View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 30.11.2009 11:56 Post subject: |
|
|
nå er det ikke sånn at vi absolutt må vinne med 13 poeng hvert år (eller 16 som vi hadde til Stabæk). Dessuten er det ikke noen tvil om at norske lag ikke har imponert internasjonalt i det siste. Så at det kommer inn spillere som kan heve nivået på motstanderne er bare positivt. Er vi ikke gode nok til å utfordre Stabæk fordi om de får Pall er vi neppe god nok for CL...
Minuset er kanskje at dette trekker JJ mot ny kontrakt... |
|
Back to top |
|
 |
Birger Junior
|
Posted: 30.11.2009 12:11 Post subject: |
|
|
Jeg undrer meg litt over den dels sterke fokusen på at RBK har en dårlig utviklet offensiv spillestil. Ja, det er ikke blendende angrepsfotball hentet fra glansbildeboka til Nils Arne, men jeg mener det må sees forbi 'illusjonen' om at fotballen som ble spilt før var så bra. Den var aldri så bra da som nå... I 2009 scoret vi 60 mål, 2 bak Molde. Vi har en målforskjell på 38, dvs vi scoret 2,7 mål for hvert mål vi slapp inn.
Ja, vi finner tidligere år med langt bedre målforskjell og antall scorede mål (1997: 87 mål og 67 i målforskjell).
Men ser vi på trenden under Hamren, fra 08 til 09, så er sammenlignbare fakta i 2008 (med 09 i parantes):
RBK scoret 40 mål (60), beste lag Stabæk 58 (62 Molde). Vi hadde en målforskjell på 6 (3 og scoret 1,2 mål (2,7) for hvert som ble sluppet inn.
Utvikling: RBK scorer 20 flere mål (+50%) og slipper inn 12 færre (-35%). I rene tall og målbare resultat er altså det offensive utviklet mer enn det defensive.
Det er ingen grunn (?) til å forvente stagnasjon eller tilbakegang i 2010, og da må det være god grunn til å stemple Hamrens resultater som veldig gode og si at utviklingen er absolutt på rett vei. |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 30.11.2009 12:30 Post subject: |
|
|
kristobal:
Jeg mente ikke at det skulle høres ut som om jeg vil ha en Eggen kopi tilbake i Rosenborg for det vil jeg ikke. Jeg er veldig glad for alt Eggen gjorde for klubben og det samme er jeg for det Hamrén har gjort. Men når det er sagt så vil jeg fortsatt at vi skal finne en trener som har sin filosofi i gamle Ajax nye Barcelona stilen.
Og det jeg ikke forstår når det kommer til Hamréns forsøk så var det den ultra defensive stilen, jeg hadde forstått det hvis vi hadde møt et engelsk lag eller et spansk ett, men ikke Q. Til og med på Lerkendal spilte Rosenborg som om det var en bortekamp met et topp 4 league lag, og det synes jeg er helt feil. |
|
Back to top |
|
 |
Sneipen Senior

|
Posted: 30.11.2009 13:54 Post subject: |
|
|
Birger wrote: | Jeg undrer meg litt over den dels sterke fokusen på at RBK har en dårlig utviklet offensiv spillestil. Ja, det er ikke blendende angrepsfotball hentet fra glansbildeboka til Nils Arne, men jeg mener det må sees forbi 'illusjonen' om at fotballen som ble spilt før var så bra. Den var aldri så bra da som nå... I 2009 scoret vi 60 mål, 2 bak Molde. Vi har en målforskjell på 38, dvs vi scoret 2,7 mål for hvert mål vi slapp inn.
Ja, vi finner tidligere år med langt bedre målforskjell og antall scorede mål (1997: 87 mål og 67 i målforskjell).
Men ser vi på trenden under Hamren, fra 08 til 09, så er sammenlignbare fakta i 2008 (med 09 i parantes):
RBK scoret 40 mål (60), beste lag Stabæk 58 (62 Molde). Vi hadde en målforskjell på 6 (3 og scoret 1,2 mål (2,7) for hvert som ble sluppet inn.
Utvikling: RBK scorer 20 flere mål (+50%) og slipper inn 12 færre (-35%). I rene tall og målbare resultat er altså det offensive utviklet mer enn det defensive.
Det er ingen grunn (?) til å forvente stagnasjon eller tilbakegang i 2010, og da må det være god grunn til å stemple Hamrens resultater som veldig gode og si at utviklingen er absolutt på rett vei. |
Må huske at vi spiller 4 fler kamper i 2009 enn i de foregående årene, men det er sant at vi scorer flere per kamp. Vi har feks nesten like mange mål i snitt som stabæk hadde i sin suverene sesong ifjor _________________ Rosenborg og Liverpool |
|
Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 30.11.2009 14:15 Post subject: |
|
|
Gunnarsson tibake i Stabæk
http://www.dagbladet.no/2...n/9260587/
lurer på om det vil få innvirkning. Stabæk kan jo bli mer interessant å trene nå.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.12.2009 20:18 Post subject: |
|
|
- Jag kan inte säga att jag är sugen på något nytt. Men jag ska ta lite semester nu och summera året och tiden som varit och försöka blicka framåt. De (Stabaek) har signalerat att de vill förlänga med mig, men jag har inte gått in i de diskussionerna än. Jag har haft en massa bra år här och jag ska smälta det lite och försöka tänka några år framåt.
Läs mera: Jan öppnar för HBK – men inte nu
Omtrent det samme fra dagens VG:
- Er det sikkert at du fullfører kontrakten med Stabæk?
- Ja, jeg har ingen andre planer. Alt tyder på at jeg trener Stabæk i 2010.
- Har du hørt noe fra Rosenborg?
- Nei.
- Stabæk vil ha deg med utover 2010. Hvordan forholder du deg til forhandlinger om ny kontrakt?
- Nå skal jeg først ha fri en stund. Så får vi se på det da.
- Så du ønsker ingen forhandlinger nå?
- Nei, jeg vil vente med det til etter jul. Nå skal jeg tenke meg godt om, hva jeg vil i fremtiden, sier Jan Jönsson.
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.12.2009 00:24 Post subject: |
|
|
Jeg er faktisk ikke så sikker på at signeringen av Veigar Pall Gunnarsson nødvendigvis er positiv for Stabæks sjanser til å beholde treneren sin.
Med drømmeduoen sin gjenforent på topp, og Rosenborg litt sånn på gyngende grunn trenermessig, så blir det vel nærmest som en selvfølge å regne i håpefulle aviser at Stabæk skrur på stilen og feier inn til seriegull. Realitetene er at en allerede aldrende spiss har blitt et år eldre, og de får tilbake en som tilsynelatende falt gjennom på høyere nivå.
For Jan Jönsson er altså nå det beste han kan oppnå med Stabæk en gjentakelse av den suksessen han oppnådde for to sesonger siden. For noen uker siden ville det i alle fall ha minnet litt om å bygge et nytt mesterlag. Det er nettopp det han får muligheten til med Rosenborg, hvis han vil. Hvis nå han og Stabæk skulle vinne hele greia, og dermed gjenta bedriften fra 2008, så vil jo Jönsson ha opplevd alt han kan gjøre i Stabæk. Vil han da virkelig sitte med nysignert kontrakt etter sesongen?
I verste fall fungerer ikke samarbeidet mellom de to essene så godt som alle synes å tro, og Stabæk gjør en skuffende sesong. Jönsson er nok alt for respektert i miljøet til å få skylda for en sånn sesong, men magien vil være borte for alltid. Vil han da virkelig sitte der med en nysignert kontrakt? _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 02.12.2009 00:37 Post subject: |
|
|
En stor fordel for oss er at vi kan lokke han med CL-spill kommende år, noe Stabæk ikke kan! |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 02.12.2009 14:37 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke si annet jeg at jeg tolker dette utsagnet som svært positivt for vår del:
Quote: | Han innrømmer at han kan la seg friste av nye utfordringer.
- Jeg har vært fire år i Japan og fem år her og det må man ta vare på. Jeg er fortsatt eventyrlysten om det skulle dukke opp noe, sier han. |
_________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 02.12.2009 15:16 Post subject: |
|
|
Hehe. Denne tråden er skikkelig silly-season.
Brenner inne med nyheter #1: "Jeg hørte av ei som jobber på Kiwi Bekkestua at Jönsson var innom og kjøpte sodd i går!"
Optimist #1: "Næh! Er det SANT?!"
Optimist #2: "Ja, dette kan bare være positivt for vår del!"
Skeptiker #1: "Slapp av nå, folkens. Jeg tror heller dette er et signal om at de begynner å bli husvarme i Bærum. Tror nok løpet er kjørt for RBK."
Brenner inne med nyheter (og er dessuten Stabæk-fan) #2: "Glem det, trøndere. Janne blir her. Det forsikret han meg personlig i går." (Da jeg traff ham mens jeg leverte avisa hans, og jeg spurte om han skulle si opp abonnementet sitt dagen etter)
Skeptiker #2: "Ha deg til helvete vekk, forbanna pappa-gutt, hvorfor skulle vi høre på deg?"
Jeg kikker i kaffegruten og spår at det fortsatt kommer til å drøye ei stund før Erik Hamréns erstatter er på plass. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.12.2009 21:09 Post subject: |
|
|
" ... kommenterar Janne som förmodligen blir en svår nöt ..."
"Nöt" er også naut (ku) på svensk.
Pass deg, Janne. Kanskje noen vil slakte deg, sprute deg full med salt og vann og selge kjøttet til godkjøphandlende norrbaggar.
For øvrig vil jeg ha Jan Jönsson som trener i RBK snarest.
(Edit: Jeg er et naut på url-lenker. Unnskyld. Skal prøve å lære meg hvordan det gjøres. Det står sikkert en plass.) |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 02.12.2009 21:58 Post subject: |
|
|
Alternativ 1
[url]adresse[/url]
Alternativ 2
[url=adresse]lenketekst[/url] |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.12.2009 12:02 Post subject: |
|
|
Hvor, eller om, turen går videre, vil han dog ikke avsløre.
Først skal det tenkes. Mye.
- Jeg må få oppsummert denne sesongen, men også begynne å tenke fremover, og da snakker vi flere år fremover.
- Det å utvikle seg som menneske og leder er viktig for meg, og jeg har en naturlig nysgjerrighet for å lære nye ting. Kanskje gjør man det best i et nytt land, sier Stabæk-treneren ikke så altfor kryptisk – uten å avvise at det kan bli en forlengelse med Stabæk.
Det vil likevel ikke bli noen hastig avgjørelse, lover Jönsson, som onsdag hadde sin siste dag med Stabæk-spillerne i 2009.
Torsdag går turen til København for å være med i Drillos tankesmie, deretter vender han nesa mot USA hvor han skal feriere med familien de neste par ukene. Mobilen vil være avslått, mens tankene om fremtiden vil gå for fullt. Konklusjonen er det ikke bare Stabæk-ledelsen som er spent på.
Les mer: - Sverige var på meg |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.12.2009 21:36 Post subject: |
|
|
Den danske TV3-kommentatoren under FCK - Cluj hadde lagt merke til en flokk norske trenere på etterutdanning.  |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.12.2009 22:16 Post subject: |
|
|
knækk wrote: | Tipper det blir Eggen i 2010, og JJ fra 01012011. |
JJ kan vel allerede nå signere fra 2011 sesongen for oss..
Kan han ikke? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.12.2009 22:22 Post subject: |
|
|
Stemmer det, trenere er ikke begrenset av det samme regelverket som spillere mener jeg å tro med mindre dem har klausuler allà den Hamrèn hadde i sin kontrakt. |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 08.12.2009 01:35 Post subject: |
|
|
Dette ville skapt en veldig merkelig situasjon hvis både RBK og Stabæk kjemper i toppen i kommende sesong hvert fall. Det måtte blitt veldig vanskelig for Jönsson å forholde seg til en eventuell seriefinale/ toppkamp når det drar seg til på høsten. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.12.2009 02:28 Post subject: |
|
|
Nettopp!
Og hvis JJ skriver under for oss f.o.m. 2011, så tviler jeg sterkt på at Stabæk ønsker å fortsette med JJ i 2010..
Så spørs det om han har en klausul eller ei.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.01.2010 18:22 Post subject: |
|
|
Man ventet jo i fire mnd på Trond Sollied høsten 2007 også.... _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.01.2010 19:03 Post subject: |
|
|
Inntil videre tror jeg vi fortsetter debatten i "trener 2010"-tråden. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.01.2010 20:02 Post subject: |
|
|
Ser TV2 har kilder på at Jönsson har sagt muntlig ja. Så da blir det nok slik. Nils Arne får vel antakelig tre måneder i høst da. Og alle blir fornøyde  |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 29.01.2010 20:05 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke fornøyd med planlagt trenerskifte midt i sesongen. Hvis de har en avtale med JJ fra 1.1.2011, så håper jeg NAE tar over nå. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.01.2010 20:10 Post subject: |
|
|
longines wrote: | Jeg er ikke fornøyd med planlagt trenerskifte midt i sesongen. Hvis de har en avtale med JJ fra 1.1.2011, så håper jeg NAE tar over nå. |
|
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.01.2010 20:11 Post subject: |
|
|
Tror det er viktig at Hamren fullfører den viktige vinteren hvor grunnlaget legges. NAE kan kanskje ta over før høsten, men i mine øyne er det viktig at det ikke rotes til nå og at Hamrén får lagt grunnlaget og satt laget skikkelig igang fra seriestart. |
|
Back to top |
|
 |
|