English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 180, 181, 182  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Solo
Veteran

PostPosted: 27.01.2009 11:03    Post subject: Reply with quote

Men har de veldig mye penger og bruke? Eller vil de bruke halvparten på og dekke underskuddet.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.01.2009 11:04    Post subject: Reply with quote

Han er rimelig og god til å score mål over flere sesonger. Har 104 mål på de 4 siste sesongene (2 i 2. divisjon og 2 i 1. divisjon), noe som tilsvarer 26 mål per sesong i snitt. Rask er han ikke.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 27.01.2009 11:06    Post subject: Reply with quote

Men om de bruker halve på å dekke underskudd har de fortsatt ca 15-17 mill igjen fra overgangen til Alanzinho..Pluss at de sparer 4-5 mill i lønnsutgifter.
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.01.2009 11:11    Post subject: Reply with quote

Det har ikke veldig mye penger å rutte med. Hvis Stabæk er intressert og vi er intressert så kommer det høyst sannsynlig å gå som det gjekk når vi hentet Annan.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.01.2009 12:58    Post subject: Reply with quote

Det har blitt nevnt at vi bør undersøke U-21 / U - 19 etter spisser som kan hjelpe oss. Det så litt nitrist ut hele U-21 landslaget spør du meg.

http://www.fotball.no/t2....p;a=242836

Quote:
Frode Larsen - Moss

Ole-Christian Rørvik - Skarbøvik

Lasse Staw - Fredrikstad

Mats Dahm - FC Lyn Oslo

Tarik Elyounoussi - Herenveen

Vegard Forren - Molde

Per Erik Flo - Sogndal

Even Hovland - Sogndal

Tommy Høiland - Viking

Ruben Y. Jenssen - Tromsø

Aram Khalili - Start

Christer Kleiven - Start

Erling Knudtzon - FC Lyn Oslo

Peter Orry Larsen - Aalesund

Magnus Lekven - Odd Grenland

Jonathan Parr - Aalesund

Magne Simonsen - FC Lyn Oslo

HÃ¥kon Skogseid - Notodden

Joachim Thomassen - Fredrikstad

Jo Sondre Aas - Moss

Tommy Høiland - Viking - Har lenge blitt sett på som et stort talent ,men som det har drøyd litt med på grunn av et uheldig benbrudd da han ble påkjørt etter en Bryne trening. Stor fart, aggresiv og gjennombruddshissig viste på slutten av sesongen ifjor hva han kan. Litt ufordragelig type og kan fort bli et fremtidig hatobjekt. Svært vanskelig å hente fra Viking og er heller ikke klar for det vi trenger.

Aram Khalili - Start - En spiller som ligner veldig på Iversen i spillestilen er en sterk duellspiller og jeg minnes at han herjet på Lerkendal når Start slo oss Junior - Nm finalen for noen år siden. Med Start sin skakkjørte økonomi så burde han være mulig å hente, men Start sin mangel på spisser gjør det vanskeligere. Er heller ikke klar for det vi ønsker ,men kunne vært en langsiktig erstattning for Iversen.

Erling Knudtzon - FC Lyn Oslo - Lynhurtig og teknisk ,men er mer en kantspiller.

Forutenom Aas så ser jeg ikke flere spisser i troppen, som det kan være intressant for oss i fremtiden. Kanskje vi skulle brukt kontakten vår med Solied å ordnet oss et lån av Tarik?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2009 13:09    Post subject: Reply with quote

Jonathan Parr er en angrepsspiller. En jævla spennende en, også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.01.2009 13:14    Post subject: Reply with quote

Han overså jeg faktisk han er god. Jeg tviler på at Rekdal vil selge flere spillere nå da han knapt har 11 mann. Jeg lurer likevel på om det kunne vært mulig å leie Tarik? Han spiller ikke akkurat mye i Herenveen og er definitivt bedre enn alle våre spisser. Vi kunne også betalt noen kroner for det slik jeg ser det.
Back to top
Agenten
Senior

PostPosted: 27.01.2009 13:19    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jonathan Parr er en angrepsspiller. En jævla spennende en, også.

Hvis jeg ikke tar helt feil så har han blitt brukt en del *overalt* I Aalesund.Veldig offensiv av seg.Men noe utpreget spisstype er han vel ikke ?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2009 13:38    Post subject: Reply with quote

"Angrepsspiller" er et litt videre begrep enn "spiss". Han er en angrepsspiller. Kan spille både kant, offensiv midtbane og ren spiss.
Back to top
Hallomann
Senior

PostPosted: 27.01.2009 13:47    Post subject: ny spiller (e) Reply with quote

Det er vel slik at det er klokt og vente med bud på spillere så lenge det internasjonale markedet er åpent. Bud i januar måned kan jo presse prisen på spillere høyere som følge av mulig budkrig med større klubber.
Føles akkurat nå som om at Rosenborg virker totalt handlingslammet på markedet, det er jo skremmende stille for tiden.
Selv er jeg rimelig sikker på at vi faktisk kommer til å ha minst en ny spiller i løpet av februar måned...

Tipper egentlig at RBK sitter "på gjerdet" å venter på at de internasjonale konkurrentene, ikke skal få muligheten til å snappe spillere foran snuten på RBK.

Smile Tommel'n opp!
Strand
Veteran

PostPosted: 27.01.2009 15:17    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
"Angrepsspiller" er et litt videre begrep enn "spiss". Han er en angrepsspiller. Kan spille både kant, offensiv midtbane og ren spiss.

Eller venstreback som han ble brukt på høstsesongen i fjor, en rolle som han sikkert vil få i år også om Aafk ikke skaffer seg et klart førstevalg der.

Parr er ikke god nok for Rosenborg, han jobber hardt, er bevegelig, god teknisk og alt det der stemmer, men målteften mangler han. Selvfølgelig ville han nok gjort det bedre for oss enn for Aafk, bedre medspillere og alt det der, men fortsatt så ville han nok ikke ha forsterket oss veldig. Ikke er han kjapp *nok* heller, da foretrekker jeg Sellin om vi trenger en utpreget bakromsspiss.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 27.01.2009 15:45    Post subject: Reply with quote

http://www.fotball.no/t2....p;a=242836
Quote:

Ole-Christian Rørvik - Skarbøvik

Er han keeper? Jeg stusset på at en klubb så langt ned i divisjonssytemet som Skarbøvik har med en mann i en U21-tropp. jeg vil vel tro at det er lettest å få med keepere fra slike klubber, men han bør vel uyasnett være et realtivt stort talent for å forsvare uttaket?
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2009 15:48    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Parr er ikke god nok for Rosenborg, han jobber hardt, er bevegelig, god teknisk og alt det der stemmer, men målteften mangler han.

Det er ingenting å si på skuddfoten, iallefall. Jeg skrev dessuten ikke at jeg ville ha han til RBK. Jeg påpekte bare at det var en angrepsspiller der Keenoir hadde oversett.

Parr er uansett en meget spennende spiller som bør få masse spilletid for AaFK i år.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 27.01.2009 15:57    Post subject: Reply with quote

Hvis Tarik gikk for 30 mill og ikke får spilletid, så foreslår jeg vi selger Tettey eller Ciljan og bruker 30 mill av dette på å kjøpe Tarik til RBK.
Back to top
Deca
Junior

PostPosted: 27.01.2009 16:09    Post subject: Reply with quote

Rørvik er keeper ja. Kom fra AAfk sitt juniorlag om jeg ikke tar mye feil. Stod bunnsolid i 2. divisjon i fjor, der Skabøvik havnet på 3 eller 4 plass om jeg husker riktig.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 27.01.2009 17:12    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Hvis Tarik gikk for 30 mill og ikke får spilletid, så foreslår jeg vi selger Tettey eller Ciljan og bruker 30 mill av dette på å kjøpe Tarik til RBK.

puckno, du är helt pucko.
Back to top
bennyboy
Senior

PostPosted: 27.01.2009 17:14    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Tommy Høiland - Viking - Har lenge blitt sett på som et stort talent ,men som det har drøyd litt med på grunn av et uheldig benbrudd da han ble påkjørt etter en Bryne trening. Stor fart, aggresiv og gjennombruddshissig viste på slutten av sesongen ifjor hva han kan. Litt ufordragelig type og kan fort bli et fremtidig hatobjekt. Svært vanskelig å hente fra Viking og er heller ikke klar for det vi trenger.

Appropo talent. Eggen sa noe meget klokt som alltid her om dagen. Du kan ikke være talent når du er begynt å komme opp i 20 årene, da er du ferdig som talent å må begynne å vise deg frem. Da begynte jeg å tenke at han har jo søren meg rett. Derfor burde sånn som Nordvik og ihvertfall Jamtfall vise seg frem denne sesongen. De er ikke veldig gode spillere og vi trenger sårt noen gode spillere i back up og til første elleveren. Før hadde vi Helstad og Ødegaard på benken.
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.01.2009 17:19    Post subject: Reply with quote

Et talent har egentlig ikke så veldig mye med alder gjør som enkelte skal ha det til, men mye mer om evner og egenskaper som så langt ikke har blitt benyttet på en god måte. Huseklepp er et veldig godt eksempel på en spiller som har passert 20 ,men som har begynnt å få bruke egenskapene sine på en god måte. Når det gjelder Nordvik finnes det utrolig få stoppere som spiller fast i en alder av 20 - 21 år, det er en plass som krever modning.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 27.01.2009 17:26    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett Rørvik flere ganger for Skarbøvik og han er en keeper å følge med på. Har god fysikk, ruver til tider i feltet og er god på strek, var flink til å kommandere backrekka og er tydelig. Uten at jeg skal være for bombastisk så er han en mulig tippeligakeeper på sikt, men han har god tid på seg.
Back to top
bennyboy
Senior

PostPosted: 27.01.2009 17:57    Post subject: Reply with quote

Ser poenget ditt Keenoir, men viktig at man er obs på det. Blir litt dumt å lure seg selv til å tro at vi har bedre spillere enn man har. Samtidig tror jeg vi har en av Norges beste staller for tiden, og Hamren er mannen som kan få det gode ut av den. Håper å kapre Olsen, ser på det som ett realistisk kjøp for RBK.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 27.01.2009 18:00    Post subject: Reply with quote

VG omtalte Demidov som den beste fotballspilleren av de norske stopperalternativene, men sa ingenting om at han nødvendigvis også var den beste stopperen. Hmm...
vingback
Veteran

PostPosted: 27.01.2009 18:09    Post subject: Reply with quote

Stabæk vil ha kvalitet.

- Det er klart vi må fylle på med kvalitet. Vi må gjøre alt vi kan for at stallen skal bli like bra eller bedre enn den var i fjor, avslutter svensken.

http://www.tv2sporten.no/...530882.ece

Spennende å se hvor raske de er til å skaffe kvalitet kontra Rbk.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 27.01.2009 18:11    Post subject: Reply with quote

Greit at Eggen er en fantastisk trener, men ABSOLUTT ALT han sier trenger ikke å være riktig hele tiden.

Altså om han er talent når man er 19, men ikke når man er 21 er meget individuelt etter min mening. Men det er selvfølgelig en grense.
Back to top
tjommi
Proff

PostPosted: 27.01.2009 18:46    Post subject: Reply with quote

Har OBs Djiby Fall funnet seg en ny klubb da? Han kan jo være den spissen vi mangler, og om han ikke finner seg en ny klubb innen utgangen av mnd så burde det jo være mulig å hente. OB har jo hentet Demba Nyren fra Brann som erstatter (?) for Djiby...
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2009 19:18    Post subject: Reply with quote

Glem Djiby Fall, OB vil have 50 mil. for ham og interessen er såpas stor at han ikke bliver solgt til en klub i Skandinavien.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 180, 181, 182  Next
Page 76 of 182

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb