English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Odd
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
5%
 5%  [ 5 ]
Giampaoli
10%
 10%  [ 9 ]
Henriksen
14%
 14%  [ 12 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
3%
 3%  [ 3 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
1%
 1%  [ 1 ]
Tagseth
42%
 42%  [ 36 ]
Holse
7%
 7%  [ 6 ]
Holm
15%
 15%  [ 13 ]
Total Votes : 85

Author Message
katalogen
Senior

PostPosted: 09.04.2022 00:20    Post subject: Reply with quote

Angivelig slik jeg har forstått det: samme lag som mot Bodø og i en slags 3-5-2 formasjon. jensen sammen med Skarsem og Børkeeiet på midten. Ciljan bør være på benken siden sykdom, ellers likt. Spennende å se hva Paco og Odd stiller med. Ser ikke for meg store endringer der heller, til tross for at Lekven, Gilli og Mikael Ingebrigtsen er nærme start XI fra det jeg hører.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Veteran

PostPosted: 09.04.2022 07:21    Post subject: Reply with quote

I Bodø lå RBK lavt, men hadde en konkret og tydelig plan for hvordan Glimt skulle stoppes, og hvordan det skulle kontres. Det fungerte godt. Glimt skapte få sjanser til dem å være, mens vi hadde en rekke store sjanser, særlig i første omgang. Vårt spill var lagt opp ut fra hvordan Glimt opptrer, og en kan neppe si annet enn at i den situasjonen lagene befinner seg i, så var det klokt og riktig. Spillerne forstod hva de skulle gjøre, og utførte oppdraget nesten perfekt.

Vi vet alle at Rekdal er god på denne typer kamper. Han leser motstanderen godt, og er i stand til å gjøre de riktige mottrekkene som straffer dem hardt. Her tror jeg han er i stand til å gi svært konkrete beskjeder til spillerne om hvor de skal ligge, hvordan de skal bevege seg og opptre defensivt, men også når ballen vinnes. Vi så jo det i siste episode av Innsida - Stay in the boat, hvordan han instruerte på feltet. Spillerne var ganske trygge på seg selv før avspark på Aspmyra. De hadde en plan de trodde på. Her var det konkrete arbeidsoppgaver.

Men hva som skjer framover, blir jo avgjørende. Mestrer Rekdal og Frigård å være like tydelige og konkrete på hvordan RBK og den enkelte spiller skal opptre når vi er favoritter, og da særlig hjemme på Lerkendal. Har Rekdal den offensive masterplanen i seg? Har han en visjon for hvordan dette skal se ut, klarer han å overføre den til spillerne sine, og får han dem til å tro på den? Og er planen hans god nok? Kan han nok om å bryte ned lavtliggende motstandere, eller er styrken i for stor grad knyttet til å svare på motstanderens formasjon, taktikk og spillestil? Det blir det store spørsmålet.

Jeg blir skeptisk når jeg ser scener fra garderoben, som etter tapet mot Tromsø, hvor alt som diskuteres er mangel på innstilling til kampene. Det blir alt for diffust, og er egentlig mer et symptom enn en sykdom. Jeg vil altså heller høre mer at treneren gir konkrete tilbakemeldinger på hva som ikke fungerer når ting lugger, og hva som skal gjøres for å løse opp i floken. En må jo forvente at trenerteamet sitter på svarene, ikke bare defensivt, men også offensivt. Spillere og lag som ikke vet hva som skal gjøres eller hvordan planen skal utføres, ser gjerne tafatte og rådville ut, og det forklares med at det mangler innsats. Motsatt er det i Glimt, hvor Sondre Fet og Brede Moe ser helt fantastisk ut, og aldri har problemer med innstilling, vilje, passion og alle de andre diffuse karakteristikkene. Rett og slett fordi de helt konkret vet hva de skal gjøre.

Spørsmålene er altså store og helt essensielle for om Rekdal vil få RBK til å fungere slik en forventer. Imidlertid blir det for utålmodig å kreve et endelig svar på det mot Odd. Laget må få lov til å bygges opp og gis tid til å fungere offensivt. Vi som supportere har lov til å være strålende fornøyde med utførelsen mot Glimt, men vi har også lov til å forvente at byggverket skal utvikles og se annerledes ut i tida framover.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 09.04.2022 07:48    Post subject: Reply with quote

For de av oss som ikke har fulgt helt med på aldersbestemte landslag, hva er dette med "Paco-ball"? Spiller Odd på en spesiell måte nå? Prøvde å Google, men fikk bare treff på javascript/Linux support Neutral
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.04.2022 08:46    Post subject: Reply with quote

katalogen wrote:
Angivelig slik jeg har forstått det: samme lag som mot Bodø og i en slags 3-5-2 formasjon. jensen sammen med Skarsem og Børkeeiet på midten.

Syns i såfall det vil være tragisk. Vecchia skal selvsagt starte.

Dette jeg har fryktet under Rekdal, at man foretrekker arbeidshester foran de kreative.

- Torgeir Børven
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 09.04.2022 08:56    Post subject: Reply with quote

Godt innlegg, RS. Har tenkt på og er enig i alt.
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 09.04.2022 10:06    Post subject: Reply with quote

adressa.no wrote:
Dette spenningsmomentet er en god grunn til å besøke Lerkendal søndag, på en kveld hvor Nils Arne Eggen skal hylles og hvor det endelig er fullstendig åpent etter pandemien.

...

– Vi håper at vi kan engasjere og smitte og få tilbake troen på at dette går rett vei, fortsetter RBK-treneren.

Kom på kamp! RBK
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 09.04.2022 11:03    Post subject: Reply with quote

Noe nytt ang tilskuerantall?

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
Brera
Proff

PostPosted: 09.04.2022 12:03    Post subject: Reply with quote

Passert 10 000 meldte RBK på Twitter tidligere idag
Back to top
Hawken
Junior

PostPosted: 09.04.2022 12:18    Post subject: Reply with quote

Helt ærlig er jeg fullstendig villig til å gi slipp på den evige jakten etter finspill ei stund for sportslig suksess. Det kan godt hende at flere synes Hamrentiden var grusomt kjedelig, men for min del var dette også en fantastisk tid, på tross av at vi ikke spilte like underholdende som flere skal ha det til.

Kort sagt: seier trumfer finspill og tap 10/10 dager for min del, nå som finspill og seier virker noe langt unna.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.04.2022 12:41    Post subject: Reply with quote

- Det kan hende det blir viktig å være tålmodig. Det er vanskelig å spå kampene så tidlig i sesesongen, for det kan skje mye rart som påvirker før du har fått ting på plass, påpeker Rekdal overfor rbkweb.no.

- Vi må ha evne til å flytte ballen fort med bra presisjon. Vi må klare å lage problemer for Odd når vi angriper dem. Det blir en annerledes type kamp. Vi kommer sikkert til å styre kampen mer enn vi gjorde i Bodø.

Les mer: - Viktig å være tålmodig

Spesielt nå i seriestarten er jeg også villig til å overse manglende finspill, så lenge at viljen til å angripe er der. At vi skapte like mange målsjanser i Bodø som i treningskampene til sammen var minst like viktig som det ene poenget.

Når det gjelder Hamrén-tida så fikk han nok litt dårligere ettermæle på grunn av mange kjedelige bortekamper - spesielt våren 2010, noe som han også sjøl innså.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dags
Veteran

PostPosted: 09.04.2022 15:23    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Vecchia skal selvsagt starte.

Dette jeg har fryktet under Rekdal, at man foretrekker arbeidshester foran de kreative.

Av ren nysgjerrighet, hvem er arbeidshesten som foretrekkes framfor Vecchia? Det må være én av tre: Skarsem, Holse eller Jensen?

Vecchia har heller ikke overbevist i oppkjøring og trener vel knaptnok ei eneste full treningsuke. På nåværende tidspunkt synes jeg det er greit nok at han benkes. Hvis han imponerer på trening er jeg sikker på at han kommer til å få sjansen.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2022 19:22    Post subject: Reply with quote

Elg wrote:
Noe nytt ang tilskuerantall?

Siste fra STAut er 9604. Det er nok fortsatt noen bookinger fra idrettslag som ikke er plassert ut på stadion da RBK selv melder 10k passert. Antar de kommer på plass i morgen formiddag eller deromkring.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 09.04.2022 22:22    Post subject: Reply with quote

Nå må folk lære seg å tenke lag og ikke enkelt spillere.
Det er 11 stk som skal levere sammen. Som i Glimt og Eggens og Fergusons og Drillos lag vil spillerene se mye bedre ut enn hva de egentlig er/var.
Det er bare å se på PSG
Det kan fort hende at RBK som lag blir bedre uten Vecchia fks.
Roy keane kunne aldri styrt skuta til Barcelona. Men ikke mange kunne styrt skuta til ManU bedre.
Tenk lag.
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 10.04.2022 09:15    Post subject: Reply with quote

HYPED. kan klokka gå litt fortere? takk takk.
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 10.04.2022 09:21    Post subject: Reply with quote

Jeg har sesongkort (en voksen og et barn) på Lerkendal.
For første gang siden Ålesund brant har vi barnefri denne helgen da ungene er til svigermor.
Om jeg vil ha med kona eller en kompis på kamp, er det noen måte jeg kan "oppgradere" barnesetet til en voksenbillett? For en voksen slipper vel ikke inn på sesongkortet til barna?
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 10.04.2022 10:07    Post subject: Reply with quote

Der har STAut passert 10k. Bare å satse på bratt kurve de siste timene inn mot kamp!
Carl
Veteran

PostPosted: 10.04.2022 11:02    Post subject: Reply with quote

Goran wrote:
Jeg har sesongkort (en voksen og et barn) på Lerkendal.
For første gang siden Ålesund brant har vi barnefri denne helgen da ungene er til svigermor.
Om jeg vil ha med kona eller en kompis på kamp, er det noen måte jeg kan "oppgradere" barnesetet til en voksenbillett? For en voksen slipper vel ikke inn på sesongkortet til barna?

Jeg ville møtt opp og tatt opp saken på stadion. Regner med dette tross alt lar seg løse. Man vil vel ha flest mulig inn på stadion, samt mest mulig goodwill.
Back to top
MkBerg
Veteran

PostPosted: 10.04.2022 11:14    Post subject: Reply with quote

Eventuelt sende en e-post til billettkoordinator Hanne Ramstad på hanne.ramstad@rbk.no
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 10.04.2022 11:34    Post subject: Reply with quote

Takk for tips!
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 10.04.2022 12:05    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Vecchia skal selvsagt starte.

Fornuftig å matche Vecchia forsiktig nå i starten, når han ikke har kunnet delta 100% på alle treninger pga ryggen. Da er det bedre å bruke han som impect sub inntil han er fysisk klar for 90 minutter. Kanskje har man lært av rovdriften på Helland i sin tid, hvor han ble satt inn fra start så fort han kunne gå fra bilen til garderoben for egen maskin.

Første delen av sesongen handler i stor grad om å utvikle eget grunnspill, og plukke poeng. Så får det gode spillet og dominans i kampene komme etterhvert som laget blir samkjørt. En skal huske på at vi har 3 spillere igjen fra stallen i 2019. Det har vært ganske heftig med utskiftninger, og da tar det litt tid.
Back to top
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 10.04.2022 13:36    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
katalogen wrote:
Angivelig slik jeg har forstått det: samme lag som mot Bodø og i en slags 3-5-2 formasjon. jensen sammen med Skarsem og Børkeeiet på midten.

Syns i såfall det vil være tragisk. Vecchia skal selvsagt starte.

Jeg håper inderlig at enhver trener vurderer spillerne ut fra litt flere kriterier. Det er alltid mange faktorer med; ikke bare kreativitet og løpskapasitet. Begge har utvilsomt også andre kvaliteter.

Årsaken til at en spesifikk spiller ikke starter, kan åpenbart være veldig mange.
Back to top
Platon.XI.XI
Senior

PostPosted: 10.04.2022 14:57    Post subject: Reply with quote

Blir det 12k er ikke det aller verst gitt at våren har blitt utsatt, og tvilen fortsatt er sterk blant medgangssupporterne. Vi får holde leven vi som er der!
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.

Nils A. Eggen
Back to top
krysstvælla
Rutinert

PostPosted: 10.04.2022 15:47    Post subject: Reply with quote

PCS inn fra start. Skarsem ute med sykdom. Ellers likt som sist.
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 10.04.2022 15:48    Post subject: Reply with quote

Per inn for skarsem (syk). Ellers uforandret lag.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 10.04.2022 16:01    Post subject: Reply with quote

EsseFjes wrote:
Blir det 12k er ikke det aller verst gitt at våren har blitt utsatt, og tvilen fortsatt er sterk blant medgangssupporterne. Vi får holde leven vi som er der!

Man må ikke være medgangssupporter for å ikke ha troa på Rekdal. Eller for å ville straffe klubben for det de har holdt på med i de siste årene. Jeg skal ærlig innrømme at det ikke frister så mye å komme på Lerkendal før de viser tegn til å i det minste ville prøve å spille offensiv fotball, og før styret er sparket ut.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next
Page 4 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb