English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Andre og bedre stadionanlegg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 46, 47, 48  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pilten
Junior

PostPosted: 16.12.2008 09:39    Post subject: Reply with quote

Selv om det virker rart med en innendørs fotballstadion, så tror jeg det er fremtiden for norsk fotball. Fra naturen’s side så er Norge så uegnet for fotball som det kan bli. De fleste plasser har en vekstsesong for gress og et vær som gjør at man store deler av sesongen spiller på baner som umuliggjør utvikling av god teknisk fotball. De tider da Norge kunne hevde seg med fysikk og store muskler er forbi, da de fleste ligaer idag er vel så bra trent som den norske. Vi må opp på samme tekniske nivå som alle andre og da trenger vi baner som muliggjør dette og i Norge er jeg redd at eneste muligheten er kunstgress. Det kan selvsagt anføres at kunstgress er mulig uten å bygge permanent tak over tribunene. Selvsagt er det det, men komfort og økonomi må ikke undervurderes. Skal vi en dag få en sesong som minner om den europeiske så vil de fleste kamper spilles i regn og snø og da er tak løsningen. Man kan selvsagt drømme om skyvbart tak, men ikke en gang RBK har økonomi til å spenne 150 millioner for at spillere og publikum skal få kjenne frisk luft i noen få kamper hvert år. La oss være positiv til Stabæk’s nye arena. I løpet av 10 -15 år vil nok samtlige eliteklubber ha lignende stadion.

Argumentere med at Telenor Arena er stygg, er tull. Utenpå er den helt klart en av norges vakreste stadion og de fleste norske klubber har heller ikke penere stadion på innsiden.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran

PostPosted: 16.12.2008 10:05    Post subject: Reply with quote

Sikkert kjempedigg å stå i et drivhus og se kamp midt på sommeren Wink
Back to top
Pilten
Junior

PostPosted: 16.12.2008 10:13    Post subject: Reply with quote

Jeg antar de har air condition og at temperaturen blir perfekt uansett vær. Hvor mange RBK kamper ble denne sesongen spillt i varmt vær?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.12.2008 10:30    Post subject: Reply with quote

Som sagt tidligere er jeg dønn konservativ når det gjelder dekke. Fotball SKAL spilles på på naturgress så sant det er mulig. Heller naturgress med overbygg enn kunstgress.

Ser ikke mange argumentene for kunstgress sør for Trondheim. Når Lerkendal er såpass fin som den er, bør man fandenmeg klare å oppså samme resultater lenger sør i landet.

Dessuten vil norske lag kunne få en ekstra faktor mot seg ved å spille på gress internasjonalt, hvis man spiller hele sesongen på plast her hjemme.

Telenor Arena er for meg en veldig fin flerbrukshall. Men det blir aldri for meg noen "ekte" fotballstadion.
robinla
Veteran

PostPosted: 16.12.2008 11:48    Post subject: Reply with quote

Fullstendig enig med Zorac. At det bygges stadion med heldekkende tak i en av landsdelene med best egnet klima i landet (?) for å holde et godt gressdekke sesongen igjennom er passe håpløst. Arenaen er fin den, men blir som sagt aldri noe klassisk fotballstadion.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.12.2008 12:52    Post subject: Reply with quote

Det med tekniske ferdigheter og baneforhold tror jeg er en myte, det fleste gode Brasilianere, Argentinere eller Afrikanere har ikke lært seg å spille fotball på en plettfri gressmatte ,men heller i gater, på en grusflekk eller et lite stykke gress. Jeg tror det heller har noe med tiden som brukes og at disse ulemepene i virkeligheten er en fordel.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 16.12.2008 13:03    Post subject: Reply with quote

Brassene spiller jo sågar ofte på sand.
Ingeman
Veteran

PostPosted: 16.12.2008 13:54    Post subject: Reply with quote

Ja, enig med dere. Hadde vært geit hadde hallen blitt bygget i Tromsø eller Bodø. Men jeg fatter rett og slett ikke at de ikke kan ta av taket. Er jo helt sykt egentlig. Det burde være air-condtion der.. De skulle kunne tadd av annen hver plate på siden også.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 16.12.2008 14:49    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:
Brassene spiller jo sågar ofte på sand.

Jag spelade på grus på sommaren och på is på vintern i Kleppen och fick bra teknik. Wink
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 16.12.2008 15:17    Post subject: Reply with quote

Sitter taket bom fast?! Herregud, så sørgelig.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.12.2008 15:18    Post subject: Reply with quote

Jeg er av den oppfattningen at det er to ting som er veldig viktig når en skal utvikle teknikk, liten bane og dårlige baneforhold fordi det gjør at en må utvikle en bedre ballkontroll som er tilpasset forholdene fordi ballbanen kan endres når som helst og ballen kommer ofte vanskelog. I tilegg vil den lille banen gi en dårlig tid siden det vil ta veldig kort tid før en har spillere i press og en tvinges til å kontrollere ballen fort og ta hurtige valg. Det er ikke dekke i ballbingene som gjør at en vil få bedre teknikk det er dens beskjedene størrelse som gir rom for mer teknikkbasert fotball.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 16.12.2008 17:07    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Jag spelade på grus på sommaren och på is på vintern i Kleppen och fick bra teknik. Wink

Hehe, det hadde holdt lenge å si at du spilte i Kleppen, så hadde jeg skjønt hvor du ville... Wink
Aspmyra
Proff

PostPosted: 16.12.2008 17:08    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Ja, enig med dere. Hadde vært geit hadde hallen blitt bygget i Tromsø eller Bodø. Men jeg fatter rett og slett ikke at de ikke kan ta av taket. Er jo helt sykt egentlig. Det burde være air-condtion der.. De skulle kunne tadd av annen hver plate på siden også.

Air-condition med muligheter til å skru opp hastigheten til kunstig vindstyrke Very Happy
Ingeman
Veteran

PostPosted: 16.12.2008 17:44    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvor høyt det er opp til take, og noen som gidder å sammenigne det med abrahallen eller eventuelt den nye LSK hallen. Fant ikke noe om dette på nette :/ Jeg er nok sløv i letingen.!
Back to top
Snorreth
Rutinert

PostPosted: 16.12.2008 18:15    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det med tekniske ferdigheter og baneforhold tror jeg er en myte, det fleste gode Brasilianere, Argentinere eller Afrikanere har ikke lært seg å spille fotball på en plettfri gressmatte ,men heller i gater, på en grusflekk eller et lite stykke gress. Jeg tror det heller har noe med tiden som brukes og at disse ulemepene i virkeligheten er en fordel.

Noe i den duren sa faktisk Henning berg på NRKs Bakrommet.
Han sa jo at de lærte mye på at ballen spratt i tilfeldig retning på grunn av den elendige gressbana.
Tror han også nevnte at dagens unger også var for kresne.
Back to top
Gnufs
Senior

PostPosted: 16.12.2008 18:47    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
http://www.stabak.no/content/view/3235/2/

Hallen? Stadionen?

"Gymsalen" Rolling Eyes
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 16.12.2008 19:33    Post subject: Reply with quote

Pilten wrote:

Argumentere med at Telenor Arena er stygg, er tull. Utenpå er den helt klart en av norges vakreste stadion og de fleste norske klubber har heller ikke penere stadion på innsiden.

Kunne ikke vært mer uenig med deg. Som fotballstadion er dette noe av de verste jeg har sett, noe så gjennomført harry og stygt skal du lete lenge etter. Jeg fatter ikke at Stabæk fansen har akseptert dette, hadde Skutle kommet med noen lignende planer så hadde han blitt totalt slaktet.

Jeg har hele tiden vært svært skeptisk til dette prosjektet, men det ble faktisk verre enn jeg selv forestilte meg. Blikkboksvegg og ALTFOR lavt tak til at man får en stadion følelse, dette er en håndballhall med kunstgress. Dette er IKKE fremtiden til norsk fotball.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 13.01.2009 17:04    Post subject: Reply with quote

Stabæk synes ikke gymsalen deres var kjip nok fra før, så man velger GRÅ seter for å få hele stadion til å se ut som en betongkloss. Jeg trodde for noen dager siden at setene ikke var installert, men der tok jeg feil.

http://www.stabak.no/comp...temid,432/
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 13.01.2009 18:36    Post subject: Reply with quote

Sikker? Det der ser jo ut som en tynn pinne. Akkurat slike som det er i en ribbevegg, bare at nå står de vertikalt.

Hvordan er det med bot ved blussing der inne. Større bot for at hele sjiten kan brenne ned eller at brannalarmen går?
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 13.01.2009 22:42    Post subject: Reply with quote

Jeg har spurt tidligere hvorfor det går inn i tribunene bak målet på hver kortside.. Grunnen er fordi scenen skal gå litt inn i tribunen.

Men det blir visst laget en "sammenleggbar" tribune der når det er kamp.

http://www.houcon.dk/prod...oto_id=742
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 13.01.2009 22:44    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Stabæk synes ikke gymsalen deres var kjip nok fra før, så man velger GRÅ seter for å få hele stadion til å se ut som en betongkloss. Jeg trodde for noen dager siden at setene ikke var installert, men der tok jeg feil.

http://www.stabak.no/comp...temid,432/

Setene er jo grå / blå da...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.01.2009 22:44    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det eneste jeg kan tenke meg, er at de har tilpasset tribunen for å få plass til en scene ved konserter og slikt.

Wink
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 23.01.2009 02:01    Post subject: Reply with quote

Her kan man ta et nærmere syn på setene i Telenor Arena.

(Klikk på bildet for større versjon)
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 23.01.2009 08:00    Post subject: Reply with quote

Virker ikke direkte behagelig.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 23.01.2009 10:11    Post subject: Reply with quote

Grå seter. Nice. Tommel'n ned
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 46, 47, 48  Next
Page 35 of 48

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb