English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
I gamle dager
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.07.2008 09:30    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Finnes det egne medaljer for sånne som 2mas, egentlig?

Seff.

Om jeg har lite å gjøre på jobb? Don't think so!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Anders
Rutinert

PostPosted: 18.07.2008 14:22    Post subject: Reply with quote

Fantastisk, 2mas! Tommel'n opp! (og velfortjent medalje!)
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran

PostPosted: 18.07.2008 18:35    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:
eller han derre brassen-keppern jeg ikke husker navnet på i farta

Rogerio Ceni
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.07.2008 18:44    Post subject: Reply with quote

Spillelister for 1994 og 1995 om det er av interesse.

Som tidligere fortalt er jeg bare en viderebringer av andres VHS-opptak, så jeg skal bare ha en liten del av æren.

Ellers så er det fortsatt festlig å høre "Minni"-omtalen til Gleditsch. Bare han og Flettfrid som bruker dobbel konsonant i kallenavnet til den lille hoppetussen. Smile

Legger også merke til at RBK/UEFA ikke brydde seg om det norske forbudet for alkoholreklame den første høsten i CL...

Og om noen lurer: NRK sendte høydepunkter fra kampene rett etter kampslutt den første høsten. Sjøl om det er TV3-logo oppe til høyre, mener jeg at samtlige seks sammendrag er tatt opp fra NRK. TV3 fikk altså "snikreklame" i betaling for gi bildene videre til statskanalen.

Gjennom SportN samarbeider de to fortsatt, og NRK viser den dag i dag TV3-intervjuer i Kveldsnytt etter CL-kampene (til RBK).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran

PostPosted: 18.07.2008 20:03    Post subject: Reply with quote

Drillo sa også "Minni" i den tida han var ekspertkommentator for NRK Wink
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 18.07.2008 23:23    Post subject: Reply with quote

For en avslutter Brattbakk var.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 18.07.2008 23:27    Post subject: Reply with quote

Herlige klipp. Og selv om 1988 innledet gullalderen, er også 1994 et merkeår med spillere som Strand, Hoftun og Brattbakk i sentrale posisjoner, samt at Mini gjorde comeback.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 19.07.2008 00:19    Post subject: Re: I gamle dager Reply with quote

2mas wrote:
1990:

Hvem er karen ved siden av reservekeeper Selnæs til høyre på bakerste rad? Kan det være Stig Are Enlid? (Har oppgitt personen til å være ham - inntil videre.)

Han heter Leif Nordli, han kom fra Namsos, enten i '89 eller '90. Han var i RBK i noen sesonger, men ble solgt til Ham-Kam. Jeg husker ikke hvor mange kamper offsielle kamper han fikk. Men han spilte vel mest for RBK2.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.07.2008 01:05    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Bæ to da Bone! wrote:
eller han derre brassen-keppern jeg ikke husker navnet på i farta

Rogerio Ceni

Thank you!
2mas
Sjef

PostPosted: 19.07.2008 11:58    Post subject: Reply with quote

Fikk svar for tre år siden, Maradona. Smile

olaola80 wrote:
Karen ved siden av Ivar Selnæs er Leif Nordli! Namdalingen som ble mest brukt som stopper spilte også b.la i Ham-Kam.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 19.07.2008 14:20    Post subject: Reply with quote

Og apropos gamle videoklipp; Leif Nordli var vel siste Ham-Kam-spiller på ballen på den merkverdige scoringa til Harald Brattbakk på Lerkendal i 94 - langt gjennomspill fra Bragstad, Nordli får foten på ballen, måker den over egen keeper, i bakken, i tverrliggeren, og så er Brattbakk der på returen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.07.2008 13:46    Post subject: Reply with quote

Litt mer fra 1995: Soltvedt sparket - full krise i Brann

15. mars gikk den unge Brann-forsvareren Claus Lundekvam til frontalangrep på Hallvar Thoresen etter Branns 1-2-tap for svenske Umeå. Austevollingen reagerte på at treneren under nesten hele kampen satt oppe på tribunen, og kun én gang kom med et taktisk innspill fra sidelinjen. Lundekvam stilte spørsmål ved Thoresens kompetanse, og fikk et snerrende «pisspreik!» i retur. Flere av Brann-spillerne stilte seg bak Lundekvams utblåsning, og tillitskrisen i klubben var et faktum.

En drøy uke senere hadde styret kommet frem til at det var Trond Egil Soltvedt, Frank Strandli og Inge Ludvigsen som hisset opp stemningen mot treneren. Det ble vist til at de tre også ble tatt for festing under treningsleiren på Malta. Intens møtevirksomhet og full forvirring.

Dagen etter, 24. mars, smalt bomben: Toppscorer Trond Egil Soltvedt fikk sparken, Inge Ludvigsen ble degradert til Brann 2, mens Frank Strandli slapp med en streng advarsel og en bot. Også Lundekvam fikk en advarsel, som takk for sitt innspill etter Umeå-kampen.

Trond Egil Soltvedt engasjerte privatetterforsker Harald Olsen til å bistå seg da han fikk sparken fra Brann.

- Da jeg kjørte hjemover, gråt jeg mine tårer. Det var helt ubegripelig, sa Soltvedt til VG senere samme år.

Utrolig nok kunne Brann dagen etter presentere en ny stjernespiller – landslagsstopper Tore Pedersen. Men gleden over den nye signeringen forsvant fullstendig i kaoset. Supporterne raste, sa opp sesongkortene, gikk i demonstrasjonstog for Soltvedt og brente t-skjorter med bilde av Hallvar Thoresen utenfor Brann Stadion. Samtidig truet spillergruppen med aksjoner mot klubben.

(...)

Styreleder Lambert Wulf gikk frivillig av som styreleder før han ble kastet i februar 1996. Noe av det første den nye styrelederen Lars Henrik Berge sørget for, var å hindre årsmøtet i Brann innsyn i rapporten som lå til grunn for sparkingen av Trond Egil Soltvedt. Rapporten inneholdt fortrolig info fra spillere, trenere og administrasjon.

- Det løftet har ingen utløpende datostempling, presiserte Berge overfor BT.

Les mer: Krise? Niks. DETTE var en krise!

- Jeg fikk en kald skulder, og måtte reise fra Bergen som toppscorer. Beina ble slått under meg, sier han.

Soltvedt vil ikke gå direkte inn på hva som skjedde, men flere Brann-kjennere hevder at det var en utbredt misnøye blant flere spillere med trener Hallvar Thoresen. Soltvedt skal ha vært en av de mest sentrale av de som stod front til front med treneren. Uten at han vil si noe direkte om dette nå.

- Men helt ærlig. Jeg må innrømme at den dag i dag så føler jeg at jeg ville gjort det samme igjen, og at ingen i dag ville fått sparken for det samme som jeg gjorde den gangen. Det var egentlig en del andre spillere som gjorde mye verre ting enn meg, sier han.

Les mer: - Hva gjør du nå, Trond Egil Soltvedt?

Lurer på om ryktene noen gang vil bli bekreftet.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 29.07.2008 14:42    Post subject: Reply with quote

De ryktene om at iallfall Soltvedt tuklet med noe ølhunden fra Larvik anså som sitt?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.07.2008 14:47    Post subject: Reply with quote

Og at han gjorde det ifm. veddemål med ham som fikk 10 prosent av ei månedslønn i bot.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.08.2008 10:38    Post subject: Reply with quote

Min morfar fortalte meg en fin historie fra barndommen i går. Da han var yngre spilte han kamp mot selveste Odd (Rosenborg). Kampen gikk ikke på noen fotballbane, men på gata, nærmere bestemt i Båhus gate. Jakker ble brukt som målstenger og ball hadde de ikke. De brukte istedet sammenbundete "lerver", som han kalte det.

RBKweb har selvsagt mer lesestoff om Rosenborgs opprinnelse: Kameratklubben som overlevde
Det florerte av gatelag og kameratklubber, som spilte kamper mot hverandre i mer eller mindre velorganiserte seriesystem. (De mest observante av dere kan sikkert trekke en rød tråd fra dette og fram til det 21. århundrets kameratfotball i regi av IFS og senere også NFF.)

I bydelen Rosenborg i datidas Trondhjem fantes det mange slike lag: Brynulf, Mjølner og Balder foruten nålevende Ørn (mest kjent for damefotball) er noen eksempler. 19. mai 1917 fikk disse mer eller mindre veletablerte lagene en ny konkurrent: Sportsklubben Odd ble stiftet.

Ser det er fra jubileumsberetningen i 1967, men jeg bet meg merke i følgende:
"Den første lengre bortereisen gikk til Fosen, hvor Rissa Fotballklub var motstander. Rissaværingene måtte lide nederlag mot byguttene, akkurat slik som i 1. runde av cupen forrige sesong."

Nå er det rimelig sikkert at ingen her vet det, men het ikke Rissa IL Radig på den tida? Mulig det var i en annen periode.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.09.2008 09:26    Post subject: Reply with quote

Such was Curtis’s impact on the Norwegian game that he is even credited for introducing modern defensive tactics to the Scandinavian country – a far cry from his playing days as a tricky, nippy winger.

Read more: Twinkletoes danced from Orsett to Oslo
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 25.09.2008 08:51    Post subject: Reply with quote

Kom over denne da jeg surfa litt.
http://www.trenerforening...1-1987.PDF
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.09.2008 09:12    Post subject: Reply with quote

Høydepunkter:
-Den sleske redaktøren på side 6.
-Pasadena.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.09.2008 18:10    Post subject: Reply with quote

Hibs transformed their European tie against Rosenborg at Easter Road into a shooting gallery and hit the bullseye nine times to the delight of more than 12,000 fans, who were suitably rewarded for turning out on a miserable evening.

Read more: Hibs Classic Match
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.10.2008 12:10    Post subject: Reply with quote

Rosenborg - Besiktas i sin helhet
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 11.10.2008 16:37    Post subject: Reply with quote

Aj aj! Når dagens landskamp på død og liv skal sendes på en håpløs kanal, er jo ikke dette noen dårlig erstatning. Very Happy

EDIT: Ikke meningen å fremstå som den nye B/T, jeg postet i affekt. Uansett Supert, Sjef. Razz
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 11.10.2008 19:31    Post subject: Reply with quote

Hva er det som er så galt med Visat 4, egentlig? At den ikke er riksdekkende?
Erlendr
Veteran

PostPosted: 11.10.2008 20:38    Post subject: Reply with quote

Det som er håpløst er at Viasat 4 nettopp ble tatt av den analoge grunnpakken til canal digital her i trondheim. Bittert for sånne som meg mtp CL og til dels Formel 1..
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.10.2008 20:41    Post subject: Reply with quote

Det som gjør saken enda mer tullete, er at CD kjører tekstplakat på kanalplassen. Altså frigjør de ingen kapasitet, men bare driver kommers.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 12.10.2008 13:28    Post subject: Reply with quote

Kjekt å vite at en ikke går glipp av noe da, når en endelig har kvittet seg med CanalDigital, og gått over til å satse lokalt.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 43, 44, 45  Next
Page 9 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb