English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 166, 167, 168  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tommærn
Veteran

PostPosted: 15.04.2008 22:23    Post subject: Reply with quote

Tettey har kapasitet til å kle av Andresen. Det kan gå begge veier spør du meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Jan Banan
Junior

PostPosted: 15.04.2008 22:47    Post subject: Reply with quote

Da skal Tettey ha sin beste, og Andresen sin verste dag på jobb, og det tror jeg ikke skjer.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 15.04.2008 23:16    Post subject: Reply with quote

Alexander Tettey er en bedre fotballspiller enn Martin Andresen.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.04.2008 23:21    Post subject: Reply with quote

Word.
josinho
Veteran

PostPosted: 15.04.2008 23:46    Post subject: Reply with quote

Tettey i normal form løper både raskere og lengre enn Andresen. Strand kan matche Andresen i tette kroppsdueller. Får Tettey & co fart på ball og føtter vil Andresen bli temmelig utkjørt med bla mye sur muskulatur RBK
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 16.04.2008 09:17    Post subject: Reply with quote

Alex Tettey er definitivt ikke bedre enn Andresen på nåværende tidspunkt i karrieren, men derimot kan han bli bedre om et par år.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 16.04.2008 09:21    Post subject: Reply with quote

Om du snakker om siste kamå, nei. Om du snakker om nest siste kamp, nei. Om du snakker om høstsesongen i fjor, jo!

Tettey har allerede vist prov på at han kan bli en mye bedre spiller enn Andresen etter min mening. Stabiliserer han seg på det nivået vi så i fjor høst, evt blir enda bedre så går han den småfeite landslagskapteinen en lang gang!
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 16.04.2008 09:47    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker på et overordnet nivå. For øvrig jeg ikke huske Tettey var spesielt utpreget god i forrige sesong.

Derimot var Andresen en viktig bidragsyter til Brann sitt første gull på 43 år.
Back to top
stalet
Senior

PostPosted: 16.04.2008 10:00    Post subject: Reply with quote

Hallo. Han hadde en såpass bra sesong at han spilte seg inn på landslaget. Riktignok ingen stor forestilling. Men for RBK var han etterhvert trygg som sentral mann, det var ikke der hovedproblemet med forrige sesong lå. Men det er litt rart at han slipper seg så lavt ned nivåmessig på grunn av skaden. Det viser at han fortsatt har mye å gå på, men det kommer nok med erfaring. Hvor gamle var Skammelsrud, Brandhaug og Ørjan Berg da de strålte som sentrale midtmanemenn for RBK? De var ikke 22 år, men over 30 alle mann.

Når det er sagt hadde jeg helst sett ham som indreløper sammen med Skjelbred og med Demidov som sentral midt. Tror Tettey har større potensiale på den plassen.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 16.04.2008 10:13    Post subject: Reply with quote

Nå skal jeg ikke skryte på meg å ha sett haugevis med Brannkamper i fjor, men noen så jeg, og det var ingen kamper jeg var direkte imponert av Andresen. I RBK-kamper jeg så derimot, ble jeg imponert over Tettey. Spesielt ballsikkerhet og evnen til å dra av folk med enkle finter for så å vende spillet. Jeg har sett en del Cruyff-finter fra Tettey sin side, det er en enkel finte, men han har brukt den ofte og veldig godt. Poenget mitt er egentlig at Tettey i fjor høst var bedre enn Martin A i fjor høst!
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 16.04.2008 10:20    Post subject: Reply with quote

uenig.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 16.04.2008 10:26    Post subject: Reply with quote

På det nåværende tidspunkt er vel MA bedre enn Tettey, men dette tilskriver jeg skadekontoen. Tettey har bedre arbeidskapasitet, større fart og er heller ikke dårligere med ball enn hva tilfellet er med Andresen. Andresen er riktignok en flink ballsentral, og er nok bedre i pasningsspillet pr nå, i tillegg til at han er en flink innpisker. Men synes at dette valget/ utsagnet av Tettey bærer prov på at han har store lederegenskaper i seg, i tillegg til store krav for seg selv som spiller.
h b
Veteran

PostPosted: 16.04.2008 10:29    Post subject: Reply with quote

Tettey er ikke god nok på dette nivået, eneste grunnen til at han spiller at at han er svært lovende og kan bli sinnsykt god om noen år. Derfor mener jeg det er latterlig å la han "øve seg god" hvis han ikke skriver under en 4-5 års-kontrakt
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 16.04.2008 10:46    Post subject: Reply with quote

Som Brannfan er naturlig nok ikke Andresen den som er høyest i kurs etter overgangen til Engen, men at det er en god spiller er det liten tvil om. Å sammenligne han med Tettey er ikke så lett, da de to er ganske så forskjellige typer. Martin har en pasningsfot i god middels europaklasse (Solbakken sine ord), mens problemet hans er løpskapasitet, posisjonering defensivt og generell treghet i å flytte beina. Dette ser vi svært tydelig i landskampene da hvem som helst spaserer forbi "ankeret" Andresen.

Tettey er en langt bedre duellspiller, har bedre fart, men er ikke i nærheten når det kommer til pasningskvalitet/kreativitet. Når Tettey i tillegg ikke er i form og selvtilliten er på bånn så er det soleklart at Andresen pr. i dag er en langt bedre spiller.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 16.04.2008 11:30    Post subject: Reply with quote

Enig i det som blir sagt i innlegget over. Jeg mener heller ikke at MA er en elendig spiller. MA har sine kvaliteter. Som regel trygg med ball(likt Tettey) en bedre pasningsfot, men dårligere arbeidskapasitet.

Med tanke på den formen Tettey har vært i de to første kampene er jeg også enig at pr i dag er MA bedre enn Tettey.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 16.04.2008 12:39    Post subject: Reply with quote

Dette er mitt syn på Tettey vs Andresen.

Tettey har internasjonalt snitt over seg (som N.J.Semb kaller det). I det legger jeg hans Champions Leauge kamper mot Valencia og UEFA cup kampene mot Fiorentina til grunn. Tettey trives i kamper med høyt tempo fordi han har fysiske forutsetninger som passer i slike kamper.

Men han er ikke like god i tippeliga kamper, hvor ting ikke er lik strukturert som som i CL/UEFA kamper..

Martin Andresen er en spiller som faller igjennom i internasjonale kamper, fordi han har klare fysiske mangler, men han trives i kamper med langt lavere tempo, som i tippeligaen, der "alle" har respekt for M.A, noe som ikke er tilfellet i UEFA/landskamper... I mine øyne så er M.A en hemsko i landslaget, fordi han ikke "henger helt med"... Noe en også kunne si om Kjetil Rekdal, men K.R var langt bedre til å lese spillet enn M.A når tempoet var høyt.

Men alle spillere blir vudert etter spillet sitt i hverdagen, og da kommer M.A bedre ut enn A.T fordi tippeligaen passer M.A bedre enn Tettey..

Men det er verdt å nevne at M.A ikke holdt mål da han var i England, hvor det settes krav til tempo i kroppen....

Så Tettey's utfordring er å spille godt i Tippeligaen, så er veien forholdsvis kort fra U21 landslaget til A-landslaget..
Deca
Junior

PostPosted: 16.04.2008 13:35    Post subject: Reply with quote

Tettey har internasionalt snitt over seg, når han spiller indreløper. Som sentral midtbanemann, har han mangler i forhold til tempo og presisjon på ball( dette har nok med rutine å gjør).
Videre har jeg flere ganger registrert at han slipper løpet defensivt, noe som mest sannsynlig går på konsentrasjon.

Martin Andresen har ikke tempo nok for spill på internasjonalt nivå. Han er ikke i nærheten av Rekdal i allefall.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 16.04.2008 13:47    Post subject: Reply with quote

Enig med mye av det som sies, men Andresen har en egenskap som Tettey ikke har: det å være en utpreget sjef på banen. Se f.eks. Brann med og uten Andresen i fjor. Tettey er dessuten ekstremt variabel i prestasjonene, noe jeg mener vi kan ha råd til i en indreløperposisjon men ikke i en sentral midtbaneposisjon. Jeg tror praktisering av godfotteorien i Rosenborg vil være å bruke Demidov som sentral midtbane og Tettey som indreløper. Jeg tviler på at vi får laget vårt til å sitte særlig nå i vårsesongen før dette skjer.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.04.2008 14:10    Post subject: Reply with quote

Synes det er liten tvil om at MA er bedre enn Tettey. Derimot har Tettey et potensial til å bli bedre enn MA noen gang har vært.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.04.2008 08:45    Post subject: Reply with quote

Hvis de ulike Tippeligalagene virkelig skulle ta Andresen på alvor, så er det ikke verre enn å sette hvem som helst til å ligge tett oppi ham. Hvis Tettey får beskjed om å legge seg på Andresen neste kamp, kommer RBK til å få drøssevis av overganger på rene ballmist fra kaptein Fabelaktig.

SÃ¥fremt Tettey treffer med pasningen, da.

Tettey er i elendig form akkurat nå, men å påstå at han på generell basis "ikke holder nivået", det er en tåpelig uttalelse. Tettey er ingen Skammelsrud i spillestil, akkurat som Skammelsrud ikke var noen Brandhaug. Når Alex spiller på styrkene sine, er det svært få spillere i Norge som går utenpå ham.
vegviks
Veteran

PostPosted: 17.04.2008 09:38    Post subject: Reply with quote

Godt sagt
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.04.2008 10:09    Post subject: Reply with quote

Liker tanken på at Tettey skal forstyrre Andresen ,med hans gode fysikk tror jeg virkelig han kan gjøre det vanskelig for ham, vi har jo prøvd å ta motstanderens mest kreative spiller før. Ifjor mot Stabæk var Riseth bevist svært tett oppi Gunnarsson og det ødela angrepsrytmen deres. Kansje Tettey kan få til noe lignende på søndag.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 17.04.2008 11:27    Post subject: Reply with quote

Absolutt ingen dum tanke. Tettey har et tempo og en motor som overgår MA mange ganger, dette kan uten tvil brukes til å gi ham mindre tid og rom.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 17.04.2008 11:47    Post subject: Reply with quote

I tillegg vil Tettey, dersom han spiller i en indreløper-aktig rolle, være med fremover på kontringer der vi har vært dårlige i år. Mangel på folk men med Tettey lenger fram har i alle fall en som gidder å løpe
Harald
Forumsjef

PostPosted: 17.04.2008 11:57    Post subject: Reply with quote

Tettey kneblet jo også Andresen i en af kampene mot Brann i fjor

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 166, 167, 168  Next
Page 65 of 168

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb