View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 17.03.2010 12:16 Post subject: |
|
|
Utrolig hvor mye dritt de slenger hitover i det LSK-forumet. Tips: man må se på sitt eget lag før man kan rakke ned på andres. Og det at de skriver dritt om fylket og midt-norge generellt blir bare dumt og usaklig |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 23.03.2010 15:59 Post subject: |
|
|
Var på Stabæk trening i dag. Jønsson er en rolig type, men alikevel veldig autoritær. Han er høyt respektert både blant spillere, ledere, og hjelpetrenere. En ting jeg også synes var litt interessant var at han satte ut kjeglene selv. I stedet for og la assistenten gjøre det, brukte han selv god tid på og finne ut akkurat hvor han ville ha de osv. Ellers har jeg begynt og like den hallen de har.  |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 23.03.2010 16:43 Post subject: |
|
|
Jeg forstår Stabæk veldig godt når de ville bygge en innendørs arena, for Norge er dette perfekt. Hadde alle lag dette kunne vi fulgt den europeiske standarden.
Hvis Rosenborg skulle bygge ny stadion nå så håper jeg de bruker en mer amerikansk byggestil, med et retractable roof.
Det er fortsatt bedre å sitte under åpen himmel i de fine sein vår tidlig høst måndene.
eller
Men over til Jønsson, så er det dette bilde jeg også har, han virker veldig rolig. Det er godt å ha en trener som ikke trenger å rope for at hele laget skal lytte.
Men det blir nok noen bytter i vinter hvis det er Jønsson vi henter. Og da får vi håpe at Jønsson igjen klarer å bruke de magiske kreftene sine til å fine noen gode rimelige spillere sånn som han har gjort i Stabæk. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.04.2010 19:29 Post subject: |
|
|
Er Trener2010 tråden borte igjen 2mas?
Uansett, nå som Stabæk ikke presterer så veldig for øyeblikket, da kan vel Jönsson bli klar ganske så kjapt? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.04.2010 19:40 Post subject: |
|
|
Nei - har den vært det? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.04.2010 19:43 Post subject: |
|
|
Du hadde vel stengt den en periode?
Der var den ja, fant den bare ikke  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 20.04.2010 18:45 Post subject: |
|
|
Er det ikke på høy tid at Steen Jensen får noen avisoverskrifter der han bekymrer seg for om vulkantrøbbelet kan sette en stopper for RBKs reiseplaner ut i Europa i høst, med derpå følgende økonomisk ruin? |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 20.04.2010 19:14 Post subject: |
|
|
Han sitter så trygt og godt inni gymsalen sin så han har neppe fått med seg at det har vært et vulkanutbrudd. Han kommer ut i morgen og får spørsmål om hva han synes om at flyene har begynt å gå igjen. Da svarer han selvsagt at det kan de ikke, for Stabæk har enerett over alt som foregår på Fornebu. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.05.2010 23:01 Post subject: |
|
|
(...) mens Erik Hamrén overtar Sverige på heltid, har trønderne tid til å eventuelt vente til Jönsson er ferdig med «Oppdrag Stabæk». VG har tidligere skrevet at Jönsson mest sannsynlig blir RBK-trener etter sesongen.
- Janne vet vi vil ha ham, men han har kontrakt ut sesongen og etter det gjør han hva han vil. Hvis han vil gjøre noe annet etter seks år i Stabæk, forlater han klubben med flagget så høyt til topps som det går an, sier Steen Jensen, og roser treneren sin for å ha beholdt fokus midt i alle spekulasjonene.
- Vi har tatt fire strake seirer (to i serien og to i cupen), og Janne får det beste ut av laget selv om han mangler mange spillere.
Les mer: Regner med at Jönsson er tapt for Stabæk |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 21.05.2010 00:35 Post subject: |
|
|
Tror noen må drive voksen-opplæring på Hoftun. Ledelseskurs kanskje, der han lærer at man forkaster ikke muligheter FØR de er prøvd, og at man heller ikke låser seg fast slik at uansett hvordan ting fungerer, vil man IKKE åpne øynene.
Pussige greier dette. Fungerer NAE ikke etter forventningene er det jo greit, MEN om han fungerer slik bare han kan, kan ikke Hoftun fortsette som sportslig leder om han likevel tupper Eggen ut. Slik tåpskap er utilgivelig. Og har de allerede en avtale med Jønsson, er det rett og slett en skandale! _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 21.05.2010 01:21 Post subject: |
|
|
Sitat fra Dagbladet. Kunne ikke vært mer enig!
Det er ingen aldersgrense for en smart fotballtrener. Selvsagt kommer Nils Arne Eggen til å lykkes.
OG selvsagt blir Lerkendal fylt opp igjen.
Det er den delen av hoderegningen i bakrommet på Lerkendal som gjorde at den samme Eggen som ble vraket som vikar i vinter, nå hentes inn.
I forhold til budsjettet sitt er RBK i ferd med å tape fem, seks millioner på tilskuersvikt selv om klubben som vanlig har gjort et flott arbeid for å fylle tribunene. I et slikt regnestykke blir Nils Arne Eggen og alt hans krevende vesen en bitteliten utgiftspost ut denne sesongen for de som synes en prateglad, alttenkende 68-åring av og til kan ta litt for mye plass i rommet.
