View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
71% |
[ 69 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Nemcik |
|
1% |
[ 1 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Zeidan |
|
12% |
[ 12 ] |
Tagseth |
|
6% |
[ 6 ] |
Nypan |
|
2% |
[ 2 ] |
Pereira |
|
6% |
[ 6 ] |
Broholm |
|
1% |
[ 1 ] |
E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 97 |
|
Author |
Message |
ajax1 Senior
|
Posted: 28.10.2024 23:35 Post subject: |
|
|
Det som er så fantastisk med denne seieren er at spillerne fikk referanser på hva som kreves, at dette kommer i år og ikke til neste år... Det var viktig!
NÃ¥ vet de at de kan.
NÃ¥ kan de vinne alle resterende kamper og ende opp med Europeisk spill til sommers  |
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 28.10.2024 23:36 Post subject: |
|
|
Sterkt  _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 28.10.2024 23:45 Post subject: |
|
|
Nesten bare plusser etter en slik ellevill kamp.
Vi har ut av intet fått en klassekeeper som fra å slippe inn alt i vår tar det mest utrolige nå og har blitt mye sikrere med beina.
Vi prøver spille oss ut bakfra og vi har meget ballsikre spillere fremover i banen. Imponert over at vi tidvis spiller oss ut av press i sterk motvind i andre og klarer å sette press på Glimt.
Det negative og noe Alfred må få skikk på er forsvarsspillet. Også i kveld gjøres det grove feil sm delvis skyldes individuelle mangler og delvos mangel på struktur.
For å spise på gullet meste år så er det essensielt å få dette på plass p |
|
Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 29.10.2024 00:48 Post subject: |
|
|
Etter 2+ timer i møkkavær var det pur eufori å se 3-2-målet gå inn. Ekstra godt å kunne feire mål ettersom halve bortefeltet ikke fikk med seg Pereiras utligning før ballen lå i nota. |
|
Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 29.10.2024 00:53 Post subject: |
|
|
Ja dere er faktisk det første bortelaget som vinner på Aspmyra i år i Eliteserien. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 29.10.2024 02:05 Post subject: |
|
|
Av alle kamper man ikke fikk sett …når man har sett rubbet av kamper hittil..😖😂 _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.10.2024 07:57 Post subject: |
|
|
Imponerende seier. Ja, vi har litt marginer, men vi treffer også på taktikk og grunnspillet sitter. Artig å se tenninga til spillerne underveis og etter kampen. Utviklinga til Tangvik og Tagseth de siste månedene er helt utrolig. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 29.10.2024 08:15 Post subject: |
|
|
RBK vinner med det jeg antar er flere år lavere snittalder, Reitan og Ceide i backfireren (deilig kriging fra Reitan, men fortsatt alt å utvikle fremover), uten Selnæs, med en Emil C. Som har vært lenge ute, og uten spiss. Det er faktisk utrolig imponerende. Glimt stilte vel det samme laget som mot Braga, og helt uthvilt.
Johansson har vært så rett for oss!
Og ja, Tangvik er outstanding. Med hele karrieren foran seg.
Tagseth viser hvorfor han er så viktig, og hvorfor han MÅ overbevises om å bli – om det ikke er for sent.
Zeidan viser også hvorfor klubben vil hente ham permanent. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.10.2024 11:15 Post subject: |
|
|
Ser at "VAR-sjef" Moen er ute og surrer om den mulige straffen til Glimt i går. Jeg har lært at man skal se etter "elementer i situasjonen" som kan støtte dommerens opprinnelige vurdering, det var melodien etter Kåffa-kampen. I denne situasjonen skulle man tro at et sentralt "element i situasjonen" er at Nypan er klink på ball. Men jeg kan ikke fotballreglene så hva vet jeg, Moen har sikkert rett. |
|
Back to top |
|
 |
Ballack13 Junior
|
Posted: 29.10.2024 11:34 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Wiseblood wrote: | Bart1 wrote: | Synes det er ganske spesielt at nesten ingen har trua på eget lag i denne kampen.
Synes vi har startet godt og på høyde med Glimt. Dette kan gå veien. |
Noen har hacka kontoen til Bart1, vi må få meldt i fra. |
Jeg tror kanskje ikke du har fått med deg hva jeg har skrevet.
Jeg har støttet spillerne (har ment at vi har en god stall), men ikke støttet AJ. Ingenting i det jeg skrev i dette innlegget nevner dette.
Poenget mitt har vært at en trener skal vurderes basert på de resultatene han oppnår, ikke på "stilkarakterer." Derfor var jeg imot at Bruttern skulle sparkes; vi fikk tross alt fire seriemesterskap på rad under hans ledelse. Når det gjelder årets sesong, har jeg ment at resultatene med vår spillerstall har vært skuffende. Nå ser det ut til at vi ender rundt forventet nivå – kanskje litt over. Derfor er jeg nå også positiv til AJ. Men til neste år må vi se en klar fobedring resultatmessig. |
At du en gang skrev "Jo mer jeg tenker på det, jo mer positiv blir jeg til en motivert Rekdal. Det han gjorde med HamKam er imponerende. Etter KK er han den aller beste treneren for oss" gjør at det er vanskelig å ta noe av det du skriver seriøst.
Jeg synes det er spesielt å ikke støtte treneren når han først er ansatt. Det må vel heller være styret du ikke skal støtte, de som har ansatt treneren. Jeg har lenge tenkt at du er Mini, men til og med han sa jo etter første seriekamp (og nå sist i RBK-debatten på Adressa) at stallen som AJ tok over var tynn. Jeg siterer Mini "Når jeg ser laget og hvordan de spiller, er det fort et av de svakeste de siste 30 årene". Du må gjerne mene at stallen til RBK var veldig god ved sesongstart, men det er ikke mye støtte å få. Rosenborg har jo konsekvent kjøpt seg ned i kvalitet i mange år. Og du må gjerne lene deg på transfermarket.com, men det er en 17-åring som står for 1/3 av verdien til hele stallen. En 17-åring som får gjennomgå her på forumet når han spiller en kamp under pari. Det er jo ikke meningen at en 17-åring skal bære lage eller forventet at han skal spille til 10'er på børsen hver gang, han er verdsatt til 100mill pga potensialet.
Jeg tror de fleste (som hadde troen på AJ) var forberedt på en sesong uten titler, men med håp om utvikling. Og det mener jeg vi har sett, både spillemessig og resultatmessig. Resultatene har jo kommet med den spillemessige utviklingen, og det er jeg overbevist om at kommer til å fortsette i 2025. Og jeg foretrekker et spill som Rosenborg har nå fremfor den fotball som Fredrikstad spiller, med lange baller og hvor de gjør hvert innkast på motstanders banehalvdel til en dødball.
I følge transfermarket har forresten stallen til økt med 29% i verdi siden 1. januar i år, du som er opptatt av slikt kan jo gruble litt på hvorfor stallen er så mye mer verdt nå enn i januar.
Også må du begynne å komme over at Kåre fikk sparken for seks år siden. [/img] |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 29.10.2024 11:35 Post subject: |
|
|
Det hjelper ikke å være på ball når man takler på den måten der. Begge føttene inn med knottene rett fram, med kraft gjennom både ball og beina på spilleren. Klink straffe og gult for hensynsløs takling.
Kjipt om det blir avgjørende i gullkampen, men mtp situasjoner motsatt vei (Kåffa-kampen, straffe til Brann sist) så jevner det seg i alle fall litt ut for vår del. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 29.10.2024 12:02 Post subject: |
|
|
For vår del var det på tide at vi fikk dommeren og VAR med oss for en gangs skyld. Dette var vel fortjent etter flere horrible feildømminger mot oss, som i KFUM-kampen. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 29.10.2024 12:31 Post subject: |
|
|
Passa fint for BodøGlimt å få den situasjonen på slutten der for å få vekk fokus på egen arroganse og at dem er dårlig trent med tanke på flytting av kampen fra søndag til mandag. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 29.10.2024 12:34 Post subject: |
|
|
At ‘ting utjevner seg’ over en sesong er hva man skal forvente uten VAR. Det er sånn fotball er. Hele poenget med VAR er jo at disse situasjonene skal bli riktige hver gang- hele tiden.. Ingen vits i å bruke millioner av kroner på et system som dreper all moroa hvis resultatet bare er at ‘ting utjevner seg’ til slutt!!! Den taklingen fra Nypan er klink straffe og rødt kort! Hadde en av våre spillere blitt taklet sånn uten at det enten ble dømt eller grepet inn fra VAR hadde det vært skandale og verre! Heldigvis ble det ikke dømt, Zinkernagel brakk ikke beinet, vi vant kampen og fikk litt payback for føkkings VAR som ble brukt skandaløst feil både mot kåffa og Brann- men som sagt, sånt er hva man skal forvente uten VAR, ikke med.. _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 29.10.2024 12:42 Post subject: |
|
|
Hater dette at ting skal utjevne seg. Eneste situasjonen i går viser er at VAR ikke fungerer. Det er jo en hårreisende avgjørelse og ikke dømme straffe, spesielt når man se på andre ting som det har blitt dømt på osv.
Vi kan jo se på borte mot KFUM, hjemme mot Brann og borte mot Glimt.
Hadde VAR fungert der så hadde vi stått med 5 poeng på disse tre kampene og ikke 3, gitt at straffe = mål. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 29.10.2024 14:09 Post subject: |
|
|
h b wrote: | Tok lang tid før jeg turte å juble på 2-2, jævla VAR |
VAR-fyren hadde tydeligvis hatt indisk takeaway kvelden før og satt på do i 90 minutter. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 29.10.2024 14:23 Post subject: |
|
|
Merkelig hvor selektive VAR-sjefene er når det gjelder å innrømme feil. Stod vel hardt på at VAR gjorde rett både da Henriksen ble sparket i hodet (annen VAR sjef riktignok), og da målet til Sæter mot KFUM ble underkjent fordi det var "elementer" som støttet oppunder dommerens avgjørelse. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 29.10.2024 17:29 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett Brannfadesen hvor vi var veldig forferdelige var dette et overraskende resultat. Jeg så ikke kampen og lurer fælt på et par ting.
Zeidan var rævva mot Brann, og har vist mildt sagt middels nivå siden han kom. Var han virkelig plutselig så mye bedre i går, og hvorfor?
Emil Ceide spilte ikke mot Brann. Det merket vi godt. Er vi totalt avhengig av ham på banen for å prestere så godt som i går? Er det han som utgjør forskjellen? _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 29.10.2024 17:35 Post subject: |
|
|
Zaidan var veldig god i kampen i går. Holdt meget godt på ballen. Sikker i pasningsspillet. Han var virkelig god, hvorfor. Tja vil tro at han har vært en meget god spiller siden han kom, men ikke alltid klart å få det ut.
Emil Ceide var ikke spesielt god i denne kampen. Vil si han var en av de dårligste faktisk så nei det er ikke han somm utgjør forskjellen. |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 29.10.2024 17:58 Post subject: |
|
|
En liten input (far out men dog reell)på siste post; Ceide for oss i ES er litt som Haaland for city. Trenger ikke skinne, men pga ekstremferdigheter binder han opp venstresida, og skaper med det rom for andre. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 29.10.2024 18:47 Post subject: |
|
|
Dessverre ganske langt mellom gangene man får se disse «ekstremferdighetene» til Emil Ceide. Perreira var mye bedre på vingen i går, enn Ceide. Blir for lite sluttprodukt. Har ett forsøk på skudd fra god posisjon. Det går langt utenfor. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 29.10.2024 19:13 Post subject: |
|
|
Glimt hadde en mann og sikring på Ceide nesten hele kampen når han var på banen. Det gav mer plass på vår høyre side. Ceide har gitt oss mye siden han kom i sommer, også flere målpoeng og tredje sist. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 29.10.2024 19:38 Post subject: |
|
|
Zeidan lå mye mer sentralt i banen i går enn mot Brann. Det var ikke langt unna at Tagseth lå som en dyp DM og Zeidan trakk inn som CM og hjalp til i oppspillinga. Tror han er bedre mer sentralt med mer plass og ballkontakt enn som en skikkelig løpegutt.
Zeidan var jo også sentralt i banen når han var involvert i to av målene. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.10.2024 20:27 Post subject: |
|
|
En annen situasjon som vekket forargelse hos Glimt-fansen, var ved RBKs 1-0-scoring ved Edvard Tagseth. Frostagutten med de lange lokkene fyrte av et langskudd etter et hjørnespark, som etter hvert fant vei inn i nettmaskene bak Nikita Haikin.
Det som reageres på er at Ulrik Yttergård Jenssen sto i offsideposisjon da skuddet gikk og anklages for å ha hindret sikten til Haikin – noe som kan medføre at det dømmes offside. AN spurte Moen om også denne situasjonen:
– Det som vurderes er at det ikke er en «clear obstruct of vision» (åpenbar hindring av synsfelt). Det er så enkelt. Det å stå i synsfeltet er én ting, men du skal klart og åpenbart forstyrre keeper ved å stå der du gjør. Det anses han (Jenssen) ikke å gjøre.
Les mer: Sjefen avfeier ryktene: – Det stemmer ikke |
|
Back to top |
|
 |
|