English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Pelu
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBK88
Junior

PostPosted: 02.06.2008 16:06    Post subject: Reply with quote

Er aldri noe gøy å profitere på filming, men er helt enig med Erik Hamrén, da han sa at man får sånne situasjoner både for og i mot iløpet av en sesong, og en karriere innenfor fotballen. Er ingen andre spillere som hadde gått til dommeren og innrømmet sin overtredelse. Så får heller sanksjonsystemet, og muligheten for å etterprøve avgjørelser, revideres eller lignende.

Synes også Kjetil Rekdal skal få seg en kraftig smekk over fingeren!! Han er etter min mening inhabil som fotballekspert, med en eksplisitt anti-rosenborgisme i alt det han sa om "Pelu-saken" i går. Mannen virker rett og slett bitter! Jeg sier det igjen, er ingen tvil om Pelus filming ei heller moralen oppi det hele, men Rekdal viste seg virkelig som den største anti-RBK'er i TV2!!!
RBK
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 02.06.2008 16:13    Post subject: Reply with quote

Det blir mer og mer åpenbart for emg at det ikke bare er tv2, men mesteparten av fotballnorge. Objektivitet er totalt glemt til tider, alle er, faktisk, ute etter oss til tider, noe som vitner om bitterhet over hele linja.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.06.2008 16:15    Post subject: Reply with quote

Bra at klubben støtter Pelu i denne heksejakten fra Tv2 og deres medsammensvorne. Satser på at hevnen fra Pelu på onsdag blir søt med en kjempekamp og skoring mot Brann.

Står bak Pelu
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 02.06.2008 16:18    Post subject: Reply with quote

Slapp av, det kommer ikke til å skje noe i denne saken
Pelu har sakt han var i ubalanse og ramlet, og at det ikke var noen kontakt spillerne imellom.
Å straffe i ettertid for denne hendelsen vil rokke ved så mange grunnleggende problemstillinger at det vil bli helt håpløst å spille kamper i ettertid uten bråk.
quarterback
Rutinert

PostPosted: 02.06.2008 16:18    Post subject: Reply with quote

Jeg er faktisk tilbøyelig til å være enig i Kjetil Rekdals uttalelser, på et objektivt grunnlag riktignok, og det er jeg jo selvfølgelig ikke i denne saken.

Jeg mener, som Kjetil Rekdal, at en spiller som opplagt filmer bør få straff i etterkant. Dette innenfor rimelighetens grenser. En straff på 3-4 kamper som Rekdal henviser til kan være noe strengt, men 1-2 kamper er vel ikke tilsynelatende strengt når en person jukser seg til en fordel, selv for en rosenborger.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.06.2008 16:20    Post subject: Reply with quote

Jeg tror alle kan være enige i at filming kan gi karantene i etterkant, men det vil stride mot all fornuft å straffe Pelu etter denne situasjonen, når verken Helstad, Fillo eller andre har blitt straffet tidligere i sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erlendr
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 16:33    Post subject: Reply with quote

Hva med den situasjonen hvor Voff får straffe i går? Det er null kontakt mellom keeper eller forsvarer og Sæternes, men likevel faller han. Likt skal være likt. So what om Martine bommet?
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 16:35    Post subject: Reply with quote

*Thor* wrote:
joakleis wrote:
Morten Berre har jo stått på direktesendt TV og sagt at "jævelen fortjente å bli utvist, han slo meg rett ned" etter å ha tatt sats og kastet seg ned.

SÃ¥pass? NÃ¥r da?

Thor

En youtube-link som har blitt referert til ofte på dette forumet. Viking-RBK i 2000 eller når det var. I en liknende situasjon som Pelus, tok Berre sats og lurte dommer Terje Hauge med et ordentlig svalestup. I intervju etter kampen sa han rett ut at det ikke var det minste tvil om situasjonen. Han ble dyttet i ryggen og Odd-Inge Olsen skulle selvsagt ha rødt kort. At TV-bildene avslørte løgneren og juksemakeren Berre sier bare Rbkweb noe om.

Åpenbar filming kan forsåvidt gi karantene i etterkant, men hva er åpenbar filming? Og hvordan skal man greie å håndheve dette sånn at det blir tett opptil 100% rettferdig? Jeg kan ikke på noen måte si at situasjonen med Pelu er åpenbar filming. På samme måte kan jo Helstad argumentere for at filmingene hans skyldes at han snublet i egne bein også. Hvem kan egentlig si hva som er filming og ikke?

I mine øyne må man heller konsentrere seg om en holdningskampanje, og det å utdanne bedre dommere. Og for guds skyld, styr unna videodømming.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2008 16:41    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Hva med den situasjonen hvor Voff får straffe i går? Det er null kontakt mellom keeper eller forsvarer og Sæternes, men likevel faller han. Likt skal være likt. So what om Martine bommet?

Det var jo kontakt der, selv om forsvarer var på ballen. Er en fryktelig billig straffe, men noe skuespill var det ikke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
joakleis
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 16:53    Post subject: Reply with quote

Var selvfølgelig ikke noe filming av Sæternes. Det er ikke så veldig rart at Sæternes faller når forsvarsspilleren takler. Selv om forsvarsspilleren treffer ballen helt reint, og det aldri har vært i nærheten av å kunne kalles straffespark. Men det kommer jo en fot foran beina til Sæternes der, så det ville vært rart om han ikke hadde falt, sier nå jeg.

Der er det jo dommeren som gjør en fullstendig gal avgjørelse. Det mener jeg forsåvidt også at Terje Hauge gjør. Synes ikke vi kan unnskylde dommeren med at "Pelu filmet". Greit nok at Pelu falt lett der, men det er dommerens oppgave å være såpass godt plassert at han ser hva som foregår. Og dessuten har han en assistent å støtte seg til. Det er dommerens feil at den såkalte filmingen blir en stor sak, og at det får konsekvenser.

Hvis Pelu mot all fornuft la seg ned med viten og vilje, i håp om å få straffespark, er det veldig synd og usportslig gjort av Pelu, men hva trenger vi vel dommere til, hvis alt ansvar skal ligge på spillerne?

Greit at det er spillernes ansvar å ikke slenge ut en albue der en albue ikke hører hjemme. Men det er dommerens feil om han ikke ser det. En kan ikke forvente at synderen skal gå bort til dommeren å si, "hei, du, jeg slo til en fyr i stad. Med fullt overlegg".
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 02.06.2008 17:01    Post subject: Reply with quote

Se for dere Andresen gå til dommer`n , hei, jeg vred brystvortene til Roar så hardt jeg kunne med vilje........not Neutral
longns
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 17:03    Post subject: Reply with quote

Herregud så idiotiske disse Viking fjolsene er, merkelig å tenke på at jeg hadde et godt inntrykk av de før år 2008. I år har episodene fra den gjengen stått i kø...

humrer litt for meg selv når jeg leser alle innleggene på VGD Smile
Back to top
*Thor*
Senior

PostPosted: 02.06.2008 17:19    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
*Thor* wrote:
joakleis wrote:
Morten Berre har jo stått på direktesendt TV og sagt at "jævelen fortjente å bli utvist, han slo meg rett ned" etter å ha tatt sats og kastet seg ned.

SÃ¥pass? NÃ¥r da?

Thor

En youtube-link som har blitt referert til ofte på dette forumet. Viking-RBK i 2000 eller når det var.

Ok. Husker godt den episoden, men kjente ikke igjen sitatet du gjengav, og lurte på om du henviste til en annen episode. Case closed.

Thor
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 02.06.2008 17:49    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:

Tja, er dette egentlig sant? Meg bekjent sa verre: "Ja, ærr'u gæærn, det ekke noe å lure på en gang!" (om det var kontakt) og "Ja, regla er klare, tar meg som siste mann og da er det rødt kort" (om han synes Olsen fortjente rødt kort).
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 17:53    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Bra at klubben støtter Pelu i denne heksejakten fra Tv2 og deres medsammensvorne. Satser på at hevnen fra Pelu på onsdag blir søt med en kjempekamp og skoring mot Brann.

Står bak Pelu

Demidov sier akkurat som det er: Folk må se seg selv i speilet og tenke på om de ville sagt det på banen selv, og ikke bare når de sitter i et studio!
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 17:55    Post subject: Reply with quote

<object><param></param><param></param>
Knerten har rett
Mainn
Rutinert

PostPosted: 02.06.2008 18:27    Post subject: Reply with quote

Kommer jeg i en slik situasjon, sier jeg selvsagt fra til dommeren at jeg falt av egen fri vilje. Det burde vært flere som meg, ærlighet varer som kjent lengst.
Back to top
Halcyon
Junior

PostPosted: 02.06.2008 18:36    Post subject: Reply with quote

Haha, det er det dummeste jeg har hørt, tviler sterkt på at du hadde gjort det. De fleste ville nok ikke sagt i fra; jeg ville hvertfall ikke gjort det. Har vært i samme situasjon mange ganger når jeg spilte i 7. div, sa ikke i fra. Man må faktisk ha vært i en lignende situasjon før man har rett til å si om man faktisk ville sagt i fra eller ikke.

Dette er som å høre på disse spillerne; dette er bare latterlig: http://www.dagbladet.no/s...36985.html
without ever having felt sorry for itself.

D. H. Lawrence
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 02.06.2008 18:37    Post subject: Reply with quote

Haha, for en video! Det minner jo oss bare om hvilken idiot Morten Berre er. Har mannen fem i iq? Tror han virkelig at man ikke ser dette på reprisen? Du trenger jo ikke være oscarnominert skuespiller for å se at han kaster seg langflat som ei kjerring.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 18:40    Post subject: Reply with quote

Mainn wrote:
Kommer jeg i en slik situasjon, sier jeg selvsagt fra til dommeren at jeg falt av egen fri vilje. Det burde vært flere som meg, ærlighet varer som kjent lengst.

Hehe, rart du gidder å oppholde deg så mye på et rbkforum etter en helg hvor Brann går på trynet mot Moille, og Brannsupporter Hauge driter seg ut og gir RBK 3 poeng. Morsom er du endog, Alsaker Wink
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 18:40    Post subject: Reply with quote

Hvordan i huleste kan du si det?
Du mener at det er filming (?). Har du spilt en tippeligakamp noen gang?

Uten å ha spilt en kamp på en slikt nivå og være i akkurat den situasjonen, vil jeg være frabedt kommentarer om at man vil gjøre slikt.

EDIT: Dette var et svar til Mainnen
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 18:43    Post subject: Reply with quote

Mainn wrote:
Det burde vært flere som meg

Rolig nå, Mainn...
O-Rex
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 20:02    Post subject: Reply with quote

Ha ha Mainn, du er morsom. En feilaktig straffe dømt din vei hadde du avslått, men du er ikke ærlig nok til å si at du er Brannsupporter.

Kjempeklovn.
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 20:13    Post subject: Reply with quote

Mainn wrote:

Heldigvis er det et begrenset antall bergensere i dette landet. Ufyselig folkeslag.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 20:45    Post subject: Reply with quote

KÃ¥fjord vil utestenge Pelu

Dette er bare medias skyld
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 43, 44, 45  Next
Page 18 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb