View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
puckno Veteran
|
Posted: 26.10.2009 19:54 Post subject: Trener 2010 |
|
|
Nå som Hamren med en relativt høy grad av sannsynlighet trener Sverige neste år (jeg vil tro 50% eller mer) så er det på tide å starte en tråd for å diskutere hvem som er best egnet til å trene Rosenborg i 2010 når/dersom vi mister Hamren.
Dette er jo et spørsmål vi skulle ønske brakka er i forkant på, så da er det ingen grunn til at ikke også vi kan være det.
Mitt ønske vil være Jan Jönsson.
Skulle vi få tilbake Hareide så vil jeg spy.
Trond Sollied har jeg mixed feelings overfor. Jeg har ikke tro på at han og familien ser for seg en fremtid i Trondheim. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 26.10.2009 20:02 Post subject: |
|
|
Vel, jeg ser egentlig ikke særlig mange andre alternativer enn de tre - om da ikke klubbledelsen overgår seg selv og henter inn en merittert utlending - på den annen side: Hvor mange meritterte utlendinger ser Rosenborg som en aktuell jobb?
Tror nok vi ender opp med Sollied... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.10.2009 20:04 Post subject: |
|
|
Noen som tør å tippe en prislapp på Jan Jønsson? |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 26.10.2009 20:09 Post subject: |
|
|
Trond Sollied. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 26.10.2009 20:09 Post subject: |
|
|
Tipper maks 5 mill. HVIS Hamrén blir svensk landslagstrener så vil jeg ha Jan Jönsson. Eventuelt Trond Sollied. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.10.2009 20:10 Post subject: |
|
|
longines wrote: | Noen som tør å tippe en prislapp på Jan Jønsson? |
2 mill fikk jeg vite ifra en journalist i adressa. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.10.2009 20:11 Post subject: |
|
|
Om Norge er budgiver ja. Så fort det er Rosenborg, så kommer kompleksene og prislappen opp. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 26.10.2009 20:17 Post subject: |
|
|
Nå lukter det gamle travere på Lerkendal
Quote: | Rosenborg-jobben er så tung at det allerede i jobb-beskrivelsen eksluderer de aller fleste. Omsider skal klubben ut i Champions League igjen, en arena man var bestevenn med i et helt tiår. Da skal også sjefen stå i stil med oppgaven, og stort flere enn Sollied og Hareide av noenlunde realistiske trenerkandidater matcher ikke kvalifikasjonskravene. |
|
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 26.10.2009 20:18 Post subject: |
|
|
Trond Sollied er på en nedtur. Svensken er også min favoritt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.10.2009 20:34 Post subject: |
|
|
Nils
Arne
Eggen
Lett. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1562 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 26.10.2009 20:49 Post subject: |
|
|
I en alder av 67 år? Joda, han er en god trener, men jeg vet ikke om det blir en for kort periode i tillegg til at han garrantert ikke greier like mye idag som før, i det hele tatt om det er godt for han. Jeg sier Jan Jönsson. Hareide er en klubbtrener, men redd for å bli svikta igjen og Sollied synes jeg ser blir sparket og slutter i ett sett, så er skeptisk til han oxo.
Ja takk til Jönsson |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.10.2009 20:54 Post subject: |
|
|
Eneste alternativet jeg ønsker meg her i Skandinavia er Jönsson.
Ellers ville jeg hatt noe helprofft fra kontinentet et sted. Altså en med god filosofi på spillet, beinhard man management, og et helhetlig bilde på det rundt også, som imo er det Hamrén er best på (ikke selve lagledelsen i kamp).
Men, med tanke på hvem som skal knalle sine huer sammen og finne erstatteren, blir nok resultatet så som så... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 26.10.2009 20:57 Post subject: |
|
|
Fra ytre høyre:
http://en.wikipedia.org/w...igi_Schmid
Sigi Schmid har en offensiv og direkte spillestil, samt at jeg tror han har de rette grunnholdningene til det å trene spillere i Norden _________________ Svein Sjovold |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1562 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 26.10.2009 21:00 Post subject: |
|
|
Utrolig trist at denne tråden er opprettet forresten. Jeg personlig tror ikke Hamrén forsvinner, det var intervjuet igår for direkte til. Men dette er en annen tråd, så jeg stopper der |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 26.10.2009 21:14 Post subject: |
|
|
Alt ligger til rette for Trond Sollied. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 26.10.2009 21:28 Post subject: |
|
|
Jeg håper at RBK ikke gjør som oss her inne og graver oss ned i ren frustrasjon, og heller ser mulighetene i å hente en trener som kanskje kan ta RBK enda et hakk videre, om Hamrèn forsvinner. Selv om han har vært en velsignelse for RBK og fansen denne sesongen, så finnes det mange trenere som er like gode og bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.10.2009 21:36 Post subject: |
|
|
Michael Laudrup?
Juande Ramos? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.10.2009 21:37 Post subject: |
|
|
Som sagt, Laudrup sa nettopp nei til Atletico Madrid. Hvorfor skal han si ja til RBK? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.10.2009 21:42 Post subject: |
|
|
Kanskje han vil ha en rolig jobb og er litt lei av stort press og mas som følger med slike storklubber. Hva var begrunnelsen for å si nei til Atletico Madrid? |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 26.10.2009 21:51 Post subject: |
|
|
Personlige årsaker, står ikke noe mer. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 26.10.2009 22:14 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Kanskje han vil ha en rolig jobb og er litt lei av stort press og mas som følger med slike storklubber. Hva var begrunnelsen for å si nei til Atletico Madrid? |
Jeg tror (correct me if i'm wrong) det var snakk om at han kun fikk tilbud om 1Ã¥rskontrakt.
Laudrup ville vært fantastisk. Det blir vanskelig, men jeg tror det beror på om Laudrup selv ser prestisjen i å trene Rosenborg. Han forlot jo sitt Brøndby for å komme seg oppover, og da er spm om CL med RBK er bra nok.
Personlig har jeg lite i mot Hareide. Han er helt klart en mann av følelser, og ja han gjorde en dårlig figur den gangen, men jeg tilgir han gjerne dersom han oppriktig ønsker å trene Rosenborg.
Fordelen med Hareide kontra Laudrup, Ramos etc er langsiktigheten. Hareide kommer neppe til å dra igjen, både på grunn av det som skjedde og fordi han neppe vil få et bedre sted å dra til.
Det største hinderet for å hente en nedadgående eller oppadgående(det siste foretrekkes, og vi får ikke en trener som er på topp) europeisk trener er de økonomiske musklene. Kan vi stille til disp de 30 mill Laudrup ønsker i vintervinduet?
Og hvis vi lykkes i CL, hvor lang tid går det før Bilbao, Malaga eller DBU ringer? Ser på det som lite sannsynlig at Sollied, Ramos, Laudrup, Mclaren skal være mer lojale enn Hamrén. Dessverre.
Jeg liker fasongen til lagene til Hareide, han ønsker å spille hurtig langs bakken, han er offensiv, og hvis jeg ikke husker feil nevnte han Deportivolaget som vi tapte mot(en god årgang) som en modell. Det var 4-2-3-1 synes jeg å huske.
Norge har sjelden sett bedre ut enn under de første årene under Hareide. Det er lett å glemme når det gikk så usannsynlig dårlig de siste årene, men jeg håper og tror det går under "klubbtrener, ikke landslagssjef"-kontoen.
Minus er mentaliteten og tilsynelatende en kjip tendens til å være dårligst når det gjelder. Samtidig har han jo vunnet mye i hele skandinavia. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.10.2009 22:56 Post subject: |
|
|
Ånei? En meget god klubbtrener som jeg absolutt vil vi skal vurdere sterkt dersom Hamrén går til Sverige. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.10.2009 23:01 Post subject: |
|
|
Flaav wrote: | I en alder av 67 år? |
Holder fortsatt, men tror ikke han gidder.
http://www.youtube.com/wa...Q&NR=1
Tror nok tilskuersnittet ville økt dramatisk for neste sesong da. |
|
Back to top |
|
 |
|