MÅLT mot norsk fotballs utfordring med å framstå artig nok, er ingen raushet stor nok.
Nils Arne Eggen som RBK-trener tar først og fremst plass fordi han kommer med mye kunnskap om sporten. Det var denne kunnskapen som i sin tid forandret premissene for norsk klubbfotball slik at alle prestasjoner nå veies i forhold til Eggens gamle RBK.
NÃ¥ er de her igjen begge to.
Og om det heretter kan bli vanskelig å se RBK i skyggen Nis Arne Eggen, blir det lett å ha det moro. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.05.2010 10:35 Post subject: |
|
|
At det muligens blir bra besøk på comebackkampen mot KIL kan også jeg være med på, men at Lerkendal liksom skulle fylles sesongen ut uansett har jeg liten tro på.
Nettopp fordi underholdningsverdien isolert sett i årets hjemmekamper ikke er årsaken til at vi har et par hundre færre tilskuere til sammen enn i fjor, og en del mindre enn i 2007 og 2008. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 21.05.2010 13:57 Post subject: |
|
|
Manglende gullkamp i 2008 og flere kamper i 2009 er årsaken til at man har hatt en nedgang fra 2007. Men med de bedre resultatene i 2009 så burde man fått en oppgang som veide opp for det med flere kamper. Og der må manglende underholdning ta sin del av skylda. Ikke nødvendigvis hele skylden, men en viss del. Man kan ikke se bort fra at den mest brukte betegnelsen på Hamréns Rosenborg er "maskin". Manglende underholdning må også ta sin del av skylda for at RBK før 16. mai-kampen hadde et snitt på 16 380 tilskuere. Jeg hadde ikke blitt overrasket om snittet begynte å nærme seg 2003-nivå om Hamrén hadde blitt til september. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 21.05.2010 14:24 Post subject: |
|
|
Det lave snittet før 16. mai i år skyldtes vel i all hovedsak 2 kamper, kampen mot Start på en iskald mandag i mars, og kampen mot Stabæk på en onsdag som også var hovedkamp på TV2. Nå vet jeg ikke hva snittet var før 16. mai i fjor.
Det er mulig jeg innbiller meg dette, men jeg synes vi har vært hovedkamp oftere i år enn vi var i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 21.05.2010 15:12 Post subject: |
|
|
Fasiten kommer snart. Jeg tipper folk kommer til å fylle stadion, ikke minst fordi de vil følge laget i forkant av CL med Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.05.2010 15:54 Post subject: |
|
|
Spennende å se hva lørdagskamp mot Sandefjord gir av tilstrømning. Det er i hvert fall en utfordring. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 22.05.2010 13:56 Post subject: |
|
|
Det kan selvfølgelig hende at det kommer mye folk mot Kongsvinger, kanskje litt færre mot Sandefjord, når det verste Eggen-hysteriet har gitt seg. Så vil vel tilskuertallene etterhvert normalisere seg. Vi får sikkert ikke se under 15 000 igjen, men det er langt fra sikkert at de kampene det har vært så få tilskuere bare skyldes "kjedelige Hamrén" og at alt vil bli så meget bedre når "fantastiske Eggen" er tilbake.
Jeg tror, i likhet med kristobal, ikke at det vil bli fullt hus i hver kamp utover sommeren og høsten bare fordi Eggen er trener. Til det er det altfor mange sofasupportere i Trondheim og omegn. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.05.2010 14:52 Post subject: |
|
|
Litt vanskelig å si naturligvis, men Sandefjord, Odd og FKH i juli og første august anser jeg som utfordrende kamper å trekke mye folk på. All ære til Eggen hvis han skulle klare det. Selv ville jeg ikke utelukke under 15.000 på en av disse. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 22.05.2010 15:00 Post subject: |
|
|
Du får räkna med att jag och några närstående skall se matchen mot Odd.  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 22.05.2010 15:07 Post subject: |
|
|
Pils udloves til den som foreviger Storey sammen med Hugo på et fotografi. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.05.2010 11:12 Post subject: |
|
|
Da regner jeg med at han blir erklært som ny trener for oss fra nyttår ganske fort. Det er vel i morgen de offisielt kan starte forhandlinger om kontrakt. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 31.05.2010 12:12 Post subject: |
|
|
Som jag har förstått det kan förhandlingar enligt kontraktet börja 1 juli, men Stabäk kan ju ge honom tillåtelse att börja nu. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 31.05.2010 12:23 Post subject: |
|
|
Kan jo hende at Jan Jønsson har fåt tilbud fra andre klubber enn Rosenborg, og i den store verden er Rosenborg BallKlubb ganske liten....
Jønsson har opparbeidet seg en bra CV etterhvert.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 31.05.2010 12:38 Post subject: |
|
|
Enligt Larse är det ingen ko på isen så länge rumpan är i land.
Läs: Det finns ingen grund till oro eftersom vi har Eggen och han kan fortsätta i åratal. |
|
Back to top |
|
 |
|