View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
siNch Proff
|
Posted: 09.01.2022 23:48 Post subject: |
|
|
Vi kommer til å ende opp med småpenger for det største talentet norge har sett på lang tid. Nå må Dorsin ringe Bodø/Glimt og leie de inn som overgangskonsulent og la de forhandle for oss! |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 09.01.2022 23:50 Post subject: |
|
|
Sinnsykt kult klubbvalg av Ceide! Skal bli morsomt å følge ham i Italia.
Tipper han kommer til å få flere her inne til å se ut som idioter i løpet av kort tid. |
|
Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 09.01.2022 23:51 Post subject: |
|
|
Stor risiko for å bli bondefanget her!
Håper ikke Micke driter på leggen, og at han leser det med liten skrift _________________ but but |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 09.01.2022 23:53 Post subject: |
|
|
siNch wrote: | Vi kommer til å ende opp med småpenger for det største talentet norge har sett på lang tid. Nå må Dorsin ringe Bodø/Glimt og leie de inn som overgangskonsulent og la de forhandle for oss! |
Hvor høy sum ville du vært fornøyd med? |
|
Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
Posted: 09.01.2022 23:54 Post subject: |
|
|
50prosenNT wrote: | Stor risiko for å bli bondefanget her!
Håper ikke Micke driter på leggen, og at han leser det med liten skrift |
Det er da ikke så stor risiko, ja enkelte italienske klubber har vært sleipe tidligere, men Sassuolo er en av de ryddigere klubbene som ikke har hatt betalingsproblemer. |
|
Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 10.01.2022 00:03 Post subject: |
|
|
Synd å miste han så tidlig, men tatt i betraktning kontraktslengde og det økte prisnivået i norsk fotball tror jeg vi sitter igjen med en god slump pæng. Sassuolo er en fin klubb som er godt drevet så tror egentlig ikke det er det verste steget for han heller når han først skal dra. |
|
Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 10.01.2022 00:05 Post subject: |
|
|
Lenge mellom slike unge talent. Blir fornøyd når vi forhandler som Bodø/Glimt har gjort de siste årene. 70MNOK med en gang og videresalgsklausul på 30%. Hva tjener vi på å selge nå kontra neste år?
Helst ser jeg at han briljerer seg inn til å bli nøkkelspiller for laget denne sesongen og neste (forhåpentligvis med europa) slik at han kan bygge litt selvtilit, bli voksen og bli konge i egen ballbinge før det bærer videre til en topp 4 liga for +100MNOK
Men kjenner jeg oss rett har han utløpende kontrakt og vi gir han bort for 500k på lån i ett år og 7,5MNOK i overgangssum hvoretter han selges videre for 160MNOK til en topp 4 liga etter to år og vi sitter igjen som i Botheim-saken og lurer på hva i huleste det var som skjedde. Skulle vi hatt videresalgsklausul også? Men det var da ingen som trodde han skulle ta steg og bli solgt videre. Nei, dette var det jo ingen som kunne forutse. Engangshendelse dette. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 10.01.2022 00:18 Post subject: |
|
|
Dette er en spiller som ikke burde bli solgt for under 70 mill i lys av de prisene som begynner å etablere seg også på våre breddegrader, særlig Danmark.
Ceide er det største talentet i sin generasjon her hjemme for øyeblikket, det er soleklart at han går for store summer når han selges fra en stor selgende klubb.
Skulle ønske han ble værende. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 10.01.2022 00:23 Post subject: |
|
|
Glimt er knalltøffe i dette og vet fra gode kilder at de ikke engang svarer på bud rundt 40 millioner for noen av spillerne. Er veldig i tvil om Dorsin er like tøff. |
|
Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 10.01.2022 00:34 Post subject: |
|
|
Er veldig i tvil ja
 |
|
Back to top |
|
 |
Kennethfl Junior
|
Posted: 10.01.2022 00:42 Post subject: |
|
|
Er snakk om utlån ut sesongen og obligatorisk kjøpsopsjon hvis Sassuolo holder plassen, noe de kommer til å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.01.2022 00:52 Post subject: |
|
|
Har vi peiling på sum? Snakker vi 15 eller 50 mill? |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 10.01.2022 01:22 Post subject: |
|
|
Av det jeg har hørt (kilden har annenhånds informasjon, så troverdigheten er opp til leserens vurdering) ligger totalpakken et sted mellom 35-40mil, med første "avdrag"/låneavgift på omtrent 8-10mil. I totalpakken ligger også prestasjonsklausuler (spilte kamper, og X oppnådde målpoeng).
Dette anbefaler jeg at dere tar med ei bøtte salt, men det er uansett det jeg har hørt. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 10.01.2022 01:37 Post subject: |
|
|
Hvis det stemmer er det i såfall bare trist. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.01.2022 02:08 Post subject: |
|
|
35-40 burde være minst det man får garantert. Så burde det være ytterligere 20-30 mill ut i fra andre kriterier om de blir oppfylt. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 10.01.2022 04:45 Post subject: |
|
|
30-40 mill? Hva i helvete? Glimt får RBK til å se ut som amatører. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 10.01.2022 09:20 Post subject: |
|
|
Enig, på grensa til landeveisrøveri. Har prøvd å få kilden til å ettergå og innhente ytterligere informasjon som langt på vei kan be- eller avkrefte dette, eller utdype innholdet. Ettersom det er informasjon som kommer via-via skal jeg ikke utelukke mulighetene for at noe har blitt "lost in translation" eller er direkte feil. Men skal uansett prøve å purre på litt for å få hentet ut mer. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 10.01.2022 09:29 Post subject: |
|
|
Jeg fatter ikke hvorfor vi skal låne ut en slik spiller for små summer. Han kan jo komme tilbake skadet midt i sesongen vår. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 10.01.2022 09:41 Post subject: |
|
|
Latterlig igjen av rbk, klarer ikke å forstå at det er mulig… |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 10.01.2022 10:09 Post subject: |
|
|
Isolert sett vil jeg si 35-40 er ok for en spiller som har prestert godt i en halv sesong og som sliter med sluttproduktet.
Talentet er det ingenting i veien med.
Men vi bør holde oss langt unna klausuler som spilte kamper/målpoeng/evt nedrykk.
Da skyves risiko over på oss og det på forhold som ikke vi kan påvirke.
Blir litt som å kjøpe en bil og si til selger at 10% er avhengig av at jeg kjører under 12000 km/år og 10% hvis jeg ikke bulker bilen.
Spørsmålet som tvinger seg frem er vel om hvilken forhandlingsposisjon vi har, jeg mistenker dette er ett «må» salg der inntektene ikke blir reinvestert i nye spillere, men går ned i driftsunderskuddshullet. |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 10.01.2022 10:15 Post subject: |
|
|
Dersom det er lån bør det være snakk om meget god pris. Helst 2,5 til 4mill hver måned eksl.bonuser. Kjøpsopsjonen bør være på rundt 50mill. Videresalg 30%. Alt under det er ikke godt nok. |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 10.01.2022 10:18 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal vi drive å låne ut spillere på dette viset? RBK trenger penger NÅ, så vi får handlet inn erstattere. Vi har sendt flere spillere ut porten på Lerkendal denne vinteren, uten att det er kommet en krone inn i klubbkassa. Skal RBK fortsette å gi bort spillere ? Selv er jeg veldig skeptisk til utlån av Ceide.
Vi får en symbolsk sum ved «overgang» til Sassulo, men la oss tenke det verste da, at spilleren etter kort tid opplever å få en skade, typ samme som Anders Trondsen fikk da han gikk til Tyrkia .. Da risikerer vi at Opsjonen ikke blir utløst , og Ceide blir returnert til Trondheim som langtidsskadd, og vi sitter igjen med nada.
Hvis det stemmer at de har godtatt en totalramme på «bare» 35 mill ved salg, er dette helt skandaløst av Micke og RBK, når vi vet at RBK’s vrakgods selges for det dobbelte fra Glimt. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.01.2022 11:03 Post subject: |
|
|
Kennethfl wrote: | Er snakk om utlån ut sesongen og obligatorisk kjøpsopsjon hvis Sassuolo holder plassen, noe de kommer til å gjøre. |
Tror flere må merke seg denne kommentaren og trekke pusten en gang til.
Det har blitt mer og mer vanlig med slike obligatoriske innløsninger av opsjon. Om det har noen regnskapsmessige fordeler for kjøpende klubb vet jeg ikke, men sannsynligvis.
Skal vi sammenligne oss med den bølgen som Glimt er oppe i nå, burde Ceide kostet kjøpende klubb minst 100 millioner, men det er jo totalt urealistisk. Det kan også tenkes at summene som kommer fra Nord-Norge er noe oppblåst ift virkeligheten, det har vi sett før. Objektivt sett vil jeg si at 40 millioner er en helt grei pris om vi lander den summen. For et år siden ville Hareide solgt han for 4 millioner, og selv om han har sine øyeblikk - er det fortsatt litt lenge mellom dem. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 10.01.2022 11:26 Post subject: |
|
|
Slik jeg har fått det forklart er denne typen avtaler strukturert, slik mange her sier, på grunn av regnskapsmessige årsaker. Den enkle forklaringen er at de kan spre overgangssummen over flere årsbudsjett. Men for at det ikke skal gå som én overgangssum fordelt på en nedbetalingsplan, deler de det heller opp slik. Dermed betaler de "kun" for et lån det ene året, og deretter betaler de overgang for spilleren fra neste års budsjett. Det finnes sikkert en mer avansert forklaring også, men dette er altså den enkle varianten for menigmann. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.01.2022 11:31 Post subject: |
|
|
Men bokføres ikke et kjøp som verdi, slik at dette går i null første sesong uansett, så avskrives verdien over kontraktsperioden? Overgangsbeløp påvirker bare likvididet første år, vel? |
|
Back to top |
|
 |
|