| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 19.09.2008 12:30 Post subject: |
|
|
Er bra at Jarstein blir skuffet. Det får han helt sikkert på tå hev igjen  |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 19.09.2008 12:37 Post subject: |
|
|
| Selvsagt er han skuffet. Det er det vel ingen som synes er rart, men det handler om hvordan man takler skuffelsen. Furtende på benken tror jeg nesten ikke han hadde vært mentalt klar for et innhopp i går, dersom Lund Hansen hadde blitt skadet e.l. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.09.2008 12:44 Post subject: |
|
|
Det virker som at han ikke tar vrakingen innover seg og ser den heller som uforstålig istedenfor å se den som et signal om at hans prestasjoner må heves og at ingen er sikkret plass på laget.
Den rette instillingen ville vært å holde kjeft, brette opp armene og gjøre det vanskeligst mulig for Hamrèn å komme utenom han til neste lagutak. Slik som han holder på nå fremstår han som egoistisk liten drittunge. For det er forsåvidt greit å bli skuffet når en blir vraket ,men det er måten han tar det på som viser at Jarstein har en vei å gå før han er en stabil toppkeeper. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 19.09.2008 12:58 Post subject: |
|
|
Patetisk å sitte på utsiden og moralisere over hva som er den eneste rette måten å reagere på.
Synes det er helt greit at han sutrer og bærer seg over dette, så lange det viser seg at han tar signalet og kommer sterkt tilbake. Hva som er rett og ikke rett å si i en sånn situasjon blir bare synsing uansett.
Keepere er ikke i like stor grad lagspillere som resten av laget, det har de aldri vært, og det kommer de heller aldri til å bli.
Synes ikke det er direkte merkelig av norges landslagskeeper å bli gretten når han går fra landslagsplass til å bli erstattet av en i beste fall OK adeccokeeper.
Er enig i at Jarstein ikke har vært helt på hugget den senere tid, men jeg tror definitivt ikke at Lunna er løsningen på noen som helst problemer. Jeg tror likevel at dette var et bra taktisk grep av Hamrén, og at Jarstein klommer fryktelig tilbake. At Åge Fridtjof og Ola Bye i tillegg blir grinete får vi vel nesten bare ta som en bonus. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 19.09.2008 13:06 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det patetisk? Gutten må lære seg å bli voksen og si f.eks. "jeg er skuffet og forbannet, men det var deilig å vinne og jeg skal ta tilbake plassen min". Du kan ikke si at det var "drit kjedelig" når mann vinner en kamp. Det er vel noen andre på benken der som ikke klager over at laget vinner, selv om de selv ikke spiller? _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 19.09.2008 13:37 Post subject: |
|
|
Det grenser til dårlig lederskap å benke landslagskeeperen uten en god begrunnelse (som jarstein tydeligvis ikke har fått fra Hamren, slik jeg tolker det).
Problemet til Jarstein er at han mye temperament som han pga unge alder ikke har klart å få ordentlig styring på. I den situasjonen han er i nå burde han ha fått støtte og fortsatt tillit. Etter min mening så har han ikke tabbet seg ut så voldsomt som mange vil ha det til. |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 19.09.2008 13:37 Post subject: |
|
|
| Jarstein har surna. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.09.2008 13:44 Post subject: |
|
|
| cris wrote: | Det grenser til dårlig lederskap å benke landslagskeeperen uten en god begrunnelse (som jarstein tydeligvis ikke har fått fra Hamren, slik jeg tolker det).
Problemet til Jarstein er at han mye temperament som han pga unge alder ikke har klart å få ordentlig styring på. I den situasjonen han er i nå burde han ha fått støtte og fortsatt tillit. Etter min mening så har han ikke tabbet seg ut så voldsomt som mange vil ha det til. |
Han ga nå en god begrunnelse, enkelt å greit svakt spill, nå er det opp til Jarstein å heve seg. Gjør han ikke det er det bare å selge ved første anledning, men jeg har tro på Jarstein virker som han har en voldsom vinnervilje ( ofte litt vel mye til hans eget beste ) han må bare få ut denne viljen i konstruktiv spill istedenfor destruktiv oppførsel. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 19.09.2008 13:49 Post subject: |
|
|
| rawky wrote: | | Du kan ikke si at det var "drit kjedelig" når mann vinner en kamp. |
Jo, det kan du, når spørsmålet er hvordan det var å sitte på benken. Det skal være dritt kjedelig for en keeper å sitte der. Ikke ser jeg det som en forutsetning at han skal juble for god innsats av "Lunna" heller.
Dersom han hadde blitt kastet utpå banen og hadde vist tydelig at han ikke hadde vært skjerpa nok til å spille, er jeg enig i at det hadde vært noe feil med innstillingen/holdningen. Det fikk vi imidlertid aldri bekreftet, og derfor blir det patetisk å sitte å sutre over tastaturet i forhold til at holdningene hans er så fryktelig feil fordi han er "sur".
Det interessante er hvordan han spillemessig responderer på vrakingen. Det er det ingen av oss som vet. Enda. |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 19.09.2008 14:06 Post subject: |
|
|
| cris wrote: | Det grenser til dårlig lederskap å benke landslagskeeperen uten en god begrunnelse (som jarstein tydeligvis ikke har fått fra Hamren, slik jeg tolker det).
Helt alvorlig talt, Cris... Hva er forskjellen på å benke en landslagskeeper uten begrunnelse og en ikke-landslagskeeper uten begrunnelse? Er selvfølgelig ingen forskjell der. Dårlig lederskap eller bra lederskap? Tror ikke Hamren trenger mye "inputs fra siden" av deg i den sammenhengen.
Forøvrig så er det ikke synonymt med klippekort at man har stått noen landskamper.
Jarstein har godt av dette og han burde absolutt vist et snev av glede over at gutta på laget vinner en viktig kamp. Forbanna irriterende å lese om drittungens sutring i media. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 19.09.2008 14:23 Post subject: |
|
|
Makan til syting i media er det lenge siden jeg har sett fra en RBK-spiller.
Greit nok, et forbehold; Saken kan være blåst opp og tilrettelagt for kritiske supportere.
Men de sitatene han er gjengitt i sier noe om fyren. Som mange har nevnt, han burde gitt full gass videre og vært revansjesugen som F.
Makan! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.09.2008 15:00 Post subject: |
|
|
Mye fornuftig her fra Thorstvedt som støtter Hamrèn sitt valg.
- Sterk signaleffekt
Kanskje han burde blitt vår nye keepertrener? |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.09.2008 15:08 Post subject: |
|
|
Vi har da allerede en god keepertrener! Thorstvedt kan kose seg i TV2. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.09.2008 15:42 Post subject: |
|
|
| Det er ikke jeg overbevist om at vi har du, har til gode å se en eneste keeper som har utviklet spillet sitt under hans ledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.09.2008 15:57 Post subject: |
|
|
Dette er intet annet enn en usaklig vendetta mot Jørn! _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 19.09.2008 16:00 Post subject: |
|
|
| Hvorfor det? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 19.09.2008 16:08 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Dette er intet annet enn en usaklig vendetta mot Jørn! |
Er du jørn? |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.09.2008 18:02 Post subject: |
|
|
Dette er et forum for alle. Hvem som er hva er irrelevant, det er sak og ikke person som skal debatteres? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 19.09.2008 18:26 Post subject: |
|
|
Så lenge vi ikke har en keeper som er mere stabil over tid, så bør Jarstein spille, ALH var direkte svak da han var på utlån, og har gjort ganske mange tabber i snitt i rbk trøya. _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 19.09.2008 18:32 Post subject: |
|
|
Vi bør spille med den keeperen som til enhver tid er best. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.09.2008 18:36 Post subject: |
|
|
Sikter du da til Fredrikstad-perioden hans, Frenchy?
Da han var med i landslagsdiskusjonen og hadde en stor del av æren for at FFK faktisk berget plassen den sesongen? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Isfuglen Junior
|
Posted: 19.09.2008 18:40 Post subject: |
|
|
Det er kanskje like greit at en keeper som har så vondt at han ikke kan ta egne 5-metere eller satse på høyrefoten på søndag må hvile noen kamper?
Jarstein er herlig offensiv i sitt målvaktsarbeid. Det gjelder bare å få skruene skikkelig festet så har vi en kanonkeeper i mange år framover.
Jarstein som kontinuitetesbærer?  |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 19.09.2008 18:44 Post subject: |
|
|
| Der påpeker Solo et meget godt poeng. Det å benke en spiller bør ikke være noen sak i det hele tatt, det er gjerne tabloidmedia (særlig vg og tv2) som trekker fram dette til stadighet. Terskelen for å la en annen spiller spille bør ikke være større på keeperplassen enn ellers på banen. Selv synes jeg ikke Jarstein har gjort seg helt bort, men likevel kan det være riktig å spille med Lund Hansen så lenge han ahr vist gode takter. Dette viser at det er konkurranse om plassen, noe som burde være sunt for alle. Som de fleste andre her reagerer jeg litt på Jarsteins uttalelser. Istedet for å vise pågangsmot stiller han seg totalt uforstående, virker sur og viser lite lagfølelse. Håper det ikke er noen mini-Lehman vi har fått til klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 19.09.2008 18:52 Post subject: |
|
|
det er klart at det blir litt bølger når keeperplassen rokkeres med (det er da heller ikke et ukjent fenomen i RBK spør du meg...) og det er helt klart et smell i trynet for Jarstein og selvfølelsen hans.
Men i etterpåklokskapens lys er jo Hamren igjen seierherren for å ha valgt en matchvinner og dermed beviste at han har fingerspitzgefhuel på hva det er RBK trenger. Og laget står over individet. en UEFAcup kamp er vel ikke rette pløassen for å ha oppbyggende selvtillitsarbeid! Synes valget er helt greit jeg!
Kan hende jeg er litt farget av at Alex er trønder, oppavlet i RBK, og muligens ikke alltid behandlet like pent... _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 19.09.2008 18:55 Post subject: |
|
|
| Tåler ikke selvfølelsen hans at han må på benken et par kamper har han et problem. Ut fra sitt yrke som fotballspiller bør han generere pågangsmot av dette, ikke være survete som en unge. |
|
| Back to top |
|
 |
|