|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bolgebah Veteran
|
Posted: 15.07.2008 11:11 Post subject: |
|
|
Og du finner det rimelig å anta at Holen risikerer autorisasjon og yrkeskarriere på å skrive ut en falsk legeerklæring, for å unngå at en allerede skadd spiller ilegges én kamps karantene? Greit nok at Rosenborg både er onde, uærlige og kyniske, men idioter er de vel neppe? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.07.2008 11:22 Post subject: |
|
|
Når itilegg spilleren ville vært ute med skade i karanteneperioden. Dette går på prinsipper og en del prinsipper som store deler av fotball-norge har problemer med å se siden det var Rosenborg som ble rammet av NFF sin inkompetanse denne gang. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 15.07.2008 12:29 Post subject: Helstad |
|
|
Quote: | Helstad er ute i opptil 6 uker. Så digg |
Ja dere kan juble nå som Norges beste spiss kanskje er ute noen uker.. jeg skjønnere dere godt. Da har dere en sjanse
Kvalitetstempel fra dere !!
Oppdatering nyhet om Helstad : http://fotball.bt.no/elit...113049.ece
Tirsdagens kneundersøkelse viste at Thorstein Helstads skade er mindre alvorlig enn først antatt. Aalesund-kampen til helgen kommer antakelig likevel for tidlig, men toppscoreren kan være tilbake allerede til toppkampen mot Fredrikstad uken etter.
Vi får bare håpe vi ikke taper for mange poeng med ham ute i et par kamper... og at han er klar til Mesterliga kvaliken. _________________ Mitt hjerte står i Brann
Last edited by Geir_Brann on 15.07.2008 12:48; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Lloyd Senior
|
Posted: 15.07.2008 12:47 Post subject: Re: Helstad |
|
|
Geir_Brann wrote: |
Bakkes straffe i går.. i duell med Soko hvor Soko har armene rundt eller på sidene av Bakke..Eirik går rundt ham, tar med seg ballen, kommer i ubalanse enten av egen vilje eller at Soko med sig kraft og vekt får han i ubalanse..idet Bakke går rundt og er i ubalanse tar han tak i trøyen til Soko og faller.. hvorfor tar han tak ? var det fordi han falt ? prøvde han å holde seg på beina ? eller var det for å "filme" seg til en straffe ?
hva jeg tror ? Jeg driter i det.. hvorfor skal jeg bry meg ? Dommeren blåste, det ser helt greit ut ? Det vil uansett alltid være diskusjoner i slike avgjørelser... dommerene blåser i hytt og gevær uansett, og er ikke fair..så spiller det noen rolle ? |
Er det nå vi skal konkludere med "....ergo er mor Nille en sten..." ?
Eller som antydet i en tidligere tråd. "Nice country, pity about the French".  |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 15.07.2008 12:50 Post subject: Bakke straffe |
|
|
Jepp... jeg mener vi skal se fremover og legge den ballen død.. hvorfor diskutere noe så pannelavt ?!
Innlysende at det finnes drøssevis av forskjellge motstridene meninger her, og de er partiske...
Bedre å bruke tid og krefter på noe mer fornuftig  _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.07.2008 13:13 Post subject: |
|
|
Skal ikke gå inn på denne enkeltsaken - den var høyst diskuterbar, men det fra begge sider.
Jeg synes dog argumentasjonen om at Bakke filmer "bedre" er noe spesiell. Sett i lys av reglen Pelu ble vurdert etter står det såvidt meg bekjent ikke noe om hvor mye man jukser. Akkurat som Tour de France ikke ser lettere på om man bare doper seg litt. Om man legger seg rutinert eller kaster seg teatralsk - begge deler er juks. Enten jukser man, eller så opptrer man fair. Det finnes omtrent ikke gråsoner her.
Det jeg tar med meg er Bakkes dobbeltmoral. Heller ikke denne er enestående i Tippeligaen, eller verden forøvrig, men jeg konstaterer fakta. For noen uker siden var Bakke fly forbanna på "småguttdømminga" da Iversen fikk straffe i en holdingssituasjon, mens han selv har få problemer med å utnytte systemet han selv vil til livs.
Når det gjelder at vi har sjangs mot Brann med Helstad ute - jeg synes vi har holdt brukbart følge i en sesong med mye skader og suspensjoner på nøkkelspillere hittil. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 15.07.2008 14:35 Post subject: hehe |
|
|
Quote: | Jeg synes dog argumentasjonen om at Bakke filmer "bedre" er noe spesiell. Sett i lys av reglen Pelu ble vurdert etter står det såvidt meg bekjent ikke noe om hvor mye man jukser. Akkurat som Tour de France ikke ser lettere på om man bare doper seg litt. Om man legger seg rutinert eller kaster seg teatralsk - begge deler er juks. Enten jukser man, eller så opptrer man fair. Det finnes omtrent ikke gråsoner her.
|
Helt enig !
Det kommer kanskje litt feil frem slik jeg sier det, men poenget er at "om Bakke filmer" så gjør han det så bra og presist at det blir svært vanskelig å avsløre ham, og kunne si med 100 % sikkerhet at han filmet.. derfor kan vi ikke vite om han gjør det med så stor overbevisning eller sansynlighet at vi kan dømme ham.
Derfor mener jeg at man heller bør la tvilen komme han til gode..ikke fordi jeg er Brann fan.. det kan nok høres partisk ut for noen på "den andre siden", men jeg prøver å være objektiv.
Å sitte her å forsvare Pelu, at det ikke var filming blir vel å ta litt i, vi må kunne være ærlige..selv om vi ønsker å forsvare våre egne.
Alle kan gjøre en feil, og jeg mener ikke Pelu skal ut i kulden eller snues ryggen til, men når det er så åpenbart som det han gjorde, fortjener det ihvertfall at sjefen hans gir han beskjed, om at slikt skal vi ikke ha.. rent holdningsmessig er ikke det der bra..
En som filmer er uærlig, og det er det som er viktig. Problemet er selvfølgelig det at dette er utbredt blant svært mange spillere, det har med kynisme mot poengene å gjøre, og det er vanskelig å komme til livs.. holdninger...kontra livsviktige poeng... vi kan sitte her å diskutere opp i himmelen om vi vil, men spørs hvor mye det vil hjelpe.
Jeg sier ikke at det er galt av debattanter og supportere å diskutere dette, men jeg er redd mye av dette er "waste of time"... ihvertfall i veldig mange tilfeller.
Tenk deg en klubb som hvert år tjener 100 millioner for å spille i øverste divisjon, det er en jevn liga og få poeng skiller bunn og midten.. å filme seg til en straffe eller 3 i løpet av sessongen kan bety forskjellen på nedrykk og fortsatt tilværelse i ligaen, noe som også kan bety store økonomiske konsekvenser for klubben.. kanskje reduseres inntektene med så mye som 20-30-40 millioner på et nedrykk til lavere divisjon..
Vi snakker ikke bare om holdninger og moral hos enkeltspillere, men også klubbledere..hele apparatet..
Holder du på å rykke ned, så er jeg rimelig sikker på at de fleste trenere i tippeligaen i dag ville sagt til sine spillere på tomannshånd.. "får du sjansen, så legger du deg..."
Konsekvensen av gamblingen er at man får gult for å forsøke seg på filming.
-Får man straffe redder vi muligens poeng, og tilogmed kanskje går av banen med 3 poeng i lommen, og fornyet kontrakt..
Så enkelt er det ! Desverre.. ikke bra, men kyniskt.. det er store penger i dette spillet..
Jeg håper ikke det er så ille i Norge som andre land, der kampfiksing er et tema..Italia og tilogmed England har vært nevnt mye i media verd dette.. Juventus ble degradert pga kampfiksing..
Tror vi skal være rimelig godt fornøyd med tilstanden i Norsk tippeliga.. vi er stort sett "greie gutter" og ryddige.. men jeg kan ikke hjelpe for at jeg synes dommerstanden skulle hatt seg en skikkelig oppstrammer.. spesiellt i går var det mye å ta tak i .. det er ihvertfall min mening. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 15.07.2008 14:49 Post subject: Re: hehe |
|
|
Geir_Brann wrote: | Å sitte her å forsvare Pelu, at det ikke var filming blir vel å ta litt i, vi må kunne være ærlige..selv om vi ønsker å forsvare våre egne.
Alle kan gjøre en feil, og jeg mener ikke Pelu skal ut i kulden eller snues ryggen til, men når det er så åpenbart som det han gjorde, fortjener det ihvertfall at sjefen hans gir han beskjed, om at slikt skal vi ikke ha.. rent holdningsmessig er ikke det der bra.. |
Du begir deg inn i uoversiktlig terreng når du påberoper deg fasiten her. Hvis du tror forsvaret av Pelu skyldes behov for å beskytte vår egen spiller, tar du grundig feil. Jeg, for min del, velger å tro spilleren når han sier at han ikke filmet. Selvsagt ser det mistenkelig ut at han faller på et såpass strategisk tidspunkt som når han er på vei inn i 16-meteren, men verken du eller jeg kan nekte for at fallet kan skyldes krampe og ubalanse. Hvis du med "åpenbart" mener filming, er jeg altså sterkt uenig med deg. Hvis du med "åpenbart" mener at straffen er feilaktig idømt - soleklart, det er ingen ting å diskutere. Å kjøre den der "jammen Pelu burde sagt fra om at det ikke var straffe" er på den annen side himmelropende hyklersk, ditt eget lag har også blitt tildelt straffer som den aktuelle Brann-spilleren har skjønt eller må ha skjønt at var feilaktig idømt, uten å si fra.
Pelu har legeerklæring på at han pådro seg krampe idet han falt. Særlig tyngre bevis for at han snakker sant kan han vel vanskelig mobilisere. Skulle han da sagt "ja, OK, jeg filmet" likevel, bare for å tilfredsstille massene? Det virker som om dette er poenget ditt. |
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 16.07.2008 21:41 Post subject: |
|
|
Glad-nyhet for Brann-fansen:
Thorstein Helstad kaster klærne i neste nummer av Her & Nå!
 |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.07.2008 21:49 Post subject: |
|
|
... så lenge Jan Gunnar Solli ikke er med som statist skal man vel overleve. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 19.07.2008 14:29 Post subject: Hahaha |
|
|
Quote: | Pelu har legeerklæring på at han pådro seg krampe idet han falt. Særlig tyngre bevis for at han snakker sant kan han vel vanskelig mobilisere. |
Nå må jeg le godt...legeerklæring ?? hehe
Hvis jeg går til legen og sier jeg har vondt i hodet, føler det dunker hardt i høyresiden, og spør hva jeg skal gjøre..så sier han "Ta en paracet, legg deg ned og slapp av".
-Kan jeg få en legeerklæring til min arb giver?
Legen-> Selvfølgelig !!!
En legeerklæring er ikke et røntgenbilde, men bare et papir der lege i klartekst skriver ned hva pasienten selv føler.. ihvertfall i dette tilfellet når det ikke er noe vitenskapelig bevist, som feks et beinbrudd eller noe..
Du skjønner hva jeg mener, en legeerklæring er bare patetisk... å synke så lavt istedet for å innrømme det, gjør bare saken verre..nei nå er jeg flau på hans vegne.
Quote: | ”På denne bakgrunn, og med henvisning til legeerklæringen, konkluderte Doms- og sanksjonsutvalget med at det ikke dreiet seg om bevisst filming fra Pelus side.”
- Vi synes rent saksmessig at Rosenborg burde kommet med disse opplysningen om krampen tidligere. Men vi må bare legge legeerklæringen til grunn, sier leder for Doms- og sansksjonsutvalgets, Sven Olav Larsen, til Aftenposten.no.
I sin vurdering påpeker Doms- og sanksjonsutvalget at det virket noe påfallende at opplysningene om at Pelu fikk krampe i begge leggene, ikke ble fremholdt tidligere.
|
Vi synes rent saksmessig at Rosenborg burde kommet med disse opplysningene om krampen tidligere ???? hehehe
-Det tar jo litt tid å pønske ut noe som kan funke, og da kan man ikke svare på direkten når situasjonen oppstod..det tok vel noen timer før man hadde en god story her, oppbakket av en legeerklæring, som kunne vippe saken i RBKs favør..
Quote: | - Det er ikke lenger et tema, sier Erik Hamrén, mens daglig leder Nils Skutle mener han har et bilde som viser at Ragnvald Soma var borti Pelu. |
Se selv: http://www.nettavisen.no/...983013.ece
Etter ca 1 min 50-55 sek..hehe
Pelu finter, løper gjennom og faller uten at noen er borti..og denne krampen?? hvor er den???? han reiser seg og ser på dommeren om det ble straffe, akkurat som alle som blir fellet... han setter seg opp, og i det straffen blir tatt av Iversen står Pelu helt frisk og fin og ser på..ser ikke akkurat ut som han har krampetendenser...
Bare å LE av..
Stakkars Pelu... nå skal vi ikke henge ham mer ut her, la fyren få fred..men det hadde vært så mye mer fair og ærlig, å sagt "jeg falt litt lett der..beklager, sånt skal ikke skje, straffen var feilaktig"
[/quote] _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 19.07.2008 14:41 Post subject: |
|
|
En karantene hadde vært på sin plass...
Skal vi si én måned for vår kjære brannsupporter? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 19.07.2008 15:18 Post subject: Re: Hahaha |
|
|
Geir_Brann wrote: | En legeerklæring er ikke et røntgenbilde, men bare et papir der lege i klartekst skriver ned hva pasienten selv føler.. ihvertfall i dette tilfellet når det ikke er noe vitenskapelig bevist, som feks et beinbrudd eller noe.. |
Her har du nok misforstått ganske grundig, og du sliter nok også en del med forståelsen av "vitenskapelig bevist". Innen medisinen er ingenting "vitenskapelig bevist", noen sinne. Du kan få utskrift av et journalnotat med et vedlegg av et røntgenbilde der en radiolog konkluderer med at bildet er forenlig med en fraktur, for eksempel. Og du kan få erklæring på at legen har gjort undersøkelsesfunn som kombinert med selvrapporterte symptomer gir grunnlag for å konkludere med en eller annen type skade. Hvis du finner en lege som er villig til å skrive ut en erklæring på at du har hodepine, skal du lete lenge. Du kan derimot få en lege til å ta en MR, et EEG eller lignende som kan gi funn til en erklæring. Greit nok at bergensere har sin egen virkelighetsoppfatning, men her er du ute på alt for dypt vann.
Quote: |
Vi synes rent saksmessig at Rosenborg burde kommet med disse opplysningene om krampen tidligere ???? hehehe
-Det tar jo litt tid å pønske ut noe som kan funke, og da kan man ikke svare på direkten når situasjonen oppstod..det tok vel noen timer før man hadde en god story her, oppbakket av en legeerklæring, som kunne vippe saken i RBKs favør.. |
Skal vi ta dette én gang til, siden det tydeligvis er problematisk å forholde seg til fakta?
John Pelu wrote: | - Jeg får krampe også, så jeg ligger nede og mine lagkamerater hjelper meg en stund. Det er ingenting jeg tenker på. Han blåste, og slik er det, mener den tidligere KIL-profilen. |
Dette sa altså Pelu til Nettavisen umiddelbart etter kampslutt. At NFF velger ikke å forholde seg til denne uttalelsen er vel mest for å unngå å tape ansikt. Pelu sjøl gjorde ikke noe større nummer ut av dette med en gang, siden han helt sikkert regnet med å bli trodd på at han var i ubalanse og at krampa egentlig bare var en utløsende årsak til fallet. Husk nå hvem det var som bestemte seg for å lage en sak av dette - TV2 og Dagbladet, og dernest moralfascismen i NFF. Ikke Rosenborg. Da RBK i sin tur fikk uttale seg, var det jo også naturlig å skaffe dokumentasjon på denne krampa - som naturlig nok skulle underbygge Pelus egen forklaring, som altså ikke endret seg det dugg i ettertid. At det beskjedent reflekterte fotballpublikummet sitter igjen med et inntrykk av arroganse hos RBK kan ikke skyldes annet enn at media har hatt en agenda her, nemlig å fremstille Pelu som en juksemaker. Skal jeg tolke deg slik at du mener at Pelu og RBK skulle kalt dette juks, når det var bred enighet om at så ikke var tilfelle?
Quote: | Stakkars Pelu... nå skal vi ikke henge ham mer ut her, la fyren få fred..men det hadde vært så mye mer fair og ærlig, å sagt "jeg falt litt lett der..beklager, sånt skal ikke skje, straffen var feilaktig" |
Ja, tenk om han hadde sagt noe à la dette?
John Pelu wrote: |
- Unnskyld, Viking
- Det var ikke straffe
- Jeg var på vei gjennom Viking-forsvaret, kom litt i ubalanse og falt. Jeg var nok like overrasket som alle andre da dommeren pekte på straffemerket, sier han og krever å bli trodd. - Jeg kastet meg ikke ned for å få frispark, jeg falt. Og det er da ikke verken dårlig sportsånd eller ulovlig, sier han. |
Å ja, det gjorde han faktisk, ja.
Dum deg gjerne ut igjen, men det er alt for lett å plukke i stykker våset ditt. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.07.2008 15:26 Post subject: Re: Hahaha |
|
|
Geir_Brann wrote: |
Stakkars Pelu... nå skal vi ikke henge ham mer ut her, la fyren få fred..men det hadde vært så mye mer fair og ærlig, å sagt "jeg falt litt lett der..beklager, sånt skal ikke skje, straffen var feilaktig"
|
Var vel omtrent det han sa også, så dermed er vel saken ute av verden. At NFF gjorde det hele til en sak er i ettertid det verste.
Pelu gjorde ingen tegn til å hoie etter straffe, og sa heller ikke etterpå at det var noen soleklar straffe slik en del andre filmere har sagt før ham.
Vi har vel også i ettertid sett minst et par-tre tilfeller av spillere som ikke akkurat har gjort alt for å holde seg på beina (Jaiteh og Bakke på Brann og Olsen på Glimt) uten at det i det hele tatt har ført til større diskusjoner og langt mindre noe etterspill.
Siden dette også er noe off-topic her så legges vel denne saken død og begravet nå. Pelu gjorde en feil, NFF gjorde desto flere og da sier vi som gamlefar - Det vektiast kampan e dæm som itj e spælt! |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.07.2008 22:03 Post subject: Re: Hahaha |
|
|
bolgebah wrote: | John Pelu wrote: | - Jeg får krampe også, så jeg ligger nede og mine lagkamerater hjelper meg en stund. Det er ingenting jeg tenker på. Han blåste, og slik er det, mener den tidligere KIL-profilen. |
Dette sa altså Pelu til Nettavisen umiddelbart etter kampslutt. At NFF velger ikke å forholde seg til denne uttalelsen er vel mest for å unngå å tape ansikt. |
Her har du beviset også!
Geir_Brann wrote: | .....
han setter seg opp, og i det straffen blir tatt av Iversen står Pelu helt frisk og fin og ser på..ser ikke akkurat ut som han har krampetendenser... |
Kan du vennligst fortelle med hvorfor han ble byttet ut, og hvorfor han ikke ble med på å feire scoringen? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 19.07.2008 22:17 Post subject: hehe |
|
|
Quote: | Her har du nok misforstått ganske grundig, og du sliter nok også en del med forståelsen av "vitenskapelig bevist". Innen medisinen er ingenting "vitenskapelig bevist", noen sinne. Du kan få utskrift av et journalnotat med et vedlegg av et røntgenbilde der en radiolog konkluderer med at bildet er forenlig med en fraktur, for eksempel. Og du kan få erklæring på at legen har gjort undersøkelsesfunn som kombinert med selvrapporterte symptomer gir grunnlag for å konkludere med en eller annen type skade. Hvis du finner en lege som er villig til å skrive ut en erklæring på at du har hodepine, skal du lete lenge. |
Bla bla bla...jeg setter ting på spissen for å sette det litt i perspektiv. Selvfølgelig får jeg legeerklæring på at jeg har vondt i ryggen, hodet osv hvis jeg ber om det. Ingen leger kan se inn i kroppen din og med 100% nøyaktighet vite hvordan du føler deg og har det.
Derfor spør de... hvordan føles det...hvor har du vondt..hvilke symptomer bla bla bla...de tar gjerne å måler tempen, lyser ned i halsen, ørene..trykker litt her og der, men det er til slutt hva du som PASIENT forteller om hvordan det føles som blir vektlagt..
Jeg kan da ikke vite hva som står i legeerklæringen til Pelu, om de har tatt noen tester eller hva..jeg vet NADA..men jeg har lest avisen, og der står det at de har fått en legeerklæring som de har lagt til grunn, som forteller at Pelu fikk krampe i begge ben.... uten å vite med sikkerhet hvordan legen her dokumenterer hva som hadde skjedd, om han har tester som underbygger påstanden eller om han bare gjenforteller at "pasienten følte..sier..bla bla bla", så mener jeg at hvem som helst kan fremskaffe en legeerklæring og "fake" symptomer hvis du vil.. jeg tror kanskje det verste om folk..kanskje jeg har møtt for mange luringer i mitt liv...
NFF gikk ihvertfall fem på, og situasjonen har skapt en vanvittig debatt..det er selvfølgelig fordi alle ser at ingen feller eller er borti ham... en kjempebrøler av Terje Hauge !!
Quote: | John Pelu skrev:
- Unnskyld, Viking
- Det var ikke straffe
- Jeg var på vei gjennom Viking-forsvaret, kom litt i ubalanse og falt. Jeg var nok like overrasket som alle andre da dommeren pekte på straffemerket, sier han og krever å bli trodd. - Jeg kastet meg ikke ned for å få frispark, jeg falt. Og det er da ikke verken dårlig sportsånd eller ulovlig, sier han.
|
Igjen...KJEMPEBRØLER av Terje Hauge, som kan ha vært veldig avgjørende i at Rosenborg fikk poeng de ikke fortjente.
Hvis Pelu har innrømmet det hele etter kampen og sagt Unnskyld, er saken grei. Det hadde ikke jeg fått med meg. Følger ikke så mye med på RBK.
Da er vi ferdig da.. så kan kanskje Brann tråden fortsette om Brann, sorry alle sammen som følte at jeg tråkket noen på tærne, jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg ikke har vært den mest opplyste i saken..så bare tv bildene jeg. Jeg er et menneske som kan ta feil, og gjør det stadig..sånn er livet.
God helg  _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
Mr.Fantastico Junior

|
Posted: 20.07.2008 20:43 Post subject: |
|
|
kan godt la diskusjonen fortsette med brann som tema ja, foreløpig 0-2 mot aalesund, fantstisk bra. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 20.07.2008 20:50 Post subject: |
|
|
Skremmende at et lag kan være så dårlig nå de mister en viktig spiller. Brann uten Helstad er ingenting. Eller jo; Brann uten Helstad er nedrykk. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 20.07.2008 21:23 Post subject: |
|
|
Jeg er så glad Solli gikk til brann!
Er det virkelig mulig å bomme der??? _________________ Medlem nr. 2201
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 20.07.2008 21:39 Post subject: |
|
|
JINX!!!! _________________ Medlem nr. 2201
|
Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 21.07.2008 21:56 Post subject: |
|
|
Da kan vi konkludere med at vi er tilbake der vi var for et par sesonger siden, vi taper for bunnlag på hjemmebane. Vi får trøste oss med cupen og kanskje litt CL til høsten. Gleder meg til neste sesong allerede. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 21.07.2008 22:02 Post subject: |
|
|
Det er det som er så moro med dere bergensere. Det er enten himmel eller helvete. Et tap og alt ser svart ut, en seier og dere tar seriegullet overlegent. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 21.07.2008 22:42 Post subject: |
|
|
Man kan aldri si noe for sikkert i fotball, men jeg kan rett og slett ikke tenke meg at Brann når gruppespillet i Champions League. Og dette skriver jeg ikke for å glorifisere oss selv, dere har det rett og slett ikke i dere. Dere må overgå alt dere noen sinne har gjort tidligere og opp på et prestasjonsnivå omtrent som da vi slo ut Panathinaikos i 96 - og da hadde vi skallet hodet i veggen i flere år, med små skritt framover hver sesong. Brann har ikke vist noe som helst som tilsier noen egentlig fremgang i internasjonale kamper. Eneste gang dere har levd opp til et visst press var seriegullet i fjor, i en historisk svak eliteserie. Mot en topp motivert europeisk motstander får dere stryk.
Jeg skal glatt ete i meg ordene hvis jeg tar feil, men jeg tviler på at jeg kommer til å gjøre det. |
|
Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 21.07.2008 22:53 Post subject: |
|
|
bolgebah wrote: | Eneste gang dere har levd opp til et visst press var seriegullet i fjor, i en historisk svak eliteserie. Mot en topp motivert europeisk motstander får dere stryk. |
Den delen må du utdype litt. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 21.07.2008 23:05 Post subject: |
|
|
Everton? |
|