English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 111, 112, 113  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tokik
Proff

PostPosted: 31.07.2023 17:22    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Imponerende at man kan være så sikker på et hendelsesforløp uten å ha noe kjennskap til forhandlingene. Rosenborg kan takke seg selv. Som så mange ganger før. Er ikke første spilleren som forsvinner gratis.

Opplys meg… grei ut.. hvilke spillere har vi ønsket med videre men isteden gått på Bosman?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Ståle
Veteran

PostPosted: 31.07.2023 17:28    Post subject: Reply with quote

Lustig? Demidov? Sikkert flere også.

Edit: Til og med Skjelbred signerte jo for Hamburg, med under 6 mnd igjen av knotraken. Deretter betalte vel Hamburg en 6-7 mill for å få ham litt tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
andham93
Senior

PostPosted: 31.07.2023 17:41    Post subject: Reply with quote

MkBerg wrote:
andham93 wrote:
https://www.spleis.no/project/331114

Haha! I all verden... ikke surf på web i fylla, er vel reaksjonen denne innsamlingen fortjener.

Ja haha, overaska om det kommer 5 mill der ja😅
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 31.07.2023 17:42    Post subject: Reply with quote

Slike er det i fotballen i dag. Ikke så utbredt med klubbfølelse lenger. Man sitter med bedre kort på hånden selv. Vi hentet vel Andre Hansen gratis fra Odd om jeg ikke husker feil. Yttergård Jensen kom også gratis.
Sæter kunne gjort seg meget populær om han skrev ny kontrakt med RBK nå, og heller ble solgt for en god slump penger om et år. Han er ikke så gammel. En spiss som leverer, vil alltid være interessant for klubber.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 31.07.2023 17:51    Post subject: Reply with quote

Så kan man jo alltids si at det er risikoen man står i. Hvor lang kontrakt skal man gi? Man er jo utrolig opphengt i 3-årskontrakter. Der spillerne bruker ofte 1 år på å spille seg inn, og så lykkes man i år 2 og plutselig så er tidsperspektivet bare å holde ut et år så kan man gå til en annen arbeidsgiver for mye høyere lønn.

Det er liksom sånn det er da. Hadde man gitt Sæter en kontrakt på 4 eller 5 år så hadde det kanskje sett annerledes ut, men da risikerer man jo å sitte på lønnsutgifter 2 år lengere enn nødvendig dersom det ikke slo ut riktig.

Så er spørsmålet om RBK kunne gått med på lønna for en kortere kontrakt (si 2 år), for å beholde spilleren, med intensjon om å selge om 1 år, men slipper et år med lønn. Problemet er jo at ting skaper presedens for andre spillere i klubben.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 31.07.2023 23:15    Post subject: Reply with quote

andham93 wrote:
MkBerg wrote:
andham93 wrote:
https://www.spleis.no/project/331114

Haha! I all verden... ikke surf på web i fylla, er vel reaksjonen denne innsamlingen fortjener.

Ja haha, overaska om det kommer 5 mill der ja😅

5 mill ser vi nok aldri.
Men om de bruker de pengene man evt får på å resigne Holse så er det vel verdt å støtte de (ja, Sæter er førstepri ifølge den der…).
Ga 100 jeg, sÃ¥ fÃ¥r man bare hÃ¥pe de kommer godt med😂
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
E.C. Dahls
Junior

PostPosted: 01.08.2023 11:38    Post subject: Reply with quote

https://www.nidaros.no/ut...113-473385

Quote:
– Jeg har hørt veldig mye og lest veldig mye, og vært litt sånn at økonomi er en personalsak, og har bestemt meg for å ikke si så mye. At jeg har krevd 4–5 millioner er hinsides å tro. Et tilbud fra RBK kan jeg ikke sammenligne med et tilbud jeg får fra utlandet, i hvert fall ikke på økonomi, det må jeg sammenligne med det jeg har. Åpenbart vil ikke det Rosenborg kan gi meg være i nærheten av andre ting, men jeg sammenligner en god blanding av økonomi, det sportslige og satsing i framtiden. Men vi skal nok noen millioner under fire millioner for å finne ut hva jeg har krevd, fastslo Sæter.
Back to top
Yv89
Veteran

PostPosted: 01.08.2023 12:13    Post subject: Reply with quote

Noen millioner under 4, altså 2? Det skal vel være mulig å gi han, så viktig han har vist seg å være.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 01.08.2023 12:25    Post subject: Reply with quote

Da stemmer nok det som ble forespeilet på forrige side:

machiavelli wrote:
Vi vet jo ikke hva tilbudet på bordet faktisk er. Adressa spekulerte i 1,5 mill i basislønn, men det uten bonuser, sign-on-fee etc.

https://www.aftenposten.n...er-partene

Og at Sæter krevde 500 ekstra.

2 mill + sign-on + eventuelle bonuser og klausuler. Da blir han lønnsledende når vi har hatt generasjonsskiftet vårt (Hansen, Henriksen, og Ciljan ut).

Hedning
Legende

PostPosted: 01.08.2023 12:30    Post subject: Reply with quote

Vi mister altså stjernespissen vår fordi vi ikke vil betale 500 000 ekstra til Sæter. Samtidig kaster vi bort mange mange millioner på verdiløse alternativer.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 01.08.2023 12:41    Post subject: Reply with quote

Så avstanden blir da en sum som du må gange med ca 15, for å få prislappen på Sadiku.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2023 12:41    Post subject: Reply with quote

Jeg tror de som tror dette handler om 500 000 tar helt feil. Dette handler om totalpakken. Selv om vi skulle tilby 3 mill i lønn tror jeg han takker nei, så lenge han kan få det dobbelte (og vel så det) i utlandet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 01.08.2023 12:43    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det er så enkelt. Godt mulig at Sæter ikke krever mer enn 2 - 2,5 MNOK i grunnlønn men skiller nok mer en 500k totalt sett.
Rallepus
Veteran

PostPosted: 01.08.2023 12:47    Post subject: Reply with quote

Dorsin masterclass
machiavelli
Veteran

PostPosted: 01.08.2023 12:55    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Vi mister altså stjernespissen vår fordi vi ikke vil betale 500 000 ekstra til Sæter. Samtidig kaster vi bort mange mange millioner på verdiløse alternativer.

Kan godt være at det ikke bare er grunnlønna det stopper på som andre er inne på. Og så kan det også være at totalramma er såpass høy at man bare må sette grensa et sted.

Det er i sign-on-fee at Solbakken tjener pengene sine, og jeg lover deg at den er VESENTLIG.

Jeg tipper de sitter og argumenterer for at å kjøpe inn en spiss tilsvarende Sæter koster 10-15 millioner, og at en betydelig slump av det må settes inn i sign-on-fee.

Og for en presedens det kommer til å skape når andre kontrakter går ut.

Så går jo Sæter ut i media fordi uenighet på grunnlønn er en fin måte å vise at "RBK er gjerrige".
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.08.2023 13:04    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:

Og for en presedens det kommer til å skape når andre kontrakter går ut..

Nå har Sæter spilt gratis for oss i 2 år så det er ikke så vanskelig å skille ut dette som en special case. Gi sign on fee som tilsvarer den nye lønnen den tiden han har vært her.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 01.08.2023 13:36    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
machiavelli wrote:

Og for en presedens det kommer til å skape når andre kontrakter går ut..

Nå har Sæter spilt gratis for oss i 2 år så det er ikke så vanskelig å skille ut dette som en special case. Gi sign on fee som tilsvarer den nye lønnen den tiden han har vært her.

Og alle fremtidige kontraktforhandlinger innebærer etterbetaling for tid spilt? Blir et dyrt prosjekt.

De eneste "special cases" jeg tror det er aksept for i spillergruppa, er folk som har spilt fast i de største ligaene i verden og kommet tilbake til klubben sin. Det har kanskje andre spillere forståelse for, jyplingen med en god sesong, ikke fullt så mye.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.08.2023 13:47    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:

Helt hinsides logikk det der..
Gutten kom som en nobody fra Obos og lavere divisjoner, har vært skadet eller utleid halve oppholdet og selv takket nei til bedre kontrakt parodisk mange ganger. Satte ikke Dorsin en deadline for lenge siden på dette fjaset? Steng tråden, hade bra
Back to top
E.C. Dahls
Junior

PostPosted: 01.08.2023 13:58    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Hedning wrote:

Helt hinsides logikk det der..
Gutten kom som en nobody fra Obos og lavere divisjoner, har vært skadet eller utleid halve oppholdet og selv takket nei til bedre kontrakt parodisk mange ganger. Satte ikke Dorsin en deadline for lenge siden på dette fjaset? Steng tråden, hade bra

Hilsen Jan T. Loven
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 01.08.2023 14:21    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! du må ikke komme her og komme her, Ole. Husk at du bare er en nobody som nylig spilte for Sverresborg.

Å signere Sæter vil gagne klubben på mange vis. Sportslig vet vi at han leverer. Samtidig trekker han publikum og skaper interesse, noe som gir økonomisk gevinst. Dessuten kan vi selvsagt selge ham for andre summer om han er under kontrakt. Fortsetter laget å utvikle seg med Sæter på topp, vil han uansett være interessant for andre klubber. Men for all del, la oss bare gi ham bort. Gode spisser finner vi alltids. Husk bare at vi fant Dino, Børven, Isak, Aga og Agon.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.08.2023 14:36    Post subject: Reply with quote

Haha, rar bruk av jantelov kortet. Grunnen til at han har lav lønn er fordi han kom som en nobody, noe han jo utvilsomt gjorde, kom langtidsskadet fra Obos med lavere divisjoner som eneste erfaring til Norges største klubb, har så valgt helt selv å takke nei til bedre kontrakt gjentatte ganger.
Ellers er det jo selvsagt uriktig å påstå at Rosenborg gir han bort all den tid han jo har fått parodisk mange tilbud om å bli.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.08.2023 14:45    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:

De eneste "special cases" jeg tror det er aksept for i spillergruppa, er folk som har spilt fast i de største ligaene i verden og kommet tilbake til klubben sin. Det har kanskje andre spillere forståelse for, jyplingen med en god sesong, ikke fullt så mye.

Lønnen bør reflektere hvor viktig man er for klubben, ikke om man har vært i utlandet.
Back to top
kilik
Junior

PostPosted: 01.08.2023 15:06    Post subject: Reply with quote

Han er lagets viktigste offensive spiller. 20 mål på 29 kamper.

Selvsagt skal han være lønnsledende i klubben.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.08.2023 15:35    Post subject: Reply with quote

Uten at noen av oss vet hva han er tilbudt eller eksakt hva som er lønnsledende i Rosenborg pdd kan jeg si meg enig i at han burde være der oppe iforhold til dagens lønnspolecy. Har vanskelig for å se for meg at han ikke også er tilbudt dette, og at klubben for lenge siden har strekt seg så langt den kan. På tide å legge saken død og gå videre.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 01.08.2023 15:39    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
machiavelli wrote:

Lønnen bør reflektere hvor viktig man er for klubben, ikke om man har vært i utlandet.

Lønnen bør reflektere hva man kan forvente av en spiller og hva som man konkurrerer med på markedet. Og ikke minst: Hva er det som ikke fører til en langsiktig knekk av lønningsstrukturen i et forballag som har blødd penger siden CL i 2007.

Spillere som har bekreftet stabilitet og suksess over tid, koster mer enn folk som har hatt en god sesong. Det er det også forståelse for i spillergruppa fordi de vet at det kommer inn spillere med pondus som har bevist.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 111, 112, 113  Next
Page 67 of 113

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb