View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 23.03.2010 12:20 Post subject: |
|
|
Klubbene gjør nok ingen avtaler seg i mellom, men Start har til min overraskelse gang på gang arrogant møtt opp med svart shorts på Lerkendal. Denne gang satte NFF-delegaten foten ned, og RBK ble den lidende part. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 23.03.2010 12:23 Post subject: |
|
|
Like greit. Penere i helhvitt. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.03.2010 12:44 Post subject: |
|
|
For en gjeng amatører, Start bøtelegges vel for dette? |
|
Back to top |
|
 |
staaleaf Junior
|
Posted: 25.03.2010 13:20 Post subject: |
|
|
v_olden wrote: | Like greit. Penere i helhvitt. |
Etter min mening spiller det mindre rolle hva som er "penest" (smak og behag forøvrig) når det er hvitt og svart som ER Rosenborg - helhvitt føles helt feil for min del. Synes det skjer stadig oftere. Draktfargene skal være som de er! Før vi vet ordet av det blir det helhvitt hele tida fordi dette blir lettest mht motstanderlagene - men da kaster man samtidig vrak på en god del historie. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2767 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 25.03.2010 14:18 Post subject: |
|
|
Rosenborg er laget mitt, et eventyr i hvitt og ...hvitt.
Blir litt hvit valgallianse over det hele. Hvit trøye, svarte kortbukser. Kort sagt: pent. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 25.03.2010 18:51 Post subject: |
|
|
Rosenborgs hvite valgallianse inneholder i det minste noen svarte momenter da. Og godt er det.
Forsåvidt fint, men selv liker jeg svarte shortser og svarte strømper bedre. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 25.03.2010 19:55 Post subject: |
|
|
staaleaf wrote: | Før vi vet ordet av det blir det helhvitt hele tida fordi dette blir lettest mht motstanderlagene - men da kaster man samtidig vrak på en god del historie. |
Prøvde man seg ikke med helhvitt som standard i Champions' League en gang for (alt for) mange år siden? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.03.2010 12:49 Post subject: |
|
|
Nei. Vi brukte helhvitt borte mot Borussia Dortmund, og det har tilsynelatende brent seg fast hos folk. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.03.2010 13:12 Post subject: |
|
|
Det var da et ganske så minnerik kamp så muligens ikke så rart. Et stort øyeblikk. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.03.2010 02:09 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Klubbene gjør nok ingen avtaler seg i mellom, men Start har til min overraskelse gang på gang arrogant møtt opp med svart shorts på Lerkendal. Denne gang satte NFF-delegaten foten ned, og RBK ble den lidende part. |
Det heter i turneringsbestemmelsene
Quote: | DRAKTLIKHET
For å unngå komplikasjoner m.h.t. draktlikhet, pålegges reisende lag alltid å kontakte motstander slik at avtaler om drakter kan gjøres og komplikasjoner unngås.
Dersom allikevel dommeren beslutter at draktene er for like, skal hjemmelaget skifte drakt. |
Start dret altså i å kontakte RBK før de kom. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.03.2010 03:43 Post subject: |
|
|
Slik arroganse viser de altså hver gang.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Awake Proff

|
Posted: 28.03.2010 12:19 Post subject: |
|
|
Lagene stilte også med nærmest helt like keeperdrakter, noe som egentlig ikke skal forekomme. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.03.2010 12:36 Post subject: |
|
|
staaleaf wrote: |
Etter min mening spiller det mindre rolle hva som er "penest" (smak og behag forøvrig) når det er hvitt og svart som ER Rosenborg - helhvitt føles helt feil for min del. |
Det er nå vel litt spissformulert hva? Klubbfanen har rimelig tunge innslag av gull vi ikke benytter også, annet enn i at det har blitt in med stjerner over logoen for markedsavdelingen.
Det svarte tar man like gjerne igjen i detaljer på drakt, shorts og strømper. Hvitt er vel primærfargen, sort den sekundære!? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.03.2010 14:07 Post subject: |
|
|
Tja, skal vi være helt korrektet er vel spørsmålet egentlig hva som er det orginale sammensetningen og primærfargen hos en viss Skiensklubb. Det de opprinnelig hadde, er vel fort det samme som vi bør kalle "orginalt", selv om klubben vel strengt tatt spilte i lyseblått(?) eller rødt helt fra starten av, med mindre jeg husker helt feil(noe jeg godt kan gjøre, historsike kunnskaper så langt tilbake i klubbhistorien er mangelfulle) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 28.03.2010 19:21 Post subject: |
|
|
Nå har vel ikke RBK hatt svarte/hvite drakter helt fra 'urtiden' heller, var vel blått og gult de første årene. Var det på 30-tallet svart/hvitt kom tro? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.03.2010 16:03 Post subject: |
|
|
Antar vel at den nåværende drakta ble innført ved navnebyttet i 1927, men jeg har ikke sett noe eldre bilde enn 1931:
 |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.03.2010 16:20 Post subject: |
|
|
Det som kanskje framstår mest skremmende i min tid som RBK-supporter er de knallrøde bortedraktene RBK hadde i mange år, som klubben måtte bruke borte mot Sogndal blant annet. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 30.03.2010 00:24 Post subject: |
|
|
Og ikke minst i CL også, helt enig forferdelige tider.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 30.03.2010 00:39 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Nå har vel ikke RBK hatt svarte/hvite drakter helt fra 'urtiden' heller, var vel blått og gult de første årene. Var det på 30-tallet svart/hvitt kom tro? |
Klubben ville i utgangspunktet spille i svart og hvit fra starten etter forbildene i Odd, men de fikk tak i brukte drakter fra Trondheims/ørn (?) som første draktsett. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.03.2010 11:34 Post subject: |
|
|
Nja, tror de blå og gule draktene var kjøpt nye:
RBKweb wrote: |
Først i 1918 ble de første draktene kjøpt inn. Hver enkelt spiller måtte betale for sin egen drakt, og totalt kostet draktsettet 99 kroner. Trøya var blå med gul stolpe og shortsen var hvit. |
|
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 07.04.2010 22:30 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Det som kanskje framstår mest skremmende i min tid som RBK-supporter er de knallrøde bortedraktene RBK hadde i mange år, som klubben måtte bruke borte mot Sogndal blant annet. |
Jeg liker faktisk de røde bortedraktene. Helst med svarte shorts og strømper til.
Hadde gjerne sett et comeback av de røde draktene. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Fortinbras Senior
|
Posted: 28.04.2010 08:30 Post subject: |
|
|
Jeg har i et par andre tråder ivret for at RBK trenger ei tredjedrakt. Jeg synes at sort bortedrakt er for likt når vi spiller mot lag som Odd, der vi blir tvunget til å spille i hvite shortser.
Det hadde vært interessant å få høre hva folk mener vil være bra farger for ei slik tredjedrakt.
Ett alternativ ville være å gå tilbake til den røde trøya vi brukte på 80-tallet og halve 90-tallet. Problemet mitt med rødt er at det minner meg om det unevnelige klovnelaget fra Bergen. Generelt mener jeg vi bør unngå å velge en tredjefarge som andre lag i tippeligaen har - spesielt lag vi elsker å hate.
Noen foreslo den originale blå-gule originale drakta, og det synes jeg forsåvidt er en god idé. Det er tilsvarende det ManU(re) gjorde på 90-tallet da de brukte den originale Newton Heath-drakta (gul og grønn) som tredjedrakt. En annen fordel med denne kombinasjonen, er at det er ingen andre eliteserielag som har dette som sine farger.
Historisk har vel også RBK brukt mørkeblå bortedrakter, men dette er så likt den svarte reservedrakta, at det vil være poengløst. Dette minner meg i tillegg om Viking - et lag som forsåvidt er så pregløst å ufarlig at jeg ikke klarer å bruke energi på å hate dem, selv om blodet bruser ved tanke på den svikefulle Mr Hareide.
Andre alternativer blir da for eksempel "gull", som blir brukt i stadig stårre grad som tredjefarge. Da jeg foreslo dette i en annen tråd, virket det som at flere hadde aversjoner mot denne fargen som hovedfarge, noe jeg ikke har problemer med å se. En opsjon da kunne være å gå mer mot oransje (som Wolves, ikke den rødoransje som Nederland bruker). Andre muligheter er lyseblå (ikke den skarpe lyseblå som et visst oslolag har som bortedrakter, men mer som keeperdrakta fra i fjor, om noen husker den). Eller dyp rød, lik den drakta Arsenal hadde for et par år siden.
Hva synes folk? |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 28.04.2010 09:20 Post subject: |
|
|
Jeg liker idéen om en tredjedrakt. Liker også den originale RBK-drakta, men tenner nesten mer på idéen om å ha den som førstedrakt i 100-årssesongen vår, slik Arsenal gjorde (i 2006?) enn å ha den som tredjedrakt. Men så klart, ja takk begge deler?
Ellers kunne en idé til en tredjedrakt vært å ha den mørkegrønne/blågrønne fargen Liverpool brukte på bortedraktene sine på 90-tallet en gang.
Med litt mindre blåskjær:
Ikke for å ha en Liverpool-fetisj, men de(n) grønnfargen(e) er utrolig fin(e) - og så vidt meg bekjent veldig uvanlig i norsk fotball. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Fortinbras Senior
|
Posted: 29.04.2010 19:41 Post subject: |
|
|
Det er jo så klart en mulighet, men jeg heller personlig fortsatt mer mot den guloransje til Wolves, men med hvite shortser (altså mer som Blackpools hjemmedrakt). |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 28.07.2010 06:03 Post subject: |
|
|
Kom over dette da jeg tittet innom AIKs hjemmeside nå nettopp:
Det har ryktats en tid om ett tredjeställ som skall lanseras med europeiska cupspelet?
- Det stämmer, alla klubbar som spelar europacupspel är ålagda av UEFA att ha tre matchställ att spela i. Vi har ju redan hemma- och bortaställ som skiljer sig markant från varandra så man kan ju tycka att detta är onödigt för vår del, men UEFA gör inga undantag från denna regel.
Les mer: Hallå där, Johan Segui…
Dette betyr vel at Rosenborg må komme med en 3. drakt også da, eller...? |
|
Back to top |
|
 |
|