English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 158, 159, 160  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 13.08.2019 21:52    Post subject: Reply with quote

Nå har vi penger. Rosted, Bjørkan og Maars inn.
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.08.2019 22:00    Post subject: Reply with quote

Om målet er CL så tror jeg neppe Bjørkan (komemr ikke til å forsterke 11'r), Maars (kommer ikke til å forsterke 11'r) eller Rosted (kommer nok til å forsterke 11) er godt nok!

Personlig ville jeg gått for Skjelvik OG Rosted for å gi oss flere strenger defensivt, eventuelt.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.08.2019 22:01    Post subject: Reply with quote

Rosted forsterker 11ern i kraft av å erstatte Hovland. Det samme hadde jeg gjort om jeg erstatta Hovland, men det er en annen sak.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 13.08.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

VI henter ikke spillere i CL-klasse uansett. Vi må hente gode fotballspillere som kan styrke oss på enten kort eller lang sikt. Bjørkan er et stortalent. Rosted styrker oss i EL (CL er bonus) og hvordan noen kan mene at Maars ikke vil styrke laget syns jeg er litt merkelig. Han holder fin EL-klasse.
Thulian
Veteran

PostPosted: 13.08.2019 22:06    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Rosted forsterker 11ern i kraft av å erstatte Hovland. Det samme hadde jeg gjort om jeg erstatta Hovland, men det er en annen sak.
RBK Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.08.2019 22:11    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
VI henter ikke spillere i CL-klasse uansett. Vi må hente gode fotballspillere som kan styrke oss på enten kort eller lang sikt. Bjørkan er et stortalent. Rosted styrker oss i EL (CL er bonus) og hvordan noen kan mene at Maars ikke vil styrke laget syns jeg er litt merkelig. Han holder fin EL-klasse.

Marrs styrker nok LAGET, men med tanke på at han skal bli kjent med spillestil, lagkammerater og trener så nekter jeg å tro at han kommer hit og forsterker start 11.

Helt klart en forsterkning fra benken for å gi oss mere spillerom, men akkurat nå tror jeg det skal mye til å forsterke relasjonen jesus - søder - akintola i fronmt med tanke på CL playoff som er rett rundt hjørnet.

2 av de tre som nevnes er spillere jeg mer enn gjerne ser i RBK, men anser som forsterkninger først etter oppkjøringen neste år (med unntak av Rosted).
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 13.08.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Nå har vi penger. Rosted, Bjørkan/Risa og en spiss av høyere kvalitet enn det vi har i dag inn.

SÃ¥nn ja! RBK
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.08.2019 22:41    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
doffen wrote:
Spiss er en ting, men gi meg en solid stopper før cl playoff. Førstepri. Deretter en spiss med andre ferdigheter enn søder.

En rask midtstopper som i tillegg er bedre teknisk enn Hovland. Aller øverste prioritet.

Dette.
Og jeg mener også at vi må ha en spiss som setter sjansene når han får den.
Blir fryktelig dyrt, men er verdt det om vi kvaller til CL.
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 14.08.2019 00:38    Post subject: Reply with quote

Eneste man trenger å bruke penger på er en ny spiss, selv om Søderlund har vist fremgang i det siste så er han over the top.

Om man ikke finner rette typen så bør man se etter en midtstopper med gode tekniske ferdigheter som har ok fart.
Det jeg frykter er at Horneland har bestemt seg for at han ikke rokker ved årets midtstopper par, han skrøt de opp i skyene da han tok over og han har vist siden starten at han kjører på med de i år.

Midtbane spillere har vi i fleng, vi har gode unge offensive spillere i Ceide og Botheim.

Nei jeg vet ikke hva de tenker, muligens så er vell backplassen også utsatt så ja, nok å henge fingrene i Smile
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 14.08.2019 04:19    Post subject: Reply with quote

Midtstopper er absolutt viktigst!! Trondsen og Tagseth kan spille venstreback, de Lanlay og Denic kan spille høyreback! Vil selfvfølgelig ha inn backup på back, men midtstopperplassen må i utgangspunktet bli sterkere, på backen vil det være backup som hentes...

Hovland viste det i går igjen, han både roter bort ballen og setter lagkamerater i vanskelige situasjoner; er ALT for svak med ball!!
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 14.08.2019 06:41    Post subject: Reply with quote

Vil vel tro venstreback er viktigst, fordi Meling kommer til å forsvinne enten før 2.september eller i løpet av vinteren.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 14.08.2019 07:13    Post subject: Reply with quote

Back er viktig, men til playoff bør vi ha vesentlig mer fart i midtforsvaret. Skulle gjerne sett en stopper med lik kvalitet/ferdighet som Stadsgaard. Fart, men synes å huske han som litt mer ryddig og tryggere enn Skjelvik
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 14.08.2019 08:47    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke annet enn at vi går all in for Skjelvik nå, da han bekler to posisjoner bak i forsvaret og er drillet i systemet fra før.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2019 09:56    Post subject: Reply with quote

Problemet med Skjelvik er jo Bjørnebye og forholdet dem imellom. KI ville forlenge med Skjelvik, mens Bjørnebye mente han ikke var god nok og lot kontrakten gå ut. Dette var en av eksemplene Kåre brukte for å bevise at han ikke var øverste leder.

Det er dessverre helt urealistisk at Skjelvik hentes inn så lenge Bjørnebye er her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2019 10:03    Post subject: Reply with quote

Men nå er jo ikke Bjørnebye øverste leder 'lenger', det er eksplisitt Horneland, så kanskje Skjelvik kan finne glede i å bli hentet inn som ren overkjøring av Bjørnebyes vurdering? Cool
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 14.08.2019 10:11    Post subject: Reply with quote

For i dag skal SIB har gjort lista klart. I dag/imorgen bør det presenteres 3-4 nye spillere.

Har begynt å innse at jeg savner Selnæs enormt mye med gjennombruddspasningene. Jeg er ganske ganske sikker på at vi hadde skårt mange mål med en slik spiller. Bare se Mike som går ned og slår en gjennombruddspasning mot Akintola som legger inn også skårer Søder. Ja, Lundemo er det beste vi har sett siden Selnæs og han er veldig trygg med ball, gjør stort sett få feil osv. Men, han er kun god på det enkle. Dessverre ikke farlig offensivt. Skulle likt å få inn en enda bedre midtbanespiller.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 14.08.2019 10:17    Post subject: Reply with quote

Om man har som mål å nå budsjettet, som er nok et minus-budsjett, så bør en nok hente spillere som er relativt billig i drift, og som ikke koster skjorta.

Men vi kan jo kaste oss på 08-10 karusellen igjen (: (: (:
Back to top
Frøken Fransen
Senior

PostPosted: 14.08.2019 10:58    Post subject: Reply with quote

Andreas Hopen wrote:
RBK: Rosted skal ikkje vere topp prioritet for Rosenborg. Det SIB visstnok skal ha nærast i siktet er ein ny spiss og ein til to backar. På spissplass skal det være satt av ca 15mill.

Med Reginiussen, Hovland og Valsvik som alternativ på stopparplass, er det klart at det brenner meir på backplass (Valsvik og Trondsen er ikkje eit godt nok alt på VB), og det virka rart å først bruke 25m på Rosted før back og evt. spiss er på plass.

Andreas Hopen på twitter i dag: https://twitter.com/super...5684088837
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 14.08.2019 11:17    Post subject: Reply with quote

Tjaa, skal vi si Risa og Bjørkan da og kanskje Strandberg på topp?
evt Maars?

Surprise me SIB!
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 14.08.2019 11:31    Post subject: Reply with quote

BÃ¥de Maars og Strandberg ville forsterket 11ern og bredde i tropp. Noen som vet hvordan reglene er nÃ¥r Strandberg er utlÃ¥nt til annen klubb? Har han lov til Ã¥ bryte lÃ¥n og spille for oss? 🤔
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

Får ikke akkurat vann i munnen av to spillere som anses som altfor dårlige for hhv AZ og Malmø. Da er Søderlund i sin nye form minst like bra.

Skal vi blåse 15 mill på en spiss, må det være en som er markant bedre enn det vi har.

Last edited by Hedon on 14.08.2019 11:56; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SvennO
Rutinert

PostPosted: 14.08.2019 11:46    Post subject: Reply with quote

Quote:
RBK sa nei til tidligere PL-profil
For to år siden var han i Pep Guardiolas mannskap. Nå kunne Rosenborg ha endt opp med Wilfried Bony.

https://www.dagbladet.no/...l/71487414
Back to top
zaphod81
Forumsjef

Strandberg har virkelig hatt et dypere fall fra sin tilværelse som lovende kraftspiss enn jeg var klar over. Framstår jo som en spiller med veldig mye større navn enn ferdigheter nå, og det er et dårlig tegn at han har en tendens til å bli lånt ut fra moderklubbene (både CSKA, Brügge og Malmö). Nei takk, slik jeg ser det.

Maars tror jeg egner seg mye bedre som en squad-spiller for lag som har råd til å holde seg med en tometring på benken i fall det blir pumping mot etablert. Ser veldig ut som en begrenset duellspiss med litt nese, som hadde den ene sesongen der alt gikk inn og han ble stående på banen, men ikke som en spiller som automatisk ville bøttet inn masse mål for oss fordi laget er relativt bedre mot svakere motstand (enn i Nederland).

Jeg krysser fingrene for noe større og bedre enn dette, og håper vi klarer å strekke oss litt til på pris dersom spilleren er riktig.
Back to top
TAR
Junior

Hva med Olmo? Uansett så tror jeg man for øyeblikket er trygg på Søder som førstevalg på spissplass og håper vi kan finne en type bakromsspiss.
En midtstopper med fart og venstreback er rimelig åpenbart må inn.
Back to top
Yv89
Veteran

PostPosted: 14.08.2019 11:50    Post subject: Reply with quote

Olmo var vel ansett å ha en verdig nærmere 300 mill Laughing
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 158, 159, 160  Next
Page 135 of 160

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb