English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte i RBK 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 17:47    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Nei, det dette handler om er generell respekt for demokratiske prinsipper i Rosenborg Ballklub.

Per dags dato er det et for lempleftig forhold til klubbens vedtekter og lovverk generelt. Dette gir spillerom for snusk og grums.

Det er ikke i klubbens interesse eller i medlemmenes interesse at vedtektene ikke blir fulgt.

Jeg tror du undervurderer demokratiseringsprosessen i et lengre perspektiv. Jeg var vel en av de som sa ifra ifjor. Jeg ser visse antydninger til bedringer allerede i år selv om det ligger an til en hel del uregelmessigheter. Og jeg håper at til neste år tar man et endelig oppgjør med seg selv.

Mest synes jeg det handler det om en generell mangel på kunnskap om vedtektene blant både klubb og medlemmer. Jeg tviler sterkt på at klubben bevisst ikke følger de nedskrevne vedtektene.

Jeg skjønner ikke hva du mener med at jeg undervurderer demokratiseringsprosessen. Jeg både skriver at jeg sterkt ønsker at vedtekter skal følges (men jeg har et realistisk syn på om dette er forventelig; RBK informerer altså medlemmene om en agenda du mener er vedtektsbrudd) og samtidig tok jeg selv ordet på årsmøtet i fjor for å be styret redegjøre for kontrollen av stemmegivningen.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 17:55    Post subject: Reply with quote

Definer begrepet RBK. RBK er vel i denne anledning medlemmene. Det er ihvertfall ikke styreleder ettersom alle skal stå likt til årsmøtet.

Hvis styreleder ikke er til valg på årsmøtet er dette ikke i henhold til lovverket som berammer hvordan årsmøtet skal holdes.

Jeg er langt ifra sikker på at Svendsen ville ha blitt valgt til styreleder på årsmøtet i 2009 dersom man velger å følge vedtektene.

Klubben har per idag et problem med mangelfulle demokratiske prosesser Min anbefaling er at man retter opp disse manglene.
Back to top
View user's profile Send private message
Roar1961
Senior

PostPosted: 30.01.2009 18:12    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det er vel og bra å være kritisk, men skal det ha noen verdi så kreves det visse kunskaper og alt tyder på at Ullseth ikke har peiling på fotball. Å ha en som bare skal være der for å provosere har liten verdi. Ullseth er en dårlig fotballtrener og en dårlig journalist hva tilsier at han skal være et godt styremedlem?

Har du noen gang møtt Ulseth? Ta deg en prat med han først før du (or andre) er så kategorisk. Han fremstilles så svart/hvitt her at det får meg til å reagere. Han er ingen suksesstrener, men han kan jo ha peiling på fotball likevel. Betyr det at hvis han ikke lykkes med å trene et eliteserielag eller landslag, så har han ikke peiling på fotball? Han er jo heller ikke forespurt fordi han skal provosere? Er man uredd og frittalende, så er det ikke likhetstegn med å komme inn i styre for å provosere.

Jeg er av den mening at flere her må kunne skille mellom at man personlig ikke liker vedkommende, altså Ulseth, og at han faktisk har en faglig dyktighet som kan komme klubben til gode.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.01.2009 18:21    Post subject: Reply with quote

Hvis han er så faglig dyktig som du skal ha det til så burde det faktisk lyse igjennom artikkelene hans ,men det gjør det ikke. Dem er faktisk pinlig svak. Hadde han vært så veldig smart så hadde han heller ikke fremstått som en idiot hver eneste gang han snakker på Tv.
Back to top
Roar1961
Senior

PostPosted: 30.01.2009 18:33    Post subject: Reply with quote

Jaja, du vet jo tydeligvis best... Rolling Eyes kan vel ha noe med at du ikke liker han personlig?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.01.2009 18:35    Post subject: Reply with quote

Tror faktisk jeg tilhører majoriteten når det gjelder vurderingen av Ullseth.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.01.2009 18:36    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper Keenoir ikke har et "personlig" forhold til Otto, men baserer sitt inntrykk gjennom media - der Otto har vært en relativt kjent og utleverende skikkelige i mange år. Dette gjelder nok også for de fleste andre på årsmøtet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.01.2009 18:39    Post subject: Reply with quote

Stemmer det Smile , men når en person kjenner media så godt som Ullseth bør gjøre og fremdeles fremstår som en klovn så er det godt gjort.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 19:00    Post subject: Reply with quote

Roar1961 wrote:
Jaja, du vet jo tydeligvis best... Rolling Eyes kan vel ha noe med at du ikke liker han personlig?

Dette blir for dumt. All kritikken som har kommet mot Otto er på bakgrunn av kvalifikasjoner, bedømt på grunnlag av et snøskred med elendige kommentarer i Adressa, Dagbladet og på TVNorge samt hans mildt sagt rufsete prestasjoner som fotballtrener.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 19:03    Post subject: Reply with quote

Glemmer aldri når han var ekspert under Royal League, sjelden en "ekspert" har kommet med så mye piss. Helsingborg var visstnok Nordens beste lag og Essediri var nordens beste kantspiller.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 19:37    Post subject: Reply with quote

Jeg har diskutert fotball med Ulseth, og han mener Rosenborg og landslaget spilte helt likt på 90 tallet. Å påstå noe slikt beviser hvilken snåling han er.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 19:55    Post subject: Reply with quote

Roar1961 wrote:
Har du noen gang møtt Ulseth? Ta deg en prat med han først før du (or andre) er så kategorisk.

Jeg har. Inntrykket mitt av ham ble på ingen måte endret under diskusjonen vår.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 01.02.2009 07:46    Post subject: Reply with quote

Ryktene som svirret ute på byen igår kveld tyder på at det er en fraksjon i klubben som vurderer å fremme Aas som styreleder opp mot Svendsen, og en viss talsmann i Kjernen opp mot Ulsokk.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.02.2009 12:56    Post subject: Reply with quote

Heh, kanskje du skal dra andre sted enn på Klokkesvingen om du skal høre troverdige, paranoide og dumme rykter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 03.02.2009 10:45    Post subject: Reply with quote

Jeg merker meg at gylidghetsdato for vedtektene fremdeles ikke er påført vedtektene. Fra mitt ståsted virker det som om styret ganske enkelt gir blaffen i denne detaljen som har vesentlig betydelig.

Erdet noen der ute som vet når idrettsstyret godkjente klubbvedtektene som ble endret ved siste årsmøte?
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 03.02.2009 11:56    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg tror frykten til Peter Storey kommer av at han ser på oss som banale supportere som bryr seg mest om flaggvifting, blussing og sitt eget beste

Kunne jo blitt et morsomt årsmøte da.
Back to top
asf
Senior

PostPosted: 03.02.2009 23:20    Post subject: Reply with quote

Det var sånn vi skulle gjort i fjor når Loktu blei benka! Very Happy
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.02.2009 09:11    Post subject: Reply with quote

Husk at frist for innsending av forslag til årsmøtet er den 12. Februar. Forslag sendes til: forslag@rbk.no

Det er fritt frem for ethvert medlem til å sende inn forslag.

Man kan sende inn forslag som for eksempel:

- Valg av ny styreleder
- Redegjørelse fra styreleder om hva § 16 punkt 2 betyr i praksis
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 10.02.2009 11:59    Post subject: Reply with quote

Du er medlem Konesseur. Du var der i fjor (vi hadde en som fulgte deg hele kvelden*).

Du kan sende inn det andre forslaget i hvert fall, så får vi klarlagt det (yeah, veeeerry likely med den gjengen i styret).

*/ jada, en spøk.
recon
-TIS-

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.02.2009 13:43    Post subject: Reply with quote

Det er lov å sende inn forslag. Alle har rett til det. Ikke noe å si på det.

Til alle dere som ergret dere ifjor uten å få komme til. Dette er sjansen til å få opplysninger som man lurer på for eksempel:
- Stadion-planene
- Lade-planene
- Abrahall-planene
- Om klubben finansierer Kanariaturen i Januar for enkelte styremedlemmer.
- Ny spiss
- osv.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 11.02.2009 09:15    Post subject: Reply with quote

Inn mot årsmøtet vingles det i ordbruken rundt økonomistyringa. Ansettelsesstopp, lønnsøkningsstopp og kostnadskutt. Onde tunger vil ha det til at økonomien styres på konstant etterskudd.

Quote:
Vi ønsker å være forsiktige, forteller styreleder Terje Svendsen til Adresseavisen.

Dette står mildt sagt i kontrast til utalelsene for en måned siden omkring det annonserte underskuddsbudsjettet:

Quote:
Det er en viss risiko forbundet med dette

Man kan bemerke at Svendsen nå bruker ordet "forsiktig" som nettopp er ordet som er nedfelt i paragraf 16 punkt 2 i vedtektene.

Rosenborg kutter lønninger
Rekordrøde RBK-tall
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.02.2009 10:20    Post subject: Reply with quote

Greit nok at du diskuterer vedtektene her, men selve regnskapet ønsker jeg at dere kommenterer her: RBK og økonomi
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran

PostPosted: 11.02.2009 10:28    Post subject: Reply with quote

For de som leser gjennom fingrene er dette kun et årsmøteutspill fra Svendsen og lek med ord. Det vil overraske noen og enhver hvis ikke risikobudsjettet med over 20 millioner i minus presenteres på årsmøtet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.02.2009 13:34    Post subject: Reply with quote

Styrets innstilling til ny valgkomité:

Leder: Jørgen Sørlie Velges for 1 år

Bjørn Lyngen Velges for 1 år
Ole Erik Fremo Velges for 2 år
Ellen Wøhni Velges for 1 år
Eileen Brandsegg Velges for 2 år

Varamedlem: Knut Efskin Velges for 1 år

Les mer: Innstilling til ny valgkomité

Kjernen-andelen opprettholdes med andre ord.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran

PostPosted: 17.02.2009 13:59    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke enig i en slik oppfatning, 2mas. Jeg har ingen planer om å "være" Kjernen i den komiteen, jeg skal ikke gjøre annet enn å representere mine egne meninger om driften av klubben - hvis jeg blir valgt. På samme måte har heller ikke Christian Brøndbo hatt noe Kjernen-mandat i løpet av sine tre år i komiteen.

Denne nominasjonen ser jeg mer som en anerkjennelse av nettverket jeg har opparbeidet meg sekundært til vervet jeg har hatt som talskaill i Kjernen, slik Christian også skaffet seg erfaringer i sin tid. Derfor ser jeg heller ingen grunn til at et valg av den ene av oss utelukker valg av den andre. Christian Brøndbo har vært del av sjeldent handlekraftige valgkomiteer i RBK, og jeg hadde gjerne sett at både han og jeg ble nominert denne gangen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 23, 24, 25  Next
Page 17 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb