English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 849, 850, 851 ... 854, 855, 856  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 12.06.2026 12:01    Post subject: Reply with quote

Det ble klart og tydelig kommunisert på pressekonferansen for kort tid siden at det er det sittende styret, altså med styreleder, som skal ansette ny trener.

Er det noen som sitter på noe annet av info så publiser det gjerne, hva man tror eller ønsker er IKKE fakta.
saft
Junior

PostPosted: 12.06.2026 12:52    Post subject: Reply with quote

Det de skriver bygger nok like mye på at de ikke har tro på styreleder og at prossessen har tatt tid, lander de en trener nå så har de alle fullmakter til å ansette ny trener.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 12.06.2026 13:23    Post subject: Reply with quote

Jo, det handler nok mye om det. Uansett fører sånne postinger bare til villfarelse for de som ikke er like oppdatert på prosessen. Jeg synes vel også at sånne postinger ikke akkurat beriker forumet.
robbie
Veteran

PostPosted: 12.06.2026 13:33    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Det ble klart og tydelig kommunisert på pressekonferansen for kort tid siden at det er det sittende styret, altså med styreleder, som skal ansette ny trener.

Jeg tviler ikke på dette. Problemet er hva som skjer når ting ikke går helt etter planen. Det er da autoriteten til et styre på oppsigelse settes på prøve.

- Det har blitt meldt at Helstrup ønsker mere kontroll over spillerlogistikk. I strategidokumentet er klart underlagt sportslig leder. Har styret autoritet til å overstyre strategidokumentet for å kunne strekke seg lengre i forhandlinger?

- Jeg regner med at trenerjakten er bundet av et budsjett som Finnbogason må forholde seg til. Har styret makt til å sprenge budsjettet for riktig kandidat?

- Om ja på forrige punkt. Hva med kompensasjon? Er dette inkludert i budsjettet eller blir dette tatt av spillerbudsjettet?

Et styre med et klart og tydelig mandat fra årsmøtet har i teorien mere makt til å gå litt offroad.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 12.06.2026 15:20    Post subject: Reply with quote

Dette er såklart viktige problemstillinger. Det er Finnbogason som har ansvret for trenerjakten. Skulle ikke styret ha autoritet/makt til å gå ut over budsjett dersom en henvendelse om det fra Finnbogason?

Angående Helstrup: er dette info du har fått bekreftet, eller det løse rykter?
gisp!
Legende

PostPosted: 12.06.2026 17:31    Post subject: Reply with quote

Adressa erfarer Danmarkstur i går.
Quote:
Adresseavisen har også sikre observasjoner av at Berdal, RBKs team manager Simen Wangberg og styremedlem Arne Nypan satt på et fly fra København hjem til Trondheim.

Dette var et fly som landet på Værnes over midnatt.

Slik Adresseavisen forstår, handlet turen om å møte en konkret kandidat til trenerjobben.

Berdal har ikke vært tilgjengelig for kommentar fredag.

Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 12.06.2026 17:35    Post subject: Reply with quote

Sune Holmgren? Razz
mirar
Veteran

PostPosted: 12.06.2026 17:38    Post subject: Reply with quote

Nielsen?
Back to top
FormerlySlaves
Senior

PostPosted: 12.06.2026 17:44    Post subject: Reply with quote

Kent Nielsen er assistent på landslaget, så neppe han.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 12.06.2026 17:45    Post subject: Reply with quote

Håper på Glen Riddersholm eller Frederik Birk. Offensive trenere og bra presspill.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 12.06.2026 19:39    Post subject: Reply with quote

Det er heeeeelt utrolig hvilke seremoni en treneransettelse er i denne klubben. Tar enormt lang tid hver gang. Ja; viktig beslutning. Ja; må treffe. Meeeen kanskje man skal ha litt oversikt hele tida så man ikke er helt blank når en trener forsvinner.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 12.06.2026 19:42    Post subject: Reply with quote

Noen må jo gi oss en vurdering på hvilke trenere de treffer i København som kan/bør være aktuelle.

- Torgeir Børven
Back to top
saft
Junior

PostPosted: 12.06.2026 20:15    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Det er heeeeelt utrolig hvilke seremoni en treneransettelse er i denne klubben. Tar enormt lang tid hver gang. Ja; viktig beslutning. Ja; må treffe. Meeeen kanskje man skal ha litt oversikt hele tida så man ikke er helt blank når en trener forsvinner.

Enig, man må innfinne seg i som klubb at gjør treneren det bra, drar han til noe bedre, gjør han det dårlig ønsker klubben noe bedre, og derfor må man ha en skyggeliste tilsvarende man har et skyggelag om spillere må oppgraderes/erstattes. Men tror ikke denne klubben har en slik strategi.. verken for spillere eller trenere
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 12.06.2026 20:28    Post subject: Reply with quote

Dansk fotball er veldig forskjellig fra Eliteserien. Dansk filosofi også mer likt possession.
Hvis dette ikke er Hjulmand så er alt annet en tabbe, igjen.
Nytt styre burde tatt dette.
Er det en svenske på vei over Øresund broen så melder jeg meg ut av klubben.
saft
Junior

PostPosted: 12.06.2026 21:01    Post subject: Reply with quote

Voldsomt generaliserende da Neeskens. Og hvorfor har du så tro på at et nytt styre burde tatt denne jobben, det er jo et stort flertall av de samme medlemmene som skal stemme frem det neste styret også. sjansen er jo skremmende stor for at det fortsatt blir som det er, med mindre man har flaks og finner noe ved en tilfeldighet som funker, og det samme gjelder trener. Diskvalifiseres vel ikke automatisk fordi man er dansk. RBK er jo norsk, og rævva, i motsetning til at "det er typisk norsk å være god".

Neri, vi må dessverre sette tilliten vår til de vi allerede har gitt fullmakten til, inntil vi får stemt frem nye skyteskiver for våre mishagsytringer
Back to top
Frank1
Proff

PostPosted: 12.06.2026 22:44    Post subject: Reply with quote

Jeg var i en konfirmasjon for noen uker siden hvor også en av trenerne som nevnes ofte i denne tråden var til stede. Ble sittende å snakke fotball med han, og han fortalte at han hadde blitt kontaktet av RBK etter at AJ hadde fått sparken angående den ledige trener jobben. Det hadde blitt med et møte ettersom han ikke ønsket å gå videre med dialogen. RBK var ikke aktuelt for han.

Etter dette har jeg fulgt med i denne tråden, og det er trist å lese hvordan enkelte hevder de har sikre kilder på møter, videre dialog osv med denne treneren. Det er de samme brukerne som flere ganger dikter opp historier, og henviser til sikre kilder internt i klubben osv. Helt uforståelige for meg at dere orker å holde på sånn, hva er det egentlig dere prøver å oppnå??? Late som dere er viktige som anonyme brukere på et nettforum?? Helt skremmende i så fall.

Til inf møtte jeg han for to dager siden, og RBK har ikke kontaktet han etter den første og eneste dialogen
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 12.06.2026 22:55    Post subject: Reply with quote

Et styre som forlenget med AJ har jeg ikke noe tiltro til i en ny trener prosess.
De kommer til å rote det til denne gangen også.
Halve styret ansatte sågår Rekdal.
Derfor bør de ikke ansette ny trener.
Berdal er best på Ski og Nypan best på sykkel
Det vil bli katastrofalt igjen, dessverre.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2026 23:23    Post subject: Reply with quote

Frank1 wrote:
Etter dette har jeg fulgt med i denne tråden, og det er trist å lese hvordan enkelte hevder de har sikre kilder på møter, videre dialog osv med denne treneren. Det er de samme brukerne som flere ganger dikter opp historier, og henviser til sikre kilder internt i klubben osv. Helt uforståelige for meg at dere orker å holde på sånn, hva er det egentlig dere prøver å oppnå??? Late som dere er viktige som anonyme brukere på et nettforum?? Helt skremmende i så fall.

Altså, du er jo akkurat den anonyme fyren på Internett som hevder å ha gode kilder. Du skryter på deg inside og radbrekker egen troverdighet i samme innlegg, fascinerende.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bart1
Veteran

PostPosted: 12.06.2026 23:25    Post subject: Reply with quote

Hvit mann som pusher 50 wrote:
Sune Holmgren? Razz

Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 12.06.2026 23:30    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Et styre som forlenget med AJ har jeg ikke noe tiltro til i en ny trener prosess.
De kommer til å rote det til denne gangen også.
Halve styret ansatte sågår Rekdal.
Derfor bør de ikke ansette ny trener.
Berdal er best på Ski og Nypan best på sykkel
Det vil bli katastrofalt igjen, dessverre.

Styret skal vel lytte til faglige råd, altså til Finnbogason som har ansvaret for å finne en ny trener. Det er vel nesten ensbetydende som mistillit til sportslig leder dersom styret ikke lytter til hans anbefalinger.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 13.06.2026 00:44    Post subject: Reply with quote

Finnbogason leder prosessen, men han kjører ikke noe soloshow. Det er et samarbeid med representanter fra styret og daglig leder er også involvert. Det er vel et slags utvalg som skal anbefale en kandidat til styret som skal ansette. Dog vil jeg tro de har fullmakt til å forhandle frem en avtale som må godkjennes av styret, slik at det formelt sett er styre som tilbyr jobben og ansetter treneren men da har man allerede forhandlet frem en avtale.

Men hvis vi har dratt til Danmark og København så går tankene mine umiddelbart til Nickolai Lund i Viborg.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 13.06.2026 01:03    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Dansk fotball er veldig forskjellig fra Eliteserien. Dansk filosofi også mer likt possession.
Hvis dette ikke er Hjulmand så er alt annet en tabbe, igjen.
Nytt styre burde tatt dette.
Er det en svenske på vei over Øresund broen så melder jeg meg ut av klubben.

Hvorfor i helvete skulle det ha betydning for deg, og Rosenborg, at en svenske drar over Øresundbroen?
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 13.06.2026 09:49    Post subject: Reply with quote

Hjulmand hadde rett i underkant av 28 mill NOK i grunnlønn i Leverkusen, så gitt at han ville gå fra topplag i Europa til bioavfall i Norge måtte han i tillegg gått ned 80% i lønn, tror vi kan skrinlegge det ønsket der.

Tipper de eneste som tørr ta over RBK er dansk/svenske u18 trenere eller noen i skandinavisk OBOS.

Forjævlig men
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 13.06.2026 10:19    Post subject: Reply with quote

Du tror ikke det finnes en eneste trener i en av de skandinaviske toppligaene som tør å ta over Rosenborg?

Vi får kanskje ikke tak i de beste og mest attraktive, men jeg tror ikke treneren til alle 15 ES-lag hadde sagt nei for eksempel.

Jeg tror heller ikke alle 12 i Danmark eller alle 16 i Sverige hadde sagt nei.

Og det er uten de som er arbeidsledig som har erfaring fra øverste nivå i Skandinavia.

Trenger ikke overdrive for mye heller synes jeg.
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 13.06.2026 11:30    Post subject: Reply with quote

Neida. Drar på litt 😅 men en skulle tro det tok mindre enn 40 dager å avklare Horneland og Helstrups ulike "nei". Ergo, hva drar ut for de/resterende "topp-trenere i divisjonene".

Vi må jo prate med noen som vil nå, (egt mai-måned), ikke kanskje i juli.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 849, 850, 851 ... 854, 855, 856  Next
Page 850 of 856

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb