|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 16.12.2009 00:33 Post subject: |
|
|
Viktigste kontrakten så langt:
Skelleftekillen Andreas Lindberg fortsätter sin fotbollskarriär i Norge. Han har skrivit på för tre år med norska Ranheim.
Läs mera: Andreas stannar i Norge |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 18.12.2009 14:52 Post subject: |
|
|
http://www.nettavisen.no/...783760.ece
Kan han være noe for Ranheim? Vet noen noe om han? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 18.12.2009 16:03 Post subject: |
|
|
| Tviler på det egentlig. Ranheims tanke er vel at de som hentes utenfra trøndelag skal være klare forsterkninger, mens de unge og lovende skal være fra trøndelagsregionen. |
|
| Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 23.12.2009 04:37 Post subject: |
|
|
Per Joar Hansen ble aldri den suksessen man hadde håpet på da han foran 2005-sesongen tok over Rosenborg. Klubben gikk kun én vei; nedover. Etter en gullalder utenom det vanlige var ansvaret stort for de som tok over i ettertid. Hansen fikk det ikke til, og holdte kun ut en halv sesong før han måtte trekke seg. Etter dette har han vært trener i Aalesund. Mot slutten av 2008-sesongen ble Hansen tilbudt kontrakt med Ranheim, en kontrakt han senere takket ja til. ”Perry” var klar til å innta Trøndelag igjen.
Kontrakten han signerte gikk over et år, og dette året ble en eneste stor opptur. Laget som har hatt som mål å komme til Adeccoligaen siden samarbeidet med storebror og regjerende seriemester, Rosenborg, ble klart i 2007, fikk det endelig til i 2009. Sterke lag som Asker og Raufoss klarte aldri å få ordentlig tak på Ranheim, og avdelingen ble vunnet med fem poeng. Opprykket var et faktum, og målet var nådd. Trøndelag har nå et lag i Adeccoligaen, noe som blir en viktig utviklingsarena før trønderske spillere i framtiden.
Målet om spill i Adeccoligaen er altså nådd, men man skal ikke stoppe på grunn av det. Laget må bli bedre for å holde ut i Adeccoligaen og det neste målet blir å stabilisere seg i den nest høyeste divisjonen. Dette tror jeg de fint kan klare med hjelp fra Rosenborg.
Ranheim 2010
Etter sesongslutt ble det umiddelbart satt i gang et arbeid som gikk ut på å forbedre klubben på alle områder. ”Perry” signerte under ny kontrakt, og med seg på laget får han kjente navn som Otto Ulseth og Christer Basma. Disse tre danner trenerteamet neste sesong, og det virker som en spennende duo med variasjon.
Tar man en kikk på spillerstallen 2009 ser den bra ut, men det trengs helt klart nye spillere. Kontrakter må også fornyes, og en god del har blitt unnagjort til nå. Daniel Krogstad, Ivar Sandvik, Espen Sødahl, Lars Ramstad, Ole Kråkmo, Peder Winsnes, Andreas Lindberg, Vegard Voll og Nicholas Lyngmo har alle bestemt seg for å satse videre med Ranheim. I tillegg har en del spillere fra andre klubber blitt hentet inn. Tom Erik Nordberg fra Levanger, Ørjan Bøe Thygesen fra Pors Grenland, Kenneth Dokken fra Odd Grenland, samt Albert Berbatovci, Jo Sondre Aas, Pål André Helland og Michael Karlsen fra Rosenborg. De tre sistnevnte kun på lån.
I denne sammenheng kan det også nevnes at man venter på kontraktsforlengelse fra forrige års toppscorer, Geir Holthe. Han scoret 14 mål i serien.
Jeg har nevnt mange navn nå, og flere av disse er kjente. Kenneth Dokken er nok helt klart størst av dem. Mange ble overrasket da Odd Grenland-spilleren signerte for den nyopprykkede klubben, men det gledet meg utrolig mye. Han har kvaliteter og erfaring som utvilsomt vil hjelpe klubben i Adeccoligaen.
Den svenske keeperen Andreas Lindberg kom foran forrige sesong, og han ble en umiddelbar suksess. Gjennom hele sesongen sto han solid bakerst og han ble kåret til årets beste spiller i Ranheim. Fornyelsen av kontrakten er ekstremt viktig for klubben. Også Vegard Voll og Daniel Krogstad var sentrale forrige sesong, og det settes stor pris på at de fortsetter i klubben. Nå mangler bare signeringen til Geir Holthe, så er mye på plass og mye klart foran den kommende sesongen.
Midtstopper Tom Erik Nordberg og keeper Ørjan Bøe Thygesen er som sagt hentet inn fra henholdsvis Levanger og Pors Grenland. Jeg vet ingenting om disse spillerne, men 20 år gamle Thygesen blir nok ikke annet enn backup for Lindberg neste sesong. I forsvaret er det viktig å få på plass forsterkninger og da håper jeg Nordberg er god der. Det sies at forsvarsspillet til tider var vaklende forrige sesong, og dette er grunnen til at jeg sier at forsvaret må forsterkes.
Albert Berbatovci, Jo Sondre Aas, Michael Karlsen og Pål André Helland er alle hentet inn fra Rosenborg, og alle disse vil kunne hjelpe godt til. Berbatovci og Aas har jeg ikke sett på to år, så jeg er egentlig usikker på hva jeg kan forvente der, men av Karlsen og Helland vet jeg at man får solide prestasjoner. Karlsen er en trussel foran motstanderens mål med sin høyde og slepne teknikk, mens Helland blant annet har allsidighet, lederegenskaper og en ekstremt bra venstrefot.
Det er to spillere til jeg for tiden går rundt og ønsker meg til Ranheim. Michael Jamtfall som ikke har kontrakt med Rosenborg lengre og Simen Wangberg, den unge midtstopperen som ble kåret til banens beste i sin debut fra start mot Viking forrige sesong. Jamtfall spilte høstsesongen i Ranheim og bidro godt. Han er en skadeplaget spiller, men hvis han slår seg til ro der kan det fort bli etterlengtet suksess for sønnen til mer kjente Jørn Jamtfall.
Stallen per dags dato:
Andreas Lindberg
Ørjan Bøe Thygesen
Nicholas Lyngmo
Tom Erik Nordberg
Eirik Malmo
Ole Kråkmo
Lars Ramstad
Ivar Sandvik
Kenneth Dokken
Peder Winsnes
Vegard Voll
Martin Grønning
Espen Sødahl
Albert Berbatovci
Pål André Helland
Daniel Krogstad
Jo Sondre Aas
Michael Karlsen
Hvis man kan plusse på Geir Holthe og Michael Jamtfall nederst, og Simen Wangberg i forsvaret, synes jeg dette ser meget lovende ut. For å begrunne mine ønsketenkninger rundt Wangberg, så er dette fordi Andreas Nordvik returnerer til Lerkendal etter låneopphold i Vålerenga. Sportslig leder, Erik Hoftun, har uttalt at de ønsker han videre og veien til spill er dermed lengre for Wangberg. I tillegg har Hoftun sagt at det kan komme til å bli leid ut flere spillere til Ranheim, og da regner jeg med Wangberg er blant dem.
Angående formasjon så spiller Ranheim 4-3-3. Om de fortsetter med det gjenstår å se, men det blir i alle fall trangt om plassen med flere gode spillere i flere posisjoner slik det ser ut i dag.
Dette ble mer et masete innlegg i stedet for en planlagt artikkel, men det bryr meg midt i baken. Det som var meningen var å presentere laget og klubben. Min interesse for Ranheim har økt betydelig, og jeg mener at jeg kan kalle meg supporter av laget nå. NRK har bekreftet at de kommer til å sende alle Adeccoligakampene gratis på Web-TV kommende sesong, og jeg kommer til å ofre mye for å få med meg Ranheims kamper. Jeg kjenner at jeg gleder meg enormt til sesongstart, også i Adeccoligaen. Jeg kjenner også at jeg har veldig lyst til å sette meg inn i laget. Foreløpig mangler jeg å vite en del om forskjellige spillere, og da spesielt forsvarsspillerne. Jeg ser fram til å få se disse!
FORZA RANHEIM! |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 14.01.2010 22:58 Post subject: |
|
|
Et svært godt innlegg, rbksigg!
Perry: -Det nye året er sparket i gang
Vi går inn i en spennende fotballsesong, der Ranheim for første gang siden slutten av 1950-tallet skal være en del av norsk toppfotball. Adeccoligaen blir noe helt annet både sportslig, økonomisk og administrativt, enn det som har vært gjeldene i 2 divisjon de siste årene. 2 divisjon er på mange måter en forberedelse til toppfotball, mens adeccoligaen pr. definisjon er toppfotball. Mange spør seg nok hvordan Ranheim skal kunne klare å ta dette steget, med en uttalt semiprofesjonell modell, bestående av så å si bare trønderske spillere.
Ligaen vi skal opp i denne sesongen er Norges jevneste serie. I en serie på 16 lag der 4 rykker ned og 3 kan rykke opp, sier det seg selv at det gjelder å levere prestasjoner på et meget høyt nivå helg etter helg. Det vi vet før vi starter sesongen, er at tar man 1 poeng i snitt, så rykker vi rett ned igjen, tar vi 1.2 poeng i snitt havner vi mitt på tabellen, og tar vi 1.5 poeng i snitt kan vi blande oss inn i opprykkstriden. Dette må vi lære å håndtere under sesongens gang, og holde fokus på oss selv og det vi kan påvirke. Det som er 100 % sikkert er at alle kamper vil bli steintøffe bataljer.
Vi har foreløpig valgt å gå inn i sesongen 2010 med 17 av de spillerne som avsluttet sesongen 2009 i 2. divisjon. Dette fordi vi tror at disse fortsatt har et gir ekstra, og at de vil bidra på og utenfor banen på en slik måte, at vi kan ta nye steg i 2010. Av nykommere så langt har vi hentet Tom Erik Norberg fra Levanger, som er en spennende forsvarspiller med et uforløst potensial, samt rutinerte Kenneth Dokken (ex Kolstad) fra ODD/Grenland. Kenneth trenger vel ikke noe nærmere presentasjon etter 100 tippeligakamper og 3 opprykk fra adeccoligaen på sin CV. I tillegg jobbes det hardt med å få skaffet Robert Stene jobb, slik at også han kan kle seg i blå drakt sesongen 2010.
Støtteapparatet klare for Adeccoligaen
Stig Winsnes - Sportslig leder
Per Joar Hansen - Hovedtrener
Otto Ulseth - Trener
Ole Christer Basma - Trener
Kjetil Høsøien - Keepertrener
Ståle Bratseth - Spillerutvikler
Spillerstall 2010:
Finn-Magnus Johannessen
Nicholas Lyngmo
Vegard Voll
Andreas Lindberg
Eirik Malmo
Martin Grønning
Ole Kristian Kråkmo
Peder Winsnes
Lars Ramstad
Espen Sødahl
Ivar Sandvik
Daniel Krogstad
Albert Berbatovci (ny fra RBK)
Ørjan Bøe Thygesen (ny fra Pors Grenland)
Kenneth Dokken (ny fra Odd Grenland)
Tom Erik Nordberg (ny fra Levanger)
Michael Jamtfall (utlån fra RBK)
Jo Sondre Aas (utlån fra RBK)
Pål André Helland (utlån fra RBK)
Michael Karlsen (utlån fra RBK)
I tillegg melder "Perry" at Jørgen Langmo er klar og at de har et håp om at Robert Stene vil signere snart.
Meget interessant at fjorårets toppscorer Geir Holte tydeligvis ikke blir med videre mens Thomas Nikolaisen Valø (Skeid) ikke har vært aktuell..
Håper i likhet med rbksigg at Simen Søraunet Wangberg går på utlån til Ranheim, Simen ville ha godt av regelmessig spilletid, å utsiktene for nettopp det ser bra ut i RIL. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.01.2010 05:52 Post subject: |
|
|
Robert Stene returnerer til Ranheim
Robert Stene har valgt å komme tilbake til Ranheim etter ett år i Randaberg. Robert ha signert en ettårskontrakt, i følge sportslig leder Stig Winsnes. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 17.01.2010 13:23 Post subject: |
|
|
| Positivt med Stene tilbake i Ranheim. Stallen ser bare bedre og bedre ut, og jeg kommer til å følge vår samarbeidsklubb tettere enn noen gang da alle kampene vises gratis på NRKs nett-tv. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 17.01.2010 14:24 Post subject: |
|
|
| Var Stene i sin tid aktuell for Rosenborg? Tar jeg feil? |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 18.01.2010 11:50 Post subject: |
|
|
| Han var det ihvertfall som junior. Et enormt talent som stagnerte en del. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 19.01.2010 17:52 Post subject: |
|
|
| Kommer de til å starte utbyggingen av Ranheim idrettspark nå? Tenker da på tribunefasilitene. De har vel allerede starta med å legge kunstgress der. Flomlys må vel også på plass til seriestart |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 23.01.2010 00:33 Post subject: |
|
|
Perry: -Bedre trent i år enn i fjor
Guttene er bedre trent i år enn på samme tid i fjor, og er på et helt annet fysisk nivå. Det viser også alle testene vi har gjort, og det betyr at spillerne har gjort jobben sin i høst og i perioden vi har hatt fri siden serieslutt.
Stallen begynner nå å ta form, og de fleste spillerne er på plass. Det jobbes fortsatt med et par spillere til før en komplett stall er klar. Om stallen sier Perry: -Spillerne virker veldig motiverte og dedikerte til det som venter, og det er stor entusiasme i gruppa. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.01.2010 05:42 Post subject: |
|
|
Mannen som skal HOLDE Ranheim i Adeccoligaen!
Da vi for ca. et år siden intervjuet Per Joar Hansen, da som fersk Ranheim-trener, dristet vi oss til å sette ”mannen som skal føre Ranheim til Adeccoligaen” som overskrift. Per Joar gjorde det han skulle, så den 5. april 2010 skal Ranheim debutere i Adeccoligaen.
Da vi ankommer Per Joar Hansens hjem i Stjørdal, en halvtimes kjøretur fra Trondheim, er det ikke fotballtreneren Per Joar Hansen vi møter. Mannen vi møter er privatpersonen og familiemannen Per Joar Hansen. Da Per Joar ikke trener fotball så er han, i følge seg selv, en ganske tradisjonell familiefar.
– Jeg har jo barn som jeg prøver å følge opp med kamper og trening. Jeg går tur med hunden, vasker i huset og prøver å bidra på hjemmebane også, sier han da vi setter oss ned rundt spisebordet.
I løpet av årene som trener har Per Joar, eller Perry, som han blir kalt av folk flest, alltid bodd på Stjørdal. Selv da han jobbet i Sverige pendlet han fram og tilbake. Perry legger ikke skjul på at dette er en av grunnene til at han forlenget kontrakten sin med Ranheim.
– Det har vært veldig godt å ha bodd hjemme, jeg har jo pendlet mer eller mindre de tre siste årene. Det er klart at det å kunne være stasjonert hjemme samtidig som man holder på med fotball i nærmiljøet har vært helt suverent, og var en viktig grunn til at jeg forlenget med Ranheim.
For svenske Hammarby var også på banen når det gjaldt Hansens tjenester, men han valgte å bli.
– Vi var i samtaler, men kom aldri så langt at det var skikkelig aktuelt. Jeg var også innstilt på å fortsette med Ranheim når vi først hadde tatt steget opp. Det ble for meg feil tidspunkt å hoppe av på.
Når det kommer til hvilke tanker og meninger han har gjort seg opp angående neste sesong, tør ikke Per Joar å tippe noe.
–Det er et helt annet nivå enn brorparten av spillerne er vant til, sier Perry. Men understreker også at både spillere, trenere og støtteapparat ser veldig fram mot den kommende sesongen.
– Det er jo dette man har ønsket over veldig mange år, men når man ser hvor tøff Adeccoligaen er, så er det tre mulige scenarioer; Vi er rett og slett ikke gode nok og rykker rett ned, vi kan havne midt på tabellen, og vi kan kjempe om opprykk.
Vi må være forberedt på alle disse scenarioene.
- Tar man i snitt 1 poeng pr. kamp så rykker man ned, tar man 1,2 poeng så havner man midt på tabellen og hvis man tar 1,5 poeng så kjemper man om opprykk. Det er faktisk så jevnt, smiler Perry, men gjette en tabellplassering vil han ikke.
–Den ene helgen kan man kjempe om opprykk og den neste om nedrykk. Sist sesong var det noen få lag som var veldig gode, Asker og Raufoss for eksempel, i år blir det 30 slike kamper, konkluderer han.
Ranheim har, i tillegg til å låne Pål André Helland, Michael Karlsen, Michael Kleppe Jamtfall og Jo Sondre Aas fra Rosenborg, forsterket stallen med Albert Berbatovci fra RBK, Tom Erik Nordberg fra Levanger, Ørjan Bøe Thygesen fra Pors Grenland og Kenneth Dokken fra Odd Grenland. Dette er signeringer som vil hjelpe Ranheim i kampen mot nedrykk.
– De kan forhåpentlig vis gå rett inn på laget og skape konkurranse om plassene på laget, for det kommer til å bli veldig jevnt i troppen.
Det er ikke bare på spillersiden det er kommet til nye ansikter. For etter Robin Straumbotn ga seg som assistenttrener har Perry fått med seg Ole Christer Basma og Otto Ulseth, begge med bred erfaring på hver sin kant.
–Nå ga jo Robin Straumbotn seg etter 5 år, Robin har gjort en kjempegod jobb og jeg ønsker jo som trener å ha folk rundt meg som kan gi meg både motstand og som kan komplettere meg på de områdene jeg ikke er 100 % på, slik er det i et team. Du kommer til den kjennelsen at du kan ikke gjøre alt selv, og jeg er veldig glad at Otto og Christer sa ja.
Noen spesiell grunn til at det ble akkurat de to?
- Otto har jo veldig lang erfaring i fotball. Han har vært trener på alle nivå, kan toppfotball og har en klar filosofi om hvordan han ønsker at fotball skal spilles. Han har også et vanvittig engasjement og en entusiasme som gjør at det ikke kommer til å bli kjedelig verken for spillere eller trenere. Han har også trent Ranheim før, så han har et hjerte i klubben.
- Christer er i en annen fase i sin trenerkarriere. Han er i startfasen, i ferd med å utdanne seg til å bli trener og ønsker å bruke Ranheim som en, ikke praksisplass, men et sted han kan få smake på et høyt nivå veldig tidlig. Det som er fint med Christer er at det ikke er så lenge siden han selv var aktiv, han har mange landskamper, en drøss med internasjonal erfaring og han vet hvordan det er å jobbe hardt.
- I tillegg har vi heldigvis fått beholdt Kjetil Høsøien som keepertrener, og jeg tror dette trenerteamet blir veldig sterkt både faglig og ledelsesmessig.
Hvordan vil dere samarbeide da?
- Jeg blir så klart sjefen og de skal bare høre etter, ler Perry.
- Neida, det er jo derfor man tar inn folk som har egne meninger, for at vi skal diskutere oss fram til gode løsninger. Den som har den beste løsningen vinner, slik skal det jo også være. Det er likevel viktig at vi på bunnen har en ganske lik filosofi på hvordan vi ønsker at laget skal spille; godt organisert defensivt med god balanse og vi skal være gjennombruddshissige og gode på kontringer, oppsummerer han.
Så man kan vel si at det er nærmest umulig å tippe hvordan det skal gå neste sesong. Marginer som skiller opprykkskamp fra nedrykksdrama, tøffere motstand enn noen gang og 15 lag som kommer til å se på Ranheim som en motstander de ”skal” slå.
Berger Ranheim plassen? Blir det revansj mot Fredrikstad etter den sure cup-exiten? Blir det en overraskende kamp i toppen? Svarene kommer nok ikke før i november. Men uansett så kommer det nok til å bli et meget spennende år. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 30.01.2010 15:40 Post subject: |
|
|
Meget spennende lag, alle RBK-gutta får spilletid!
Dårlig med oppdateringer på nett..  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 30.01.2010 17:18 Post subject: |
|
|
3-1 seier til Ranheim
To mål av Stene og ett av Sødahl!
----------------------------------------------------------
Edit:
Seier i årets første kamp
Otto: -Mye bra! (Video) _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.02.2010 19:24 Post subject: |
|
|
Perry med en liten kommentar
- Periodevis var det ganske bra. Vi har mye å gå på, men det var godt å komme i gang på stor bane. Jeg synes vi har tatt et steg siden i fjor, sa Ranheim-trener Per Joar Hansen _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 03.02.2010 23:12 Post subject: |
|
|
Da veteranen ble læregutt
Tidligere i vinter møtte våre nettjournalister Christer Basma. Den ferske Ranheim-treneren og tidligere RBK- og landslagsspilleren skal være en del av trenerteamet til Perry den kommende sesongen.
Da Ole Christer Basma gikk av Lerkendal-matta etter 0-4 mot Valencia den 27. november 2008 var et kapittel i livet hans – og i Rosenborgs historie over. Etter 221 kamper og 5 mål for de svart-hvite la han skoene på hylla og kunne nå fokusere helt og holdent på hva han ville.
Så, Christer Basma, hva har du egentlig gjort det siste året?
- Det siste året har jeg reist litt, tatt c-kurs på trenersida, bygd hus og fulgt opp et boligprosjekt i Oppdal. Tida har gått overraskende fort egentlig, sier Basma, uten nødvendigvis å mene at tilværelsen er mer behagelig. – Jeg tror ikke at du kan få det noe særlig mer behagelig enn som fotballspiller, smiler han. – Man kan vel egentlig si at jeg driver og stresstilnærmer meg litt.
Det var for et år siden spekulasjoner om at Basma skulle ta en sesong med Ranheim som fotballspiller, men det ble det ikke noe av.
- Vi hadde noen lange samtale over kjøkkenbordet i fjor, jeg og Perry, men jeg takket nei. Jeg trengte å komme meg litt videre. En kan ikke spille fotball hele tida. Av naturlige årsaker gidder ikke kroppen det lenger, sier han, fortsatt med smilet på lur.
Men da Basma skulle tilbake til fotballen – som trener, var det neppe tilfeldig at det ble Ranheim.
– Det var på eget initiativ, egentlig. Det er viktig å få kjenne litt på treneryrket, for det er noe helt annet å stå der med fløyta i hånda enn faktisk å utøve det selv, forteller Christer, uten å legge skjul på at han har mer enn nok erfaring med, nettopp, å utøve det.
–Jeg tror jeg kan bidra med spilleforståelse, det mentale, og ikke minst har jeg mye erfaring. Ellers er jeg fersk som trener og kunne vel egentlig ikke kommet i et stort bedre trenerteam enn det jeg er i. Han legger heller ikke skjul på at Ranheims opprykk var med å påvirke. –Jeg hadde noen tilbud fra lenger ned i divisjonssystemet, men så er man litt bortskjemt med det miljøet man har levd i her. Så når Ranheim er i Adeccoligaen så fant jeg ut at dette er en kjempesjanse og en viktig erfaring å få med seg på trenersida.
For det er ikke til å stikke under en stol at Ranheims trenerteam for sesongen 2010 har bøttevis med erfaring. To av trenerne har vært hovedtrener i til sammen tre tippeligaklubber, mens tredjemann nettopp har lagt opp etter 15 år og rundt 350 kamper på Norges høyeste nivå (noe som pr. dags dato gjør han til den spilleren med nest flest kamper i eliteserien).
Så hvordan vil et samarbeid mellom disse tre fungere?
- Jeg tror ikke det er noen tvil om at Perry er sjefen for å si det sånn, vi kommer nok til å sette oss ned å bestemme oss for hvordan vi skal samarbeide, men det er han som kjører dette. Jeg er her mest for å lære, ler Basma.
Neste sesong vil nok utvilsomt bli tøff for nyopprykkede Ranheim, men den ferske treneren har god tro på at Ranheim vil berge plassen. –Hvis vi klarer en 8.-9. plass skal vi være godt fornøyde, konkluderer han.
Ranheim har samarbeidet tett med RBK de siste årene, men kontrakten gikk ut etter sist sesong. Hvordan et eventuelt samarbeid vil fortsette vil ikke Basma snakke om.
– Ingen kommentar, er det ikke det man sier? Ler han.
– Jeg har jo nettopp kommet fra styremøte i RBK, så jeg vet nok mer enn jeg vil fortelle på det nåværende tidspunktet.
Avslutningsvis spør vi Basma om han ønsker å bringe en hilsen til Ranheimsfansen.
Etter en kort betenkningstid svarer han bestemt:
-Forza Ranheim!
----------------------------------------------------------
| Quote: | Ranheim har samarbeidet tett med RBK de siste årene, men kontrakten gikk ut etter sist sesong. Hvordan et eventuelt samarbeid vil fortsette vil ikke Basma snakke om.
– Ingen kommentar, er det ikke det man sier? Ler han.
– Jeg har jo nettopp kommet fra styremøte i RBK, så jeg vet nok mer enn jeg vil fortelle på det nåværende tidspunktet. |
Spennende! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 11.02.2010 03:58 Post subject: |
|
|
Divisjonsforskjell - slik det skal være
Det var en klar divisjonsforskjell mellom Ranheim og Strindheim da lagene møttes for første, og sikkert eneste, gang i år. Det skal det jo også være. For dette ble en ren overkjøring for det meste fra Ranheim sin side, og målprotokollen ble ikke avsluttet før det hadde blitt åtte nettkjenninger for de blåkledde.
Jo Sondre Aas scoret 3, mens Michael Karlsen scoret 2 mot Strindheim, ex-RBKer Albert Berbatovci scoret også et.
Pål André Helland og Michael Kleppe Jamtfall fikk ikke spilletid..
KAMPFAKTA
Strindheim - Ranheim 1-8 (0-4)
Treningskamp, tirsdag 9.februar 2010, ABRA-hallen
Målene:
0-1 Jo Sondre Aas
0-2 Robert Stene
0-3 Daniel Krogstad
0-4 Albert Berbatovci
0-5 Michael Karlsen
0-6 Jo Sondre Aas
0-7 Michael Karlsen
0-8 Jo Sondre Aas
1-8
Edit:
Video-intervju av Kenneth Dokken og Per Joar Hansen. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.02.2010 04:22 Post subject: |
|
|
Amentio ny hovedsponsor for Ranheim Toppfotball
Nettbutikken for datautstyr og tilbehør, Amentio, har i dag blitt enige om en treårsavtale som hovedsponsor for Ranheim Toppfotball. Det er snakk om et millionbeløp, melder markedsleder Bjørn Roar Larsen. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 20.02.2010 04:20 Post subject: |
|
|
AaFK - RIL 3-1
Michael Kleppe Jamtfall skaffet straffe til Ranheims ledermål. Ellers så spilte Jo Sondre Aas hele kampen, Jamtfall fikk en omgang mens Michael Karlsen kom inn etter 60 minutter.
- Vi gjør en god kamp (Adressa) _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 20.02.2010 12:07 Post subject: |
|
|
| Skal si Jamtfall er en ener på det å skaffe straffespark til laget sitt. Må vel nesten være hans største styrke som fotballspiller? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.02.2010 20:28 Post subject: |
|
|
| Hehe, er litt som meg da Jamtis. Har en uoffisiell rekord på ti straffespark i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 24.02.2010 06:32 Post subject: |
|
|
Ranheim stadion - ny nummer 2 arena i Trondheim
Den nye kampstadion blir liggende der hvor dagens kunstgressbane ligger. Ny bane blir utvidet og får dekkekvalitet og undervarme i henhold til NFF’s toppfotballkrav. Kommunen vil ferdigstille Adeccobanen i løpet av juni slik at den er ferdig til 10. juli - første Adeccokamp på hjemmebane etter ”VM-pausen”.
De 6 første hjemmekampene søkes avviklet på en av banene på Lerkendal.
Ranheim planlegger nå i egenregi å realisere et tribunebygg med ca 1000 sitteplasser under tak, samt flomlysanlegg beregnet for TV-overføring. Planen er at dette skal være klart til første ”hjemmekamp” - 10. juli.
Ny leder i Ranheim Fotball, Rune Venås, er optimistisk i det å finne partnere for å reise et tribunebygg innen baneåpningen til sommeren. Trondheim kommune har imidlertid fortsatt ikke godkjent planene.
-Jeg kan vanskelig forstå hvilke faglige og politiske argument som kan stoppe dette, sier Venås til Ranheimfotball.no. - Et anlegg som tilfredsstiller forbundets krav til Toppfotball i Adeccoliga og Toppserien mangler helt i kommunen.
Rundet 1000 på Facebook _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
|