English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stano_11
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 12:30    Post subject: Reply with quote

Er bra at Jarstein blir skuffet. Det får han helt sikkert på tå hev igjen Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 12:37    Post subject: Reply with quote

Selvsagt er han skuffet. Det er det vel ingen som synes er rart, men det handler om hvordan man takler skuffelsen. Furtende på benken tror jeg nesten ikke han hadde vært mentalt klar for et innhopp i går, dersom Lund Hansen hadde blitt skadet e.l.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.09.2008 12:44    Post subject: Reply with quote

Det virker som at han ikke tar vrakingen innover seg og ser den heller som uforstålig istedenfor å se den som et signal om at hans prestasjoner må heves og at ingen er sikkret plass på laget.

Den rette instillingen ville vært å holde kjeft, brette opp armene og gjøre det vanskeligst mulig for Hamrèn å komme utenom han til neste lagutak. Slik som han holder på nå fremstår han som egoistisk liten drittunge. For det er forsåvidt greit å bli skuffet når en blir vraket ,men det er måten han tar det på som viser at Jarstein har en vei å gå før han er en stabil toppkeeper.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 12:58    Post subject: Reply with quote

Patetisk å sitte på utsiden og moralisere over hva som er den eneste rette måten å reagere på.

Synes det er helt greit at han sutrer og bærer seg over dette, så lange det viser seg at han tar signalet og kommer sterkt tilbake. Hva som er rett og ikke rett å si i en sånn situasjon blir bare synsing uansett.
Keepere er ikke i like stor grad lagspillere som resten av laget, det har de aldri vært, og det kommer de heller aldri til å bli.
Synes ikke det er direkte merkelig av norges landslagskeeper å bli gretten når han går fra landslagsplass til å bli erstattet av en i beste fall OK adeccokeeper.

Er enig i at Jarstein ikke har vært helt på hugget den senere tid, men jeg tror definitivt ikke at Lunna er løsningen på noen som helst problemer. Jeg tror likevel at dette var et bra taktisk grep av Hamrén, og at Jarstein klommer fryktelig tilbake. At Åge Fridtjof og Ola Bye i tillegg blir grinete får vi vel nesten bare ta som en bonus.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 13:06    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det patetisk? Gutten må lære seg å bli voksen og si f.eks. "jeg er skuffet og forbannet, men det var deilig å vinne og jeg skal ta tilbake plassen min". Du kan ikke si at det var "drit kjedelig" når mann vinner en kamp. Det er vel noen andre på benken der som ikke klager over at laget vinner, selv om de selv ikke spiller?
cris
Proff

PostPosted: 19.09.2008 13:37    Post subject: Reply with quote

Det grenser til dårlig lederskap å benke landslagskeeperen uten en god begrunnelse (som jarstein tydeligvis ikke har fått fra Hamren, slik jeg tolker det).

Problemet til Jarstein er at han mye temperament som han pga unge alder ikke har klart å få ordentlig styring på. I den situasjonen han er i nå burde han ha fått støtte og fortsatt tillit. Etter min mening så har han ikke tabbet seg ut så voldsomt som mange vil ha det til.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 13:37    Post subject: Reply with quote

Jarstein har surna.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.09.2008 13:44    Post subject: Reply with quote

cris wrote:
Det grenser til dårlig lederskap å benke landslagskeeperen uten en god begrunnelse (som jarstein tydeligvis ikke har fått fra Hamren, slik jeg tolker det).

Problemet til Jarstein er at han mye temperament som han pga unge alder ikke har klart å få ordentlig styring på. I den situasjonen han er i nå burde han ha fått støtte og fortsatt tillit. Etter min mening så har han ikke tabbet seg ut så voldsomt som mange vil ha det til.

Han ga nå en god begrunnelse, enkelt å greit svakt spill, nå er det opp til Jarstein å heve seg. Gjør han ikke det er det bare å selge ved første anledning, men jeg har tro på Jarstein virker som han har en voldsom vinnervilje ( ofte litt vel mye til hans eget beste ) han må bare få ut denne viljen i konstruktiv spill istedenfor destruktiv oppførsel.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 13:49    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
Du kan ikke si at det var "drit kjedelig" når mann vinner en kamp.

Jo, det kan du, når spørsmålet er hvordan det var å sitte på benken. Det skal være dritt kjedelig for en keeper å sitte der. Ikke ser jeg det som en forutsetning at han skal juble for god innsats av "Lunna" heller.
Dersom han hadde blitt kastet utpå banen og hadde vist tydelig at han ikke hadde vært skjerpa nok til å spille, er jeg enig i at det hadde vært noe feil med innstillingen/holdningen. Det fikk vi imidlertid aldri bekreftet, og derfor blir det patetisk å sitte å sutre over tastaturet i forhold til at holdningene hans er så fryktelig feil fordi han er "sur".
Det interessante er hvordan han spillemessig responderer på vrakingen. Det er det ingen av oss som vet. Enda.
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 19.09.2008 14:06    Post subject: Reply with quote

cris wrote:

Helt alvorlig talt, Cris... Hva er forskjellen på å benke en landslagskeeper uten begrunnelse og en ikke-landslagskeeper uten begrunnelse? Er selvfølgelig ingen forskjell der. Dårlig lederskap eller bra lederskap? Tror ikke Hamren trenger mye "inputs fra siden" av deg i den sammenhengen.

Forøvrig så er det ikke synonymt med klippekort at man har stått noen landskamper.
Jarstein har godt av dette og han burde absolutt vist et snev av glede over at gutta på laget vinner en viktig kamp. Forbanna irriterende å lese om drittungens sutring i media.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 14:23    Post subject: Reply with quote

Makan til syting i media er det lenge siden jeg har sett fra en RBK-spiller.

Greit nok, et forbehold; Saken kan være blåst opp og tilrettelagt for kritiske supportere.

Men de sitatene han er gjengitt i sier noe om fyren. Som mange har nevnt, han burde gitt full gass videre og vært revansjesugen som F.

Makan!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.09.2008 15:00    Post subject: Reply with quote

Mye fornuftig her fra Thorstvedt som støtter Hamrèn sitt valg.

- Sterk signaleffekt

Kanskje han burde blitt vår nye keepertrener?
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 15:08    Post subject: Reply with quote

Vi har da allerede en god keepertrener! Thorstvedt kan kose seg i TV2.
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.09.2008 15:42    Post subject: Reply with quote

Det er ikke jeg overbevist om at vi har du, har til gode å se en eneste keeper som har utviklet spillet sitt under hans ledelse.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 15:57    Post subject: Reply with quote

Dette er intet annet enn en usaklig vendetta mot Jørn!
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 16:00    Post subject: Reply with quote

Hvorfor det?
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 16:08    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Dette er intet annet enn en usaklig vendetta mot Jørn!

Er du jørn?
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 18:02    Post subject: Reply with quote

Dette er et forum for alle. Hvem som er hva er irrelevant, det er sak og ikke person som skal debatteres?
frenchy
Rutinert

PostPosted: 19.09.2008 18:26    Post subject: Reply with quote

Så lenge vi ikke har en keeper som er mere stabil over tid, så bør Jarstein spille, ALH var direkte svak da han var på utlån, og har gjort ganske mange tabber i snitt i rbk trøya.
Solo
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 18:32    Post subject: Reply with quote

Vi bør spille med den keeperen som til enhver tid er best.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.09.2008 18:36    Post subject: Reply with quote

Sikter du da til Fredrikstad-perioden hans, Frenchy?

Da han var med i landslagsdiskusjonen og hadde en stor del av æren for at FFK faktisk berget plassen den sesongen?
Isfuglen
Junior

PostPosted: 19.09.2008 18:40    Post subject: Reply with quote

Det er kanskje like greit at en keeper som har så vondt at han ikke kan ta egne 5-metere eller satse på høyrefoten på søndag må hvile noen kamper?

Jarstein er herlig offensiv i sitt målvaktsarbeid. Det gjelder bare å få skruene skikkelig festet så har vi en kanonkeeper i mange år framover.

Jarstein som kontinuitetesbærer? Cool
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 18:44    Post subject: Reply with quote

Der påpeker Solo et meget godt poeng. Det å benke en spiller bør ikke være noen sak i det hele tatt, det er gjerne tabloidmedia (særlig vg og tv2) som trekker fram dette til stadighet. Terskelen for å la en annen spiller spille bør ikke være større på keeperplassen enn ellers på banen. Selv synes jeg ikke Jarstein har gjort seg helt bort, men likevel kan det være riktig å spille med Lund Hansen så lenge han ahr vist gode takter. Dette viser at det er konkurranse om plassen, noe som burde være sunt for alle. Som de fleste andre her reagerer jeg litt på Jarsteins uttalelser. Istedet for å vise pågangsmot stiller han seg totalt uforstående, virker sur og viser lite lagfølelse. Håper det ikke er noen mini-Lehman vi har fått til klubben.
Back to top
ssjovold
Proff

PostPosted: 19.09.2008 18:52    Post subject: Reply with quote

det er klart at det blir litt bølger når keeperplassen rokkeres med (det er da heller ikke et ukjent fenomen i RBK spør du meg...) og det er helt klart et smell i trynet for Jarstein og selvfølelsen hans.

Men i etterpåklokskapens lys er jo Hamren igjen seierherren for å ha valgt en matchvinner og dermed beviste at han har fingerspitzgefhuel på hva det er RBK trenger. Og laget står over individet. en UEFAcup kamp er vel ikke rette pløassen for å ha oppbyggende selvtillitsarbeid! Synes valget er helt greit jeg!

Kan hende jeg er litt farget av at Alex er trønder, oppavlet i RBK, og muligens ikke alltid behandlet like pent...
vingback
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 18:55    Post subject: Reply with quote

Tåler ikke selvfølelsen hans at han må på benken et par kamper har han et problem. Ut fra sitt yrke som fotballspiller bør han generere pågangsmot av dette, ikke være survete som en unge.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 103, 104, 105  Next
Page 42 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb