| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Rogers |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jenssen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Cornic |
|
0% |
[ 0 ] |
| Henriksen |
|
74% |
[ 50 ] |
| Børkeeiet |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
11% |
[ 8 ] |
| Holse |
|
2% |
[ 2 ] |
| Thorvaldsson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Nelson |
|
5% |
[ 4 ] |
|
| Total Votes : 67 |
|
| Author |
Message |
oxbailla Veteran
|
Posted: 13.04.2023 08:44 Post subject: |
|
|
| ErdoganLomas wrote: | Minner om MFKs siste kamper;
Tromsø - MFK 1-0
MFK - Glimt 2-3
MFK - Stabæk 1-1
Skeid - MFK 1-3
MFK - Ã…lesund 3-0
MFK - Hødd 0-1
MFK - Sandefjord 2-1
Alt går ikke på skinner der om dagen heller  |
Stabæk-kampen endte jo heller ikke uavgjort, men med tap etter straffespark (NM, kvartfinale).
To av to mulige tap i tellende kamper for Molde i år, altså  |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 13.04.2023 09:04 Post subject: |
|
|
| KR får stadig audiens og lov til å gjenta sitt mantra om hvordan ståa i klubben virkelig er, og hvilken tung og vanskelig jobb han har i det korte bildet. Så om vi fremstår som "shite" i Molde, så vet vi hvorfor og hva forklaringen er. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 13.04.2023 09:32 Post subject: |
|
|
| BDESupermanStrand wrote: | Klarer du å være mer negativ, eller er du egentlig Molde supporter?  |
Skulle ønske jeg kunne sagt at her vil rbk dominere kraftig og jeg gleder meg til å se rbk gruse Molde av banen. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 13.04.2023 09:41 Post subject: |
|
|
| bæærnt wrote: | | KR får stadig audiens og lov til å gjenta sitt mantra om hvordan ståa i klubben virkelig er, og hvilken tung og vanskelig jobb han har i det korte bildet. Så om vi fremstår som "shite" i Molde, så vet vi hvorfor og hva forklaringen er. |
Uheldigvis så har KR rett. Klubben har blitt så dårlig drevet over tid at penger fra salg går med til å dekke gamle synder og da står vi der vi er i dag.
Og det er ett godt stykke unna både Molde og Glimt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.04.2023 10:46 Post subject: |
|
|
Har jo åpenbart vært lønnsomt på alle måter å faktisk fortelle hvordan ståa i klubben er, fremfor å lage et inntrykk av at RBK er bedre enn de er slik forgjengerne prøvde.
Nettopp derfor vil det i år også (med hjelp fra comeback-TV2) være mulig å skape større publikumsinteresse for RBK enn på mange år, selv om resultatene og prestasjonene eventuelt ikke skulle stå i stil.
Alle er jo enige i at RBK sportslig sett burde vært bedre, men laget er dårligere og resultatene bedre enn i årene som har vært, og ikke minst har hele klubben klart å selge seg ut blant folk flest på en mye bedre måte.
Så helt mørkt er det ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 13.04.2023 12:05 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/sp...molde-grep
Fullstendig galskap å la Børkeeiet spille denne kampen. Enkelte hevder han bidro med «ro» mot Viking. Ok, i den grad narkolepsi er lik ro. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 13.04.2023 13:17 Post subject: |
|
|
| Børkeie spiller. Da kan det fort være 3-0 før 20 min har gått. De er nødt til å ha en ganske temposterk spiller i midten i en 3-4-3. Jeg forstår ikke hvorfor Rekdal ikke ser dette. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 13.04.2023 14:05 Post subject: |
|
|
Tobias starter, da er det bare å sette mndslønna på moldeledelse til pause  |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 13.04.2023 14:08 Post subject: |
|
|
Hadde lett satt Henriksen eller Tobias på midten om det var slik at deres fysikk var overlegen. Problemet er at de taper overraskende mange dueller, er generelt for treg og usikker med ball.
Hadde vært en drøm om et fysisk monster på midten. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 13.04.2023 14:42 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Har jo åpenbart vært lønnsomt på alle måter å faktisk fortelle hvordan ståa i klubben er, fremfor å lage et inntrykk av at RBK er bedre enn de er slik forgjengerne prøvde. |
Det er åpenbart lønnsomt for hans del. Ikke så sikker på det samme når det gjelder klubb og omgivelsene for øvrig. Det burde være til bekymring at han bruker så mye tid på å forsterke dette inntrykket; at det nærmest er umulig å skape gode sportslige resultater (ikke nødvendigvis poeng) og utvikling på kort sikt. Hodet hans burde burde vel strengt tatt være et helt annet sted. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 13.04.2023 15:04 Post subject: |
|
|
Enig i at han burde slippe å poengtere ståa i klubben så mange ganger.
Folk burde være i stand til å se det selv. Ingen overraskelse at det vil ta tid å få skuta på rett kjør. Har mange hull i skroget etter gammel moro. Skuta er ikke konkurransedyktig før hullene er tettet. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 13.04.2023 15:16 Post subject: |
|
|
| Hullene blir aldri tetta med Rekdal som trener. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.04.2023 20:57 Post subject: |
|
|
– Nå ser det også ut til at det blir fullt på tribunene. Det er kjekt for dem, det. Det bruker jo å være kvartfullt på Moldes hjemmekamper!
Kjetil Rekdal er tydelig på at han ironiserer litt over uttalelsen sin, og forteller at han er glad både over publikumsveksten totalt sett (ut fra første serierunde), og at mange RBK-supportere er meldt på bortefeltet søndag.
Samtidig er Rekdal krystallklar på hva som kreves for å bryte det som har blitt en aldri så liten barriere - ettersom RBK ikke har tatt poeng i Molde siden Nicklas Bendtner «bendte» ballen i krysset for seks år siden.
– Vi slår ikke Molde med en halvveis prestasjon. Vi må opp på maks, og være solide hvert eneste sekund kampen gjennom. Men det er på tide å ta poeng igjen i Molde, gjentar Rekdal.
Les mer: Rekdal kommer med Molde-stikk: - Det er kjekt for dem
Henriksen startet også seriepremieren på midten, men da i en treer. Rekdal har vært tydelig på at 30-åringen skal tilbake i forsvaret, men nå kan det se ut som han igjen får ansvar på midten.
– For egen del er det en rolle jeg har spilt mye i utland, så jeg synes det er en fin rolle. Så får vi se hvor lenge jeg skal være midtbanespiller. Jeg har blitt forespeilet at jeg skal tilbake til min posisjon. Slik er fotballen. Det kan skje ting, og da er jeg profesjonell nok til å forholde meg til det, sier Henriksen.
Les mer: Ikke skjedd siden Bendtner kremmerhus i 2017: – Viktig å ikke legge for mye i det
Også Nelson på laget på treninga i dag:
Hansen
Reitan - Rogers - Jenssen
Cornic - Børkeeiet - Henriksen - Pereira
Holse - Thorvaldsson - Nelson |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.04.2023 21:35 Post subject: |
|
|
Det er vel svært få om noen som ser hva de har øvd på. De har vel ikke brukt 1 1/2 år på å øve inn en lang pasning fra midtstoppet til spiss?. Har de testet ut mye annet smart også kanskje men forkastet det i kamp?.
Dette blir spennende å følge videre. Mitt tips er at denne 3-4-3 fort blir til 5-4-1 etterhvert. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 13.04.2023 22:09 Post subject: |
|
|
| 7-0-3, fem stoppere, to backer og tre angrepsspillere. M får spasere inn til 16-meteren, spennende! |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 14.04.2023 07:06 Post subject: |
|
|
Lett å se planen her ja.
Parker bussen fra sekund 1 + slå langt opp og håp den treffer noen som kan gjøre noe artig med den.. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 14.04.2023 08:21 Post subject: |
|
|
Vi har gode ES spillere all over på banen. De er nok super tente og vår primitive kraft fotball kan skape trøbbel for et fint spillende Molde. Molde vil nok spille seg ut bakfra og ha mye ball på vår halvdel.Det kan gi oss muligheter med hardt press og kontringer.
Dette kan bli jevnt og flaks/ uflaks kan avgjøre. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 14.04.2023 08:24 Post subject: |
|
|
Reka driver garantert med mindgames før storoppgjøret, så tror ikke vi skal legge så mye vekt på hvem som har hvilke vester denne uka. Kommer garantert med noe annet på søndag, ala B/G borte i fjor. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 14.04.2023 08:25 Post subject: |
|
|
Den 3-4-3 oppstillinga ligner veldig på den 5-4-1 oppstillinga jeg foreslo på førstesida. Lukter baktungt, med unntak av at det er litt spennende med Nelson inn. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 14.04.2023 09:35 Post subject: |
|
|
Ligger an til at vi legger oss lavt og satser på kontringer med Nelson.
Dette er Drillo taktikk og det kan gi resultater.. En litt mer defensiv utgave av Drillos 4-5-1.
Når vi ikke har noe eget spill er dette en grei måte å skvise ut et resultat mot bedre lag enn oss. Dette er nok musikk i øreme til rekeballene her på forumet. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 14.04.2023 11:02 Post subject: |
|
|
Musikk i ørene mine ville vært:
"Jeg, Neeskens, velger nå å avslutte min bruker her på rbkweb. Etter mitt bidrag med surmaga, feilstavet og gjentagende sutring om samme sakene om og om igjen, med et gjennomsnitt på 2 elendige innlegg hver bidige dag i snart 4 år, tror jeg kanskje at folk nå har fått med seg poenget mitt og jeg kan trygt legge VGdebatt-argumentasjonen min på hylla. Takk for meg!" |
|
| Back to top |
|
 |
1874 Senior
|
Posted: 14.04.2023 11:14 Post subject: |
|
|
| Vi har samme musikksmak blomst! |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 14.04.2023 11:15 Post subject: |
|
|
| Skal jeg prøve å være litt positiv, så er det i alle fall veldig gunstig å møte antatt bedre lag tidlig i sesongen. Resultatene er gjerne mer uforutsigbare i starten, og overaskelser forekommer oftere enn når serien får "satt seg". Molde er nok ekstremt revansjelystne etter tapet i Tromsø sist, men scorer vi først, mens de ikke får til all verden, vil usikkerheten begynne å spre seg. There is hope in a hangig snore. |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 14.04.2023 11:24 Post subject: |
|
|
| Håper denne neeskens tar med seg resten av "så mange negative poster som mulig gjengen" når han drar.... |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 14.04.2023 12:00 Post subject: |
|
|
Nå er vel de som rakker ned på andre her værre en den som evt. prøver å få fram sine synspunkt Er vel dere som må skjerpe dere. _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
| Back to top |
|
 |
|