View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 18.06.2025 15:12 Post subject: |
|
|
Herlig med en lettere start. De fleste andre mulighetene kunne være litt vriene men et lag fra Litauen skal man slå greit over to kamper. Satse på dette trekningshellet fortsetter i kommende runder. |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 18.06.2025 16:48 Post subject: |
|
|
everlong wrote: | NÃ¥r blir hjemme- og bortekamp bekreftet?
Billige flyreiser både til Riga og Vilnius, som begge er rundt tre og en halv time unna med bil. Gode muligheter for rimelig bortekamp her! |
Billig til Palanga også som er 30 min unna  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 18.06.2025 16:51 Post subject: |
|
|
Viktig å få en god start med første runde!
Alltid potensielle bananskrell mot "ukjente lag" |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 18.06.2025 21:55 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Vet ikke om jeg orker leve i en verden hvor Rosenborg ryker mot FC Banga i europa-kvalikk |
"Bang" sa det. Natt'a.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.06.2025 23:17 Post subject: |
|
|
Enig i drømmetrekning. Ikke minst mangler Banga fersk erfaring i e-cup.
Forrige deltakelse var for elleve år siden. Etter 0-0 på hjemmebane tapte de 0-4 i Sligo, der Kåre Ingebrigtsen debuterte som Rosenborg-trener ei uke senere.
everlong wrote: | NÃ¥r blir hjemme- og bortekamp bekreftet? |
Ble opplyst før trekninga at kampdagene blir bekreftet i morra, men ingen andre lag fra Trondheim eller Gargzdai i e-cup så skal ikke være noen grunn til å flytte fra torsdagene 24. og 31. juli. |
|
Back to top |
|
 |
Strominho Veteran
|
Posted: 19.06.2025 17:53 Post subject: |
|
|
Noen som vet når billetter til bortekampen legges ut, og hvor mange vi får? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.06.2025 22:51 Post subject: |
|
|
Tipper det ordner seg for alle som vil ha. Lagene i Baltikum trekker ikke mye folk.
Ser forresten at Banga oppgir at kampene blir spilt 24. og 31. juli som oppsatt, så dermed får vi tro det er endelig bekreftet. UEFA har gitt klubbene frist til mandag for å bestemme klokkeslett. Tipper klokka 19 på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
jojojo Senior
|
Posted: 19.06.2025 23:43 Post subject: |
|
|
Tja… hvis de spiller på sin egen bane, tar vel den 2300 totalt… _________________ Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 19.06.2025 23:51 Post subject: |
|
|
Kapasitetskravet i de to første kvalifiseringsrundene er bare 1500. Så de feiler ikke på det punktet. Men det kan naturligvis være andre krav de feiler på. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 20.06.2025 09:04 Post subject: |
|
|
Jeg antar han siktet til "billetter til alle som vil ha". Dersom de forholder seg til 5% til bortesupportere (hvis det fortsatt er en regel), kan det jo kanskje bli kamp om plassene. Selv om vi neppe var flere enn 30-40 stk. på forrige bortekamp i Litauen. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 20.06.2025 18:35 Post subject: |
|
|
Men vi hadde større (bade)baller enn de! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.06.2025 21:20 Post subject: |
|
|
Jeg siktet til at jeg tror at Banga er sjeleglad for alle billetter de greier å selge - og at alle bortesupportere vil få komme inn. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.06.2025 19:44 Post subject: |
|
|
Det blir avspark klokka 18 norsk tid i begge kampene mot Banga. Dvs. klokka 19 litauisk tid. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.07.2025 17:01 Post subject: |
|
|
Både hjemme- og bortekampen mot det litauiske laget vil bli vist på adressa.no. Kampene vil være tilgjengelig for Adresseavisens abonnenter.
Les mer: Adressa viser RBKs kamper i Europa
Bra at de har ordnet avtale med Banga om returkampen.  |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 05.07.2025 00:25 Post subject: |
|
|
Fristen for å registrere spillere til andre kvalifiseringsrunde i UEFA Conference League (2025/26‑sesongen) er senest18. juli, da må hovedlisten være innsendt til UEFA for alle kamper i andre kvalrunde
I tillegg kan klubbene registrere inntil to nye spillere på hovedlisten inntil dagen før første kamp i den andre kvalrunden, forutsatt at de fortsatt overholder regler for opphavstrente spillere . |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.07.2025 14:38 Post subject: |
|
|
St. Coloma og Valur slo ut henholdsvis Borac Banja Luka og Flora Tallinn i 1. runde. Dermed ble vi "bare" fire plasser unna seeding i trekninga av 3. runde mandag klokka 14.
