| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 13.08.2019 21:52 Post subject: |
|
|
Nå har vi penger. Rosted, Bjørkan og Maars inn. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 13.08.2019 22:00 Post subject: |
|
|
Om målet er CL så tror jeg neppe Bjørkan (komemr ikke til å forsterke 11'r), Maars (kommer ikke til å forsterke 11'r) eller Rosted (kommer nok til å forsterke 11) er godt nok!
Personlig ville jeg gått for Skjelvik OG Rosted for å gi oss flere strenger defensivt, eventuelt. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 13.08.2019 22:01 Post subject: |
|
|
| Rosted forsterker 11ern i kraft av å erstatte Hovland. Det samme hadde jeg gjort om jeg erstatta Hovland, men det er en annen sak. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 13.08.2019 22:02 Post subject: |
|
|
VI henter ikke spillere i CL-klasse uansett. Vi må hente gode fotballspillere som kan styrke oss på enten kort eller lang sikt. Bjørkan er et stortalent. Rosted styrker oss i EL (CL er bonus) og hvordan noen kan mene at Maars ikke vil styrke laget syns jeg er litt merkelig. Han holder fin EL-klasse. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 13.08.2019 22:06 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Rosted forsterker 11ern i kraft av å erstatte Hovland. Det samme hadde jeg gjort om jeg erstatta Hovland, men det er en annen sak. |  |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 13.08.2019 22:11 Post subject: |
|
|
| Nordens Lokomotiv wrote: | | VI henter ikke spillere i CL-klasse uansett. Vi må hente gode fotballspillere som kan styrke oss på enten kort eller lang sikt. Bjørkan er et stortalent. Rosted styrker oss i EL (CL er bonus) og hvordan noen kan mene at Maars ikke vil styrke laget syns jeg er litt merkelig. Han holder fin EL-klasse. |
Marrs styrker nok LAGET, men med tanke på at han skal bli kjent med spillestil, lagkammerater og trener så nekter jeg å tro at han kommer hit og forsterker start 11.
Helt klart en forsterkning fra benken for å gi oss mere spillerom, men akkurat nå tror jeg det skal mye til å forsterke relasjonen jesus - søder - akintola i fronmt med tanke på CL playoff som er rett rundt hjørnet.
2 av de tre som nevnes er spillere jeg mer enn gjerne ser i RBK, men anser som forsterkninger først etter oppkjøringen neste år (med unntak av Rosted). _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 13.08.2019 22:15 Post subject: |
|
|
| Nordens Lokomotiv wrote: | | Nå har vi penger. Rosted, Bjørkan/Risa og en spiss av høyere kvalitet enn det vi har i dag inn. |
SÃ¥nn ja!  |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 13.08.2019 22:41 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | doffen wrote: | | Spiss er en ting, men gi meg en solid stopper før cl playoff. Førstepri. Deretter en spiss med andre ferdigheter enn søder. |
En rask midtstopper som i tillegg er bedre teknisk enn Hovland. Aller øverste prioritet. |
Dette.
Og jeg mener også at vi må ha en spiss som setter sjansene når han får den.
Blir fryktelig dyrt, men er verdt det om vi kvaller til CL. |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 14.08.2019 00:38 Post subject: |
|
|
Eneste man trenger å bruke penger på er en ny spiss, selv om Søderlund har vist fremgang i det siste så er han over the top.
Om man ikke finner rette typen så bør man se etter en midtstopper med gode tekniske ferdigheter som har ok fart.
Det jeg frykter er at Horneland har bestemt seg for at han ikke rokker ved årets midtstopper par, han skrøt de opp i skyene da han tok over og han har vist siden starten at han kjører på med de i år.
Midtbane spillere har vi i fleng, vi har gode unge offensive spillere i Ceide og Botheim.
Nei jeg vet ikke hva de tenker, muligens så er vell backplassen også utsatt så ja, nok å henge fingrene i  |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 14.08.2019 04:19 Post subject: |
|
|
Midtstopper er absolutt viktigst!! Trondsen og Tagseth kan spille venstreback, de Lanlay og Denic kan spille høyreback! Vil selfvfølgelig ha inn backup på back, men midtstopperplassen må i utgangspunktet bli sterkere, på backen vil det være backup som hentes...
Hovland viste det i går igjen, han både roter bort ballen og setter lagkamerater i vanskelige situasjoner; er ALT for svak med ball!! |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.08.2019 06:41 Post subject: |
|
|
| Vil vel tro venstreback er viktigst, fordi Meling kommer til å forsvinne enten før 2.september eller i løpet av vinteren. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 14.08.2019 07:13 Post subject: |
|
|
| Back er viktig, men til playoff bør vi ha vesentlig mer fart i midtforsvaret. Skulle gjerne sett en stopper med lik kvalitet/ferdighet som Stadsgaard. Fart, men synes å huske han som litt mer ryddig og tryggere enn Skjelvik |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 14.08.2019 08:47 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke annet enn at vi går all in for Skjelvik nå, da han bekler to posisjoner bak i forsvaret og er drillet i systemet fra før. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.08.2019 09:56 Post subject: |
|
|
Problemet med Skjelvik er jo Bjørnebye og forholdet dem imellom. KI ville forlenge med Skjelvik, mens Bjørnebye mente han ikke var god nok og lot kontrakten gå ut. Dette var en av eksemplene Kåre brukte for å bevise at han ikke var øverste leder.
Det er dessverre helt urealistisk at Skjelvik hentes inn så lenge Bjørnebye er her. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.08.2019 10:03 Post subject: |
|
|
Men nå er jo ikke Bjørnebye øverste leder 'lenger', det er eksplisitt Horneland, så kanskje Skjelvik kan finne glede i å bli hentet inn som ren overkjøring av Bjørnebyes vurdering?  |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 14.08.2019 10:11 Post subject: |
|
|
For i dag skal SIB har gjort lista klart. I dag/imorgen bør det presenteres 3-4 nye spillere.
Har begynt å innse at jeg savner Selnæs enormt mye med gjennombruddspasningene. Jeg er ganske ganske sikker på at vi hadde skårt mange mål med en slik spiller. Bare se Mike som går ned og slår en gjennombruddspasning mot Akintola som legger inn også skårer Søder. Ja, Lundemo er det beste vi har sett siden Selnæs og han er veldig trygg med ball, gjør stort sett få feil osv. Men, han er kun god på det enkle. Dessverre ikke farlig offensivt. Skulle likt å få inn en enda bedre midtbanespiller. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 14.08.2019 10:17 Post subject: |
|
|
Om man har som mål å nå budsjettet, som er nok et minus-budsjett, så bør en nok hente spillere som er relativt billig i drift, og som ikke koster skjorta.
Men vi kan jo kaste oss på 08-10 karusellen igjen (: (: (: |
|
| Back to top |
|
 |
Frøken Fransen Senior
|
Posted: 14.08.2019 10:58 Post subject: |
|
|
| Andreas Hopen wrote: | RBK: Rosted skal ikkje vere topp prioritet for Rosenborg. Det SIB visstnok skal ha nærast i siktet er ein ny spiss og ein til to backar. På spissplass skal det være satt av ca 15mill.
Med Reginiussen, Hovland og Valsvik som alternativ på stopparplass, er det klart at det brenner meir på backplass (Valsvik og Trondsen er ikkje eit godt nok alt på VB), og det virka rart å først bruke 25m på Rosted før back og evt. spiss er på plass. |
Andreas Hopen på twitter i dag: https://twitter.com/super...5684088837 |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.08.2019 11:17 Post subject: |
|
|
Tjaa, skal vi si Risa og Bjørkan da og kanskje Strandberg på topp?
evt Maars?
Surprise me SIB! _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 14.08.2019 11:31 Post subject: |
|
|
| BÃ¥de Maars og Strandberg ville forsterket 11ern og bredde i tropp. Noen som vet hvordan reglene er nÃ¥r Strandberg er utlÃ¥nt til annen klubb? Har han lov til Ã¥ bryte lÃ¥n og spille for oss? 🤔 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.08.2019 11:36 Post subject: |
|
|
Får ikke akkurat vann i munnen av to spillere som anses som altfor dårlige for hhv AZ og Malmø. Da er Søderlund i sin nye form minst like bra.
Skal vi blåse 15 mill på en spiss, må det være en som er markant bedre enn det vi har.
Last edited by Hedon on 14.08.2019 11:56; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 14.08.2019 11:46 Post subject: |
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
|
|
Strandberg har virkelig hatt et dypere fall fra sin tilværelse som lovende kraftspiss enn jeg var klar over. Framstår jo som en spiller med veldig mye større navn enn ferdigheter nå, og det er et dårlig tegn at han har en tendens til å bli lånt ut fra moderklubbene (både CSKA, Brügge og Malmö). Nei takk, slik jeg ser det.
Maars tror jeg egner seg mye bedre som en squad-spiller for lag som har råd til å holde seg med en tometring på benken i fall det blir pumping mot etablert. Ser veldig ut som en begrenset duellspiss med litt nese, som hadde den ene sesongen der alt gikk inn og han ble stående på banen, men ikke som en spiller som automatisk ville bøttet inn masse mål for oss fordi laget er relativt bedre mot svakere motstand (enn i Nederland).
Jeg krysser fingrene for noe større og bedre enn dette, og håper vi klarer å strekke oss litt til på pris dersom spilleren er riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
TAR Junior
|
|
|
Hva med Olmo? Uansett så tror jeg man for øyeblikket er trygg på Søder som førstevalg på spissplass og håper vi kan finne en type bakromsspiss.
En midtstopper med fart og venstreback er rimelig åpenbart må inn. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 14.08.2019 11:50 Post subject: |
|
|
Olmo var vel ansett å ha en verdig nærmere 300 mill  _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
|