English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrik Stoor
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 65, 66, 67  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vemundo
Veteran

PostPosted: 06.01.2007 05:10    Post subject: Reply with quote

Takk, det var nok der jeg hadde det fra. Den beskrivelsen ligner iallefall ikke på Basma.
Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff

PostPosted: 08.01.2007 08:58    Post subject: Reply with quote

noen som skjønner hva aviga betyr? Farlig eller varierende...?
Haugen
Veteran

PostPosted: 08.01.2007 10:13    Post subject: Reply with quote

Varierende vil jeg tro.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2007 10:16    Post subject: Reply with quote

Svenskt uppslagsord
avig avigt aviga adj.
omvänd; tafatt

Engelsk översättning
wrong; clumsy, awkward; purl

Skandinavisk Ordbok

Resultat för: avig:

Svenskt uppslagsord
avig

Dansk översättning
vrang

Norsk översättning
vrang
Back to top
Golden Monkey
Senior

PostPosted: 08.01.2007 13:43    Post subject: Reply with quote

Hmm, ja, jeg skal kanskje ikke påberope meg alt for mye svensk språkforståelse, men jeg forsto det som noe positivt. Dvs "omvänd" eller "vrang" som i "ukonvensjonell".
Back to top
Anders4
Proff

PostPosted: 08.01.2007 17:58    Post subject: Reply with quote

Golden Monkey har rett. Avig i sportssammenheng brukes på en annen måte enn i hverdagssammenheng (hvor det da ofte brukes som tafatt eller teit) og kan ikke oversettes til norsk så enkelt. Når en spiller betraktes som avig blir det nærmeste (men ikke helt på mål) på norsk sportsspråk "ukonvensjonell", gjerne en dribbler. I avig ligger også en undertone av at spilleren ikke altid lykkes, men denne tonen er oftest mere positiv en når nordmenn snakker om ukonvensjonelle spillere.

Svensken forklarte jo egentlig dette ganske bra i posten sin når han sa at Stoor slo aviga (dvs teknisk ambisiøse) inlegg som blir farlige når de treffer. (Merk at han med dette ikke sier at Stoor er en avig spiller, det finnes jo spillere som ikke kan forsere og ta seg forbi forsvarere men slår harde, gode innlegg.)

Hvis noen lurer på hvorfor det i sportssammenheng brukes så forskjellig fra ordboksdefinisjonene, viser jeg til Golden Monkey's inlegg over. Både i Norge og Sverige er jo dribblere gjerne betraktet ukonvensjonelle, med undertonen at de kan lykkes og mislykkes og stigmatiseres ofte som ujevne i prestasjonene.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 17.01.2007 22:29    Post subject: Reply with quote

Pen dame har ihvertfall den godeste svensken... Smile
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 17.01.2007 22:33    Post subject: Reply with quote

Læs før du skriver, hans dame er blevet nævnt i mindst to andre topics.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 17.01.2007 22:34    Post subject: Reply with quote

Er det nødvendig å lese gjennom hver eneste tråd for å forsikre seg om å ikke skrive noe som allerede er skrevet et annet sted?
Harald
Forumsjef

PostPosted: 17.01.2007 22:37    Post subject: Reply with quote

Ja, de af os som læser det meste gider ikke og læse det samme 2,3 eller 4 gange fordi folk er for dovne til at se om andre har nævnt det. Desuden står det i retningslinjerne:
Quote:

Ofte er det mange som har samme spørsmål. Ofte er spørsmålet stilt før du stiller det. Les gjerne forumet grundig for å finne ut om noen har spurt og om de har fått svar, før du lager en ny tråd.

Medlem nr. 2477
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 18.01.2007 00:28    Post subject: Reply with quote

Synest det er vel krevende å forlange at man skal lese igjennom ørten sider for å se om samme spørsmålet er stillt, greit nok å sjekke om det finnes en tråd med samme tema før man starter en ny tråd, men å måtte lese igjennom f.eks. hele Iversen tråden før man stiller ett spm i den mener jeg er for drøyt. Den regelen du siterer henviser også til start av tråd, ikke å stille ett enkelt spørsmål i en allerede eksisterende tråd.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.01.2007 00:36    Post subject: Reply with quote

Ja, det er veldig krevende og se om andre har postet noget om en RBK artikel som blev lagt på nettet nogle timer før din post. . Dette burde man gøre automatisk.
Men at du er uenig er ikke nogen bombe, den regelen jeg siterer siger man skal kigge om et spørgsmål er stillet før, hvilket kan sammenlignes med denne situation
Der er ingen som er interesseret i at lave et regelværk som kan tilfredsstille din pirking.

Medlem nr. 2477

Last edited by Harald on 18.01.2007 00:46; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.01.2007 00:38    Post subject: Reply with quote

Naturligvis skal man ikke nilese seg gjennom hele forumet, men når man passerer formiddagen, har sannsynligvis alle dagens avisartikler allerede blitt kommentert av dine aktive meddebattanter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik
Veteran

PostPosted: 13.03.2007 03:37    Post subject: Reply with quote

http://fotbollskanalen.se...33186.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran

PostPosted: 13.03.2007 10:16    Post subject: Reply with quote

Interessant at Stoor ikke synes at det er PL nivå på RBK-treningene. Betyr det at han tror at RBK ville rykket rett ned fra PL?

Hvis Stoor mener så, kan man kanskje også dra den sluttningen at Stoor ikke levner RBK store sjanser i å nå høstens CL?
Haugen
Veteran

PostPosted: 13.03.2007 10:24    Post subject: Reply with quote

Han sier ikke det:

Quote:
Hur skiljer sig Rosenborg från Hammarby?
- Tempot och intensiteten. Det är inget Premier League-tempo, men det är skillnad.

Det betyr at tempoet er høyere enn i Hammarby, men ikke så høyt som i Premier League.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 13.03.2007 10:44    Post subject: Reply with quote

Haugen,
jeg ser selvfølgelig at han ikke sier direkte det jeg tolket.

Jeg problematiserte bare hva Stoors uttalelse egentlig innbærer av tro på klubbens ferdigheter.

Om det ikke er PL-nivå på RBK-treningene, tolker jeg det dithen at Stoor ikke ser for seg mye E-cup suksess med RBK. Det er tross alt ikke mange CHampionship-klubber som herjer ute i Europa...

Det er rett og slett ikke bra at han ikke ser mulighetene i RBK. Strand må påvirke ham litt mer Wink .
EOn
Junior

PostPosted: 13.03.2007 11:13    Post subject: Reply with quote

Jeg bruker også å overtolke uttalelser, situasjoner mv., men dette er helt på jordet.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 13.03.2007 11:15    Post subject: Reply with quote

Og hvor mye erfaring har vel Stoor fra treninger på PL-nivå...? Mulig han har litt, men personlig kan jeg tenke meg at RBK ihvertfall holder nivået til de dårligste og kanskje opp til de midt på treet PL-lagene...

Noen championshipklubber hadde også trolig hevdet seg et lite stykke ut i Europa (UEFA-cup). Men nå er det jo ikke så mange muligheter for championshipklubber til å komme ut i Europa heller da. Dessuten er hovedårsaken til at jeg tror noen CHampionshipklubber hadde kommet et lite stykke ut i Europa, fordi de hadde nytt godt av nasjonspoengene engelske lag har... De hadde hatt seeding i et par runder, men det er også det...

I bunn og grunn tror jeg ikke man kan tolke det sitatet så langt som du gjør TomH...
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2007 11:19    Post subject: Reply with quote

Tja. "Alle" som blir proff i England sier vel at intensiteten der er mye høyere enn i Eliteserien. Ingen overraskelse det.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 13.03.2007 11:23    Post subject: Reply with quote

Og det sier litt at Hæstad som var/er en markant spiller i eliteserien ikke er god nok for Wigan.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 13.03.2007 12:56    Post subject: Reply with quote

Vi skal ikke se bort ifra at han hadde spilt mer om han ikke gjorde den tabben mot Chelsea. Jeg har ihvertfall erfart at det ikke skal mye til før spillerne settes ut av laget når sånt skjer i england.

En annen ting jeg tror er at det også har noe med at hæstad bare er lånt ut til Wigan. Hadde han blitt kjøpt ville han nok fått flere sjanser, men siden det er snakk om utlån spiller det liksom ingen rolle.

Men selvfølgelig, det er stor forskjell på tempo og nivået i PL og TL.
longns
Veteran

PostPosted: 13.03.2007 13:19    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
Og det sier litt at Hæstad som var/er en markant spiller i eliteserien ikke er god nok for Wigan.

Kan ha mange grunner, en av de største grunnene er at han er over "hypet" til tusen! Sapara er feks VELDIG mye bedre enn Hæstad.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 13.03.2007 13:50    Post subject: Reply with quote

This is Anfield, det er selvsagt litt håpløst å forsøke å sammenligne nivåer på tvers av ligaer... Men det var ikke en sammenligning mellom PL og TL, men en sammenligning mellom PL og RBK... Dette er en VESENTLIG forskjell...
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.03.2007 14:35    Post subject: Reply with quote

Nå tror ikke jeg at Stoor tenkte på en spesiell sammenlikning med PL heller jeg da. Han kunne vel like gjerne sagt at "Tempoet er nok ikke som i de store klubbene i Europa, men vesentlig høyere enn i Sverige".

Tolker den uttalelsen positivt jeg.

Jeg tror RBK ville havnet litt under midten i Premier League. Det som i mine øyne ville skilt dem fra å hamle opp med Bolton, Reading, Everton, Portsmouth osv (som de fint kan slå over to kamper) er evnen til å være stabile i en ni måneder lang serie med ligacup, FA-cup og europacupkamper i tillegg.

RBK ville garantert gått på minst en månedslang formsvikt som ville sendt dem mange plasser nedover på tabellen. Det er jo akkurat dette som skjer med de laga som overrasker veldig i starten av sesongen i PL også. Grunnen til at ManU, Chelsea, Arsenal og Liverpool havner der oppe til slutt er ikke bare at de kan være utrolig gode i enkeltkamper, men også stabiliteten over en lang sesong.

Mitt tips er at RBK over 38 kamper ville vært rundt nivået til Aston Villa, Fulham og Wigan, selv om RBK på sitt beste ville slått disse lagene over to kamper.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 65, 66, 67  Next
Page 12 of 67

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb