English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sarpsborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Wahlstedt
0%
 0%  [ 0 ]
Mortensen
3%
 3%  [ 2 ]
Røsten
27%
 27%  [ 16 ]
Nemcik
3%
 3%  [ 2 ]
Dahl
30%
 30%  [ 18 ]
Bomholt
10%
 10%  [ 6 ]
Selnæs
8%
 8%  [ 5 ]
Fossum
10%
 10%  [ 6 ]
Nordli
3%
 3%  [ 2 ]
Chiakha
3%
 3%  [ 2 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 59

Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 12.04.2026 17:38    Post subject: Reply with quote

Internettkarakter: Vi vinner endelig en fotballkamp, flere spillere gjør en god kamp, vi har perioder med bra fotball, men velger å være rasende pga innhoppet til en spiller man har en hang-up på Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 12.04.2026 17:44    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Tapte 1500 raske i dag

Storkar. Very Happy RBK hehe.
Sylta
Veteran

PostPosted: 12.04.2026 18:08    Post subject: Reply with quote

Fossum blir min banens beste i dag. Gjør ufattelig mange kloke og offensive valg i bevegelsene uten ball som er en stor katalysator i det vi skaper.
Back to top
NA
Junior

PostPosted: 12.04.2026 19:05    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Internettkarakter: Vi vinner endelig en fotballkamp, flere spillere gjør en god kamp, vi har perioder med bra fotball, men velger å være rasende pga innhoppet til en spiller man har en hang-up på Very Happy

Ja og det irriterer meg at han er såpass under huden min
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 12.04.2026 19:45    Post subject: Reply with quote

NA wrote:
Jeg klarer ikke å la være å irritere meg over hvor mye Dino bare daffet rundt utpå der Mad
Du har missforstått, Dino har bare et gir..
Back to top
lasarus
Senior

PostPosted: 12.04.2026 19:55    Post subject: Reply with quote

Må si at Røsten imponerte i dag, hadde ikke sett den komme.. Nemcik viser også at han er gull verdt for dette laget!

At Amin Chiakha blir rangert som dårligste utespiller av Nidaros skjønner jeg lite av. Helt enorm aksjonsradius og en fryd å se både i presset og gjenvinninger. Helt enorm spiller som fort hadde laget en 2-3 mål i dag om medspillere som hadde evnet å finne han i feltet. Bomholt også med enorm løpskapasitet og prov på gode innløp i boks.

Ellers gledelig at vi prøver Bolkan Nordli på ving, selv om det ikke er han favorittside så viser han at han nok passer bedre der enn som indreløper. Bør være en sterk kandidat til å fortsette der.

Ellers er Sarpsborg skremmende dårlig (forhåpentligvis litt vår fortjeneste) og evner ikke å etablere et fungerende presspill, og da fungerer Selnæs og Fossum veldig bra.

Skal bli spennende å se når vi møter litt bedre motstand fremover men dette var i alle fall klar fremgang. Og kanskje særlig i gjenvinningsfasen syns jeg vi til tider er gode i dag noe som skaper mulighet for gode overganger. Dagens skuffelse for meg blir E.Ceide, får svært lite ut av mange gode overganger.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.04.2026 20:00    Post subject: Reply with quote

Chiakha skal ha minst 2 poeng på børsen for å ta opp kampen med Sarpsborgs keeper sitt shithousery. Når han viste han rumpa, og keeperen skøyt ballen ut av spill på slutten av første omgang, chefs kiss.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.04.2026 20:02    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Det var godt. Men det kjøper nok bare Alfred litt tid, tror ikke dette er noe vendepunkt. Sandefjord neste må i så fall vinnes, for etter det er det sannsynligvis 2x0 poeng.

Rart med det, tar vi seieren mot Sandefjord skal du ikke se bort i fra at vi tar poeng i de to neste heller.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.04.2026 20:10    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Elsker JRS. Mye bedre 2 omgang Smile

Virkelig en spiller dette laget trenger for øyeblikket. Ser nesten ut til å ha tatt steg teknisk også?
Back to top
Robin
Rutinert

PostPosted: 12.04.2026 20:32    Post subject: Reply with quote

Deilig. Har trua på at det snur nå. God innsats, tidvis bra spill. Vant fortjent.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.04.2026 21:54    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Fossum blir min banens beste i dag. Gjør ufattelig mange kloke og offensive valg i bevegelsene uten ball som er en stor katalysator i det vi skaper.

Joda Fossum hadde en bra kamp, men han har er for dårlig til å orientere seg FØR han mottar ballen slik at han ofte slår enten støttepasning bakover eller dytter ballen sideveis. Det kan selvfølgelig også være bra, men jeg savner den råskapen at han vender bort en spiller i press og spiller ballen fremover. I dag var totalen helt anderledes enn tidligere i sesongen, men lurer på om det hadde sett likedann ut om vi møtte GLimt, Viking eller TIL på nytt. . Det viktigste i dag var at vi 1.scoret mål 2.Fikk litt selvtillitt og 3. at jeg må satse MOT RBK på oddsen hver gang, da blir det gull Very Happy
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 13.04.2026 00:24    Post subject: Reply with quote

Emil fortsetter å skuffe. Han er utrolig mye involvert, men kan ikke ha høy suksessrate. Har lite sluttprodukt og mister ballen ofte.

Gledelig å se Dahl og Mortensen gjøre gode figurer. Dahl har jeg virkelig troen på.

Så tror jeg det gjør godt for laget å få tilbake noen ledere, spesielt Ole på midten og Nemcik i forsvar. Blir litt mer trygghet i laget.

Det er fremdeles mye unøyaktig, men det er et uforløst potensialet i laget. Med eller uten AJ, jeg har troen på at det kommer til å bli bedre og bedre. S08 var ikke alt for mye å skryte av, så spent på neste kamp hvordan vi ser ut der.

Herlig at vi endelig scoret mål og fantastisk med seier RBK RBK
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 13.04.2026 01:30    Post subject: Reply with quote

Det jeg håper er at vi stiller med mest mulig lik startellever også mot Sandefjord og ikke bytter 2-3 spillere pluss at 1-2 av de som starter begge starter i ny posisjon eller spiller i samme posisjon men på motsatt side. At dette er starten på å bygge en startellever som skal samspilles.

Jeg er ikke overbevist om at dette ikke bare var et blaff, men om spillerne klarer å ta med seg selvtilliten og den gode følelsen inn mot Sandefjord og spiller med litt mer senkede skuldre så kan dette absolutt ha vært et vendepunkt som redder jobben til AJ.

Er vi tilbake til gamle synder mot Sandefjord så forventer jeg faktisk at klubben sparker AJ. For da tyder alt på at S08 bare var et lite blaff og at AJ ikke klarer å snu dette. Så Sandefjord blir absolutt en ny nøkkelkamp for AJ sin fremtid vil jeg påstå. To gode kamper på rad og han har litt goodwill noen kamper igjen, tap og dårlig prestasjon og presset vil komme tilbake bare enda større og verre.
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 13.04.2026 18:22    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke kampen mot S08 var noe som helst.
Det eneste positive er at man vinner og ikke klapper sammen som ett korthus.Spørsmålet er om S08 er virkelig dårlige eller om vi var med å begrense de.
Må opp mange hakk ennå,men som sagt 1 steg i rett retning er bedre enn 2 i feil retning.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.04.2026 19:57    Post subject: Reply with quote

Nei veit du, den var unektelig bedre enn de andre kampene i åpninga. Det mener jeg faktisk er helt udiskutabelt.
Back to top
Snackpack
Junior

PostPosted: 13.04.2026 21:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker at vi godt kan fortsette med Dahl og Mortensen på hver sin bekk. Var forfriskende å se Mortensen storme fremover på høyresiden gang på gang, som å se Jonas da han var ungkalv. Skal vi ikke bruke Pereira på venstreback så tenker jeg Dahl er det neste best alternativet.
Back to top
RosenBoi
Junior

PostPosted: 14.04.2026 10:39    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hva som ble sensurert på ØØ før kampen? Og hva bannerne de brukte betydde?
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 14.04.2026 14:06    Post subject: Reply with quote

Standarn og Crick wrote:
Emil fortsetter å skuffe. Han er utrolig mye involvert, men kan ikke ha høy suksessrate. Har lite sluttprodukt og mister ballen ofte.

Dette har blitt en av mine klagesanger de siste månedene.

Han er utrolig statisk og blitt nærmest en one-trick pony, hvor han mottar ballen, ruller foten litt på den, roer ned tempoet, drar en finte og 9 av 10 ganger dør angrepet ut her.

Jeg har til dels kunnet forsvare det med at angrepet ellers også er statisk, så han har ikke så mye annet å gjøre. Men nå mot S08 var det nok av initiativ rundt ham, spesielt da Pereira var på siden hans, til at han burde kunne ha både 2 og 3 alternativer.

Ceide er potensielt en kjempespiller, men med de valgene han tar nå blir det sørgelig enkelt å forutse og forsvare seg mot ham.

Så er det lov å håpe på at dette løser seg selv når kollektivet blir bedre og vi har flere angrepsvåpen enn å bare gi ballen til Ceide og håpe han kan dra seg forbi og avslutte!
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 14.04.2026 14:07    Post subject: Reply with quote

RosenBoi wrote:
Noen som vet hva som ble sensurert på ØØ før kampen? Og hva bannerne de brukte betydde?

"Snut er ut"... Eller noe i den dur?
Back to top
JER
Senior

PostPosted: 14.04.2026 14:43    Post subject: Reply with quote

https://www.sa.no/s08-tre...46-1983042

De kaller det en skrekktakling og er i harnisk her nede. S08-spilleren må tydeligvis opperere. Jeg fikk ikke med meg denne, var taklingen så hasardiøs?
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 14.04.2026 14:57    Post subject: Reply with quote

Video hos TV2 her

Veldig heldig som ikke får rødt på den, i mine øyne.
Back to top
TI-84
Proff

PostPosted: 14.04.2026 15:07    Post subject: Reply with quote

Veldig dumt at ikke VAR så på den, når brudd er utfallet. Ikke verdens beste repriser på det klippet heller, så vanskelig å si.
Back to top
NA
Junior

PostPosted: 14.04.2026 18:52    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk med meg minst 7 taklinger som kunne ført til direkte rødt i løpet av runden, altså det er mye VAR kunne ha gått inn og tatt hvis de hadde vært et mål å få flest mulige røde kort
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.04.2026 20:00    Post subject: Reply with quote

– Jeg fikk høre det først i går kveld at han hadde blitt skadet, så jeg er først og fremst veldig lei meg for det. Det er ikke så mye mer å si. Det treffer, og jeg kjenner på at det ikke er noe artig, sier Selnæs til Nidaros, før han gjentar:

– Jeg er veldig lei meg for det.

Les mer: RBK-profilen: – Jeg er veldig lei meg

ballbingen wrote:
RosenBoi wrote:

"Snut er ut"... Eller noe i den dur?

Var tilsynelatende reaksjon på sensur fra politiet, ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Page 11 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb