English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Rogers
1%
 1%  [ 1 ]
Jenssen
1%
 1%  [ 1 ]
Cornic
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
74%
 74%  [ 50 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
11%
 11%  [ 8 ]
Holse
2%
 2%  [ 2 ]
Thorvaldsson
1%
 1%  [ 1 ]
Nelson
5%
 5%  [ 4 ]
Total Votes : 67

Author Message
oxbailla
Veteran

PostPosted: 13.04.2023 08:44    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
Minner om MFKs siste kamper;

Tromsø - MFK 1-0
MFK - Glimt 2-3
MFK - Stabæk 1-1
Skeid - MFK 1-3
MFK - Ã…lesund 3-0
MFK - Hødd 0-1
MFK - Sandefjord 2-1

Alt går ikke på skinner der om dagen heller RBK

Stabæk-kampen endte jo heller ikke uavgjort, men med tap etter straffespark (NM, kvartfinale).

To av to mulige tap i tellende kamper for Molde i år, altså Wink
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 13.04.2023 09:04    Post subject: Reply with quote

KR får stadig audiens og lov til å gjenta sitt mantra om hvordan ståa i klubben virkelig er, og hvilken tung og vanskelig jobb han har i det korte bildet. Så om vi fremstår som "shite" i Molde, så vet vi hvorfor og hva forklaringen er.
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 13.04.2023 09:32    Post subject: Reply with quote

BDESupermanStrand wrote:
Klarer du å være mer negativ, eller er du egentlig Molde supporter? Laughing

Skulle ønske jeg kunne sagt at her vil rbk dominere kraftig og jeg gleder meg til å se rbk gruse Molde av banen.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 13.04.2023 09:41    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
KR får stadig audiens og lov til å gjenta sitt mantra om hvordan ståa i klubben virkelig er, og hvilken tung og vanskelig jobb han har i det korte bildet. Så om vi fremstår som "shite" i Molde, så vet vi hvorfor og hva forklaringen er.

Uheldigvis så har KR rett. Klubben har blitt så dårlig drevet over tid at penger fra salg går med til å dekke gamle synder og da står vi der vi er i dag.
Og det er ett godt stykke unna både Molde og Glimt.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.04.2023 10:46    Post subject: Reply with quote

Har jo åpenbart vært lønnsomt på alle måter å faktisk fortelle hvordan ståa i klubben er, fremfor å lage et inntrykk av at RBK er bedre enn de er slik forgjengerne prøvde.

Nettopp derfor vil det i år også (med hjelp fra comeback-TV2) være mulig å skape større publikumsinteresse for RBK enn på mange år, selv om resultatene og prestasjonene eventuelt ikke skulle stå i stil.

Alle er jo enige i at RBK sportslig sett burde vært bedre, men laget er dårligere og resultatene bedre enn i årene som har vært, og ikke minst har hele klubben klart å selge seg ut blant folk flest på en mye bedre måte.

Så helt mørkt er det ikke.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Macha
Veteran

PostPosted: 13.04.2023 12:05    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...molde-grep

Fullstendig galskap å la Børkeeiet spille denne kampen. Enkelte hevder han bidro med «ro» mot Viking. Ok, i den grad narkolepsi er lik ro.
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 13.04.2023 13:17    Post subject: Reply with quote

Børkeie spiller. Da kan det fort være 3-0 før 20 min har gått. De er nødt til å ha en ganske temposterk spiller i midten i en 3-4-3. Jeg forstår ikke hvorfor Rekdal ikke ser dette.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 13.04.2023 14:05    Post subject: Reply with quote

Tobias starter, da er det bare å sette mndslønna på moldeledelse til pause Smile
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 13.04.2023 14:08    Post subject: Reply with quote

Hadde lett satt Henriksen eller Tobias på midten om det var slik at deres fysikk var overlegen. Problemet er at de taper overraskende mange dueller, er generelt for treg og usikker med ball.

Hadde vært en drøm om et fysisk monster på midten.
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 13.04.2023 14:42    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Har jo åpenbart vært lønnsomt på alle måter å faktisk fortelle hvordan ståa i klubben er, fremfor å lage et inntrykk av at RBK er bedre enn de er slik forgjengerne prøvde.

Det er åpenbart lønnsomt for hans del. Ikke så sikker på det samme når det gjelder klubb og omgivelsene for øvrig. Det burde være til bekymring at han bruker så mye tid på å forsterke dette inntrykket; at det nærmest er umulig å skape gode sportslige resultater (ikke nødvendigvis poeng) og utvikling på kort sikt. Hodet hans burde burde vel strengt tatt være et helt annet sted.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 13.04.2023 15:04    Post subject: Reply with quote

Enig i at han burde slippe å poengtere ståa i klubben så mange ganger.
Folk burde være i stand til å se det selv. Ingen overraskelse at det vil ta tid å få skuta på rett kjør. Har mange hull i skroget etter gammel moro. Skuta er ikke konkurransedyktig før hullene er tettet.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.04.2023 15:16    Post subject: Reply with quote

Hullene blir aldri tetta med Rekdal som trener.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.04.2023 20:57    Post subject: Reply with quote

– Nå ser det også ut til at det blir fullt på tribunene. Det er kjekt for dem, det. Det bruker jo å være kvartfullt på Moldes hjemmekamper!

Kjetil Rekdal er tydelig på at han ironiserer litt over uttalelsen sin, og forteller at han er glad både over publikumsveksten totalt sett (ut fra første serierunde), og at mange RBK-supportere er meldt på bortefeltet søndag.

Samtidig er Rekdal krystallklar på hva som kreves for å bryte det som har blitt en aldri så liten barriere - ettersom RBK ikke har tatt poeng i Molde siden Nicklas Bendtner «bendte» ballen i krysset for seks år siden.

– Vi slår ikke Molde med en halvveis prestasjon. Vi må opp på maks, og være solide hvert eneste sekund kampen gjennom. Men det er på tide å ta poeng igjen i Molde, gjentar Rekdal.

Les mer: Rekdal kommer med Molde-stikk: - Det er kjekt for dem

Henriksen startet også seriepremieren på midten, men da i en treer. Rekdal har vært tydelig på at 30-åringen skal tilbake i forsvaret, men nå kan det se ut som han igjen får ansvar på midten.

– For egen del er det en rolle jeg har spilt mye i utland, så jeg synes det er en fin rolle. Så får vi se hvor lenge jeg skal være midtbanespiller. Jeg har blitt forespeilet at jeg skal tilbake til min posisjon. Slik er fotballen. Det kan skje ting, og da er jeg profesjonell nok til å forholde meg til det, sier Henriksen.

Les mer: Ikke skjedd siden Bendtner kremmerhus i 2017: – Viktig å ikke legge for mye i det

Også Nelson på laget på treninga i dag:

Hansen

Reitan - Rogers - Jenssen

Cornic - Børkeeiet - Henriksen - Pereira

Holse - Thorvaldsson - Nelson
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran

PostPosted: 13.04.2023 21:35    Post subject: Reply with quote

Det er vel svært få om noen som ser hva de har øvd på. De har vel ikke brukt 1 1/2 år på å øve inn en lang pasning fra midtstoppet til spiss?. Har de testet ut mye annet smart også kanskje men forkastet det i kamp?.
Dette blir spennende å følge videre. Mitt tips er at denne 3-4-3 fort blir til 5-4-1 etterhvert.
Buran
Senior

PostPosted: 13.04.2023 22:09    Post subject: Reply with quote

7-0-3, fem stoppere, to backer og tre angrepsspillere. M får spasere inn til 16-meteren, spennende!
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 14.04.2023 07:06    Post subject: Reply with quote

Lett å se planen her ja.
Parker bussen fra sekund 1 + slå langt opp og håp den treffer noen som kan gjøre noe artig med den..
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 14.04.2023 08:21    Post subject: Reply with quote

Vi har gode ES spillere all over på banen. De er nok super tente og vår primitive kraft fotball kan skape trøbbel for et fint spillende Molde. Molde vil nok spille seg ut bakfra og ha mye ball på vår halvdel.Det kan gi oss muligheter med hardt press og kontringer.
Dette kan bli jevnt og flaks/ uflaks kan avgjøre.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 14.04.2023 08:24    Post subject: Reply with quote

Reka driver garantert med mindgames før storoppgjøret, så tror ikke vi skal legge så mye vekt på hvem som har hvilke vester denne uka. Kommer garantert med noe annet på søndag, ala B/G borte i fjor.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 14.04.2023 08:25    Post subject: Reply with quote

Den 3-4-3 oppstillinga ligner veldig på den 5-4-1 oppstillinga jeg foreslo på førstesida. Lukter baktungt, med unntak av at det er litt spennende med Nelson inn.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 14.04.2023 09:35    Post subject: Reply with quote

Ligger an til at vi legger oss lavt og satser på kontringer med Nelson.
Dette er Drillo taktikk og det kan gi resultater.. En litt mer defensiv utgave av Drillos 4-5-1.
Når vi ikke har noe eget spill er dette en grei måte å skvise ut et resultat mot bedre lag enn oss. Dette er nok musikk i øreme til rekeballene her på forumet.
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 14.04.2023 11:02    Post subject: Reply with quote

Musikk i ørene mine ville vært:
"Jeg, Neeskens, velger nå å avslutte min bruker her på rbkweb. Etter mitt bidrag med surmaga, feilstavet og gjentagende sutring om samme sakene om og om igjen, med et gjennomsnitt på 2 elendige innlegg hver bidige dag i snart 4 år, tror jeg kanskje at folk nå har fått med seg poenget mitt og jeg kan trygt legge VGdebatt-argumentasjonen min på hylla. Takk for meg!"
Back to top
1874
Senior

PostPosted: 14.04.2023 11:14    Post subject: Reply with quote

Vi har samme musikksmak blomst!
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 14.04.2023 11:15    Post subject: Reply with quote

Skal jeg prøve å være litt positiv, så er det i alle fall veldig gunstig å møte antatt bedre lag tidlig i sesongen. Resultatene er gjerne mer uforutsigbare i starten, og overaskelser forekommer oftere enn når serien får "satt seg". Molde er nok ekstremt revansjelystne etter tapet i Tromsø sist, men scorer vi først, mens de ikke får til all verden, vil usikkerheten begynne å spre seg. There is hope in a hangig snore.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 14.04.2023 11:24    Post subject: Reply with quote

Håper denne neeskens tar med seg resten av "så mange negative poster som mulig gjengen" når han drar....
Back to top
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 14.04.2023 12:00    Post subject: Reply with quote

Nå er vel de som rakker ned på andre her værre en den som evt. prøver å få fram sine synspunkt Rolling Eyes Er vel dere som må skjerpe dere.

- Albert Einstein
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Next
Page 2 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb