English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 59, 60, 61  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
siNch
Proff

PostPosted: 09.01.2022 23:48    Post subject: Reply with quote

Vi kommer til å ende opp med småpenger for det største talentet norge har sett på lang tid. Nå må Dorsin ringe Bodø/Glimt og leie de inn som overgangskonsulent og la de forhandle for oss!
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 09.01.2022 23:50    Post subject: Reply with quote

Sinnsykt kult klubbvalg av Ceide! Skal bli morsomt å følge ham i Italia.

Tipper han kommer til å få flere her inne til å se ut som idioter i løpet av kort tid.
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 09.01.2022 23:51    Post subject: Reply with quote

Stor risiko for å bli bondefanget her!

Håper ikke Micke driter på leggen, og at han leser det med liten skrift
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 09.01.2022 23:53    Post subject: Reply with quote

siNch wrote:
Vi kommer til å ende opp med småpenger for det største talentet norge har sett på lang tid. Nå må Dorsin ringe Bodø/Glimt og leie de inn som overgangskonsulent og la de forhandle for oss!

Hvor høy sum ville du vært fornøyd med?
Back to top
jorji
Rutinert

PostPosted: 09.01.2022 23:54    Post subject: Reply with quote

50prosenNT wrote:
Stor risiko for å bli bondefanget her!

Håper ikke Micke driter på leggen, og at han leser det med liten skrift

Det er da ikke så stor risiko, ja enkelte italienske klubber har vært sleipe tidligere, men Sassuolo er en av de ryddigere klubbene som ikke har hatt betalingsproblemer.
Back to top
apresthus
Proff

PostPosted: 10.01.2022 00:03    Post subject: Reply with quote

Synd å miste han så tidlig, men tatt i betraktning kontraktslengde og det økte prisnivået i norsk fotball tror jeg vi sitter igjen med en god slump pæng. Sassuolo er en fin klubb som er godt drevet så tror egentlig ikke det er det verste steget for han heller når han først skal dra.
Back to top
siNch
Proff

PostPosted: 10.01.2022 00:05    Post subject: Reply with quote

Lenge mellom slike unge talent. Blir fornøyd når vi forhandler som Bodø/Glimt har gjort de siste årene. 70MNOK med en gang og videresalgsklausul på 30%. Hva tjener vi på å selge nå kontra neste år?

Helst ser jeg at han briljerer seg inn til å bli nøkkelspiller for laget denne sesongen og neste (forhåpentligvis med europa) slik at han kan bygge litt selvtilit, bli voksen og bli konge i egen ballbinge før det bærer videre til en topp 4 liga for +100MNOK

Men kjenner jeg oss rett har han utløpende kontrakt og vi gir han bort for 500k på lån i ett år og 7,5MNOK i overgangssum hvoretter han selges videre for 160MNOK til en topp 4 liga etter to år og vi sitter igjen som i Botheim-saken og lurer på hva i huleste det var som skjedde. Skulle vi hatt videresalgsklausul også? Men det var da ingen som trodde han skulle ta steg og bli solgt videre. Nei, dette var det jo ingen som kunne forutse. Engangshendelse dette.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 10.01.2022 00:18    Post subject: Reply with quote

Dette er en spiller som ikke burde bli solgt for under 70 mill i lys av de prisene som begynner å etablere seg også på våre breddegrader, særlig Danmark.

Ceide er det største talentet i sin generasjon her hjemme for øyeblikket, det er soleklart at han går for store summer når han selges fra en stor selgende klubb.

Skulle ønske han ble værende.
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 10.01.2022 00:23    Post subject: Reply with quote

Glimt er knalltøffe i dette og vet fra gode kilder at de ikke engang svarer på bud rundt 40 millioner for noen av spillerne. Er veldig i tvil om Dorsin er like tøff.
Back to top
siNch
Proff

PostPosted: 10.01.2022 00:34    Post subject: Reply with quote

Er veldig i tvil ja
Back to top
Kennethfl
Junior

PostPosted: 10.01.2022 00:42    Post subject: Reply with quote

Er snakk om utlån ut sesongen og obligatorisk kjøpsopsjon hvis Sassuolo holder plassen, noe de kommer til å gjøre.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.01.2022 00:52    Post subject: Reply with quote

Har vi peiling på sum? Snakker vi 15 eller 50 mill?
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 10.01.2022 01:22    Post subject: Reply with quote

Av det jeg har hørt (kilden har annenhånds informasjon, så troverdigheten er opp til leserens vurdering) ligger totalpakken et sted mellom 35-40mil, med første "avdrag"/låneavgift på omtrent 8-10mil. I totalpakken ligger også prestasjonsklausuler (spilte kamper, og X oppnådde målpoeng).

Dette anbefaler jeg at dere tar med ei bøtte salt, men det er uansett det jeg har hørt.
eksil
Veteran

PostPosted: 10.01.2022 01:37    Post subject: Reply with quote

Hvis det stemmer er det i såfall bare trist.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 10.01.2022 02:08    Post subject: Reply with quote

35-40 burde være minst det man får garantert. Så burde det være ytterligere 20-30 mill ut i fra andre kriterier om de blir oppfylt.
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 10.01.2022 04:45    Post subject: Reply with quote

30-40 mill? Hva i helvete? Glimt får RBK til å se ut som amatører.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 10.01.2022 09:20    Post subject: Reply with quote

Enig, på grensa til landeveisrøveri. Har prøvd å få kilden til å ettergå og innhente ytterligere informasjon som langt på vei kan be- eller avkrefte dette, eller utdype innholdet. Ettersom det er informasjon som kommer via-via skal jeg ikke utelukke mulighetene for at noe har blitt "lost in translation" eller er direkte feil. Men skal uansett prøve å purre på litt for å få hentet ut mer.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 10.01.2022 09:29    Post subject: Reply with quote

Jeg fatter ikke hvorfor vi skal låne ut en slik spiller for små summer. Han kan jo komme tilbake skadet midt i sesongen vår.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 10.01.2022 09:41    Post subject: Reply with quote

Latterlig igjen av rbk, klarer ikke å forstå at det er mulig…
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 10.01.2022 10:09    Post subject: Reply with quote

Isolert sett vil jeg si 35-40 er ok for en spiller som har prestert godt i en halv sesong og som sliter med sluttproduktet.
Talentet er det ingenting i veien med.
Men vi bør holde oss langt unna klausuler som spilte kamper/målpoeng/evt nedrykk.
Da skyves risiko over på oss og det på forhold som ikke vi kan påvirke.
Blir litt som å kjøpe en bil og si til selger at 10% er avhengig av at jeg kjører under 12000 km/år og 10% hvis jeg ikke bulker bilen.

Spørsmålet som tvinger seg frem er vel om hvilken forhandlingsposisjon vi har, jeg mistenker dette er ett «må» salg der inntektene ikke blir reinvestert i nye spillere, men går ned i driftsunderskuddshullet.
Back to top
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 10.01.2022 10:15    Post subject: Reply with quote

Dersom det er lån bør det være snakk om meget god pris. Helst 2,5 til 4mill hver måned eksl.bonuser. Kjøpsopsjonen bør være på rundt 50mill. Videresalg 30%. Alt under det er ikke godt nok.
Back to top
JB
Veteran

PostPosted: 10.01.2022 10:18    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal vi drive å låne ut spillere på dette viset? RBK trenger penger NÅ, så vi får handlet inn erstattere. Vi har sendt flere spillere ut porten på Lerkendal denne vinteren, uten att det er kommet en krone inn i klubbkassa. Skal RBK fortsette å gi bort spillere ? Selv er jeg veldig skeptisk til utlån av Ceide.
Vi får en symbolsk sum ved «overgang» til Sassulo, men la oss tenke det verste da, at spilleren etter kort tid opplever å få en skade, typ samme som Anders Trondsen fikk da han gikk til Tyrkia .. Da risikerer vi at Opsjonen ikke blir utløst , og Ceide blir returnert til Trondheim som langtidsskadd, og vi sitter igjen med nada.
Hvis det stemmer at de har godtatt en totalramme på «bare» 35 mill ved salg, er dette helt skandaløst av Micke og RBK, når vi vet at RBK’s vrakgods selges for det dobbelte fra Glimt.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.01.2022 11:03    Post subject: Reply with quote

Kennethfl wrote:
Er snakk om utlån ut sesongen og obligatorisk kjøpsopsjon hvis Sassuolo holder plassen, noe de kommer til å gjøre.

Tror flere må merke seg denne kommentaren og trekke pusten en gang til.

Det har blitt mer og mer vanlig med slike obligatoriske innløsninger av opsjon. Om det har noen regnskapsmessige fordeler for kjøpende klubb vet jeg ikke, men sannsynligvis.

Skal vi sammenligne oss med den bølgen som Glimt er oppe i nå, burde Ceide kostet kjøpende klubb minst 100 millioner, men det er jo totalt urealistisk. Det kan også tenkes at summene som kommer fra Nord-Norge er noe oppblåst ift virkeligheten, det har vi sett før. Objektivt sett vil jeg si at 40 millioner er en helt grei pris om vi lander den summen. For et år siden ville Hareide solgt han for 4 millioner, og selv om han har sine øyeblikk - er det fortsatt litt lenge mellom dem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 10.01.2022 11:26    Post subject: Reply with quote

Slik jeg har fått det forklart er denne typen avtaler strukturert, slik mange her sier, på grunn av regnskapsmessige årsaker. Den enkle forklaringen er at de kan spre overgangssummen over flere årsbudsjett. Men for at det ikke skal gå som én overgangssum fordelt på en nedbetalingsplan, deler de det heller opp slik. Dermed betaler de "kun" for et lån det ene året, og deretter betaler de overgang for spilleren fra neste års budsjett. Det finnes sikkert en mer avansert forklaring også, men dette er altså den enkle varianten for menigmann.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.01.2022 11:31    Post subject: Reply with quote

Men bokføres ikke et kjøp som verdi, slik at dette går i null første sesong uansett, så avskrives verdien over kontraktsperioden? Overgangsbeløp påvirker bare likvididet første år, vel?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 59, 60, 61  Next
Page 36 of 61

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb