som kritikk, merkelig nok, og fyrte opp litt. Unødvendig, men han har jo rett i svaret sitt.
Back to top
axwell
Junior

PostPosted: 03.08.2010 20:58    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:

Jeg skjønner heller ikke at det klages sånn på at polisen bruker voldelige virkemidler. Når man er i sterkt undertall og føler seg truet av en haug med aggressive supportere så kan man ikke som polis drive og vinke dem videre. Selvfølgelig skal de reagere når det blir hevet kinaputter og diverse mot dem. Polisen vet jo ikke hva de står overfor og hvordan ting kan utarte; det er fryktelig enkelt å si i etterkant at de overreagerte. Blir litt småforbannet når vanlige folk skal gå rundt å "hate the police" av den grunn. Stiller meg også hoderystende til deler av AIK-fansen, og da tenker jeg ikke på selve idiotene, men de fredelige supporterne som har mer i mot polisen og bøter enn bråkmakerne.

Men det ska sägas att polisen och speciellt SÄK är väldigt duktiga på skapa problem för sig själva med sitt övervåld. (ursäktar absolut inte huliganers bettende)

Här kan ni se hur SÄK slår tjejer med batong bland annat. Klart det provocerar:

http://www.youtube.com/wa...re=related
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.08.2010 21:07    Post subject: Reply with quote

Finnes mye ræva purk, men er sjokkert over at folk som angriper politiet bare slipper ut etter noen timer. 20k i bot og ei natt på glattcelle burde jo være minimum(?). Da blir det etterhvert trangt i matbudsjettet om man skal holde seg med lacoste og gant-klær til enhver tid også.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 21:11    Post subject: Reply with quote

Skal på ingen måte forsvare enkeltindivider i politi- og sikkerhetsstyrkene som helt klart burde brukt andre måter å få ut sin aggresjon på.

Men sånn generelt sett kan det ikke forventes at politiet, som i stor grad består av vanlige familiemennesker, skal forholde seg helt rolig når de må håndtere hundrevis av potensielt voldelige fotballfans. Politistyrkene blir jo redde de også.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.08.2010 21:14    Post subject: Reply with quote

axwell wrote:
Här kan ni se hur SÄK slår tjejer med batong bland annat

Nok et eksempel på hvor langt likestillingen har kommet i Sverige!
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.08.2010 21:16    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:

Men sånn generelt sett kan det ikke forventes at politiet, som i stor grad består av vanlige familiemennesker, skal forholde seg helt rolig når de må håndtere hundrevis av potensielt voldelige fotballfans. Politistyrkene blir jo redde de også.

Nå er ikke politiet "vanlige familiemennesker" da, de er maktutøvere i uniform, og må te seg deretter. Uavhengig av hvor vanskelig jobben deres til enhver tid måtte være. Hvis de ikke klarer å utføre jobben sin på en tilfredsstillende måte må de finne seg noe annet å gjøre, som alle andre.

Last edited by Hedning on 03.08.2010 21:17; edited 1 time in total
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.08.2010 21:17    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:

De er jo ikke vanlige familiemennesker da, de er profesjonelle politifolk som er trenet for å takle slike situasjoner.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.08.2010 21:18    Post subject: Reply with quote

2 hoder 1 tanke osv gg.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Next
Page 8 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb