English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bodø/Glimt - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
71%
 71%  [ 69 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
M. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
1%
 1%  [ 1 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Zeidan
12%
 12%  [ 12 ]
Tagseth
6%
 6%  [ 6 ]
Nypan
2%
 2%  [ 2 ]
Pereira
6%
 6%  [ 6 ]
Broholm
1%
 1%  [ 1 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 97

Author Message
ajax1
Senior

PostPosted: 28.10.2024 23:35    Post subject: Reply with quote

Det som er så fantastisk med denne seieren er at spillerne fikk referanser på hva som kreves, at dette kommer i år og ikke til neste år... Det var viktig!

NÃ¥ vet de at de kan.
NÃ¥ kan de vinne alle resterende kamper og ende opp med Europeisk spill til sommers Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 28.10.2024 23:36    Post subject: Reply with quote

Sterkt RBK
WT62
Veteran

PostPosted: 28.10.2024 23:45    Post subject: Reply with quote

Nesten bare plusser etter en slik ellevill kamp.
Vi har ut av intet fått en klassekeeper som fra å slippe inn alt i vår tar det mest utrolige nå og har blitt mye sikrere med beina.
Vi prøver spille oss ut bakfra og vi har meget ballsikre spillere fremover i banen. Imponert over at vi tidvis spiller oss ut av press i sterk motvind i andre og klarer å sette press på Glimt.
Det negative og noe Alfred må få skikk på er forsvarsspillet. Også i kveld gjøres det grove feil sm delvis skyldes individuelle mangler og delvos mangel på struktur.
For å spise på gullet meste år så er det essensielt å få dette på plass p
Back to top
MkBerg
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 00:48    Post subject: Reply with quote

Etter 2+ timer i møkkavær var det pur eufori å se 3-2-målet gå inn. Ekstra godt å kunne feire mål ettersom halve bortefeltet ikke fikk med seg Pereiras utligning før ballen lå i nota.
Back to top
Glimtførrevig
Senior

PostPosted: 29.10.2024 00:53    Post subject: Reply with quote

Ja dere er faktisk det første bortelaget som vinner på Aspmyra i år i Eliteserien.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 02:05    Post subject: Reply with quote

Av alle kamper man ikke fikk sett …når man har sett rubbet av kamper hittil..😖😂
Henri
Legende

PostPosted: 29.10.2024 07:57    Post subject: Reply with quote

Imponerende seier. Ja, vi har litt marginer, men vi treffer også på taktikk og grunnspillet sitter. Artig å se tenninga til spillerne underveis og etter kampen. Utviklinga til Tangvik og Tagseth de siste månedene er helt utrolig.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 08:15    Post subject: Reply with quote

RBK vinner med det jeg antar er flere år lavere snittalder, Reitan og Ceide i backfireren (deilig kriging fra Reitan, men fortsatt alt å utvikle fremover), uten Selnæs, med en Emil C. Som har vært lenge ute, og uten spiss. Det er faktisk utrolig imponerende. Glimt stilte vel det samme laget som mot Braga, og helt uthvilt.

Johansson har vært så rett for oss!

Og ja, Tangvik er outstanding. Med hele karrieren foran seg.

Tagseth viser hvorfor han er så viktig, og hvorfor han MÅ overbevises om å bli – om det ikke er for sent.

Zeidan viser også hvorfor klubben vil hente ham permanent.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 29.10.2024 11:15    Post subject: Reply with quote

Ser at "VAR-sjef" Moen er ute og surrer om den mulige straffen til Glimt i går. Jeg har lært at man skal se etter "elementer i situasjonen" som kan støtte dommerens opprinnelige vurdering, det var melodien etter Kåffa-kampen. I denne situasjonen skulle man tro at et sentralt "element i situasjonen" er at Nypan er klink på ball. Men jeg kan ikke fotballreglene så hva vet jeg, Moen har sikkert rett.
Back to top
Ballack13
Junior

PostPosted: 29.10.2024 11:34    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Wiseblood wrote:
Bart1 wrote:
Synes det er ganske spesielt at nesten ingen har trua på eget lag i denne kampen.

Synes vi har startet godt og på høyde med Glimt. Dette kan gå veien.

Noen har hacka kontoen til Bart1, vi må få meldt i fra.

Jeg tror kanskje ikke du har fått med deg hva jeg har skrevet.

Jeg har støttet spillerne (har ment at vi har en god stall), men ikke støttet AJ. Ingenting i det jeg skrev i dette innlegget nevner dette.

Poenget mitt har vært at en trener skal vurderes basert på de resultatene han oppnår, ikke på "stilkarakterer." Derfor var jeg imot at Bruttern skulle sparkes; vi fikk tross alt fire seriemesterskap på rad under hans ledelse. Når det gjelder årets sesong, har jeg ment at resultatene med vår spillerstall har vært skuffende. Nå ser det ut til at vi ender rundt forventet nivå – kanskje litt over. Derfor er jeg nå også positiv til AJ. Men til neste år må vi se en klar fobedring resultatmessig.

At du en gang skrev "Jo mer jeg tenker på det, jo mer positiv blir jeg til en motivert Rekdal. Det han gjorde med HamKam er imponerende. Etter KK er han den aller beste treneren for oss" gjør at det er vanskelig å ta noe av det du skriver seriøst.

Jeg synes det er spesielt å ikke støtte treneren når han først er ansatt. Det må vel heller være styret du ikke skal støtte, de som har ansatt treneren. Jeg har lenge tenkt at du er Mini, men til og med han sa jo etter første seriekamp (og nå sist i RBK-debatten på Adressa) at stallen som AJ tok over var tynn. Jeg siterer Mini "Når jeg ser laget og hvordan de spiller, er det fort et av de svakeste de siste 30 årene". Du må gjerne mene at stallen til RBK var veldig god ved sesongstart, men det er ikke mye støtte å få. Rosenborg har jo konsekvent kjøpt seg ned i kvalitet i mange år. Og du må gjerne lene deg på transfermarket.com, men det er en 17-åring som står for 1/3 av verdien til hele stallen. En 17-åring som får gjennomgå her på forumet når han spiller en kamp under pari. Det er jo ikke meningen at en 17-åring skal bære lage eller forventet at han skal spille til 10'er på børsen hver gang, han er verdsatt til 100mill pga potensialet.

Jeg tror de fleste (som hadde troen på AJ) var forberedt på en sesong uten titler, men med håp om utvikling. Og det mener jeg vi har sett, både spillemessig og resultatmessig. Resultatene har jo kommet med den spillemessige utviklingen, og det er jeg overbevist om at kommer til å fortsette i 2025. Og jeg foretrekker et spill som Rosenborg har nå fremfor den fotball som Fredrikstad spiller, med lange baller og hvor de gjør hvert innkast på motstanders banehalvdel til en dødball.

I følge transfermarket har forresten stallen til økt med 29% i verdi siden 1. januar i år, du som er opptatt av slikt kan jo gruble litt på hvorfor stallen er så mye mer verdt nå enn i januar.

Også må du begynne å komme over at Kåre fikk sparken for seks år siden. [/img]
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 29.10.2024 11:35    Post subject: Reply with quote

Det hjelper ikke å være på ball når man takler på den måten der. Begge føttene inn med knottene rett fram, med kraft gjennom både ball og beina på spilleren. Klink straffe og gult for hensynsløs takling.

Kjipt om det blir avgjørende i gullkampen, men mtp situasjoner motsatt vei (Kåffa-kampen, straffe til Brann sist) så jevner det seg i alle fall litt ut for vår del.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 12:02    Post subject: Reply with quote

For vår del var det på tide at vi fikk dommeren og VAR med oss for en gangs skyld. Dette var vel fortjent etter flere horrible feildømminger mot oss, som i KFUM-kampen.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 12:31    Post subject: Reply with quote

Passa fint for BodøGlimt å få den situasjonen på slutten der for å få vekk fokus på egen arroganse og at dem er dårlig trent med tanke på flytting av kampen fra søndag til mandag.
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 12:34    Post subject: Reply with quote

At ‘ting utjevner seg’ over en sesong er hva man skal forvente uten VAR. Det er sånn fotball er. Hele poenget med VAR er jo at disse situasjonene skal bli riktige hver gang- hele tiden.. Ingen vits i å bruke millioner av kroner på et system som dreper all moroa hvis resultatet bare er at ‘ting utjevner seg’ til slutt!!! Den taklingen fra Nypan er klink straffe og rødt kort! Hadde en av våre spillere blitt taklet sånn uten at det enten ble dømt eller grepet inn fra VAR hadde det vært skandale og verre! Heldigvis ble det ikke dømt, Zinkernagel brakk ikke beinet, vi vant kampen og fikk litt payback for føkkings VAR som ble brukt skandaløst feil både mot kåffa og Brann- men som sagt, sånt er hva man skal forvente uten VAR, ikke med..
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 12:42    Post subject: Reply with quote

Hater dette at ting skal utjevne seg. Eneste situasjonen i går viser er at VAR ikke fungerer. Det er jo en hårreisende avgjørelse og ikke dømme straffe, spesielt når man se på andre ting som det har blitt dømt på osv.

Vi kan jo se på borte mot KFUM, hjemme mot Brann og borte mot Glimt.
Hadde VAR fungert der så hadde vi stått med 5 poeng på disse tre kampene og ikke 3, gitt at straffe = mål.
h b
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 13:38    Post subject: Reply with quote

Tok lang tid før jeg turte å juble på 2-2, jævla VAR
robbie
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 14:09    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Tok lang tid før jeg turte å juble på 2-2, jævla VAR

VAR-fyren hadde tydeligvis hatt indisk takeaway kvelden før og satt på do i 90 minutter.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 14:23    Post subject: Reply with quote

Merkelig hvor selektive VAR-sjefene er når det gjelder å innrømme feil. Stod vel hardt på at VAR gjorde rett både da Henriksen ble sparket i hodet (annen VAR sjef riktignok), og da målet til Sæter mot KFUM ble underkjent fordi det var "elementer" som støttet oppunder dommerens avgjørelse.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 17:29    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett Brannfadesen hvor vi var veldig forferdelige var dette et overraskende resultat. Jeg så ikke kampen og lurer fælt på et par ting.

Zeidan var rævva mot Brann, og har vist mildt sagt middels nivå siden han kom. Var han virkelig plutselig så mye bedre i går, og hvorfor?

Emil Ceide spilte ikke mot Brann. Det merket vi godt. Er vi totalt avhengig av ham på banen for å prestere så godt som i går? Er det han som utgjør forskjellen?
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 17:35    Post subject: Reply with quote

Zaidan var veldig god i kampen i går. Holdt meget godt på ballen. Sikker i pasningsspillet. Han var virkelig god, hvorfor. Tja vil tro at han har vært en meget god spiller siden han kom, men ikke alltid klart å få det ut.

Emil Ceide var ikke spesielt god i denne kampen. Vil si han var en av de dårligste faktisk så nei det er ikke han somm utgjør forskjellen.
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 29.10.2024 17:58    Post subject: Reply with quote

En liten input (far out men dog reell)på siste post; Ceide for oss i ES er litt som Haaland for city. Trenger ikke skinne, men pga ekstremferdigheter binder han opp venstresida, og skaper med det rom for andre.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 18:47    Post subject: Reply with quote

Dessverre ganske langt mellom gangene man får se disse «ekstremferdighetene» til Emil Ceide. Perreira var mye bedre på vingen i går, enn Ceide. Blir for lite sluttprodukt. Har ett forsøk på skudd fra god posisjon. Det går langt utenfor.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 19:13    Post subject: Reply with quote

Glimt hadde en mann og sikring på Ceide nesten hele kampen når han var på banen. Det gav mer plass på vår høyre side. Ceide har gitt oss mye siden han kom i sommer, også flere målpoeng og tredje sist.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 19:38    Post subject: Reply with quote

Zeidan lå mye mer sentralt i banen i går enn mot Brann. Det var ikke langt unna at Tagseth lå som en dyp DM og Zeidan trakk inn som CM og hjalp til i oppspillinga. Tror han er bedre mer sentralt med mer plass og ballkontakt enn som en skikkelig løpegutt.

Zeidan var jo også sentralt i banen når han var involvert i to av målene.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.10.2024 20:27    Post subject: Reply with quote

En annen situasjon som vekket forargelse hos Glimt-fansen, var ved RBKs 1-0-scoring ved Edvard Tagseth. Frostagutten med de lange lokkene fyrte av et langskudd etter et hjørnespark, som etter hvert fant vei inn i nettmaskene bak Nikita Haikin.

Det som reageres på er at Ulrik Yttergård Jenssen sto i offsideposisjon da skuddet gikk og anklages for å ha hindret sikten til Haikin – noe som kan medføre at det dømmes offside. AN spurte Moen om også denne situasjonen:

– Det som vurderes er at det ikke er en «clear obstruct of vision» (åpenbar hindring av synsfelt). Det er så enkelt. Det å stå i synsfeltet er én ting, men du skal klart og åpenbart forstyrre keeper ved å stå der du gjør. Det anses han (Jenssen) ikke å gjøre.

Les mer: Sjefen avfeier ryktene: – Det stemmer ikke
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 8 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb