English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Didier Konan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 101, 102, 103  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
quarterback
Rutinert

PostPosted: 29.09.2008 07:41    Post subject: Reply with quote

Konan ønsker ikke forlenge.

To gode kamper og blåtann er på hugget mot Serie A ser jeg
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran

PostPosted: 29.09.2008 08:03    Post subject: Reply with quote

Serie A?? Send link!
Back to top
kystad
Junior

PostPosted: 29.09.2008 08:59    Post subject: Reply with quote

Du har jo 'Happy for me to score a goal today'.
Back to top
OH
Junior

PostPosted: 29.09.2008 11:28    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Du skal heller ikke glemme et par "I'm very satisfied"!

For øvrig - hva sier dere nå, dere som ville hive ut Konan for et par måneder siden? Wink

Fantastisk periode for Konan. Mål, assister og innsats ad mass. Gledlig å se at han endelig begynner å sette sjansene. Hadde det ikke vært for stolpe-komplekset hans, ville han muligens vært toppskårer i klubben nå. Grattis Didi!

Jeg sier, bruk ham for å komme til gruppespill i UEFA, etterpå bør han settes rett på benken. Så lenge han ikke vil forhandle kontrakt, så har han ingenting i første elveren å gjøre.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 29.09.2008 11:40    Post subject: Reply with quote

Ja, la oss benke den ene spillern vår som putter mål for tiden og la ham råtne på benken slik at vi er sikker på at han går som bosmannspiller og vi sitter igjen med 0 kr,- for han.

Det høres ut som en kjempeidé!
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 29.09.2008 11:46    Post subject: Reply with quote

B for bosman. B for benken.

Men vi kan la Konan spille mye i Uefa i høst så blir det lettere å få solgt og tjent noen kroner.
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.09.2008 12:01    Post subject: Reply with quote

Det er alltfor tidlig å avskrive en ny kontrakt med Konan ,men nærmer det seg seriestart neste år og en fremdeles ikke har skrevet ny kontrakt bør benken vurderes. Et bud for Konan bør være over 10 millioner i Januar hvis det skal være aktuellt å selge etter min mening.
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 29.09.2008 12:39    Post subject: Reply with quote

Skjønner godt at folk vil benke en spiller som snart er uten kontrakt, HVIS det er reel kamp om plassen. Om det ikke er det, la den beste spille. En kontrakt må overholdes fra begge sider. Spilleren har sagt ja til å spille for klubben i f.eks tre år. Det må man akseptere. Hva om ikke klubben vil forlenge i neste omgang? Er det da OK at spilleren ikke yter sitt beste og setter seg på benken? Med full lønn og uten sure miner fra klubben?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.09.2008 13:40    Post subject: Reply with quote

Ser ingen grunn til å stresse ennå. Regner med 2mas har skrevet rett, da Didi står oppført med kontrakt ut 2009. Klubben har i det siste vært flinke til å lande kontraktsforlengelser helt mot slutten av kontraktstida.

Ser ingen grunn til å benke en såpass viktig spiller som Konan. Å vrake den beste formspilleren vi har for tida, er sportslig selvmord, slik jeg ser det.
joakleis
Veteran

PostPosted: 29.09.2008 23:07    Post subject: Reply with quote

Så lenge vi faktisk kjemper om noe viktig denne sesongen, så har vi ikke råd til å benke Konan.

Hvis han er like uvillig til å signere ny kontrakt innen seriestart neste år, så er situasjonen en helt annen. Men akkurat nå er det selvmord å benke Konan.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.09.2008 05:01    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Ser ingen grunn til å stresse ennå. Regner med 2mas har skrevet rett, da Didi står oppført med kontrakt ut 2009.

Ja, men både Nettavisen (helt nederst) og VG (mot slutten) påstår at kontrakten går ut etter årets sesong.
I RBK.no står det ingenting..

Som sagt stoler på 2mas, og ut 2009!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
doris
Veteran

PostPosted: 30.09.2008 07:20    Post subject: Reply with quote

Hvis han fortsetter som nå, blir han solgt til neste sommer uansett om han skulle skrive kontrakt til 2050 i dag.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 30.09.2008 07:46    Post subject: Reply with quote

Akkurat, og det var også derfor han kom til Rosenborg. Konan er et av de største talentene i Afrikansk fotball, og skulle bruke RBK som et springbrett for å venne seg til Europeisk fotball før han gikk til en større liga. Slik har i alle fall jeg sett for meg meningen med at han valgte RBK. Hadde ikke RBK hatt det navnet RBK har gjennom tidligere prestasjoner i CL ville han aldri valgt RBK eller en annen klubb i TL. Jeg ser det slik at RBK skal være glade for at Konan valgte RBK og ikke en klubb som f.eks. Ajax. Forhåpentligvis vil RBK få en god del penger for Konan om han fortsetter å spille slik han gjør nå, og da burde både RBK og Konan være fornøyde. Det vil også være positivt for RBK om Konan går til en god klubb i en av de store ligaene. Det vil sende ut et signal om at RBK er en god mellomstasjon for store talenter som kommer utenfra Europa og som ikke går direkte til en klubb i de beste ligaene. Slik jeg ser det vil og bør RBK ha en gjennomflyt av en 3-4 slike talenter til enhver tid, som blir en 2-3 år i RBK før de forsvinner til en større klubb for en pen penge. Det er vinn vinn både for spiller og klubb.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.09.2008 08:21    Post subject: Reply with quote

RBK skriver alltid treårskontrakt med nye spillere, altså 07, 08 og 09 for Konan.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.09.2008 09:41    Post subject: Reply with quote

Kan hende TV2/Nettavisen rett og slett gjør så slapp research at de antar at kontrakta snart går ut, siden klubben ønsker å forlenge.

At de andre rævdilterene i tabloid-media følger blindt og ukritisk etter er jo intet nytt.
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.09.2008 15:31    Post subject: Reply with quote

Ser at Vg greide kunstykket å ta med Huseklepp forann Konan på rundens lag, etter min mening var også Konan bedre enn hva Nannskog var han ordnet tross alt seier til oss alene, Nannskog hadde tross alt hjelp fra et velfungerende kollektiv.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 30.09.2008 15:57    Post subject: Reply with quote

Snåle folk her inne...er en egen tråd helt fra da Konan ble linket til rosenborg, da har de selvfølgelig også med en link til da han signerte og der står det selvfølgelig hvor lang kontrakten er!

VÃ¥kn opp folkens!

http://www.rbk.no/incomin...e71565.ece
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 30.09.2008 16:22    Post subject: Reply with quote

Konan Ya gjorde vel ikke akkurat mer i første omgang enn Berisha gjorde i førsteomgangen mot Molde. Berisha fikk også bare en sekser på børsen tross to scoringer, og da er det ikke noe å utsette på vurderingen denne gangen heller.

Berisha satte i hvert fall opp Tettey alene med keeper og ga Sapara en mulighet fra 18 meters hold i mot Molde. Konan Ya utrettet enda mindre i førsteomgang mot Aafk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longns
Veteran

PostPosted: 30.09.2008 16:37    Post subject: Reply with quote

Sykt hvor opptatt man kan bli av en så middelmådig spiller Kristobal, mas om fyren i hver eneste tråd, facebook gruppe og tvilsomme argumenter. Hva ligger bak? Smile
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 30.09.2008 17:41    Post subject: Reply with quote

Skjønner at det har blitt i overkant mye. Særlig i andre tråder om andre tema. Beklager det.

Poenget mitt har vel vært å påvise forutinntatthet og raske konklusjoner. Det siste er noe vi har slitt med i alle ledd i organisasjonen i flere år. Litt indirekte handler det om kontinuitet. Evnen til å la folk få tid på seg, enten det er strålende resultat fra første stund eller ikke.

I utgangspunktet var vel min tilsynelatende forkjærlighet for Berisha en motvekt mot en strøm av kritiske røster - fra at vi hentet en spiller fra en bakgårdsklubb og mangelen på opsjon, til forutinntatthet i forhold til kvaliteter. Og videre kritikk til tross for to mål i debuten.

Det var også en motvekt til en grenseløs hype av Kenny Cooper, som mange på samme tid karakteriserte som selve løsningen på alle problemer.

At folk på forum fort blir historieløse og raske i konklusjonene i ekstase eller bunnløs skuffelse er i og for seg forståelig. Verre er det at forhastede konklusjoner i RBKs egen ledelse har vært med på å bryte ned det fundamentet vi bygde opp gjennom 1990-tallet.

Kanskje skiller jeg meg litt fra ulike debattanter på forum. Jeg er ikke den som skriker opp over en fantastisk prestasjon eller øser ut kritikk etter en dårlig kamp eller to. Jeg har blitt herdet gjennom to tiår med dyptgående RBK-interesse.

Jeg var ikke med på slaktingen av Stoor i fjor vår. Ikke på hypingen av Traore som vår ultimate venstreback. Jeg antydet høsten 2006 at Sapara kanskje kunne bli en helt ordinær tippeligaspiller i 2007. Jeg var sterkt kritisk til å gå på en ny sesong med Kvarme som midtstopper. I det hele tatt har jeg vært tilhenger av å ikke ta av fullstendig etter noen kamper, og heller ikke fastslå skråsikkert at noe ikke fungerer etter noen kamper.

Det har også vært hovedpoenget i alle Berisha-diskusjonene. La oss i utgangspunktet stole på at ledelsen gjorde det riktige ved å hente ham. Og la oss fatte konklusjonene om hans bidrag og eventuelle videre opphold i klubben når låneperioden nærmer seg slutten.

I mellomtiden vil jeg backe ham opp som best jeg kan.

Ulike meninger om kvaliteter må vi ha lov til å ha. Det skaper dynamikk i diskusjonene. Selv om vi virker å ha gått oss litt fast i de argumentene vi allerede har brukt Smile

Mine hovedargumenter:
Burnelys nivå er ikke relevant (kan kobles opp mot at hovedutfordrer ift Cooper var Cardiff, som ikke er bedre)
Mangel på opsjon er ubetydelig (mer eller mindre bekreftet av Berisha selv, som sier han skriver under på dagen)
Tre mål på 185 minutter i serien (mest effektive spiss ut fra antall spilte minutter) og bærer preg av å være en målscorertype - noe vi klart mangler ellers i stallen. Berisha setter de «enkle» målene.
Har neppe vist sitt beste (hvem vil gjøre det i en ny klubb etter et år på sidelinja)
Usikkerhet ift Iversens og Konan Yas framtid (Konan Ya vil ikke skrive under på ny kontrakt ut over neste sesong, mens Iversen er aktuell for England)
Vinnervilje, klubbfølelse (har delvis vært en mangel i klubben de senere årene)
Cooper er neppe spesielt mye raskere enn Berisha

Ut fra dette synes jeg det er helt feil å gi signaler tre måneder før kontraktens utløp om at det er uaktuelt med en forlengelse. Det er også for tidlig å konkludere med at Berisha ikke holder nivået vi trenger. Han har så langt ikke vist seg som særlig rask, men ekstrem hurtighet er ikke det eneste kriteriet å se etter.

Særlig om Iversen skulle forsvinne mener jeg Berisha ut fra sine kvaliteter kunne vært en grei erstatter, selv om jeg heller ikke vil konkludere for bastant etter drøye to seriekamper til sammen. Men om han skulle få spille et par kamper til og notere seg for tre-fire mål så bør det i hvert fall vurderes. I tillegg bør han naturligvis også vise noe i eventuelt UEFA-cup-gruppespill.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gisp!
Legende

PostPosted: 30.09.2008 20:17    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Konan er et av de største talentene i Afrikansk fotball, og skulle bruke RBK som et springbrett for å venne seg til Europeisk fotball før han gikk til en større liga... Det vil også være positivt for RBK om Konan går til en god klubb i en av de store ligaene. Det vil sende ut et signal om at RBK er en god mellomstasjon for store talenter som kommer utenfra Europa og som ikke går direkte til en klubb i de beste ligaene. Slik jeg ser det vil og bør RBK ha en gjennomflyt av en 3-4 slike talenter til enhver tid, som blir en 2-3 år i RBK før de forsvinner til en større klubb for en pen penge. Det er vinn vinn både for spiller og klubb.

Spillere som helst vil til et mye bedre lag, men bare er her for å vise seg frem til et skikkelig lag oppdager dem, har vanskelig for å bli akseptert blant alle supporterne. Ikke bør slike spillere egentlig ha noe å utsette på det heller.

Fansen gir uforbeholden støtte når de ser spillere som alltid jobber for klubben og svetter for drakta.
Spillere som først og fremst tenker på seg selv ("nå har jeg ballen nå må JEG skyte så får JEG mål og kanskje en bedre klubb å spille for?") må vi akseptere vil være her bare kun kort tid (tre år).

Spillermarkedet er internasjonalt og det er mange om beinet. Om RBK klarer å få bare noen få "lykkejegere" til å bli lengre enn en kontraktsperiode så må vi kanskje bare være fornøyd med det?

Man kan like det eller ikke like det, men jeg tror også at det er nødvendig å innrette seg på at noen uferdige langveisfarende talenter aksepterer å være her i tre år, uten at de dermed elsker klubben og vier det meste av karrieren sin til Rosenborg Ballklubb.
Til gjengjeld må slike spillere akseptere at enkelte supportere ikke går helt fra konseptene av begeistring om de klarer å slenge inn et mål i en kamp hvor de ellers ikke gjør all verden. RBK

Sesongen sett under ett bør vi ikke frykte at Konan havner i Milan eller Chelsea med det første.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.09.2008 20:28    Post subject: Reply with quote

Første bud bør være 5 istedenfor 3 årskontrakt slik at vi kan få ordtlig betalt når dem er klar for utlandet, ikke sånn som nå at kontrakten omtrent går ut når dem endelig begynner å bidra, jf. Kone og nå Konan.
Back to top
3rl3nd
Rutinert

PostPosted: 30.09.2008 20:41    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det vil være en god idé å gi kontrakter på fem år på nysigneringer.
Kjedelig om spilleren flopper og vi må betale lønn i fem år. Mener at man må være ivrig om å fornye kontrakt på spillere som slår igjennom.
Konan kan godt bli tilbudt en god lønnsøkning slik at han blir i klubben. Han begynner endelig å blomstre, slik jeg har håpet på siden jeg så ham i treningskampene den første vinteren han var hos oss.

-E
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.09.2008 20:44    Post subject: Reply with quote

Hvis troen på spilleren ikke er større enn at vi kun tørr å gi en en 3 årskontrakt med lav lønn bør vi også la vær å kjøpe spilleren.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 30.09.2008 21:11    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Første bud bør være 5 istedenfor 3 årskontrakt slik at vi kan få ordtlig betalt når dem er klar for utlandet, ikke sånn som nå at kontrakten omtrent går ut når dem endelig begynner å bidra, jf. Kone og nå Konan.

Går jo også an å bruke varierende kontraktslengde. Noen får tre, andre har man sett så gode kvalifikasjoner i at man vil gi dem fem år med en gang. Idea

Ellers må jo "brakka" endelig ha lært at det kan kreve en helt annen innsats og lengre tid å integrere gutter som er oppvokst i en helt annen kultur, som ikke kan språket og ikke har en erfaringsbakgrunn som gjør at vår måte å spille på går inn like enkelt som om man henter en unggutt lokalt.

Å lære dem språket er også en nøkkel for å få dem til å etablere seg her, og forlenge.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 101, 102, 103  Next
Page 41 of 103

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb