English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Even Hovland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2019 23:34    Post subject: Reply with quote

Problemet med Hovland er jo ikke først og fremst evnene. Ser man på ren "teori" har Hovland grunnlag for å være en solid midtstopper. Det er imidlertid slik at fotball i stor grad er et mentalt spill, og her spiller Hovland alt for ofte til stryk.

Hva hjelper fart om man ofte ikke "gidder" å ta/følge løp? Hvor nyttig er duellstyrke om man ofte er feilplassert i forhold til dueller og i tillegg har tvilsom timing? Hva skal man med en brukbar fot om man nærmest konsekvent velger kortpasninger og gjerne sender disse til nermeste motspiller? Og så er det i tillegg dette som går på forståelse av spillet. Det går jo nesten ikke en kamp uten at han bryter offside-linja med flere meter.

Det er jo ikke sånn at eksempelvis Reginiussen har så mye bedre grunnleggende fysiske forutsetninger enn Hovland - man kan kanskje til og med si at disse er relativt like, men altaværingen er fullstendig overlegen på det mentale aspektet; timing, valg med og uten ball, plassering, spilleforståelse, og så videre.

Hovland har sine styrker, men han sliter voldsomt i et lag som spiller/ønsker å spille såpass dynamisk som oss. At han var/så god ut i Sogndal er sånn sett ingen overraskelse. Han hadde garantert fungert bra i LSK. Og Ham Kam. Han må spille i et lag som spiller langt mer rigid forsvarsfotball enn oss for å komme til sin rett, et lag hvor forsvaret i all hovedsak bare skal stoppe og rydde. Kanskje man kan si han er på toppen av næringskjeden 30 år for sent til å bli kongen på haugen.
gisp!
Legende

PostPosted: 25.08.2019 00:07    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg vil påstå at dersom Bardal mener Hovland er hurtig til beins, så tar han feil. Feil feil feil. Pinlig feil, for en kar som har det som jobb. Og det eksempelet viser jo bare hvor svakt fundert det er.

Adressa-børsen etter RBK - Stabæk gir en indikasjon på hva børssetter Bardal mener om Hovlands hurtighet:

Med karakter 5 ble Hovland av Adressa kåret til tredje beste RBK-er i kveld.
Til sammenligning fikk Reginiussen karakter 4 fra Adressas børssetter. (Foreløpig 4,6 fra leserne.)
Kun Hansen 7 (BB) og Meling 6 med høyere karakter enn Hovland. Angrepstrioen Akintola, Søderlund og Adegbenro fikk også alle karakter 5 av Adressa.
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 25.08.2019 00:26    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hva de drikker i adressa, men pumpes må de nok. Herregud, hvordan er det mulig å gi fem til Hovland? Elendig spiller. Gjør utrolig my feil i dag. Målet fortjener terningkast 1 alene. Få det bort.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2019 00:32    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg så det. Og jeg er hoderystende uenig i den vurderingen. Er virkelig 5 en fornuftig karakter når man

1. Sover og blir knust i duellen til 3-2 i en situasjon midtstopper skal vinne /hindre scoring 9 av 10 ganger, som del av jobbeskrivelsen. En hendelse som for øvrig skjer hver kamp.

2. Det her er riktignok et lite mysterium for meg, men på 0-1 ser vi Tore bli fraløpt, men holde motspilleren i korridoren på utsiden, så Meling score selvmål i forsøket på å hindre Brynhildsen i å få innlegget, så Lundemo komme sent inn i feltet. Hvor i helvete var vår påstått hurtige stopper da? På ferie?

3. Ved flere anledninger bare unnlate å sette press på spillere i farlige posisjoner, og tape nøkkeldueller mot mye mindre spillere - han truet med å lage reprise av begge baklengsene, se på den annullerte situasjonen for eksempel på Hovlands tempo når han utfordres med ball.

Bardal har en stor svakhet i sin vurderingsevne, og det er at han henger seg opp i noe han plutselig mener å ha oppdaget, og så danner det grunnlag for åtti prosent av børssettingen. Denne gangen trodde han Hovland var rask, tidligere har noen gjort et bueløp og imponert midlertidig. Resultatet henger da ikke på greip for enkeltspillere, og utfallene blir merkelige.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 26.08.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Jouralist: "Hvordan er det oppe i hodet ditt nå?"
Hovland: "Det er ganske rolig. Det blir en vanlig kamp for oss, egentlig."

Usikker på om jeg liker det tenningsnivået på Hovland...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2019 22:18    Post subject: Reply with quote

Nivået til sportsjournalister og andre "eksperter" er blitt så vannet ut med årene at de ikke lenger overgår den gjennomsnittlige TV-seer. Da tar de en filmanmelder-vri og fremstiller det som om de skjønner og ser det vanlige folk ikke registrerer for å rettferdiggjøre sin egen selvoppfattede status som overlegen leserne/seerne.

Om noe sånt som landstreff for fotballjournalister, tror jeg det bare er nachspielet etter Paradise Hotel-feiringen som er mer oppblåst og kvalmende.
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 11:35    Post subject: Reply with quote

Tatt ut til landslaget i dag. W T F??? NÃ¥ kan vi ihvertfall glemme ny stopper.
Back to top
Yv89
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 11:41    Post subject: Reply with quote

Det der er sabotasje!
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 11:52    Post subject: Reply with quote

Eventuelt kan vi slenge på noen ekstra kroner på en salgssum? Lov å drømme?
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 27.08.2019 12:44    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ burde jeg vel skrevet noe mindre flatterende om Hovland her (for Ã¥ være politisk korrekt). Jeg velger i stedet Ã¥ glede meg over tre RBK spillere i landslagstroppen 👍
DonRevie
Proff

PostPosted: 27.08.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

Landslaget for Hovland og Kina neste Wink
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 12:46    Post subject: Reply with quote

LANDSLAGET? Laughing Laughing Laughing
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2019 12:51    Post subject: Reply with quote

askjetne wrote:
NÃ¥ burde jeg vel skrevet noe mindre flatterende om Hovland her (for Ã¥ være politisk korrekt). Jeg velger i stedet Ã¥ glede meg over tre RBK spillere i landslagstroppen 👍

Fire, faktisk.

Tore, Even, Birger, og vår nye leiesoldat Maars Johnsen. Smile

Last edited by OrionPax on 27.08.2019 19:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 13:07    Post subject: Reply with quote

I tillegg til 7 som har vært i Rosenborg tidligere, hvorav 5 er trøndere.

Slik det skal være:)
Back to top
Uderzio
Junior

PostPosted: 27.08.2019 17:44    Post subject: Reply with quote

Men i alle dager? Finnes det så få stoppere av middels kvalitet ellers i eliteserien eller?

Lagerbäck nevner 5 kriterier som er viktige i evalueringen for opptak og en av de er kontinuitet. Ehm, greit med kontinuitet, men når det glipper i markeringer og gjøres personlige feil i hver eneste kamp, hva er det DA han ser i Hovland.

Jeg mener Valsvik er bedre.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 17:47    Post subject: Reply with quote

Hovland er stabilt crap?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 17:48    Post subject: Reply with quote

Ser utifra lista at alle med mer talent og evner enn ham sitter godt plassert på benken og får ikke spille andre steder. Match fitness vinner.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 17:50    Post subject: Reply with quote

Valsvik blir da aldri valgt foran Hovland i landslagskøen så lenge Hovland blir valgt foran Valsvik i RBK-køen.
Back to top
Uderzio
Junior

PostPosted: 27.08.2019 18:42    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Valsvik blir da aldri valgt foran Hovland i landslagskøen så lenge Hovland blir valgt foran Valsvik i RBK-køen.

Hvorfor blir Hovland valgt forran Valsvik i RBK-køen?
Av de innhoppene Valsvik har hatt, synes jeg ikke at han gjør seg bort.
Høy, relativt rask og god på dødball. Om han i tillegg klarer å holde konsentrasjonen i 90 minutter er vel det også positivt.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 18:53    Post subject: Reply with quote

På 90-tallet, når landslaget var på sitt beste, var Forsvaret vår sterkeste lagdel. Vi hadde Bratseth, Ronny Johnsen, Berg, Hoftun, Bjørnebye, Halle, og Erland Johnsen for å nevne noen. I dag står det derimot ganske dårlig til, når Even Hovland er tatt ut!
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 19:07    Post subject: Reply with quote

Uderzio wrote:
Zorbeltuss wrote:

Høy, relativt rask og god på dødball. Om han i tillegg klarer å holde konsentrasjonen i 90 minutter er vel det også positivt.

«Relativt rask». Nå er jeg usikker på om det virkelig var Valsvik du mente??Sikker på at det er Gustav Valsvik?? Han er ufattelig treg. Tror du må ned til bedrift eller kanskje old boys-fotball for å finne noen som er tregere.
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 27.08.2019 20:14    Post subject: Reply with quote

Forebyggende utbrudd før Dinamo-kampen: Men Hovlaaand daaaaaa for helllvette"!"!!! Mad Crying or Very sad
Wlffrsether
Junior

PostPosted: 27.08.2019 20:32    Post subject: Reply with quote

Uderzio wrote:
Zorbeltuss wrote:

Kan det tenkes at Hovland fungerer bedre som makker til Tore enn det Valsvik gjør? Basert på hukommelsen så har vel Valsvik stort sett vært makker med Hovland, og ikke Tore, de gangene han har startet eller blir byttet inn på stopperplass.
Slik at slutningen som trekkes er at Tore+Hovland fungerer bedre enn Tore+Valsvik, og så lenge Tore er bedre enn Valsvik, så blir det slik... Da hjelper det lite om Valsvik isolert sett er bedre enn Hovland, all den tid han har "Tore-rollen".

/theorycrafting
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

NY STOPPER NÅ  Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 22:27    Post subject: Reply with quote

IGJEN!!!! HOVLAND ER NÆRMEST, FALLER AV OG VENTER PÅ LUNDEMO SOM ER LANGT BAK, ZAGREBSPILLEREN FÅR MER EN GOD NOK TID TIL Å KLINKE I KRYSSET!!!!

GÅ I PRESS!!!!!!
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 43, 44, 45  Next
Page 23 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb