| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 12.06.2026 12:01 Post subject: |
|
|
Det ble klart og tydelig kommunisert på pressekonferansen for kort tid siden at det er det sittende styret, altså med styreleder, som skal ansette ny trener.
Er det noen som sitter på noe annet av info så publiser det gjerne, hva man tror eller ønsker er IKKE fakta. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
saft Junior
|
Posted: 12.06.2026 12:52 Post subject: |
|
|
| Det de skriver bygger nok like mye på at de ikke har tro på styreleder og at prossessen har tatt tid, lander de en trener nå så har de alle fullmakter til å ansette ny trener. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 12.06.2026 13:23 Post subject: |
|
|
Jo, det handler nok mye om det. Uansett fører sånne postinger bare til villfarelse for de som ikke er like oppdatert på prosessen. Jeg synes vel også at sånne postinger ikke akkurat beriker forumet. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 12.06.2026 13:33 Post subject: |
|
|
| orkdal,n wrote: | Det ble klart og tydelig kommunisert på pressekonferansen for kort tid siden at det er det sittende styret, altså med styreleder, som skal ansette ny trener.
|
Jeg tviler ikke på dette. Problemet er hva som skjer når ting ikke går helt etter planen. Det er da autoriteten til et styre på oppsigelse settes på prøve.
- Det har blitt meldt at Helstrup ønsker mere kontroll over spillerlogistikk. I strategidokumentet er klart underlagt sportslig leder. Har styret autoritet til å overstyre strategidokumentet for å kunne strekke seg lengre i forhandlinger?
- Jeg regner med at trenerjakten er bundet av et budsjett som Finnbogason må forholde seg til. Har styret makt til å sprenge budsjettet for riktig kandidat?
- Om ja på forrige punkt. Hva med kompensasjon? Er dette inkludert i budsjettet eller blir dette tatt av spillerbudsjettet?
Et styre med et klart og tydelig mandat fra årsmøtet har i teorien mere makt til å gå litt offroad. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 12.06.2026 15:20 Post subject: |
|
|
Dette er såklart viktige problemstillinger. Det er Finnbogason som har ansvret for trenerjakten. Skulle ikke styret ha autoritet/makt til å gå ut over budsjett dersom en henvendelse om det fra Finnbogason?
Angående Helstrup: er dette info du har fått bekreftet, eller det løse rykter? _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.06.2026 17:31 Post subject: |
|
|
Adressa erfarer Danmarkstur i går.
| Quote: | Adresseavisen har også sikre observasjoner av at Berdal, RBKs team manager Simen Wangberg og styremedlem Arne Nypan satt på et fly fra København hjem til Trondheim.
Dette var et fly som landet på Værnes over midnatt.
Slik Adresseavisen forstår, handlet turen om å møte en konkret kandidat til trenerjobben.
Berdal har ikke vært tilgjengelig for kommentar fredag. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 12.06.2026 17:35 Post subject: |
|
|
Sune Holmgren?  _________________ De som tror de vet best er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 12.06.2026 17:38 Post subject: |
|
|
| Nielsen? |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 12.06.2026 17:44 Post subject: |
|
|
| Kent Nielsen er assistent på landslaget, så neppe han. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.06.2026 17:45 Post subject: |
|
|
| Håper på Glen Riddersholm eller Frederik Birk. Offensive trenere og bra presspill. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 12.06.2026 19:39 Post subject: |
|
|
| Det er heeeeelt utrolig hvilke seremoni en treneransettelse er i denne klubben. Tar enormt lang tid hver gang. Ja; viktig beslutning. Ja; må treffe. Meeeen kanskje man skal ha litt oversikt hele tida så man ikke er helt blank når en trener forsvinner. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 12.06.2026 19:42 Post subject: |
|
|
Noen må jo gi oss en vurdering på hvilke trenere de treffer i København som kan/bør være aktuelle. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
saft Junior
|
Posted: 12.06.2026 20:15 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | | Det er heeeeelt utrolig hvilke seremoni en treneransettelse er i denne klubben. Tar enormt lang tid hver gang. Ja; viktig beslutning. Ja; må treffe. Meeeen kanskje man skal ha litt oversikt hele tida så man ikke er helt blank når en trener forsvinner. |
Enig, man må innfinne seg i som klubb at gjør treneren det bra, drar han til noe bedre, gjør han det dårlig ønsker klubben noe bedre, og derfor må man ha en skyggeliste tilsvarende man har et skyggelag om spillere må oppgraderes/erstattes. Men tror ikke denne klubben har en slik strategi.. verken for spillere eller trenere |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 12.06.2026 20:28 Post subject: |
|
|
Dansk fotball er veldig forskjellig fra Eliteserien. Dansk filosofi også mer likt possession.
Hvis dette ikke er Hjulmand så er alt annet en tabbe, igjen.
Nytt styre burde tatt dette.
Er det en svenske på vei over Øresund broen så melder jeg meg ut av klubben. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
saft Junior
|
Posted: 12.06.2026 21:01 Post subject: |
|
|
Voldsomt generaliserende da Neeskens. Og hvorfor har du så tro på at et nytt styre burde tatt denne jobben, det er jo et stort flertall av de samme medlemmene som skal stemme frem det neste styret også. sjansen er jo skremmende stor for at det fortsatt blir som det er, med mindre man har flaks og finner noe ved en tilfeldighet som funker, og det samme gjelder trener. Diskvalifiseres vel ikke automatisk fordi man er dansk. RBK er jo norsk, og rævva, i motsetning til at "det er typisk norsk å være god".
