| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.08.2019 23:34 Post subject: |
|
|
Problemet med Hovland er jo ikke først og fremst evnene. Ser man på ren "teori" har Hovland grunnlag for å være en solid midtstopper. Det er imidlertid slik at fotball i stor grad er et mentalt spill, og her spiller Hovland alt for ofte til stryk.
Hva hjelper fart om man ofte ikke "gidder" å ta/følge løp? Hvor nyttig er duellstyrke om man ofte er feilplassert i forhold til dueller og i tillegg har tvilsom timing? Hva skal man med en brukbar fot om man nærmest konsekvent velger kortpasninger og gjerne sender disse til nermeste motspiller? Og så er det i tillegg dette som går på forståelse av spillet. Det går jo nesten ikke en kamp uten at han bryter offside-linja med flere meter.
Det er jo ikke sånn at eksempelvis Reginiussen har så mye bedre grunnleggende fysiske forutsetninger enn Hovland - man kan kanskje til og med si at disse er relativt like, men altaværingen er fullstendig overlegen på det mentale aspektet; timing, valg med og uten ball, plassering, spilleforståelse, og så videre.
Hovland har sine styrker, men han sliter voldsomt i et lag som spiller/ønsker å spille såpass dynamisk som oss. At han var/så god ut i Sogndal er sånn sett ingen overraskelse. Han hadde garantert fungert bra i LSK. Og Ham Kam. Han må spille i et lag som spiller langt mer rigid forsvarsfotball enn oss for å komme til sin rett, et lag hvor forsvaret i all hovedsak bare skal stoppe og rydde. Kanskje man kan si han er på toppen av næringskjeden 30 år for sent til å bli kongen på haugen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.08.2019 00:07 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Jeg vil påstå at dersom Bardal mener Hovland er hurtig til beins, så tar han feil. Feil feil feil. Pinlig feil, for en kar som har det som jobb. Og det eksempelet viser jo bare hvor svakt fundert det er. |
Adressa-børsen etter RBK - Stabæk gir en indikasjon på hva børssetter Bardal mener om Hovlands hurtighet:
Med karakter 5 ble Hovland av Adressa kåret til tredje beste RBK-er i kveld.
Til sammenligning fikk Reginiussen karakter 4 fra Adressas børssetter. (Foreløpig 4,6 fra leserne.)
Kun Hansen 7 (BB) og Meling 6 med høyere karakter enn Hovland. Angrepstrioen Akintola, Søderlund og Adegbenro fikk også alle karakter 5 av Adressa. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 25.08.2019 00:26 Post subject: |
|
|
| Jeg vet ikke hva de drikker i adressa, men pumpes må de nok. Herregud, hvordan er det mulig å gi fem til Hovland? Elendig spiller. Gjør utrolig my feil i dag. Målet fortjener terningkast 1 alene. Få det bort. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.08.2019 00:32 Post subject: |
|
|
Ja, jeg så det. Og jeg er hoderystende uenig i den vurderingen. Er virkelig 5 en fornuftig karakter når man
1. Sover og blir knust i duellen til 3-2 i en situasjon midtstopper skal vinne /hindre scoring 9 av 10 ganger, som del av jobbeskrivelsen. En hendelse som for øvrig skjer hver kamp.
2. Det her er riktignok et lite mysterium for meg, men på 0-1 ser vi Tore bli fraløpt, men holde motspilleren i korridoren på utsiden, så Meling score selvmål i forsøket på å hindre Brynhildsen i å få innlegget, så Lundemo komme sent inn i feltet. Hvor i helvete var vår påstått hurtige stopper da? På ferie?
3. Ved flere anledninger bare unnlate å sette press på spillere i farlige posisjoner, og tape nøkkeldueller mot mye mindre spillere - han truet med å lage reprise av begge baklengsene, se på den annullerte situasjonen for eksempel på Hovlands tempo når han utfordres med ball.
Bardal har en stor svakhet i sin vurderingsevne, og det er at han henger seg opp i noe han plutselig mener å ha oppdaget, og så danner det grunnlag for åtti prosent av børssettingen. Denne gangen trodde han Hovland var rask, tidligere har noen gjort et bueløp og imponert midlertidig. Resultatet henger da ikke på greip for enkeltspillere, og utfallene blir merkelige. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.08.2019 21:39 Post subject: |
|
|
Jouralist: "Hvordan er det oppe i hodet ditt nå?"
Hovland: "Det er ganske rolig. Det blir en vanlig kamp for oss, egentlig."
Usikker på om jeg liker det tenningsnivået på Hovland... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.08.2019 22:18 Post subject: |
|
|
Nivået til sportsjournalister og andre "eksperter" er blitt så vannet ut med årene at de ikke lenger overgår den gjennomsnittlige TV-seer. Da tar de en filmanmelder-vri og fremstiller det som om de skjønner og ser det vanlige folk ikke registrerer for å rettferdiggjøre sin egen selvoppfattede status som overlegen leserne/seerne.
Om noe sånt som landstreff for fotballjournalister, tror jeg det bare er nachspielet etter Paradise Hotel-feiringen som er mer oppblåst og kvalmende. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 27.08.2019 11:35 Post subject: |
|
|
| Tatt ut til landslaget i dag. W T F??? NÃ¥ kan vi ihvertfall glemme ny stopper. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 27.08.2019 11:41 Post subject: |
|
|
Det der er sabotasje! _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 27.08.2019 11:52 Post subject: |
|
|
| Eventuelt kan vi slenge på noen ekstra kroner på en salgssum? Lov å drømme? |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 27.08.2019 12:44 Post subject: |
|
|
NÃ¥ burde jeg vel skrevet noe mindre flatterende om Hovland her (for Ã¥ være politisk korrekt). Jeg velger i stedet Ã¥ glede meg over tre RBK spillere i landslagstroppen 👍 _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 27.08.2019 12:45 Post subject: |
|
|
Landslaget for Hovland og Kina neste  |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 27.08.2019 12:46 Post subject: |
|
|
LANDSLAGET?  |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 27.08.2019 12:51 Post subject: |
|
|
| askjetne wrote: | | NÃ¥ burde jeg vel skrevet noe mindre flatterende om Hovland her (for Ã¥ være politisk korrekt). Jeg velger i stedet Ã¥ glede meg over tre RBK spillere i landslagstroppen 👍 |
Fire, faktisk.
Tore, Even, Birger, og vår nye leiesoldat Maars Johnsen.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Last edited by OrionPax on 27.08.2019 19:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 27.08.2019 13:07 Post subject: |
|
|
I tillegg til 7 som har vært i Rosenborg tidligere, hvorav 5 er trøndere.
Slik det skal være:) |
|
| Back to top |
|
 |
Uderzio Junior
|
Posted: 27.08.2019 17:44 Post subject: |
|
|
Men i alle dager? Finnes det så få stoppere av middels kvalitet ellers i eliteserien eller?
Lagerbäck nevner 5 kriterier som er viktige i evalueringen for opptak og en av de er kontinuitet. Ehm, greit med kontinuitet, men når det glipper i markeringer og gjøres personlige feil i hver eneste kamp, hva er det DA han ser i Hovland.
Jeg mener Valsvik er bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 27.08.2019 17:47 Post subject: |
|
|
| Hovland er stabilt crap? |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 27.08.2019 17:48 Post subject: |
|
|
| Ser utifra lista at alle med mer talent og evner enn ham sitter godt plassert på benken og får ikke spille andre steder. Match fitness vinner. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 27.08.2019 17:50 Post subject: |
|
|
| Valsvik blir da aldri valgt foran Hovland i landslagskøen så lenge Hovland blir valgt foran Valsvik i RBK-køen. |
|
| Back to top |
|
 |
Uderzio Junior
|
Posted: 27.08.2019 18:42 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | | Valsvik blir da aldri valgt foran Hovland i landslagskøen så lenge Hovland blir valgt foran Valsvik i RBK-køen. |
Hvorfor blir Hovland valgt forran Valsvik i RBK-køen?
Av de innhoppene Valsvik har hatt, synes jeg ikke at han gjør seg bort.
Høy, relativt rask og god på dødball. Om han i tillegg klarer å holde konsentrasjonen i 90 minutter er vel det også positivt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 27.08.2019 18:53 Post subject: |
|
|
| På 90-tallet, når landslaget var på sitt beste, var Forsvaret vår sterkeste lagdel. Vi hadde Bratseth, Ronny Johnsen, Berg, Hoftun, Bjørnebye, Halle, og Erland Johnsen for å nevne noen. I dag står det derimot ganske dårlig til, når Even Hovland er tatt ut! |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 27.08.2019 19:07 Post subject: |
|
|
| Uderzio wrote: | | Zorbeltuss wrote: | | Valsvik blir da aldri valgt foran Hovland i landslagskøen så lenge Hovland blir valgt foran Valsvik i RBK-køen. |
Høy, relativt rask og god på dødball. Om han i tillegg klarer å holde konsentrasjonen i 90 minutter er vel det også positivt. |
«Relativt rask». Nå er jeg usikker på om det virkelig var Valsvik du mente??Sikker på at det er Gustav Valsvik?? Han er ufattelig treg. Tror du må ned til bedrift eller kanskje old boys-fotball for å finne noen som er tregere. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 27.08.2019 20:14 Post subject: |
|
|
Forebyggende utbrudd før Dinamo-kampen: Men Hovlaaand daaaaaa for helllvette"!"!!!  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Wlffrsether Junior
|
Posted: 27.08.2019 20:32 Post subject: |
|
|
| Uderzio wrote: | | Zorbeltuss wrote: | | Valsvik blir da aldri valgt foran Hovland i landslagskøen så lenge Hovland blir valgt foran Valsvik i RBK-køen. |
Kan det tenkes at Hovland fungerer bedre som makker til Tore enn det Valsvik gjør? Basert på hukommelsen så har vel Valsvik stort sett vært makker med Hovland, og ikke Tore, de gangene han har startet eller blir byttet inn på stopperplass.
Slik at slutningen som trekkes er at Tore+Hovland fungerer bedre enn Tore+Valsvik, og så lenge Tore er bedre enn Valsvik, så blir det slik... Da hjelper det lite om Valsvik isolert sett er bedre enn Hovland, all den tid han har "Tore-rollen".
/theorycrafting |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 27.08.2019 22:22 Post subject: |
|
|
NYÂ STOPPERÂ NÃ…Â  |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 27.08.2019 22:27 Post subject: |
|
|
IGJEN!!!! HOVLAND ER NÆRMEST, FALLER AV OG VENTER PÅ LUNDEMO SOM ER LANGT BAK, ZAGREBSPILLEREN FÅR MER EN GOD NOK TID TIL Å KLINKE I KRYSSET!!!!
GÃ…Â IÂ PRESS!!!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
|