English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 201, 202, 203  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2007 10:58    Post subject: Reply with quote

Klart vi kan, men det er generelt tøffere for oss iom at meget viktige e-cup kamper går utenfor vår sesong. Og da stiller man med et handicap. Det er en grunn til at norske lag kun har vunnet en(!) e-cup kamp i februar måned.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
h b
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 12:24    Post subject: Reply with quote

hva med hangeland?
Blir ikke noe dyrere enn Prohl (eller hva han het).
Hvor mye tjener han i året da?
Ledelsen har jo sagt de kan strekke seg for rett mann, og hvis han tjener det samme i norge som i danmark så vil han vel tilbake til norge regner jeg med.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 04.12.2007 12:32    Post subject: Reply with quote

Han tjener nok mer i Danmark på grunn av skattereglene der borte, RBK kan nok aldri kunne tilby en tilsvarende lønn uten å forsøke økonomisk selvmord.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2007 12:42    Post subject: Reply with quote

Den regelen ble vel fjernet i sommer såvidt jeg vet. Men uansett så er Hangeland direkte urealistisk.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 12:56    Post subject: Reply with quote

Kommer det noen nye spillere før jul da? Merkelig at det er så stilt rundt RBK når det gjelder det norske spillermarkedet Rolling Eyes Men når lønna til RBK ikke er konkurransedyktig så.....
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 04.12.2007 13:23    Post subject: Reply with quote

Lønna til RBK er fullt konkurransedyktig dersom spillerne presterer noe. Men med alle pengene som er kommet inn i fotballen i Norge de siste årene tilbyr enkelte klubber høye lønninger som ikke er prestasjonsavhengig i det hele tatt.

Jeg har nevnt det før i ulike tråder, og gjentar det gjerne: Mange norske klubber kommer til å være raka fant om et par år, og stadig ha spillere på langtidskontrakter med skyhøye lønninger.

De klubbene som lykkes sportslig vil muligens berge greit tross alt, men når 10 klubber i Norge tilbyr lønninger som tilsier at de bortimot må vinne serien i 2009-2010 for å klare seg økonomisk så er det neppe plass til alle.

Huseklepp er sannsynligvis det verste eksemplet i høst, en spiller som ønsket seg bort og langt på vei var i Stabæk, som fikk et giganttilbud med signonfee og fet grunnlønn i Brann neste år. Jeg må si jeg er meget spent på hvordan neste sesong blir for unggutten, som ikke har prestert noe over tid som tilsier at han fortjener lønna. Det er en rekke eksempler på spillere som spiller som guder når de er på tampen av sin kontrakt, men som får en sportslig nedtur når den nye kontrakten er tegnet og de er trygge på framtida uansett hvor dårlig de måtte spille....
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 13:49    Post subject: Reply with quote

Huseklepp er bra han. Han er for brann det Per er for Rosenborg. Uten sammenligning forøvrig. Forstår veldig godt at de strekker seg langt for å beholde han. Kan forsåvidt si det samme om Per før høsten i år. Han hadde heller ikke prestert jevnt på et høyt nivå. Tror de som evner det, ser at huseklepp har et stort potensiale.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2007 13:59    Post subject: Reply with quote

Nei faktisk ikke, og det er to vesentlige forskjeller mellom Huseklepp og Skjelbred.
1, Skjelbred spilte på et relativt høyt nivå høsten 2005. Huseklepp har ikke noe slikt å vise til.
2, Huseklepp er 23 år, med andre ord 3 år eldre enn Skjelbred. Om 3 år tør jeg påstå at Skjelbred spiller i en liga som holder et langt høyere nivå enn Norsk Tippeliga.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 14:00    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Tullprat. Kan IFK, kan vi også. De spiller jo tross alt samme sesong som oss. eller?

Joda Allsevnskan og superettan går nokså paralelt med tippeligaen med RBk og Adeccoligaen med Erik Soler:)
Back to top
wims
Junior

PostPosted: 04.12.2007 14:03    Post subject: Reply with quote

Mener at VIF gjør en brøler her som slipper en U21-spiller gratis:
http://www.fxt.no/tippeli...476192.ece

Greit nok at han er et ubeskrevet blad, men han har mye TL-erfaring for alderen og er anvendelig. Med tanke på at RBK trenger tre forsvarspillere, at Førsund er gratis, at han kan spille både back og stopper, samt at spanske klubber finner ham interessant, er egentlig risikoen ved å signere en slik spiller veldig lav.

Dessverre frykter jeg han forsvinner til HamKam eller Godset og kan ende opp til Reginiussen-pris neste Silly Season!
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 14:14    Post subject: Reply with quote

Selv om vi ikke har hørt noe om RBK-interesse er det jo mulig vi er med i kampen om han da.. Agenten ville jo holde det hemmelig. Men KTE ligger nok sikkert på sofaen idag, så veldig sannsynlig er det vel ikke:P
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 14:19    Post subject: Reply with quote

Har spilt mot Førsund for mange år siden, da spilte han spiss på Ørn-Horten.
Back to top
Anno
Senior

PostPosted: 04.12.2007 14:22    Post subject: Reply with quote

Håper denne norske klubben Førsund har bestemt seg for spiller hjemmekampene sine på lerkendal
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 14:23    Post subject: Reply with quote

Ja, vrakgodset fra Vålerenga kommer vi nok langt med. Gi meg en etablert midtstopper i sin beste alder, ikke Førsund.
Back to top
wims
Junior

PostPosted: 04.12.2007 14:31    Post subject: Reply with quote

Det er forskjell på en spiller som er erklært ønsket med videre, men takker nei til ny kontrakt og såkalt "vrakgods".

VIF er elendige på spillerutvikling i TL: Fredheim Holm har stagnert, de to U21-landslagsspillerne deres stikker. Og hvor ble det av "supertalentet" Roberts?

Demidov har storspilt på U21, Førsund har storspilt på U21. Forskjellen er ikke så gigantisk. Dessuten har Førsund konkurrert med Ronny Johnsen og Kjetil Wæhler på midtstopperplass.

Har du forslag til en bedre ung norsk forsvarsspiller som holder samme nivå og kommer gratis?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 14:34    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ikke ha en ung stopper, jeg vil ha en etablert stopper som styrker oss mye NÅ. Om han er norsk eller ikke, bryr meg minimalt. Det må da være mulig å skaffe en spiller som er et sted mellom talent og veteran?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 14:36    Post subject: Reply with quote

edit:

wims wrote:

Har du forslag til en bedre ung norsk forsvarsspiller som holder samme nivå og kommer gratis?

Nordvik, Horn. Begge var vel Bosman.

Arnar F er vel mest ving...
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 14:53    Post subject: Reply with quote

Hvor i Granskauen få du det fra at han er mest ving. Han er back og midtstopper.
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 14:55    Post subject: Reply with quote

Han har spilt mye ving i år.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 14:57    Post subject: Reply with quote

Spilte ving i høst..uten å være så altfor god i den rollen er vel Førsund en spennende spiller. God med ballen, og som stopper (der han nok er best) er det en bra egenskap
vingback
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 15:33    Post subject: Reply with quote

lokopoko wrote:
Jeg vil ikke ha en ung stopper, jeg vil ha en etablert stopper som styrker oss mye NÅ. Om han er norsk eller ikke, bryr meg minimalt. Det må da være mulig å skaffe en spiller som er et sted mellom talent og veteran?

Du har så rett Tommel'n opp! Om vi skulle brukt en ung, norsk stopper kunne vi likesågodt brukt Nordvik. Gi oss en stopper av klasse, det er det vi trenger. Jeg har likevel sansen for Førsund, han har en skikkelig entusiasme i spillet sitt. Krysser fingrene for at det er Kamma som er neste stopp for han.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2007 16:12    Post subject: Reply with quote

RBK kommer til å få problemer om et par år da man har minimalt med spillere i alderen 26-30, og mange spillere i aldersgruppene -25 og 31-.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 04.12.2007 16:31    Post subject: Reply with quote

Jeg fatter ikke at Hangeland er et tema. Han eier ikke teknikk, kun duell og taklingsstyrke. Dette passer jo godt i Ståle Solbakkens kjedelig og defensive struktur. Ikke noe særlig rask er han heller.

Vi trenger fart og teknikk bak der i tillegg til denne duell og taklingsstyrken. Tydeligvis er dette meget vanskelig å forstå for det lanseres den ene etter den andre uten teknikk og spesiell fart.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2007 16:35    Post subject: Reply with quote

Og andre forstår ikke at en stopper med både fart, teknikk, duell og taklingsstyrke er en stopper som holder europeisk toppnivå og dermed finnes ytterst få av. Og dermed vil neppe se på RBK som en stor nok klubb.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 17:35    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Nei faktisk ikke, og det er to vesentlige forskjeller mellom Huseklepp og Skjelbred.
1, Skjelbred spilte på et relativt høyt nivå høsten 2005. Huseklepp har ikke noe slikt å vise til.
2, Huseklepp er 23 år, med andre ord 3 år eldre enn Skjelbred. Om 3 år tør jeg påstå at Skjelbred spiller i en liga som holder et langt høyere nivå enn Norsk Tippeliga.

Enig. Men for brann er han arvesølvet. På samme måte som Per og Alex for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 201, 202, 203  Next
Page 62 of 203

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb