| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Wahlstedt |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mortensen |
|
3% |
[ 2 ] |
| Røsten |
|
27% |
[ 16 ] |
| Nemcik |
|
3% |
[ 2 ] |
| Dahl |
|
30% |
[ 18 ] |
| Bomholt |
|
10% |
[ 6 ] |
| Selnæs |
|
8% |
[ 5 ] |
| Fossum |
|
10% |
[ 6 ] |
| Nordli |
|
3% |
[ 2 ] |
| Chiakha |
|
3% |
[ 2 ] |
| E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 59 |
|
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 12.04.2026 17:38 Post subject: |
|
|
Internettkarakter: Vi vinner endelig en fotballkamp, flere spillere gjør en god kamp, vi har perioder med bra fotball, men velger å være rasende pga innhoppet til en spiller man har en hang-up på  |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4103 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 12.04.2026 17:44 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | Tapte 1500 raske i dag |
Storkar. hehe. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 12.04.2026 18:08 Post subject: |
|
|
| Fossum blir min banens beste i dag. Gjør ufattelig mange kloke og offensive valg i bevegelsene uten ball som er en stor katalysator i det vi skaper. |
|
| Back to top |
|
 |
NA Junior
|
Posted: 12.04.2026 19:05 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | Internettkarakter: Vi vinner endelig en fotballkamp, flere spillere gjør en god kamp, vi har perioder med bra fotball, men velger å være rasende pga innhoppet til en spiller man har en hang-up på  |
Ja og det irriterer meg at han er såpass under huden min |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 12.04.2026 19:45 Post subject: |
|
|
| NA wrote: | Jeg klarer ikke å la være å irritere meg over hvor mye Dino bare daffet rundt utpå der  | Du har missforstått, Dino har bare et gir.. |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 12.04.2026 19:55 Post subject: |
|
|
Må si at Røsten imponerte i dag, hadde ikke sett den komme.. Nemcik viser også at han er gull verdt for dette laget!
At Amin Chiakha blir rangert som dårligste utespiller av Nidaros skjønner jeg lite av. Helt enorm aksjonsradius og en fryd å se både i presset og gjenvinninger. Helt enorm spiller som fort hadde laget en 2-3 mål i dag om medspillere som hadde evnet å finne han i feltet. Bomholt også med enorm løpskapasitet og prov på gode innløp i boks.
Ellers gledelig at vi prøver Bolkan Nordli på ving, selv om det ikke er han favorittside så viser han at han nok passer bedre der enn som indreløper. Bør være en sterk kandidat til å fortsette der.
Ellers er Sarpsborg skremmende dårlig (forhåpentligvis litt vår fortjeneste) og evner ikke å etablere et fungerende presspill, og da fungerer Selnæs og Fossum veldig bra.
Skal bli spennende å se når vi møter litt bedre motstand fremover men dette var i alle fall klar fremgang. Og kanskje særlig i gjenvinningsfasen syns jeg vi til tider er gode i dag noe som skaper mulighet for gode overganger. Dagens skuffelse for meg blir E.Ceide, får svært lite ut av mange gode overganger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.04.2026 20:00 Post subject: |
|
|
| Chiakha skal ha minst 2 poeng på børsen for å ta opp kampen med Sarpsborgs keeper sitt shithousery. Når han viste han rumpa, og keeperen skøyt ballen ut av spill på slutten av første omgang, chefs kiss. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.04.2026 20:02 Post subject: |
|
|
| Søtvatten wrote: | | Det var godt. Men det kjøper nok bare Alfred litt tid, tror ikke dette er noe vendepunkt. Sandefjord neste må i så fall vinnes, for etter det er det sannsynligvis 2x0 poeng. |
Rart med det, tar vi seieren mot Sandefjord skal du ikke se bort i fra at vi tar poeng i de to neste heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.04.2026 20:10 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | Elsker JRS. Mye bedre 2 omgang  |
Virkelig en spiller dette laget trenger for øyeblikket. Ser nesten ut til å ha tatt steg teknisk også? |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 12.04.2026 20:32 Post subject: |
|
|
| Deilig. Har trua på at det snur nå. God innsats, tidvis bra spill. Vant fortjent. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.04.2026 21:54 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Fossum blir min banens beste i dag. Gjør ufattelig mange kloke og offensive valg i bevegelsene uten ball som er en stor katalysator i det vi skaper. |
Joda Fossum hadde en bra kamp, men han har er for dårlig til å orientere seg FØR han mottar ballen slik at han ofte slår enten støttepasning bakover eller dytter ballen sideveis. Det kan selvfølgelig også være bra, men jeg savner den råskapen at han vender bort en spiller i press og spiller ballen fremover. I dag var totalen helt anderledes enn tidligere i sesongen, men lurer på om det hadde sett likedann ut om vi møtte GLimt, Viking eller TIL på nytt. . Det viktigste i dag var at vi 1.scoret mål 2.Fikk litt selvtillitt og 3. at jeg må satse MOT RBK på oddsen hver gang, da blir det gull  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 13.04.2026 00:24 Post subject: |
|
|
Emil fortsetter å skuffe. Han er utrolig mye involvert, men kan ikke ha høy suksessrate. Har lite sluttprodukt og mister ballen ofte.
Gledelig å se Dahl og Mortensen gjøre gode figurer. Dahl har jeg virkelig troen på.
Så tror jeg det gjør godt for laget å få tilbake noen ledere, spesielt Ole på midten og Nemcik i forsvar. Blir litt mer trygghet i laget.
Det er fremdeles mye unøyaktig, men det er et uforløst potensialet i laget. Med eller uten AJ, jeg har troen på at det kommer til å bli bedre og bedre. S08 var ikke alt for mye å skryte av, så spent på neste kamp hvordan vi ser ut der.
Herlig at vi endelig scoret mål og fantastisk med seier RBK  |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.04.2026 01:30 Post subject: |
|
|
Det jeg håper er at vi stiller med mest mulig lik startellever også mot Sandefjord og ikke bytter 2-3 spillere pluss at 1-2 av de som starter begge starter i ny posisjon eller spiller i samme posisjon men på motsatt side. At dette er starten på å bygge en startellever som skal samspilles.
Jeg er ikke overbevist om at dette ikke bare var et blaff, men om spillerne klarer å ta med seg selvtilliten og den gode følelsen inn mot Sandefjord og spiller med litt mer senkede skuldre så kan dette absolutt ha vært et vendepunkt som redder jobben til AJ.
Er vi tilbake til gamle synder mot Sandefjord så forventer jeg faktisk at klubben sparker AJ. For da tyder alt på at S08 bare var et lite blaff og at AJ ikke klarer å snu dette. Så Sandefjord blir absolutt en ny nøkkelkamp for AJ sin fremtid vil jeg påstå. To gode kamper på rad og han har litt goodwill noen kamper igjen, tap og dårlig prestasjon og presset vil komme tilbake bare enda større og verre. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 13.04.2026 18:22 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke kampen mot S08 var noe som helst.
Det eneste positive er at man vinner og ikke klapper sammen som ett korthus.Spørsmålet er om S08 er virkelig dårlige eller om vi var med å begrense de.
Må opp mange hakk ennå,men som sagt 1 steg i rett retning er bedre enn 2 i feil retning. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7375 Location: South-west coast exile
|
Posted: 13.04.2026 19:57 Post subject: |
|
|
| Nei veit du, den var unektelig bedre enn de andre kampene i åpninga. Det mener jeg faktisk er helt udiskutabelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Snackpack Junior
|
Posted: 13.04.2026 21:57 Post subject: |
|
|
| Jeg tenker at vi godt kan fortsette med Dahl og Mortensen på hver sin bekk. Var forfriskende å se Mortensen storme fremover på høyresiden gang på gang, som å se Jonas da han var ungkalv. Skal vi ikke bruke Pereira på venstreback så tenker jeg Dahl er det neste best alternativet. |
|
| Back to top |
|
 |
RosenBoi Junior
|
Posted: 14.04.2026 10:39 Post subject: |
|
|
| Noen som vet hva som ble sensurert på ØØ før kampen? Og hva bannerne de brukte betydde? |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 14.04.2026 14:06 Post subject: |
|
|
| Standarn og Crick wrote: | Emil fortsetter å skuffe. Han er utrolig mye involvert, men kan ikke ha høy suksessrate. Har lite sluttprodukt og mister ballen ofte.
|
Dette har blitt en av mine klagesanger de siste månedene.
Han er utrolig statisk og blitt nærmest en one-trick pony, hvor han mottar ballen, ruller foten litt på den, roer ned tempoet, drar en finte og 9 av 10 ganger dør angrepet ut her.
Jeg har til dels kunnet forsvare det med at angrepet ellers også er statisk, så han har ikke så mye annet å gjøre. Men nå mot S08 var det nok av initiativ rundt ham, spesielt da Pereira var på siden hans, til at han burde kunne ha både 2 og 3 alternativer.
Ceide er potensielt en kjempespiller, men med de valgene han tar nå blir det sørgelig enkelt å forutse og forsvare seg mot ham.
Så er det lov å håpe på at dette løser seg selv når kollektivet blir bedre og vi har flere angrepsvåpen enn å bare gi ballen til Ceide og håpe han kan dra seg forbi og avslutte! |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 14.04.2026 14:07 Post subject: |
|
|
| RosenBoi wrote: | | Noen som vet hva som ble sensurert på ØØ før kampen? Og hva bannerne de brukte betydde? |
"Snut er ut"... Eller noe i den dur? |
|
| Back to top |
|
 |
JER Senior
|
Posted: 14.04.2026 14:43 Post subject: |
|
|
https://www.sa.no/s08-tre...46-1983042
De kaller det en skrekktakling og er i harnisk her nede. S08-spilleren må tydeligvis opperere. Jeg fikk ikke med meg denne, var taklingen så hasardiøs? |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 14.04.2026 14:57 Post subject: |
|
|
Video hos TV2 her
Veldig heldig som ikke får rødt på den, i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
TI-84 Proff
|
Posted: 14.04.2026 15:07 Post subject: |
|
|
| Veldig dumt at ikke VAR så på den, når brudd er utfallet. Ikke verdens beste repriser på det klippet heller, så vanskelig å si. |
|
| Back to top |
|
 |
NA Junior
|
Posted: 14.04.2026 18:52 Post subject: |
|
|
| Jeg fikk med meg minst 7 taklinger som kunne ført til direkte rødt i løpet av runden, altså det er mye VAR kunne ha gått inn og tatt hvis de hadde vært et mål å få flest mulige røde kort |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.04.2026 20:00 Post subject: |
|
|
– Jeg fikk høre det først i går kveld at han hadde blitt skadet, så jeg er først og fremst veldig lei meg for det. Det er ikke så mye mer å si. Det treffer, og jeg kjenner på at det ikke er noe artig, sier Selnæs til Nidaros, før han gjentar:
– Jeg er veldig lei meg for det.
Les mer: RBK-profilen: – Jeg er veldig lei meg
| ballbingen wrote: | | RosenBoi wrote: | | Noen som vet hva som ble sensurert på ØØ før kampen? Og hva bannerne de brukte betydde? |
"Snut er ut"... Eller noe i den dur? |
Var tilsynelatende reaksjon på sensur fra politiet, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
|