| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.04.2023 00:26 Post subject: |
|
|
Nå sutres det over at det sutres over at folk sutrer fordi noen har lagd en tråd dedikert til det mest populære her inne, kanskje sutrerne kan bytte ut sutre med sutte og bruke tommeln?
#Sutrelyfe _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 17.04.2023 10:00 Post subject: |
|
|
| tigerbart wrote: | | Til dem som synes at det er slitsomt: Det aller enkleste må vel være å mentalt filtrere ut kommentarer fra dem man opplever at sutrer (eller på andre måter går helt imot det man mener, eller opptrer ufyselig osv.). Mulig at det må litt trening til, men tror det bør funke for alle her! I tillegg kan man ignorere spørsmål eller kommentarer fra disse. Etter hvert dør engasjementet deres ut. (For ordens skyld går det helt fint med undertegnede..) |
I sin tid ble det laget en nettleser-extention for å filtrere ut en bruker som kunne sutre over en 3-0 seier, ser ut som han har slutta, men at 15 andre har tatt opp arven. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 17.04.2023 10:06 Post subject: |
|
|
Man må se dette i sammenheng med hva RBK gjør. Vinner RBK serien og kommer til Europa er det naturligvis mindre kritikk. Nå er klubben havnet langt bak mye grunnet horribel styring over flere år. Spillet så langt har ikke vært bra etter 1,5 år, men mer lovende takter i siste kamp.
Det er slik at klubber med historie og suksess vil alltid ha mye kritikk. Det er forventninger til rbk. Ikke bare at vi slår Molde eller vinner. Det skal spilles bra fotball også. Det har ikke blitt spilt bra fotball og vi har ikke vunnet noe på lenge. Da er det naturlig nok misnøye og kritikk. Mangel på dette betyr bare at klubben har mistet sin sjarm som toppklubb. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 17.04.2023 11:02 Post subject: |
|
|
| Det er enkelt å være enig i det du skriver Kent, men det kommer også et punkt der kritikken blir usaklig. |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 17.04.2023 11:03 Post subject: |
|
|
| Og det blir mye når det gjentas om og om igjen i samtlige tråder på forumet. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 17.04.2023 11:09 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Det er enkelt å være enig i det du skriver Kent, men det kommer også et punkt der kritikken blir usaklig. |
Hva er det som er så sabla usaklig ?
Kritikken har ble vært ganske saklig, men det er også til stadighet hersketeknikker og mobbing mot kritiske røster. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 17.04.2023 11:10 Post subject: |
|
|
| Danserud wrote: | | Og det blir mye når det gjentas om og om igjen i samtlige tråder på forumet. |
Det kommer jo helt ann på situasjon og hva som er postet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.04.2023 11:10 Post subject: |
|
|
| tigerbart wrote: | | Til dem som synes at det er slitsomt: Det aller enkleste må vel være å mentalt filtrere ut kommentarer fra dem man opplever at sutrer (eller på andre måter går helt imot det man mener, eller opptrer ufyselig osv.). Mulig at det må litt trening til, men tror det bør funke for alle her! I tillegg kan man ignorere spørsmål eller kommentarer fra disse. Etter hvert dør engasjementet deres ut. (For ordens skyld går det helt fint med undertegnede..) |
Neida, det dør aldri ut. Utholdenheten til sutrerne er helt uovertruffen.
Problemet er jo at man gjerne begynner å lese disse postene før man ser hvem som har skrevet den. Så merker man plutselig at man står der øye til øye med draugen og sutrerne nede i hengemyra midt inne i et innlegg. Da er det om å gjøre å prøve å komme seg tilbake på land, men det er en prøvelse for de drar deg i leggen og prøver å få deg til å bli en av de fortapte sjelene der nede.
Kanskje kunne sutrerne fått en egen obligatorisk avatar som viser at her kommer det et sutreinnlegg? I så fall hadde det vært enklere å hoppe over postene deres.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 17.04.2023 11:32 Post subject: |
|
|
| Kent23 wrote: | | Macha wrote: | | Det er enkelt å være enig i det du skriver Kent, men det kommer også et punkt der kritikken blir usaklig. |
Hva er det som er så sabla usaklig ?
Kritikken har ble vært ganske saklig, men det er også til stadighet hersketeknikker og mobbing mot kritiske røster. |
Kan kritikk være usaklig i den forstand at den samme kritikken gjentas og gjentas og gjentas? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.04.2023 11:39 Post subject: |
|
|
Ja, absolutt. Men det er jo ikke bare det at den gjentas heller, det er svært generelle påstander og synsinger uten noe bevisføring eller faglige referanser for de som gjentas dag ut og dag inn.
"Rekdal og Frigård har ikke noen plan for spillet"
"Rekdal står for en destruktiv/defensiv fotball"
"Vi kommer aldri til å vinne noe med Rekdal"
"Molde er lysår foran oss"
"Vi kommer til å tape"
"Vi er rævva" |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 17.04.2023 13:01 Post subject: |
|
|
| BDESupermanStrand wrote: | På ingen måte, jeg fikk med meg hele den reisen, men nå er klubben på et annet sted. NAE er borte, pengene er brukt opp...
Som supporter er jeg glad i RBK og synes denne situasjonen som utfordrer er veldig Spennede. Virker som vi i fjor snudde en lang negativ trend siden Kåre ble sparket. Laget består av masse ungt talent og det er kult å følge den reisen klubben er på. Jeg kan raserer å pisse på alt som foregår i klubben, men velger å se det fra et positivt ståsted
Blir sjeldent bedre av å klage hele tiden |
I tillegg var vi økonomisk overlegne og kunne kjøpe de spillerne vi ville i Norge, nå er det Molde og BG som har tatt over disse kjøpene. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 17.04.2023 15:16 Post subject: |
|
|
Bare for å legge den ballen død; jeg bodde i Trondheim fra 1963 da jeg kom hit som gutt (etter å ha vært født i byen noen år tidligere) og bodde her frem til 1977 da jobb tolk meg til andre deler av landet. I perioden så jeg praktisk, talt alt av hjemmekamper fra den gamle ståtribunen samt også et par cupfinaler. Siden har klubben fulgt meg som en del av DNAet selv om besøkene på Lerkendal stort sett blir bare en gang om året.
Den store tragedien er selvsagt hvordan både kulturell og økonomisk kapital etter NAE over en årrekke ble sløst bort. Jeg har klare oppfatninger om hvor det ansvaret ligger, men det er uinteressant nå. Vi er der vi er og diskusjonen må dreie seg om hvordan vi skal komme i posisjon til å bli klar gullfavoritt i Norge. Dit er det en vei, og jeg synes kritikerne på forumet sjelden har noen løsning, og det er også årsaken til at jeg har sluttet å besøke det i særlig grad.
For å gjenoppbygge klubben må vi ha en spillerlogistikk som sporer opp og utvikler talenter. Noe har vi fått til, men har sett for lite av det som er gjort siste året til å mene noe om vi er på rett vei. Det er relativt åpenbart. Og så må vi ha den rette treneren. Hvordan får vi det?
Vi kan enten (som med spillerne) spore opp et talent med de rette ideene og gi vedkommende tid. Aka den unge Kjetil Knutsen. Eller vi må kjøpe en trener med meritter og ideer om spillestilo som passer oss. Aka den ferdig utviklede Kjetil Knutsen. Den unge Kjetil Knutsen ville aldri ha overlevd hos oss, og så kan vi diskutere hvorfor det er sånn og hvem som har skylda for det. Den modne Kjetil Knutsen vil vi aldri ha råd til. Hvordan kommer vi ut av den knipa uten at folk er villig til å holde munn og utvise tålmodighet med uferdige trenere? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.04.2023 16:24 Post subject: |
|
|
| Hvis vi kan slutte med den historien om at vi er konkurs og at det kun finnes 2 trenere i verden; Kjetil og Kjetil, så hadde diskusjonen vært interessant. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 17.04.2023 16:29 Post subject: |
|
|
| Det gill nå mer på hvem vi har tålmodighet med, eller råd til. KK var bare nevnt som er case. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 19.04.2023 16:04 Post subject: |
|
|
Det er som mange er inne på, ikke noe krav å være positiv. Det er vel mer et ønske om å være litt mindre repeterende. Når alle tråder og alle innlegg får det samme poenget, er det om ikke annet kjedelig.
Og forøvrig mener jeg Karthago må ødelegges! _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 19.04.2023 16:31 Post subject: |
|
|
Uten å vært aktiv på en stund. Det var alltid de som var kronisk sutrete, og det er bare slitsomt å forholde seg til.
Det blir ekstra slitsomt når referansepunktet for hvorfor de sutrer ligger 25 år bak i tid. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.04.2023 18:25 Post subject: |
|
|
| Ingen artige skrotnisser som skal gjøre narr av de som ikke elsker det magiske Rekdal får til idag? |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 23.04.2023 18:27 Post subject: |
|
|
| I dag hører jeg definitivt hjemme i denne tråden. Faen altså. Hva var det der? |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 23.04.2023 18:36 Post subject: |
|
|
| Er det her det er lov å spy ? Eder og galle. |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 23.04.2023 18:47 Post subject: |
|
|
Utfra de forventningene som var da han kom og sånn det har vært etter 2018 så har Rekdal gjort det brukbart, for all del. Men hvordan kom vi dit at vi er fornøyde med tredjeplasser, på å drøye tid ved cornerflagget, 1-0 over viking og å ha Kjetil Rekdal som trener?
Vi er Rosenborg for faen. Vi hadde et vannvittig forsprang på de andre norske lagene både sportslig og økonomisk, vi spilte jevnlig i Europa og tok seriegull hvert år. De som styrer klubben nå kan ikke lastes for det, men alt er bare kastet bort. På null sportslig plan i mange år, på mange spillere som ikke har vært gode nok og på å sparke og ansette trenere.
Rekdal har kanskje levert brukbare resultater utfra forutsetningene, men han burde ikke vært i Rosenborg til å begynne med. Selvfølgelig burde det være lov til å klage litt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 23.04.2023 19:02 Post subject: |
|
|
Jeg mener han burde levert bedre med den stallen han har nå. Han starter med Ingasson som ikke holder Tippeliganivå og kjører langballer på to spisser i hele første omgang. Ingasson er svak i kroppen og ikke hurtig. Direkte vondfot.
3-5-2 blir altfor baktung eller topptung. Dette må de gjøre noe med nå. De kan ikke spille sånn.
Hadde vært mye bedre med 4-3-3 da hadde de fått flere spillpunkter fremme i banen. Det blir også lettere å vinkle pasninger istedenfor støtte til Hansen som poler ballen uten adresse som i utgangspunktet var første omgang i dag.
Uansett det er lov å sutre på at rbk spiller rævsfotball fortsatt etter 1,5 år. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 23.04.2023 19:54 Post subject: |
|
|
Er vel ikke langballer som er førsteprio. Det stopper opp. Forsvaret/Hansen evner ikke å spille seg ut mot Sandefjords gode press/bedre press enn det er på trening.
Ser det jo støtt og stadig. Om det er midtbanen som gjemmer seg eller ikke vet hvilke bevegelser de behøver å gjøre for å skape rom og muligheter for medspillere, det vet ikke jeg (kameraene viser bare så mye). Det ender hvertfall i tversover, bakover og langball fra hansen eller "ving"back.
Og selv når vi evner å spille av første press, blir det ikke noe samtidig stormkjør mot mål. Det stopper opp og ballen går tilbake til Hansen, eller vi får brudd imot. Denne planen til Rekdal er nok der, men spillerne forstår den ikke eller evner ikke å utføre den. Uansett er det Rekdal som må gjøre endringer. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 23.04.2023 20:35 Post subject: |
|
|
Fotball er veldig enkelt på den måten at det handler om å stenge rom defensivt og angripe rom offensivt. Vi er brukbare på det første og fryktelige på det andre. Når man angriper rom tvinges motstanderen til å reagere på trusselen og skaper da nye rom som kan angripes.
Vi klarer ikke dette flere årsaker.
En av disse heter Andre Hansen som ikle kan/vil/får lov til å sette ballen hurtig i spill når motstander er strukket i lengderetning. Vi starter spillfasen bakfra med motstander i balanse og tvinges hurtig ut på sidene siden stopperne ikke evner å føre ball gjennom pressledd.
PÃ¥ kant er alternativene tilbake til stopper , langs sidelinjen eller lempe inn mot enslig spiss. Ingen gode alternativer.
Jeg tror nok feks Holse ønsker å angripe rom og har ferdigheter til det, men når alt bak han går så langsomt og upresist så blir det lite rom å angripe.
Tror Rekdal må tilbake på tegnebrettet og gå tilbake til basics, det må prioriteres spillere som har ferdigheter gode nok til hurtige mottak og gode pasninger , det må spilles å få touch langs bakken og det må angripes i flere rom samtidig. I praksis så betyr det spillere som Broholm,Nelson ,PCS. Tagseth er også der hvis han lærer seg å løfte blikket før han lemper ballen inn i feltet. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 23.04.2023 23:04 Post subject: |
|
|
Akkurat Hansen viser jo i dag at han evner å sette igang konstruktivt, var vel et kast ut på vingback slik jeg forestiller meg at Jamtfall gjorde (jeg er ikke gammel nok til å huske slikt, så må støtte meg på det som er gjenfortalt), og en pasning gjennom pressledd opp sentralt.
Men er jo litt typisk oss at vi ikke gir ham gode alternativer til å slå langt. Børkeiet viser jo egentlig idag og mot Molde at han er bedre enn han har sett ut under Rekdal så langt fordi han rett og slett ikke fungerer som den sentrale i en treer, men får til mye mer som en av to på midten med pålegg om å vandre, har også sett ham løse stopper-rollen ganske bra, ihvertfall med ballen i laget.
Det jeg bet meg merke til idag er at vi tilsynelatende kun evner å spille oss fram igjennom sidekorridorene, og det går får tregt og blir forutsigbart, når den muligheten blokkes så skal det ikke mye press til før det kommer en lang og høy ball, sannsynligvis tvunget mer enn villet, men alle tilbakespillene Rekdal ikke vil ha kommer jo fordi det er altfor lett å låse oss fast langt inne på egen halvdel inntil f eks Hansen har null pasningsalternativer og motstander halsende mot ham.
Det kommer jo tilbake til kjepphesten fra ifjor med null og niks innarbeidet frispilling, spisser kan møte for å få en ball (uten snø) som de kan legge igjen, midtbanespillerne må bevege seg for å sette opp vinkler. Dette har vi stort sett bare sett fra Skjeldbred, Henriksen, Holse, Jensen, Vecchia og Tengstedt, altså det blir et litt for tydelig skille mellom de som trenger å bli instruert ordentlig og de som klarer å tyde relativt vag veiledning. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.04.2023 07:57 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Ingen artige skrotnisser som skal gjøre narr av de som ikke elsker det magiske Rekdal får til idag? |
Jo da, det kan jeg godt gjøre. Poster om formasjon og spillere vi benytter i to tråder. I begge trådene får jeg svar:
"Har ingenting å si hva vi gjør vi er rævva"
"Vi kommer aldri til å vinne med Rekdal"
"Europa kan vi glemme"
"Vi har ikke noe system.
Altså akkurat det samme pisset som postes om igjen og om igjen og om igjen uavhengig av hvordan vi spiller. Helt umulig å ha en konstruktiv diskusjon.
Fin stråmann med at de som ikke er ultranegativ "elsker det magiske Rekdal får til" forresten. |
|
| Back to top |
|
 |
|