| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Solo Veteran

|
Posted: 27.01.2009 11:03 Post subject: |
|
|
Men har de veldig mye penger og bruke? Eller vil de bruke halvparten på og dekke underskuddet. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.01.2009 11:04 Post subject: |
|
|
| Han er rimelig og god til å score mål over flere sesonger. Har 104 mål på de 4 siste sesongene (2 i 2. divisjon og 2 i 1. divisjon), noe som tilsvarer 26 mål per sesong i snitt. Rask er han ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 27.01.2009 11:06 Post subject: |
|
|
Men om de bruker halve på å dekke underskudd har de fortsatt ca 15-17 mill igjen fra overgangen til Alanzinho..Pluss at de sparer 4-5 mill i lønnsutgifter. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.01.2009 11:11 Post subject: |
|
|
| Det har ikke veldig mye penger å rutte med. Hvis Stabæk er intressert og vi er intressert så kommer det høyst sannsynlig å gå som det gjekk når vi hentet Annan. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.01.2009 12:58 Post subject: |
|
|
Det har blitt nevnt at vi bør undersøke U-21 / U - 19 etter spisser som kan hjelpe oss. Det så litt nitrist ut hele U-21 landslaget spør du meg.
http://www.fotball.no/t2....p;a=242836
| Quote: | Frode Larsen - Moss
Ole-Christian Rørvik - Skarbøvik
Lasse Staw - Fredrikstad
Mats Dahm - FC Lyn Oslo
Tarik Elyounoussi - Herenveen
Vegard Forren - Molde
Per Erik Flo - Sogndal
Even Hovland - Sogndal
Tommy Høiland - Viking
Ruben Y. Jenssen - Tromsø
Aram Khalili - Start
Christer Kleiven - Start
Erling Knudtzon - FC Lyn Oslo
Peter Orry Larsen - Aalesund
Magnus Lekven - Odd Grenland
Jonathan Parr - Aalesund
Magne Simonsen - FC Lyn Oslo
HÃ¥kon Skogseid - Notodden
Joachim Thomassen - Fredrikstad
Jo Sondre Aas - Moss |
Tommy Høiland - Viking - Har lenge blitt sett på som et stort talent ,men som det har drøyd litt med på grunn av et uheldig benbrudd da han ble påkjørt etter en Bryne trening. Stor fart, aggresiv og gjennombruddshissig viste på slutten av sesongen ifjor hva han kan. Litt ufordragelig type og kan fort bli et fremtidig hatobjekt. Svært vanskelig å hente fra Viking og er heller ikke klar for det vi trenger.
Aram Khalili - Start - En spiller som ligner veldig på Iversen i spillestilen er en sterk duellspiller og jeg minnes at han herjet på Lerkendal når Start slo oss Junior - Nm finalen for noen år siden. Med Start sin skakkjørte økonomi så burde han være mulig å hente, men Start sin mangel på spisser gjør det vanskeligere. Er heller ikke klar for det vi ønsker ,men kunne vært en langsiktig erstattning for Iversen.
Erling Knudtzon - FC Lyn Oslo - Lynhurtig og teknisk ,men er mer en kantspiller.
Forutenom Aas så ser jeg ikke flere spisser i troppen, som det kan være intressant for oss i fremtiden. Kanskje vi skulle brukt kontakten vår med Solied å ordnet oss et lån av Tarik? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.01.2009 13:09 Post subject: |
|
|
| Jonathan Parr er en angrepsspiller. En jævla spennende en, også. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.01.2009 13:14 Post subject: |
|
|
| Han overså jeg faktisk han er god. Jeg tviler på at Rekdal vil selge flere spillere nå da han knapt har 11 mann. Jeg lurer likevel på om det kunne vært mulig å leie Tarik? Han spiller ikke akkurat mye i Herenveen og er definitivt bedre enn alle våre spisser. Vi kunne også betalt noen kroner for det slik jeg ser det. |
|
| Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
Posted: 27.01.2009 13:19 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Jonathan Parr er en angrepsspiller. En jævla spennende en, også. |
Hvis jeg ikke tar helt feil så har han blitt brukt en del *overalt* I Aalesund.Veldig offensiv av seg.Men noe utpreget spisstype er han vel ikke ? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.01.2009 13:38 Post subject: |
|
|
| "Angrepsspiller" er et litt videre begrep enn "spiss". Han er en angrepsspiller. Kan spille både kant, offensiv midtbane og ren spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
Hallomann Senior

|
Posted: 27.01.2009 13:47 Post subject: ny spiller (e) |
|
|
Det er vel slik at det er klokt og vente med bud på spillere så lenge det internasjonale markedet er åpent. Bud i januar måned kan jo presse prisen på spillere høyere som følge av mulig budkrig med større klubber.
Føles akkurat nå som om at Rosenborg virker totalt handlingslammet på markedet, det er jo skremmende stille for tiden.
Selv er jeg rimelig sikker på at vi faktisk kommer til å ha minst en ny spiller i løpet av februar måned...
Tipper egentlig at RBK sitter "på gjerdet" å venter på at de internasjonale konkurrentene, ikke skal få muligheten til å snappe spillere foran snuten på RBK.
 _________________ Helt Hærli, helt UTROLI |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 27.01.2009 15:17 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | "Angrepsspiller" er et litt videre begrep enn "spiss". Han er en angrepsspiller. Kan spille både kant, offensiv midtbane og ren spiss. |
Eller venstreback som han ble brukt på høstsesongen i fjor, en rolle som han sikkert vil få i år også om Aafk ikke skaffer seg et klart førstevalg der.
Parr er ikke god nok for Rosenborg, han jobber hardt, er bevegelig, god teknisk og alt det der stemmer, men målteften mangler han. Selvfølgelig ville han nok gjort det bedre for oss enn for Aafk, bedre medspillere og alt det der, men fortsatt så ville han nok ikke ha forsterket oss veldig. Ikke er han kjapp *nok* heller, da foretrekker jeg Sellin om vi trenger en utpreget bakromsspiss. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.01.2009 15:45 Post subject: |
|
|
http://www.fotball.no/t2....p;a=242836
| Quote: |
Ole-Christian Rørvik - Skarbøvik |
Er han keeper? Jeg stusset på at en klubb så langt ned i divisjonssytemet som Skarbøvik har med en mann i en U21-tropp. jeg vil vel tro at det er lettest å få med keepere fra slike klubber, men han bør vel uyasnett være et realtivt stort talent for å forsvare uttaket? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.01.2009 15:48 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | Parr er ikke god nok for Rosenborg, han jobber hardt, er bevegelig, god teknisk og alt det der stemmer, men målteften mangler han. |
Det er ingenting å si på skuddfoten, iallefall. Jeg skrev dessuten ikke at jeg ville ha han til RBK. Jeg påpekte bare at det var en angrepsspiller der Keenoir hadde oversett.
Parr er uansett en meget spennende spiller som bør få masse spilletid for AaFK i år. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 27.01.2009 15:57 Post subject: |
|
|
| Hvis Tarik gikk for 30 mill og ikke får spilletid, så foreslår jeg vi selger Tettey eller Ciljan og bruker 30 mill av dette på å kjøpe Tarik til RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Deca Junior
|
Posted: 27.01.2009 16:09 Post subject: |
|
|
| Rørvik er keeper ja. Kom fra AAfk sitt juniorlag om jeg ikke tar mye feil. Stod bunnsolid i 2. divisjon i fjor, der Skabøvik havnet på 3 eller 4 plass om jeg husker riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 27.01.2009 17:12 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Hvis Tarik gikk for 30 mill og ikke får spilletid, så foreslår jeg vi selger Tettey eller Ciljan og bruker 30 mill av dette på å kjøpe Tarik til RBK. |
puckno, du är helt pucko. |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 27.01.2009 17:14 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: |
Tommy Høiland - Viking - Har lenge blitt sett på som et stort talent ,men som det har drøyd litt med på grunn av et uheldig benbrudd da han ble påkjørt etter en Bryne trening. Stor fart, aggresiv og gjennombruddshissig viste på slutten av sesongen ifjor hva han kan. Litt ufordragelig type og kan fort bli et fremtidig hatobjekt. Svært vanskelig å hente fra Viking og er heller ikke klar for det vi trenger. |
Appropo talent. Eggen sa noe meget klokt som alltid her om dagen. Du kan ikke være talent når du er begynt å komme opp i 20 årene, da er du ferdig som talent å må begynne å vise deg frem. Da begynte jeg å tenke at han har jo søren meg rett. Derfor burde sånn som Nordvik og ihvertfall Jamtfall vise seg frem denne sesongen. De er ikke veldig gode spillere og vi trenger sårt noen gode spillere i back up og til første elleveren. Før hadde vi Helstad og Ødegaard på benken. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.01.2009 17:19 Post subject: |
|
|
| Et talent har egentlig ikke så veldig mye med alder gjør som enkelte skal ha det til, men mye mer om evner og egenskaper som så langt ikke har blitt benyttet på en god måte. Huseklepp er et veldig godt eksempel på en spiller som har passert 20 ,men som har begynnt å få bruke egenskapene sine på en god måte. Når det gjelder Nordvik finnes det utrolig få stoppere som spiller fast i en alder av 20 - 21 år, det er en plass som krever modning. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 27.01.2009 17:26 Post subject: |
|
|
| Jeg har sett Rørvik flere ganger for Skarbøvik og han er en keeper å følge med på. Har god fysikk, ruver til tider i feltet og er god på strek, var flink til å kommandere backrekka og er tydelig. Uten at jeg skal være for bombastisk så er han en mulig tippeligakeeper på sikt, men han har god tid på seg. |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 27.01.2009 17:57 Post subject: |
|
|
Ser poenget ditt Keenoir, men viktig at man er obs på det. Blir litt dumt å lure seg selv til å tro at vi har bedre spillere enn man har. Samtidig tror jeg vi har en av Norges beste staller for tiden, og Hamren er mannen som kan få det gode ut av den. Håper å kapre Olsen, ser på det som ett realistisk kjøp for RBK. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.01.2009 18:00 Post subject: |
|
|
VG omtalte Demidov som den beste fotballspilleren av de norske stopperalternativene, men sa ingenting om at han nødvendigvis også var den beste stopperen. Hmm... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 27.01.2009 18:09 Post subject: |
|
|
Stabæk vil ha kvalitet.
- Det er klart vi må fylle på med kvalitet. Vi må gjøre alt vi kan for at stallen skal bli like bra eller bedre enn den var i fjor, avslutter svensken.
http://www.tv2sporten.no/...530882.ece
Spennende å se hvor raske de er til å skaffe kvalitet kontra Rbk. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.01.2009 18:11 Post subject: |
|
|
Greit at Eggen er en fantastisk trener, men ABSOLUTT ALT han sier trenger ikke å være riktig hele tiden.
Altså om han er talent når man er 19, men ikke når man er 21 er meget individuelt etter min mening. Men det er selvfølgelig en grense. |
|
| Back to top |
|
 |
tjommi Proff
|
Posted: 27.01.2009 18:46 Post subject: |
|
|
| Har OBs Djiby Fall funnet seg en ny klubb da? Han kan jo være den spissen vi mangler, og om han ikke finner seg en ny klubb innen utgangen av mnd så burde det jo være mulig å hente. OB har jo hentet Demba Nyren fra Brann som erstatter (?) for Djiby... |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 27.01.2009 19:18 Post subject: |
|
|
Glem Djiby Fall, OB vil have 50 mil. for ham og interessen er såpas stor at han ikke bliver solgt til en klub i Skandinavien. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
|