Vår gamle kjenning Maribor er eneste lag som begynner i 3. runde. Altså blir motstanderen sannsynligvis klar først om to uker. Mener dette skal være forholdsvis korrekt liste over alle mulighetene, der laget i kursiv er favoritt til å vinne i sambandsligaen eller tape i europaligaen:
vinner Ilves Tampere (Finland) - Alkmaar (Nederland)
vinner Decic Tuzi (Montenegro) - Rapid Wien (Østerrike)
vinner Aktobe (Kaskhstan) - Sparta Praha (Tsjekkia)
vinner Cherno More Varna (Bulgaria) - Istanbul Basaksehir (Tyrkia)
vinner Oleksandriya (Ukraina) - Partizan Beograd (Serbia)
taper Lugano (Sveits) - CFR Cluj (Romania)
vinner Torpedo Belaz Zhodino (Belarus) - Maccabi Haifa (Israel)
vinner St. Josephs (Gibraltar) - Shamrock Rovers (Irland)
vinner Omonia Nikosia (Kypros) - Torpedo Kutaisi (Georgia)
vinner AEK Aten (Hellas) - Hapoel Beer-Sheva (Israel)
taper Besiktas (Tyrkia - Shakhtar Donetsk (Ukraina)
...............
vinner Novi Pazar (Serbia) - Jagiellonia Bialystok (Polen)
taper Sheriff Tiraspol (Moldova) - Utrecht (Nederland)
vinner Arda Kardzhali (Bulgaria) - Helsinki (Finland)
vinner Varazdin (Kroatia) - St. Clara (Portugal)
vinner Astana (Kasakhstan) - Zimbru Chisinau (Moldova)
vinner Hammarby (Sverige) - Charleroi (Belgia)
vinner Radnicki (Serbia) - Klaksvik (Færøyene)
vinner Vllaznia Shkoder (Albania) - Vikingur (Island)
vinner Zira (Aserbajdsjan) - Hajduk Split (Kroatia)
vinner Riga FC (Latvia) - Dila Gori (Georgia)
Maribor (Slovenia)
taper Banik Ostrava (Tsjekkia) - Legia Warszawa (Polen)
vinner Pyunik (Armenia) - Györ (Ungarn)
vinner Petrocub Hîncesti (Moldova) - Sabah (Aserbajdsjan)
vinner Hibernians (Malta) - Spartak Trnava (Slovakia)
Valgte å legge inn en liten strek der "cuten" for seeding i 4. runde ser ut til å bli. Ergo blir vi seedet i trekninga av 4. runde dersom vi møter lag over streken i 3. runde.
Verdt å merke seg at Hapoel Beer-Sheva og Maccabi Haifa spiller "hjemmekampene" sine i 2. runde på nøytrale baner i Ungarn - i henholdsvis Debrecen og Kisvarda. Altså liten hjemmefordel for disse lagene |
|
Back to top |
|
 |
Choirboy Proff
|
Posted: 19.07.2025 23:19 Post subject: |
|
|
Vil Viking og Rosenborg få samme trekningsnummer i trekningen. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 20.07.2025 00:01 Post subject: |
|
|
Hva anser folk som sjansene for gruppespill i år?
Er vel ekstremt sjelden at norske lag går igjennom hele kvaliken. Er vel kun RBK som har gjort det tidligere?
De fleste gruppespill kommer vel fra å tryne inn fra CL eller EL-kvalik?
Riktignok ikke fra første runde denne gang men likevel. Nye som kan skjære seg på veien. Mange gode lag man kan møte. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.07.2025 00:30 Post subject: |
|
|
Her ser du noen av lagene man KAN trekke.
Jeg tviler sterkt på gruppespill.
Rånny wrote: | Kobberrød skriver følgende på twitter:
Eksempler på lag Rosenborg kan møte på vei til Conference 25/26:
2.kvalrunde: HB, St.Patricks, Hammarby, AIK, Drogheda, KA.
(Trekkes 18.juni)
3.kvalrunde: AZ, Sparta Praha, Hajduk, AEK, Riga FC
(Trekkes 21.juli)
Playoff: Fiorentina, Nottingham Forest, Mainz
(Trekkes 4.august)
Blir neppe noe gruppespill. |
_________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.07.2025 13:14 Post subject: |
|
|
Dersom vi trekker vinneren St. Josephs - Shamrock Rovers i 3. runde og deretter f.eks. vinneren av Vikingur - Larne i 4. runde, vil jeg påstå at vi har en sjanse.
Mye avhenger om vi blir seedet i trekninga av 4. runde, noe som vi får vite i morgen klokka 14.
Choirboy wrote: | Vil Viking og Rosenborg få samme trekningsnummer i trekningen. |
Jeg må ærlig talt si at jeg ikke helt har satt meg inn i fordelinga av nummerne, men jeg tok en kikk på nummereringa i 2. runde. Ser f.eks. at Astana hadde nr. 1, mens at høyere rangerte Omonoia Nikosia fikk nr. 2.
Ergo er vel svaret at man ikke følger rankinglista slavisk når man nummerer 1-10 i de fire første puljene og 1-12 i den siste pulja. |
|
Back to top |
|
 |
Choirboy Proff
|
Posted: 20.07.2025 13:34 Post subject: |
|
|
Jeg vil tro at de norske lagene vil få lave nummer blant de useedede. Typ 6 eller 7 i gruppen med 10 klubber og 7 eller 8 i gruppen med 12 klubber. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 20.07.2025 17:02 Post subject: |
|
|
Revansj mot Shamrock takk. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 20.07.2025 19:26 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Hva anser folk som sjansene for gruppespill i år?
Er vel ekstremt sjelden at norske lag går igjennom hele kvaliken. Er vel kun RBK som har gjort det tidligere?
Riktignok ikke fra første runde denne gang men likevel. Nye som kan skjære seg på veien. Mange gode lag man kan møte. |
Jeg forstår ikke helt hva du mener? Glimt har vel spilt i tre eller fire gruppespill på rad og var i semifinalen i år i Conference League?
Når det gjelder lag som vi ikke bør møte, er det noen navn som umiddelbart gir meg litt svettetokter. Lag som AZ Alkmaar fra Nederland, Rapid Wien fra Østerrike, og Sparta Praha fra Tsjekkia er alle veletablerte i Europa, med en spillestil som kan bli tung for oss. Spillestilen til de fleste lagene her er litt som Brann, at vi får ikke noen ro på oss, noe som har vist seg å passe oss særdeles dårlig. Tyrkiske lag som Istanbul Basaksehir er notorisk vanskelige, spesielt med den heksegryta av en hjemmebane de kan by på. Hvis vi trekker taperen fra Besiktas mot Shakhtar Donetsk, ja, da tror jeg de fleste av oss ville pakket bagen mentalt der og da. Det er rett og slett et nivå over det vi ønsker i denne runden. Israelske lag som Maccabi Haifa og greske AEK Aten er også på den lista over lag vi aller helst vil unngå, selv om Maccabi spiller på nøytral bane i Ungarn. Møter vi en av disse, er vi dessverre ute.
Men det er heldigvis ikke bare helsikke. Selv blant de seedede lagene finnes det noen navn som gir meg en mer optimistisk følelse. For meg personlig, ville en trekning mot Klaksvik fra Færøyene vært det mest ønskelige. De har imponert voldsomt, absolutt, men sportslig er det likevel den "enkleste" oppgaven blant de seedede. I år er de langt svakere enn i fjor og på et langt lavere nivå en et gjennomsnittlig Eliteserielag. Å møte våre finske naboer Helsinki ville også vært en fin match, det er en motstander vi kjenner godt og bør ha gode sjanser mot.
Andre lag jeg tror vi slår, og som ville vært mer spennende trekninger, inkluderer Riga FC fra Latvia, eller kanskje Pyunik fra Armenia, Petrocub Hincesti fra Moldova, og Spartak Trnava fra Slovakia. Disse er alle lag der RBK, bør gå seirende ut. At Maribor fra Slovenia er eneste lag som går rett inn i 3. runde er også en fordel – da slipper vi å tenke på en innledende kamp for deres del. Og apropos direkte inngang, taperen av Lugano mot CFR Cluj er et spennende navn. Begge er ok men lag som bør være helt grei å slå, og å slå ut en slik motstander ville gitt oss en kjempeboost og kanskje til og med seeding i neste runde.
Nå har vi heldigvis en særdeles enkel motstander først, noe som kan bygge selvtilliten vår. I 2023–24-sesongen spilte Banga Conference League-kvalifisering mot F91 Dudelange fra Luxembourg, og tapte 0–2 sammenlagt uten å skape stort. Året før, i 2022, røk de ut allerede i første kvalifiseringsrunde mot Tre Fiori fra San Marino – et av Europas svakeste lag – etter straffesparkkonkurranse. Det alene sier det meste om nivået. Dette er en av de svakeste motstanderne vi noensinne har møtt - og vi må nesten til den norske cupen og innledende runder for å finne like svake mostandere. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 20.07.2025 20:26 Post subject: |
|
|
Jo men B/G har kommet inn i gruppespill ved å tape i kvalik og gå inn i turneringen under. Norske lag klarer omtrent aldri komme inn i gruppespill uten sikkerhetsnettet. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.07.2025 20:33 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Bananskrue wrote: | Hva anser folk som sjansene for gruppespill i år?
Jeg forstår ikke helt hva du mener? Glimt har vel spilt i tre eller fire gruppespill på rad og var i semifinalen i år i Conference League? |
Les innlegget på nytt. Bananskruen skriver om lag som har spilt alle kvalikkrundene. |
|
Back to top |
|
 |
|