Neri, vi må dessverre sette tilliten vår til de vi allerede har gitt fullmakten til, inntil vi får stemt frem nye skyteskiver for våre mishagsytringer |
|
| Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 12.06.2026 22:44 Post subject: |
|
|
Jeg var i en konfirmasjon for noen uker siden hvor også en av trenerne som nevnes ofte i denne tråden var til stede. Ble sittende å snakke fotball med han, og han fortalte at han hadde blitt kontaktet av RBK etter at AJ hadde fått sparken angående den ledige trener jobben. Det hadde blitt med et møte ettersom han ikke ønsket å gå videre med dialogen. RBK var ikke aktuelt for han.
Etter dette har jeg fulgt med i denne tråden, og det er trist å lese hvordan enkelte hevder de har sikre kilder på møter, videre dialog osv med denne treneren. Det er de samme brukerne som flere ganger dikter opp historier, og henviser til sikre kilder internt i klubben osv. Helt uforståelige for meg at dere orker å holde på sånn, hva er det egentlig dere prøver å oppnå??? Late som dere er viktige som anonyme brukere på et nettforum?? Helt skremmende i så fall.
Til inf møtte jeg han for to dager siden, og RBK har ikke kontaktet han etter den første og eneste dialogen |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 12.06.2026 22:55 Post subject: |
|
|
Et styre som forlenget med AJ har jeg ikke noe tiltro til i en ny trener prosess.
De kommer til å rote det til denne gangen også.
Halve styret ansatte sågår Rekdal.
Derfor bør de ikke ansette ny trener.
Berdal er best på Ski og Nypan best på sykkel
Det vil bli katastrofalt igjen, dessverre. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.06.2026 23:23 Post subject: |
|
|
| Frank1 wrote: | | Etter dette har jeg fulgt med i denne tråden, og det er trist å lese hvordan enkelte hevder de har sikre kilder på møter, videre dialog osv med denne treneren. Det er de samme brukerne som flere ganger dikter opp historier, og henviser til sikre kilder internt i klubben osv. Helt uforståelige for meg at dere orker å holde på sånn, hva er det egentlig dere prøver å oppnå??? Late som dere er viktige som anonyme brukere på et nettforum?? Helt skremmende i så fall. |
Altså, du er jo akkurat den anonyme fyren på Internett som hevder å ha gode kilder. Du skryter på deg inside og radbrekker egen troverdighet i samme innlegg, fascinerende. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 12.06.2026 23:25 Post subject: |
|
|
| Hvit mann som pusher 50 wrote: | Sune Holmgren?  |
 |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 12.06.2026 23:30 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Et styre som forlenget med AJ har jeg ikke noe tiltro til i en ny trener prosess.
De kommer til å rote det til denne gangen også.
Halve styret ansatte sågår Rekdal.
Derfor bør de ikke ansette ny trener.
Berdal er best på Ski og Nypan best på sykkel
Det vil bli katastrofalt igjen, dessverre. |
Styret skal vel lytte til faglige råd, altså til Finnbogason som har ansvaret for å finne en ny trener. Det er vel nesten ensbetydende som mistillit til sportslig leder dersom styret ikke lytter til hans anbefalinger. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.06.2026 00:44 Post subject: |
|
|
Finnbogason leder prosessen, men han kjører ikke noe soloshow. Det er et samarbeid med representanter fra styret og daglig leder er også involvert. Det er vel et slags utvalg som skal anbefale en kandidat til styret som skal ansette. Dog vil jeg tro de har fullmakt til å forhandle frem en avtale som må godkjennes av styret, slik at det formelt sett er styre som tilbyr jobben og ansetter treneren men da har man allerede forhandlet frem en avtale.
Men hvis vi har dratt til Danmark og København så går tankene mine umiddelbart til Nickolai Lund i Viborg. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 13.06.2026 01:03 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Dansk fotball er veldig forskjellig fra Eliteserien. Dansk filosofi også mer likt possession.
Hvis dette ikke er Hjulmand så er alt annet en tabbe, igjen.
Nytt styre burde tatt dette.
Er det en svenske på vei over Øresund broen så melder jeg meg ut av klubben. |
Hvorfor i helvete skulle det ha betydning for deg, og Rosenborg, at en svenske drar over Øresundbroen? |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 13.06.2026 09:49 Post subject: |
|
|
Hjulmand hadde rett i underkant av 28 mill NOK i grunnlønn i Leverkusen, så gitt at han ville gå fra topplag i Europa til bioavfall i Norge måtte han i tillegg gått ned 80% i lønn, tror vi kan skrinlegge det ønsket der.
Tipper de eneste som tørr ta over RBK er dansk/svenske u18 trenere eller noen i skandinavisk OBOS.
Forjævlig men |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.06.2026 10:19 Post subject: |
|
|
Du tror ikke det finnes en eneste trener i en av de skandinaviske toppligaene som tør å ta over Rosenborg?
Vi får kanskje ikke tak i de beste og mest attraktive, men jeg tror ikke treneren til alle 15 ES-lag hadde sagt nei for eksempel.
Jeg tror heller ikke alle 12 i Danmark eller alle 16 i Sverige hadde sagt nei.
Og det er uten de som er arbeidsledig som har erfaring fra øverste nivå i Skandinavia.
Trenger ikke overdrive for mye heller synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 13.06.2026 11:30 Post subject: |
|
|
Neida. Drar på litt 😅 men en skulle tro det tok mindre enn 40 dager å avklare Horneland og Helstrups ulike "nei". Ergo, hva drar ut for de/resterende "topp-trenere i divisjonene".
Vi må jo prate med noen som vil nå, (egt mai-måned), ikke kanskje i juli. |
|
| Back to top |
|
 |
|