View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RBK88 Junior

|
Posted: 02.06.2008 16:06 Post subject: |
|
|
Er aldri noe gøy å profitere på filming, men er helt enig med Erik Hamrén, da han sa at man får sånne situasjoner både for og i mot iløpet av en sesong, og en karriere innenfor fotballen. Er ingen andre spillere som hadde gått til dommeren og innrømmet sin overtredelse. Så får heller sanksjonsystemet, og muligheten for å etterprøve avgjørelser, revideres eller lignende.
Synes også Kjetil Rekdal skal få seg en kraftig smekk over fingeren!! Han er etter min mening inhabil som fotballekspert, med en eksplisitt anti-rosenborgisme i alt det han sa om "Pelu-saken" i går. Mannen virker rett og slett bitter! Jeg sier det igjen, er ingen tvil om Pelus filming ei heller moralen oppi det hele, men Rekdal viste seg virkelig som den største anti-RBK'er i TV2!!!
 _________________ Ingen banke RBK åhei åhei åhei åhå |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 02.06.2008 16:13 Post subject: |
|
|
Det blir mer og mer åpenbart for emg at det ikke bare er tv2, men mesteparten av fotballnorge. Objektivitet er totalt glemt til tider, alle er, faktisk, ute etter oss til tider, noe som vitner om bitterhet over hele linja. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.06.2008 16:15 Post subject: |
|
|
Bra at klubben støtter Pelu i denne heksejakten fra Tv2 og deres medsammensvorne. Satser på at hevnen fra Pelu på onsdag blir søt med en kjempekamp og skoring mot Brann.
Står bak Pelu |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 02.06.2008 16:18 Post subject: |
|
|
Slapp av, det kommer ikke til å skje noe i denne saken
Pelu har sakt han var i ubalanse og ramlet, og at det ikke var noen kontakt spillerne imellom.
Å straffe i ettertid for denne hendelsen vil rokke ved så mange grunnleggende problemstillinger at det vil bli helt håpløst å spille kamper i ettertid uten bråk. _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 02.06.2008 16:18 Post subject: |
|
|
Jeg er faktisk tilbøyelig til å være enig i Kjetil Rekdals uttalelser, på et objektivt grunnlag riktignok, og det er jeg jo selvfølgelig ikke i denne saken.
Jeg mener, som Kjetil Rekdal, at en spiller som opplagt filmer bør få straff i etterkant. Dette innenfor rimelighetens grenser. En straff på 3-4 kamper som Rekdal henviser til kan være noe strengt, men 1-2 kamper er vel ikke tilsynelatende strengt når en person jukser seg til en fordel, selv for en rosenborger. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.06.2008 16:20 Post subject: |
|
|
Jeg tror alle kan være enige i at filming kan gi karantene i etterkant, men det vil stride mot all fornuft å straffe Pelu etter denne situasjonen, når verken Helstad, Fillo eller andre har blitt straffet tidligere i sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 02.06.2008 16:33 Post subject: |
|
|
Hva med den situasjonen hvor Voff får straffe i går? Det er null kontakt mellom keeper eller forsvarer og Sæternes, men likevel faller han. Likt skal være likt. So what om Martine bommet? |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.06.2008 16:35 Post subject: |
|
|
*Thor* wrote: | joakleis wrote: | Morten Berre har jo stått på direktesendt TV og sagt at "jævelen fortjente å bli utvist, han slo meg rett ned" etter å ha tatt sats og kastet seg ned. |
SÃ¥pass? NÃ¥r da?
Thor |
En youtube-link som har blitt referert til ofte på dette forumet. Viking-RBK i 2000 eller når det var. I en liknende situasjon som Pelus, tok Berre sats og lurte dommer Terje Hauge med et ordentlig svalestup. I intervju etter kampen sa han rett ut at det ikke var det minste tvil om situasjonen. Han ble dyttet i ryggen og Odd-Inge Olsen skulle selvsagt ha rødt kort. At TV-bildene avslørte løgneren og juksemakeren Berre sier bare Rbkweb noe om.
Åpenbar filming kan forsåvidt gi karantene i etterkant, men hva er åpenbar filming? Og hvordan skal man greie å håndheve dette sånn at det blir tett opptil 100% rettferdig? Jeg kan ikke på noen måte si at situasjonen med Pelu er åpenbar filming. På samme måte kan jo Helstad argumentere for at filmingene hans skyldes at han snublet i egne bein også. Hvem kan egentlig si hva som er filming og ikke?
I mine øyne må man heller konsentrere seg om en holdningskampanje, og det å utdanne bedre dommere. Og for guds skyld, styr unna videodømming. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.06.2008 16:41 Post subject: |
|
|
Erlendr wrote: | Hva med den situasjonen hvor Voff får straffe i går? Det er null kontakt mellom keeper eller forsvarer og Sæternes, men likevel faller han. Likt skal være likt. So what om Martine bommet? |
Det var jo kontakt der, selv om forsvarer var på ballen. Er en fryktelig billig straffe, men noe skuespill var det ikke. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.06.2008 16:53 Post subject: |
|
|
Var selvfølgelig ikke noe filming av Sæternes. Det er ikke så veldig rart at Sæternes faller når forsvarsspilleren takler. Selv om forsvarsspilleren treffer ballen helt reint, og det aldri har vært i nærheten av å kunne kalles straffespark. Men det kommer jo en fot foran beina til Sæternes der, så det ville vært rart om han ikke hadde falt, sier nå jeg.
Der er det jo dommeren som gjør en fullstendig gal avgjørelse. Det mener jeg forsåvidt også at Terje Hauge gjør. Synes ikke vi kan unnskylde dommeren med at "Pelu filmet". Greit nok at Pelu falt lett der, men det er dommerens oppgave å være såpass godt plassert at han ser hva som foregår. Og dessuten har han en assistent å støtte seg til. Det er dommerens feil at den såkalte filmingen blir en stor sak, og at det får konsekvenser.
Hvis Pelu mot all fornuft la seg ned med viten og vilje, i håp om å få straffespark, er det veldig synd og usportslig gjort av Pelu, men hva trenger vi vel dommere til, hvis alt ansvar skal ligge på spillerne?
Greit at det er spillernes ansvar å ikke slenge ut en albue der en albue ikke hører hjemme. Men det er dommerens feil om han ikke ser det. En kan ikke forvente at synderen skal gå bort til dommeren å si, "hei, du, jeg slo til en fyr i stad. Med fullt overlegg". _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 02.06.2008 17:01 Post subject: |
|
|
Se for dere Andresen gå til dommer`n , hei, jeg vred brystvortene til Roar så hardt jeg kunne med vilje........not  _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.06.2008 17:03 Post subject: |
|
|
Herregud så idiotiske disse Viking fjolsene er, merkelig å tenke på at jeg hadde et godt inntrykk av de før år 2008. I år har episodene fra den gjengen stått i kø...
humrer litt for meg selv når jeg leser alle innleggene på VGD  |
|
Back to top |
|
 |
*Thor* Senior
|
Posted: 02.06.2008 17:19 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: | *Thor* wrote: | joakleis wrote: | Morten Berre har jo stått på direktesendt TV og sagt at "jævelen fortjente å bli utvist, han slo meg rett ned" etter å ha tatt sats og kastet seg ned. |
SÃ¥pass? NÃ¥r da?
Thor |
En youtube-link som har blitt referert til ofte på dette forumet. Viking-RBK i 2000 eller når det var. |
Ok. Husker godt den episoden, men kjente ikke igjen sitatet du gjengav, og lurte på om du henviste til en annen episode. Case closed.
Thor |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.06.2008 17:49 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: | Morten Berre har jo stått på direktesendt TV og sagt at "jævelen fortjente å bli utvist, han slo meg rett ned" etter å ha tatt sats og kastet seg ned. |
Tja, er dette egentlig sant? Meg bekjent sa verre: "Ja, ærr'u gæærn, det ekke noe å lure på en gang!" (om det var kontakt) og "Ja, regla er klare, tar meg som siste mann og da er det rødt kort" (om han synes Olsen fortjente rødt kort). |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 02.06.2008 17:53 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Bra at klubben støtter Pelu i denne heksejakten fra Tv2 og deres medsammensvorne. Satser på at hevnen fra Pelu på onsdag blir søt med en kjempekamp og skoring mot Brann.
Står bak Pelu |
Demidov sier akkurat som det er: Folk må se seg selv i speilet og tenke på om de ville sagt det på banen selv, og ikke bare når de sitter i et studio! |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 02.06.2008 17:55 Post subject: |
|
|
<object><param></param><param></param>
Knerten har rett _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 02.06.2008 18:27 Post subject: |
|
|
Kommer jeg i en slik situasjon, sier jeg selvsagt fra til dommeren at jeg falt av egen fri vilje. Det burde vært flere som meg, ærlighet varer som kjent lengst. |
|
Back to top |
|
 |
Halcyon Junior

|
Posted: 02.06.2008 18:36 Post subject: |
|
|
Haha, det er det dummeste jeg har hørt, tviler sterkt på at du hadde gjort det. De fleste ville nok ikke sagt i fra; jeg ville hvertfall ikke gjort det. Har vært i samme situasjon mange ganger når jeg spilte i 7. div, sa ikke i fra. Man må faktisk ha vært i en lignende situasjon før man har rett til å si om man faktisk ville sagt i fra eller ikke.
Dette er som å høre på disse spillerne; dette er bare latterlig: http://www.dagbladet.no/s...36985.html _________________ I never saw a wild thing
sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough
without ever having felt sorry for itself.
D. H. Lawrence |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 02.06.2008 18:37 Post subject: |
|
|
Haha, for en video! Det minner jo oss bare om hvilken idiot Morten Berre er. Har mannen fem i iq? Tror han virkelig at man ikke ser dette på reprisen? Du trenger jo ikke være oscarnominert skuespiller for å se at han kaster seg langflat som ei kjerring. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 02.06.2008 18:40 Post subject: |
|
|
Mainn wrote: | Kommer jeg i en slik situasjon, sier jeg selvsagt fra til dommeren at jeg falt av egen fri vilje. Det burde vært flere som meg, ærlighet varer som kjent lengst. |
Hehe, rart du gidder å oppholde deg så mye på et rbkforum etter en helg hvor Brann går på trynet mot Moille, og Brannsupporter Hauge driter seg ut og gir RBK 3 poeng. Morsom er du endog, Alsaker  |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 02.06.2008 18:40 Post subject: |
|
|
Hvordan i huleste kan du si det?
Du mener at det er filming (?). Har du spilt en tippeligakamp noen gang?
Uten å ha spilt en kamp på en slikt nivå og være i akkurat den situasjonen, vil jeg være frabedt kommentarer om at man vil gjøre slikt.
EDIT: Dette var et svar til Mainnen |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 02.06.2008 18:43 Post subject: |
|
|
Mainn wrote: | Det burde vært flere som meg |
Rolig nå, Mainn... _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2131 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 02.06.2008 20:02 Post subject: |
|
|
Ha ha Mainn, du er morsom. En feilaktig straffe dømt din vei hadde du avslått, men du er ikke ærlig nok til å si at du er Brannsupporter.
Kjempeklovn. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 02.06.2008 20:13 Post subject: |
|
|
Mainn wrote: | Kommer jeg i en slik situasjon, sier jeg selvsagt fra til dommeren at jeg falt av egen fri vilje. Det burde vært flere som meg, ærlighet varer som kjent lengst. |
Heldigvis er det et begrenset antall bergensere i dette landet. Ufyselig folkeslag. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
|