View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
obscurr Junior
|
Posted: 29.09.2020 22:07 Post subject: |
|
|
Verdien bare gått enda mer nedover...? Den er så lav at det knapt nok er noe sted å gå...
Og ang horrible inntekter; det gjelder vel hele Europa regner jeg med. Fortsatt ingen andre toppscorere i Europa som går bortimot gratis under kontrakt og er frisk.
Vi har bare to reelle spisser pt, Børven hadde nok fått sine sjanser. Tenk om vi endre opp i EL med EN spiss i stallen.
Elendig sum, elendig timing, elendig business. Tar det for gitt at det kommer ny spiss inn, ellers står dette til stryk.
Last edited by obscurr on 29.09.2020 22:13; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 29.09.2020 22:10 Post subject: |
|
|
Sannsynligvis avventer vi litt til etter kampen på torsdag. Går vi til EL får vi både penger og større kampbelastning, og må nesten hente en spiss. Da er vi også mer attraktive med gruppespill, og kan hente en spiss på en høyere hylle. Går vi ikke til EL, er det ikke sikkert vi har behov for å hente erstatter nå. Da har vi en kamp i uka ut sesongen, og Hareide har tid på å telle opp og lage ønskellster for neste sesongs tropp. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 29.09.2020 22:11 Post subject: |
|
|
Må vel bare understøtte det Nidaros997 sier. Det er ikke normale tider vi er inne i rent økonomisk, og om Børven i tillegg ikke er en spillertype Åge ønsker er det da ingen ting å lure på. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
obscurr Junior
|
Posted: 29.09.2020 22:14 Post subject: |
|
|
Ingen er inne i normale økonomiske tider.. vi er ikke spesielle. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 29.09.2020 22:19 Post subject: |
|
|
Dersom han ikke er i Åge’s planer, er det bare å selge. Merkelig at han gidder å gå til dette laget. Annet, lønnskostnadene til midtbanespillerne må være høye. Her må nok noen etablerte ut. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.09.2020 22:24 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Ja, hva skal man si..takk for alt Børven.. |
Takk for.. litt? _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 29.09.2020 22:35 Post subject: |
|
|
Et pinlig tabbekjøp av Dorsin men når skaden først har skjedd er det i hvert fall bra de rydder opp raskt og ikke tviholder på han for å ikke tape ansikt. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 29.09.2020 23:10 Post subject: |
|
|
Vi er nødt om å få bedre plan og flyt i angrepsspillet vårt, ellers spiller det ingen rolle hvem vi setter som spiss. De vil ikke få særlig med sjanser uansett.
Jeg synes ikke det var et tabbekjøp. En meget god avslutter inne i boksen, men dit kommer ballen sjelden eller aldri. Islamovic er kanskje en enda dårligere avslutter en Søderlund, dog bedre på mye annet. Hvis jeg hadde kommet som Eliteseriens toppscorer og blitt benket til fordel for det spetakkelet hadde jeg også hoppet på første fly til Tyrkia.
Takk for forsøket Børven, lykke til videre. Nå, hent inn en spiller som passer inn i planene dine Åge. Det er forhåpentligvis et betydelig hakk opp fra Dino. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 29.09.2020 23:20 Post subject: |
|
|
Nidarosballklubb wrote: | Et pinlig tabbekjøp av Dorsin men når skaden først har skjedd er det i hvert fall bra de rydder opp raskt og ikke tviholder på han for å ikke tape ansikt. |
Tja, det kommer jo litt an på. Dorsin kjøper jo ikke spillere i hytt og pine på egen hånd. Børven ble kjøpt med Horneland som trener, og om han ville ha Børven så er det ikke nødvendigvis en bom fra Dorsin sin side. For klubben er det jo dog en fiasko, siden Horneland forsvant rett etterpå og ny trener vil ha andre typer på topp. Isolert sett er jo ikke Børven en dårlig spiller, men passer jo opplagt ikke inn slik Hareide vil at laget skal se ut.
Det er jo nettopp dette som blir problemet når vi vingler mellom trenere som har forskjellig filosofi hele tiden. Da blir det å starte på nytt igjen hver gang, med utskiftninger av spillere for å få stallen til å passe med den nye treneren, samtidig som spillerne som er der på mange måter må starte fra bunnen igjen med nye formasjoner, roller og stil. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 29.09.2020 23:25 Post subject: |
|
|
Selger nok ikke Børven uten at man har en erstatter klar? |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 30.09.2020 01:31 Post subject: |
|
|
Selge uten å ha erstatter klar har vi da funnet på med Trondsen (Meling er vel et mer relevant eksempel siden vi fremdeles har Islamovic) , så skal ikke utelukke det. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.09.2020 02:44 Post subject: |
|
|
NÃ¥ har vi en ny mann i sjefsstolen. Ingenting blir nok gjort uten at han er involvert og kommer med sine planer og tanker. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 30.09.2020 11:24 Post subject: |
|
|
Synes ikke Børven sagaen på noen plasse er skadale.
Det som jeg ser på som synd i etterkant er at vi
A) Lot oss ditrere av Odd og betale 2mnok for 1 mnd igjen på kontrakten ( Noe som tilsier at han ville kostet 20+ om han hadde 3 års kontrakt)
B) At vi tilsynelatende (selv om det er riktig) velger å selge ham non profitt fordi Åge ikke ser for seg at han er spissen vi trenger. Her føler jeg uansett om han har vært litt tregstarta for oss at vi kune fåt 10+.
Børven har ikke vært rævva og han har vist seg veldig fotballklok flere ganger. Jeg vil tro han hadde klart seg fint med tillitt og mere spilletid (etterhvert).
Når det er sagt så ligner DIno langt mere på en klassisk RBK spiss og det er nok det som er malen.
Tror Åge ser det er greit med ulike spilletyper, men slik det er nå vil han nok fokusere på kontinutet i spillemønster også, og da er det forståelig at han kanskje ønsker en som er mere lik Dino.
Uansett, masse lykke til i Tyrkia Torgeir! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7250 Location: South-west coast exile
|
Posted: 30.09.2020 11:33 Post subject: |
|
|
Jeg syntes det er spesielt at norsk fotballmedia (og ja, jeg vet at de i beste fall er en gjeng hodeløse høns som tramper over tastaturet) er så innbitt på å svartmale situasjonen. Jeg mener heller at dette viser en handlekraft og vilje hos Dorsin/Hareide som vi ikke har sett mye av tidligere. Man har tydeligvis innsett at kjøpet så langt har vært en tabbe, og tar grep for å gjøre noe med det. Man burde nok kunne forvente at han hadde blitt en større suksess, men når han nå en gang ikke ble det er det helt riktig å ta konsekvensene. I mitt hode viser dette først og fremst vilje og handlekraft fra Dorsin og Hareide og at de prioriterer å sy sammen en komplementær spillertropp etter Hareides ønske. Det er et godt utgangspunkt syntes jeg.
Og plis husk: Jeg skjønner veldig godt at Eurosport-gjengen skal skape klikk og interesse. Jeg skjønner også at det er svenskens rolle å skape overskrifter. Samtidig syntes jeg at noen burde sett større på situasjonen. Det var vel Horneland(?) som ønska seg Børven. Han er long gone nå, heldigvis. Dette er mer et resultat av trenerbytte enn noe mer, og det er forsåvidt uheldig for Børven. At ikke "eksperter" forstår det er forunderlig. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 30.09.2020 11:42 Post subject: |
|
|
Syns det har vært lite skriverier rundt overgangen? Og finner ingen som svartmaler situasjonen? |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Rutinert
|
Posted: 30.09.2020 14:19 Post subject: |
|
|
Spesielt å kjøpe en spiss, så selge han så kort tid etterpå når han ganske tydelig er den beste spissen vi har.
Det må være snakk om ganske mye penger her ellers så er det virkelig mongofakter på fare, utelukker ikke at det har pågått over lang tid. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.09.2020 14:23 Post subject: |
|
|
Kan godt hende han helt tydelig er den beste spissen vi har, men Dino har levert bedre enn Børven for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.09.2020 14:48 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok helst det er mongofakter på fare. Uten at jeg har noen anelse om hva det er, bortsett fra at det har pågått lenge. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
tjommi Proff
|
Posted: 30.09.2020 14:49 Post subject: |
|
|
Quote: | Onsdag la klubben ut en video på YouTube, hvor det kommer fram at Torgeir Børven har trent med sine potensielle nye lagkamerater.
I videoen kan man se at Børven deltar på både oppvarmingen og spillsekvens. Overgangen er ikke offentliggjort av noen av partene. |
Da er vel denne så godt som i boks? |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Rutinert
|
Posted: 30.09.2020 14:52 Post subject: |
|
|
Spørs da om adegbenro er tiltenkt spissrolle, da har vi vel 2 spisser, teoretisk sett. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.09.2020 14:55 Post subject: |
|
|
Hareide har allerede sagt til Adressa at det må ny spiss inn umiddelbart om Børven forsvinner, og at de har alternativer i kikkerten, så det skjer nok noe før mandag. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.09.2020 14:57 Post subject: |
|
|
uryddig at han trener med nytt lag om ikke kontrakter er signert. Gud forby om foten brakk eller lignende, så hadde alt gått i vasken. Vi hadde sittet igjen med en langtidsskadd spiller, null penger og samme utgifter. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.09.2020 15:04 Post subject: |
|
|
Da måtte det vel blitt søksmål. Kan ikke se for meg at RBK hadde godtatt at han trente med de uten at ting var signert. Så enten er ikke RBK informert om treningen eller så er avtalen signert. Hvis ikke er det hodemist av RBK. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
|
Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|