English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefano Vecchia
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 27, 28, 29  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.03.2023 13:31    Post subject: Reply with quote

Han sitter trygt først og fremst fordi sesongen ikke har begynt enda. Det skal ikke så veldig mange svake kamper til før det endrer seg. Enn så lenge Rekdal er i jobben bør nok Vecchia beholdes fordi han er i stand til å skape en del ting på egen hånd, og det er vi svært avhengige av under Rekdal.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 07.03.2023 13:42    Post subject: Reply with quote

Vecchia reddet nesten på egenhånd jobben til Rekdal, med tanke på oppkjøringa så var målene til Vecchia sårt tiltrengt i første del av sesongen
Macha
Veteran

PostPosted: 07.03.2023 13:52    Post subject: Reply with quote

På tross av skadefrekvens og kontraktslengde er han den eneste angrepsspilleren som vi vet er på det ferdighetsmessige nivået som kreves. Kan snakke på 30-40 mill.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 07.03.2023 14:11    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Hvis en tror at vi er på vei inn i et mellomår på 4-7 plass .... og da bør det neppe være aktuelt å selge Vecchia med mindre det kommer et veldig godt bud på bordet.
- kortet ned litt for å ikke fylle opp topicet.

Ser den. Derfor jeg la til subjektive mening. Styret i RBK mener nok ikke dette (i hvert fall sterkt nok til å agere) ennå. Jeg skulle dog veldig gjerne likt å se den overordnede planen (ikke på banen, men økonomisk / strategisk) som foreligger for å få RBK tilbake på topp per i dag.

Min tolkning er at de per i dag har en slags "skynde seg langsomt" strategi.
Mål på kort sikt er å stabilisere seg topp 3, men det er ikke penger til å kjøpe seg tilbake til toppen asap. Derfor kjøpes det, som regel, talenter fremfor etablerte spillere. Vi skal være talentfabrikk. Det finnes utfordringer med det også, men vi har vært heldige med at Molde og B/G har åpnet slusene til det norske markedet igjen, så det kan vel kanskje fungere ok.

Del to av strategien er å bygge en ny ryggrad i laget. Hente hjem norske spillere som har stagnert/mislykkes ute for å gi dem en trygg havn.

Basert på dette har de så gitt rekdal/frigård frie kort til å hente spillere og bygge lag.

Utfordringene slik jeg ser det er da:

1) Det trenerparet er ikke godt nok (mye sterke meninger på begge sider her, for min del handler det om manglende evne til å bygge vinnerlag fremfor utfordrere. Dette gjenspeiler seg i all retorikk, i alle beslutninger og egentlig i hele -spesielt - rekdals væremåte.

2) Talentutvikling vil "alle" holde på med. Dersom vi skal gjøre dette bedre enn noen andre må vi ha noe som ingen andre kan skilte med. Den norske ligaen er ganske svak, vi har lave lønninger, kaldt og kjipt vær, lite eller ingen europeisk konkurranse. De talentene vi ender opp med er vi gjerne 4. - 5. valget til, minst. Da er det vanskelig å lykkes (sammenlign med Midtjylland feks. Hvorfor skulle noen velge RBK i dag?)

3) Ny ryggrad. Dersom vi ønsker å bygge en stamme av 3-4-5-6 spillere som kan gi stabilitet og ose "troillstank" de neste 3-5 årene er det viktig at vi vet hva vi ønsker de skal representere og hvilke, konkrete, arbeidsopgaver disse teamlederene har: Skal de kunne spillestilen inn og ut slik at nye kan lære hurtigere? Skal de ha en viss mentalitet/innstilling? Skal de ha gitte fysiske/tekniske egenskaper? osv.
Dersom vi hadde vært konkrete med dette. F.eks sagt at vi ønsker oss arbeidsmentalitet og profesjonell innstilling slik at unggutter og nysigneringer vet hva som forventes. Jeg ser ingen plan her. Vi har hentet PCS og MH hjem igjen, støtter dette 100%, men det er fordi de er RBKere, ikke noe annet. Jeg etterlyser tydligere kommunikasjon rundt HVA vi vil ha og HVORFOR, samt HVEM som er de lysende eksemplene på dette.
Back to top
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 07.03.2023 17:38    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Vecchia reddet nesten på egenhånd jobben til Rekdal, med tanke på oppkjøringa så var målene til Vecchia sårt tiltrengt i første del av sesongen

Vecchia er strålende når han er ikke er skadet, men dette var da en fryktelig skivebom. Han reddet poeng i Sarpsborg og Stavanger, men ellers?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.03.2023 18:02    Post subject: Reply with quote

Vi kan även konstatera att sedan årsskiftet så har bland annat Panathinaikos uppgetts som ett alternativ, samt en asiatisk klubb i mitten av januari, men där sportchef Mikael Dorsin satte stopp för en övergång, trots den gången bud på 12 miljoner kronor.

Enligt mina källor så lär det knappast bli billigare om MFF kommer in i bilden.

(...)

Sen är det samtidigt en fråga om en rätt saftig lön, hans lagkamrat Jonathan Augustinsson har enligt mina uppgifter en lön på 2 000 000 miljoner norska kronor per år och enligt mina källor så ligger inte Vecchias långt efter, utan han uppges ha en lön på 1 800 000 norska kronor och i samband med att han flyttade till storklubben ska han fått en sign on på ungefär 4 miljoner norska kronor. Han gick ju som bekant till Rosenborg som Bosman.

Läs mera: AVSLÖJAR: Krävs att Malmö FF gör en av sina största affärer

Interessante opplysninger! 2021-inntekten på 7,5 millioner tyder på at han fikk hele signeringsbonusen pluss andre bonuser utbetalt i debutsesongen. Altså håp om at kostnadene for RBK sank kraftig allerede i fjor.

Lurer desssuten på hvilken asiatisk klubb som la inn budet på tolv millioner i januar. Fra før var jo bare budet fra Lodogorets kjent. Eller misforstår jeg hva som skrives?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rob Koren
Senior

PostPosted: 07.03.2023 22:32    Post subject: Reply with quote

Lion City Sailors hadde bud på Vecchia i januar 2022. Regner med det er dem de sikter til.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.03.2023 19:53    Post subject: Reply with quote

Virkelig rart å blande inn det gamle budet når han presiserer at interessen var på nyåret. Jeg tror derfor det må være et annet bud.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2023 13:27    Post subject: Reply with quote

Konkrete forhandlinger med Malmö sies det.

https://twitter.com/stian...4995275776
Ståle
Veteran

PostPosted: 09.03.2023 13:28    Post subject: Reply with quote

Nettavisen melder at RBK nå hat mottatt bud på Vecchia fra Malmø, og at klubbene er i forhandlinger.

kilde: https://www.nettavisen.no...-95-962254

Edit: OrionPax slo meg med noen sekunder.
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 09.03.2023 13:34    Post subject: Reply with quote

Hvor mye krever vi? Selger vi for 20 mill med tanke på skadehistorikken?

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Gofoten
Proff

PostPosted: 09.03.2023 13:43    Post subject: Reply with quote

Jeg synes 20 mill er godt betalt for en skadeutsatt 28 åring. Hjelper for klubbkassa
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 09.03.2023 13:45    Post subject: Reply with quote

Med tanke på skadehistorikken ville jeg blitt overrasket om budet var noe høyere enn 7-8 mill. Slik situasjonen er nå, tror jeg ikke det er en sum vi slipper han for.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 09.03.2023 13:48    Post subject: Reply with quote

20 millioner for en skadeutsatt 28 åring? Selg
Kent23
Rutinert

PostPosted: 09.03.2023 13:51    Post subject: Reply with quote

Men herregud, hvem skal score målene våre? Dette fører til en sikker 5-10 plass er jeg redd. Denne sesongen kan vi se langt etter noe suksess. Hvor er spissen på Pricanivå? Vi har jo nesten kun middelmådigheter der fremme
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.03.2023 13:51    Post subject: Reply with quote

Er vi i forhandlinger så betyr det at vi nærmer oss noe RBK er fornøyd med. Siden vi har sagt nei til bud på 7-8, 12 og mulig høyere tidligere(?), så er det vel ingen grunn til å tro at dette er lavere.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.03.2023 13:56    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg vil tro dette er et bra bud og sannsynligvis har Vecchia fått mer enn nok av været her oppe. Men sportslig er jo dette bekmørkt.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 09.03.2023 13:56    Post subject: Reply with quote

Malmø har jo solid økonomi, så får vi nok så må vi vel selge… er for gammel og skadeutsatt for at vi skal kunne få summer rundt 30+ så da er det vel muligens like greit… OM da pengene brukes til å hente en klar forsterkning offensivt for RBK sin del
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Macha
Veteran

PostPosted: 09.03.2023 13:57    Post subject: Reply with quote

Da tror jeg vi kan si farvel til pallplass i år.
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 09.03.2023 14:03    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
20 millioner for en skadeutsatt 28 åring? Selg

Med prisnivået i Skandinavia nå syns jeg 20 mill er et minimum.
Bodø sa nei til 65 mill for Vetlesen som hadde 1 år igjen av kontrakten, Vecchia har 2 år igjen. Vecchia har også vesentlig mer målpoeng i seg.

Noah Holm gikk for 12 + 40 mill også, og var like skadeutsatt og viste til enda mindre enn Vecchia har gjort, så jeg syns 20 mill er et minimum.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 09.03.2023 14:09    Post subject: Reply with quote

Jeg er positiv til salg hvis vi sitter igjen med nok til å hente et ordentlig førstevalg som spiss, ellers er det krise.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 09.03.2023 14:17    Post subject: Reply with quote

Litt teit om han skal gå nå da, hadde budet kommet tidligere så kunne vi kanskje kunne vært på August Mikkelsen som er en lignende type spiller f eks. Nå er vi vel dønn avhengige av at Aga leverer fra dag en eller at Ingasson plutselig blir voksen på banen.

Mulig de har noe på blokka som de kan gå etter umiddelbart hvis lønningsposen til Vecchia frigjøres i budsjettet. Men hvis det er på "rett-inn-og-hever-laget"-nivå så burde man ha agert med en gang Tengstedt signerte for Benfica.

Er det lov å håpe at de har en slik en klar til sommeren?
mirar
Veteran

PostPosted: 09.03.2023 14:18    Post subject: Reply with quote

Lukter som at Agon Sadiku tar kvote plassen hans hvis Vecchia drar er min påstand.
Back to top
Bonnien
Proff

PostPosted: 09.03.2023 14:20    Post subject: Reply with quote

Her bør det være MYE penger involvert. Jeg syns det er veldig spesielt å skulle selge både Vecchia og Tengstedt i samme vindu. For hvis vi slipper Vecchia er det krise der fremme. Hvorfor skjer det nå og ikke for lenge siden? Nå fører det til med at vi går inn i sesongen med usikre kort + angrepsspillere som ikke er i nærheten av å være gode nok. Sjokkerende hvis dette blir utfallet.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 09.03.2023 14:24    Post subject: Reply with quote

Har faktisk vært positiv til ungguttene som har dominert dette overgangsvinduet. Men den optimismen betinger at vi i tillegg har spillere som nettopp Vecchia: Noen år eldre, rutine, internasjonalt snitt. Forsvinner han nå stiller det også resten av overgangene i et nytt, atskillig verre lys. Blæh.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 27, 28, 29  Next
Page 22 of 29

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb