English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK.no
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 79, 80, 81  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.07.2008 13:24    Post subject: Reply with quote

Men: http://www.rbk.no/english...e76446.ece
Back to top
View user's profile Send private message
NrKenny
Junior

PostPosted: 01.07.2008 13:27    Post subject: --- Reply with quote

Sendt ny mail til RBK
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.07.2008 15:22    Post subject: Reply with quote

Herlig norwenglish der.
Hvorfor bruker de "sports director"? Den engelske ekvivalenten er vel "Director of football", que?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.07.2008 15:29    Post subject: Reply with quote

Har sjøl brukt "Director of sports" som et slags kompromiss.

Trenger ikke oversette alt til sedvanlig britisk-engelsk, spør du meg. F.eks. kunne NFF glatt kalt seg "Norwegian Football Federation" i stedet for "Norwegian FA".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran

PostPosted: 01.07.2008 17:58    Post subject: Reply with quote

Sports director er uansett håpløs norwenglish. Director of sports eller director of football ser og høres mye bedre ut.

Og burde ikke klubbens stiftelsesdato stått oppført som 19 May 1917 istedet for 19th of May?
bolgebah
Veteran

PostPosted: 01.07.2008 18:06    Post subject: Reply with quote

På britisk engelsk er det vel May 19, på amerikansk engelsk 19 May, så vidt jeg husker. Amerikanerne bruker også ofte bare tall på formen måned/dag/år, altså 5/19/1917. Personlig har jeg mest sansen for britisk engelsk.

Men nå ble jeg sannelig usikker. Noen som har fasiten?
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 03.07.2008 01:51    Post subject: Reply with quote

Endret ikke (minst) en av dem offisiell skrivemåte for datoer for ikke så lenge siden? Mener å huske.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.07.2008 01:57    Post subject: Reply with quote

US: July 3, 2008
UK: 3 July 2008
Back to top
Søring
Senior

PostPosted: 06.07.2008 22:52    Post subject: Reply with quote

RBK.no bør skaffe seg en engelsk web-creator til å ta seg av den engelske delen av RBK.no. Den engelske delen er veldig begrenset. Hvordan skal RBK bli bedre kjent i verden om de ikke engang kan presentere god nok informasjon for dem, da naturligvis på engelsk. Skulle nesten vært slik at den engelske delen var bedre.

PS! Det bør også en forbedring til i den engelske delen om man tenker på ny utenlandsk stor-sponsor, som er blitt diskutert i "sponsoravtaler"-debatten.
Recon
Legende

PostPosted: 03.08.2008 17:37    Post subject: Reply with quote

Har noen funnet på nett den lille artikkelen bakerst i Dagbladet(?), om hvordan Heldal'n "endrer RBK på nett"?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 17:43    Post subject: Reply with quote

Nei, men du kan vel kanskje gjengi den for oss som ikke har lest den - med den sedvanlige godviljen din mot alle prosesser styrt av ansatte i RBK? Razz
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 03.08.2008 18:13    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke lest den selv. Så den i det en nabo bladde om ute i bakgården bare.

Heldal virker jo som han klarer å knyte lissene sine han, selv om omdømmeovervåking tydeligvis ikke er hans beste område. Wink

edit: err, omdømme skulle det jo stå.

Last edited by Recon on 03.08.2008 19:07; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.08.2008 19:00    Post subject: Reply with quote

Artikkelen dreier seg om omdømme osv.?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 03.08.2008 19:07    Post subject: Reply with quote

No idea.

Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 05.08.2008 23:52    Post subject: Reply with quote

Nailed it:

Rosenborgs mediesjef, Nils Heldal, mener fotballklub-benes nettsteder likner for mye på avisene.

TRONDHEIM (Dagbladet): Nå er han i ferd med å utarbeide en ny satsing, som skal gi klubbens nettsted et helt annen produktspekter fra januar neste år. - Donald Duck er større enn Rosenborg på nett i Norge, og sånn skal det ikke være. Vi skal slå Donald, sier Heldal til Dagbladet. Han er ikke fornøyd med 10 000 unike brukere hver dag, selv om det gjør RBK til landets største fotballklubb på Internett. - Vi bør kunne få flere daglige besøk på nettet enn vi har på kamp. Det vil si over 20 000. - Det høres ambisiøst ut? - Ikke hvis du ser på merkevaren Rosenborg. Det er egentlig veldig få som bruker fotballklubbenes nettsteder i forhold til hvor populære vi er. - Hvorfor er det sånn? - Jeg tror vi har levert altfor mye av det samme som avisene gjør. Fotballnettstedene må finne sin egen nisje, sier Heldal.

Idoldyrking

I en lengre samtale med tidligere sportsdirektør Rune Bratseth i nett-tv-programmet «BratZtv» røper han noe av det som kommer: Flere studioprogrammer med plass til lange, dype samtaler, før- og etter kampreportasjer også på bortekamper, dykk ned i RBKs historie og innslag av typen «Saparas frisparkskole». - For de helt unge mediebrukerne kan det hende vi blir mer fanklubbaktig og mer idoldyrkende, mens de ivrigste supporterne vil ha lange innslag, sier Heldal. Foreløpig tjener ikke RBK penger på nettsatsingen, men mediesjefen mener de snart skal gjøre det. Nå er han også ansatt i fast stilling som mediesjef, etter sju måneder som innleid konsulent. Norske fotballklubber bruker i dag betydelige midler på å bygge opp sine egne medieavdelinger. Professor Harry Arne Solberg ved Trondheim Økonomiske Høgskole tror sikkert at de kan bli bedre i sin mediesatsing, men er usikker på hva de kan få ut av det rent økonomisk.

Famlende

- Det er mye famling her. Ingen vet hva som blir kommersielt interessant, og jeg tror ikke engang klubbene selv vet hva de kan få ut av dette, sier Solberg. Ut fra hvordan store utenlandske fotballklubber har håndtert dette, mener han at klubber som har knyttet seg opp mot profesjonelle medieselskap lykkes best. - Jeg tror uansett at klubbenes nettsteder mest er for hardcore fans. Det at de er offisielle nettsteder for klubbene, setter også begrensninger for hva de kan skrive. Selv finner jeg ofte mer informasjon om min favorittklubb Liverpool i avisene enn på klubbens nettsted, sier Harry Arne Solberg.

<Bilde>
«Vi skal slå Donald» Nils Heldal, mediesjef i RBK.

Bildetekst: FAST ANSATT: Nils Heldal har etter sju måneder som konsulent, blitt fast ansatt som mediesjef i Rosenborg. Det betyr økt satsning på media. Foto: Tom E. Østhuus.
Recon
Legende

PostPosted: 06.08.2008 00:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Heldal har et godt poeng der, selv om jeg ikke aner hva han har tenkt å putte inn da. Pr nå er rbk.no totalt uinteressant, og jeg er vel knapt innom der annet enn når jeg skal fornye sesongkortet mitt.

Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.08.2008 01:09    Post subject: Reply with quote

Det jeg gjør på RBK.no er å sjekke referater fra gutte- og juniorkamper og å se RBKTV. Nyheter leser jeg utelukkende på RBKWeb.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 02:44    Post subject: Reply with quote

Blir nok kun RBK-tv for min del og jeg føler ikke at jeg får så utrolig mye tilbake fra Woldens innslag.

Det blir mye ala dette:

Wolden - Fornøyd me kampen Per?
Per - *drar seg i nesa* ja, æ e no det egentlig
Wolden - Fortjæne vi poeng hær i dag?
Per - *drar seg i nesa, ser vekk fra kamera* jaaa, det trur æ vi gjør
Wolden - Kordan vil du beskriv nesten-sjansen du nesten scorte på?
Per - *snufser, drar seg i nesa og flakker med blikket* Det va nesten dein her gangen å ja.

Fortrekker heller magasinprogrammer og innslag fra trening.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.08.2008 09:54    Post subject: Reply with quote

Dagbladet wrote:
I en lengre samtale med tidligere sportsdirektør Rune Bratseth i nett-tv-programmet «BratZtv» røper han noe av det som kommer: Flere studioprogrammer med plass til lange, dype samtaler, før- og etter kampreportasjer også på bortekamper, dykk ned i RBKs historie og innslag av typen «Saparas frisparkskole».

Dette høres bra ut, med unntak av Saparas frisparkskole så er jo dette akkurat hva folk her på forumet ønsker. Tror Heldal tenker helt riktig.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.08.2008 10:09    Post subject: Reply with quote

Sant det. Jeg er ferdig utlært som fotballspiller, men jeg er sikker på at det er en del som vil synes det er interessant med leksjoner også, f.eks. den kommende storspilleren knerten_10. Tror ikke slike innslag vil kjede meg heller selv om jeg kan alt fra før.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.08.2008 12:31    Post subject: Reply with quote

Hehe, for min del ville det vært veldig interessant med slike ting ja, Sapis frisparkskole, Traorès finteskole, Ciljans teknikkskole etc. Får håpe de ikke tar en Basma-skole, da.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.08.2008 12:41    Post subject: Reply with quote

Basmas benkeskole? Very Happy
Stewie-G
Junior

PostPosted: 06.08.2008 12:44    Post subject: Reply with quote

Basmas skolebenk hadde vært noe ja.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 15:35    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Blir nok kun RBK-tv for min del og jeg føler ikke at jeg får så utrolig mye tilbake fra Woldens innslag.

For at RBKTV skal bli mer interessant bør de finne en annen enn Odd Rune Wolden til å fronte opplegget.

Wolden er RBK's svar på NRK's Espen Graff. Ikke mer interessert og kunnskapsrik om fotball enn det de nesten må være, og spørsmålene de stiller blir også deretter. Men begge er 100% profesjonelle i TV-sammenheng, bra kledd og er korrekt i måten de snakker på og opptrer.

Det er mulig at noen syns de 'TV-profesjonelle' lager bra TV, men for meg blir det lite kreativt, lite informativt og lite interessant å se/høre på.

Intervjuene Wolden lager, er som Manus skriver, intetsigende og kjedelig å høre på. Men dette er ikke noe Wolden bare kan rette opp ved å knipse i fingrene. Når han mangler både kunnskap og interesse rundt emnet, er det bedre å la noen andre få ta over. Og de kan gjerne være både sjuskete kledd, uprofesjonell i fremtoningen og banne som en svart satan for meg, så lenge de skaper god og informativ fotballprat.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 15.08.2008 15:24    Post subject: Reply with quote

Fan, er billett-linkene på RBK.no døde, eller er det jeg som er komplett ubrukelig?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 79, 80, 81  Next
Page 19 of 81

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb