English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rini Coolen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 32, 33, 34  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 13.11.2018 13:15    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Bananskrue wrote:
Vi ble reddet av en knallgod André Hansen i EL-kvalikken

Styret er kokkeklare, det samme er Eggen. Anders Konradsen sa det i sommer, at de bare hadde surret på trening hele sesongen fram til da.

Du antyder at RBK bør ta kontakt med Hellstrøm? Wink
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.11.2018 13:39    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Helt fantastisk hvor dyktig han var til å sette sammen en total mangel på offensiv og defensiv samhandling som ga seg utslag i tap etter tap mot middelmådig europeisk motstand..

Han tok over Kåres vrakgods. Vrient å redde.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 13.11.2018 13:49    Post subject: Reply with quote

Denne tråden når snart helt nye nivåer av tåpelighet. Hvor vanskelig er det å ta bitte litt hensyn til omstendighetene rundt når man vurderer prestasjon, egentlig?

NAEEK forventer jeg ikke stort bedre av, for å være ærlig (sorry), men en del ander burde jo virkelig ta seg selv i det mentale nakkeskinnet.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 13.11.2018 13:52    Post subject: Reply with quote

Quote:
Anders Konradsen sa det i sommer, at de bare hadde surret på trening hele sesongen fram til da.

Dette hadde jeg faktisk ikke fått med meg, Kilde?

Sånn ellers: vi hevet formen litt utover i EL-kvalikken, på akkurat lik linje med hva vi gjorde i fjor (sleit vel mot dundalk i den første runden, før vi spilte ut celtic på deres gress og fikk et uheldig mål i mot på Lerkendal, i EL-playoff slo vi Ajax over to oppgjør). At vi slo Cork og Shkendija med de sifrene vi gjorde var helt mirakuløst og mot spillets gang, Hansen reddet vel to straffer mot Shkendija i borteoppgjøret på stillingen 0-0?

Quote:

Hæ? Om vi legger til grunn premisset (slik du gjør her) at det er deres skyld at det ikke funker, så gir det jo ingen mening i at de skal ha skryt for å ikke ha gjort en for elendig jobb til at serien ikke kunne reddes? Hva er det for en logikk?

Premisset ble lagt tidligere i diskusjonen og var det jeg kommenterte. Mitt poeng var at man kan ikke gi Kåre og Erik skyld for alt som er galt og dermed fraskrive Coolen alt ansvar. Skal man fraskrive Coolen alt ansvar for det som ikke funker kan man ikke gi han skryt for alt som faktisk fungerer, heller. Da kan han ikke feile. Det hadde vært rimelig deilig å ha en jobb hvor alle dårlige resultater kan skyldes på han som hadde jobben før meg, mens alle gode resultater skal jeg ha skryt for. Det er slik Coolen-diskusjonen på mange måter har blitt, og jeg syns det blir fordummende og alt for enkelt.
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 13.11.2018 13:53    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
NilsArneEggenErKongen wrote:
Helt fantastisk hvor dyktig han var til å sette sammen en total mangel på offensiv og defensiv samhandling som ga seg utslag i tap etter tap mot middelmådig europeisk motstand..

Han tok over Kåres vrakgods. Vrient å redde.

Coolen viste seg som en dårlig kaptein, i praksis knapt dekksgutt på RBK-skuta.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 13.11.2018 14:05    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Denne tråden når snart helt nye nivåer av tåpelighet. Hvor vanskelig er det å ta bitte litt hensyn til omstendighetene rundt når man vurderer prestasjon, egentlig?

Nå spiller jeg i hovedsak djevelens advokat i denne diskusjonen. Jeg er enig i at Kåre og Erik måtte sparkes og jeg er også fullstendig enig i at Coolen har hatt arbeidsvilkår som gjør det vanskelig å vurdere prestasjonen hans. Min konklusjon angående Coolen er derfor: Jeg vet ikke.

Sesongen etter Coolen tok over har vært mye frem og mye tilbake, hvor jeg synes det blir for enkelt å klandre tidligere regime for hvert tilbakesteg og samtidig gi Coolen skryt for hvert steg fremover, når totalen er status quo. Hadde ting blitt bedre om Coolen også hadde fått forsesongen og et år på å forme laget? Kanskje, ingenting tilsier at det ikke skulle blitt det, men på lik linje er det ingenting som tilsier det motsatte, heller.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 13.11.2018 14:08    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Mitt poeng var at man kan ikke gi Kåre og Erik skyld for alt som er galt og dermed fraskrive Coolen alt ansvar. Skal man fraskrive Coolen alt ansvar for det som ikke funker kan man ikke gi han skryt for alt som faktisk fungerer, heller.

Nei, ikke alt, noen av veiene. Men det er jo heller ikke sånn at det automatisk er skyld- og æresdeling på alt. For eksempel kan jo faktisk ikke Coolen lastes for den fysiske formen til spillerne i noen grad, det er hundre prosent Kåre. Skademarerittet er jo også Kåre, og selvsagt en god porsjon generell uflaks.

Den kvaliteten vi har bygd opp i spillerstallen, derimot, er jo i alle fall ikke Coolens fortjeneste, den æren ligger jo hos Kåre og klubben generelt over de siste årene.

Men et enkelt argument for at det er trener-Coolen, og ikke trener-Kåre, som tipper balansen i retning seriegull for oss er jo poengsnittet. 2,06 under Kåre - med både Brann og Molde hjemme - er vesentlig og signifikant dårligere enn Coolens 2,30 med begge hovedutfordrerne våre på bortebane, med en skadekrise av dimensjoner, og parallelt med E-cupkamper som vanligvis stjeler fokus og poeng.

Et argument for at Kåres RBK 2018 var like bra eller bedre bør i alle fall forklare denne spriken på noe annet enn et 'hvem vet hvor høna flakser'-nivå.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 13.11.2018 14:38    Post subject: Reply with quote

Det er også en vesentlig forskjell i stillingen. Kåre var (langsiktig) hovedtrener, mens Coolen ble ansatt som caretaker. Sistnevnte ble aldri hentet til klubben, ei heller "kastet" inn i rollen på A-laget med mål om å bli permanent hovedtrener.

Jeg har ikke fått med meg at noen har ytret sterkt ønske om å ansette Coolen permanent - det har han ikke overbevist nok til, men at de fleste målbare kriterier er tildels markant bedre under en midlertidig løsning satt inn for å gi tid til å finne den permanente forteller i hvert fall meg en hel del om at sparkinga av vår forrige permanente var både riktig og nødvendig.

For meg blir det helt feil og langt på vei urettferdig å ta utgangspunkt i at Coolen skulle rette opp det som var feil da han kom inn; det var ikke det han ble ansatt for. Det er det hovedtreneren ansatt etter pågående prosess som skal gjøre - og måles etter. Kåre ble ikke sparket for å gjøre plass til Rini, det var Rini som ble hanket inn som det antatt beste tilgjengelige interne alternativet for å fylle rommet etter det man så på som en nødvendig sparking, og jeg er ikke i tvil om at styret og klubben tok en bevisst risiko ved å gjøre det sånn. Sesongen kunne gått til helvete, men de så altså på det som riktigere å ta sjansen på Coolen fremfor å fortsette med Ingebrigtsen. Derfor står jeg for at Coolen gjorde akkurat det vi kunne håpe på, med seriegull med mulighet for the double, og gruppespill i Europa med pengene det bringer med seg. Jeg tviler på om selv Eggen ville klart å gjøre dette laget særlig slagkraftig i Europa League gitt kampprogram og skadesituasjon, samt grunnlaget individuelt og kollektivt Kåre ga fra seg.

Sesongen var tragisk på veldig mange nivåer for vår del, og jeg har i lang tid kun ventet på at den skulle ta slutt. Når vi allikevel ender opp med å innfri så å si alle målsettinger, er det allikevel vanskelig å slakte alt og alle. Det hører selvfølgelig med til historien at motstanden i Eliteserien har vært mildt sagt fordelaktig for oss, og at Europa-eventyret ble mer som en Eli Roth-film, men vi oppfylte nå uansett kriteriene for en suksessesong utifra målsetningene klubben har. Under Coolen fikk vi seriemesterskapet som gir mulighet for neste trener å prøve seg på Europa neste år, og det er faktisk det viktigste med årets sesong.
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 13.11.2018 14:40    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Da skjønner jeg, Bananskrue.

Kilde
Konradsen wrote:
- Den treningsuka som vi har hatt etter at vi ble samlet etter ferien, har vært den desidert beste som vi har hatt i hele år. Det er selvfølgelig veldig bra, men kanskje også litt rart. Det setter ting i perspektiv i forhold til hva vi har surret med så langt i år.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 13.11.2018 14:56    Post subject: Reply with quote

Å skulle finne grunner som taler for at Coolen har gjort det bedre enn Kåre i år er som å diskutere hvilke nyanser av kolera som er mer behagelig enn pest.

Kåre leverte ifra seg laget i en dårlig forfatning som ga Rini vanskelige vilkår for resten av året samtidig som Rini ikke hadde egenskapene til å trylle. Heldigvis for alle sto årets spiller Andre Hansen frem og berget året (resultatmessig).
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 13.11.2018 15:51    Post subject: Reply with quote

kåre var inne i en veldig negativ trend. Å si at han nok hadde tatt seg inn igjen i løpet av høsten er veldig enkelt å si da det er umulig å motbevise. Logikken sier at trenden nok hadde fortsatt. Det er det samme som å sparke en trener som taper 11 av sine 13 første kamper. Så kommer det en inn som vinner 8 av sine 10 neste. Latterlig da å si "Hadde x fått lov til å fortsette så hadde nok også han snudd trenden".

Coleen gjorde jobben, enkelt og greit. Han er vikar, han ble midlertidig forfremmet for å holde skuta flytende. Det har han gjort med glans. Folk motsier seg selv så mye her inne at det er latterlig. Vi er soleklart den minste klubben i gruppa vår. Alle de tre andre lagene har mye bedre økonomi og spillere som alene er verdt mer enn hele stallen vår. Med logikken til en del her så burde Ranheim og Sandefjord fint kunne konkurrere mot RBK. Det er mye større forskjell økomomisk mellom oss og de andre lagene i gruppa en mellom oss Ranheim, Sandefjord etc. De som skriker om hvor tragisk det er at vi taper i E.L. skriker minst like høyt over hvor tragisk det er at vi taper mot minilag i serien.

Stikker man fingeren litt i jorda så forstår man at skal man lykkes i Europa må man for det første ha de beste spillerne tilgjengelige og i veldig god form og ikke minst flyt. Like viktig som dette er at man har eget angrepsmønster som gjør at spillerne kan spille ballen raskt for de vet hvor løpene kommer og kan spille mye i blinde. Sist men ikke minst må man ha en "gylden" årgang. Hvor man er heldig å ha 3 - 4 spillere som enda ikke er oppdaget av de store klubbene men som etter bra spill i Europa går for 20 - 30 millioner og senere selges videre for 50 - 100+ millioner.

Coolen er ikke den nye hovedtreneren og skal derfor heller ikke dømmes etter det. Latterlig å sitte å kritisere en nødløsning som har ført laget til seriegull med bedre poengsum enn 2017 (61) og nesten lik poengsum som 2016 og 2015 dersom vi vinner også siste kampen. Ender vi opp i 66 poeng så har vi faktisk veldig normal poengsum for en serievinner.

Det er ikke Coolen som skal revolusjonere spillestilen vår i løpet av vikarperioden sin, det er forhåpentligvis den nye treneren som skal gjøre det i løpet av 2019 sesongen.
kristobal
Legende

PostPosted: 13.11.2018 16:12    Post subject: Reply with quote

Resultatene under Coolen har vært bra.
Spillets underholdningsverdi ble bedre en liten stund.

Største problemet til Coolen er at han har en total mangel på sjarm og engasjement, noe som er viktig for en trener i RBK når de holder til i underholdningsbransjen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henning
Legende

PostPosted: 13.11.2018 16:20    Post subject: Reply with quote

Har null problemer med ei nitrist kjeks som trener dersom han leverer bra spill og resultater. Problemet til Coolen er at han ikke har levert merkbart bedre spill og det er ingenting i CVen hans som tilsier at han skal gjøre det i 2019.
Back to top
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 13.11.2018 16:54    Post subject: Reply with quote

Konradsen wrote:
- Den treningsuka som vi har hatt etter at vi ble samlet etter ferien, har vært den desidert beste som vi har hatt i hele år. Det er selvfølgelig veldig bra, men kanskje også litt rart. Det setter ting i perspektiv i forhold til hva vi har surret med så langt i år.

Husker denne, og er fortsatt like sjokkert. Meget kontroversiell uttalelse, og viser tydelig at Kåre var havnet inn i en skikkelig blindvei.

For dem som tror at RBK ville hentet seg inn ila. høsten eller blitt bedre, er det enkelt å minne om at det var samme kritikk i 2017. Og også deler av 2016. Og Kåre uttalte at i 2018 skulle RBK opp igjen, score flere mål, etc.

Altså, RBK har scoret færre mål under Kåre i 2018 og '17 enn under Hamrén. At Nils Arne Eggen skal vitne for RBK i januar... det er fasit. Ferdig snakka.

Coolen har gjort, etter omstendighetene, gjort en prisverdig innsats. Ikke magisk, men bedre enn det ville gått med Kåre og Hoftun.
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 13.11.2018 17:59    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Det er det samme som å sparke en trener som taper 11 av sine 13 første kamper. Så kommer det en inn som vinner 8 av sine 10 neste. Latterlig da å si "Hadde x fått lov til å fortsette så hadde nok også han snudd trenden".

For en latterlig sammenligning. Du kan ikke ha fått med deg mye i år.

Vi lå ett poeng bak Brann da Coolen tok over, etter å ha ligget 6 poeng bak på det meste og var inne i en oppsving. Da hadde laget til Kåre blant annet levert en oppvisning mot Vålerenga som var bedre enn noe av det vi så under Coolen, noe som sier alt om hvor svake prestasjonene har vært under sistnevnte.

Faktum er at laget er like bedritent nå som under Kåre, og det har hatt null utvikling. Ingenting er bedre. Vi scorer ikke flere mål, vi skaper ikke flere sjanser, og vi er i hvertfall ikke tryggere defensivt.

Dette gullet har vi tatt utelukkende fordi brann solgte seg fra gull og hadde en trener som nærmest pratet ned det potensialet som lå i laget. At vi vinner ligaen i en liga der ingen andre lag har som mål som eller ser for seg å kunne vinne den, sier faktisk ingenting.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.11.2018 18:50    Post subject: Reply with quote

Bra kamp mot Enga ja, ikke bra mot Sandefjord og ålreit mot Tromsø.

Uten en udugelig dommer fra Bulgaria hadde RBK røket mot Valur. Synd vi ikke kan få svar på hva menigheten hadde ment om trenersparking etter pinlig exit mot islandske amatører.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 13.11.2018 19:10    Post subject: Reply with quote

Du kan ha den virkelighetsoppfatningen du bare vil SHJINNJWÆST. Deg om det. Faktum er at poengfangsten er det ikke noe å si på. Alle lag taper og vinner kamper i løpet av en sesong. Alle lag kjøper og selger spillere i løpet av en sesong. Det er en del av fotballen. Dersom og viss om vinner ingen kriger. Det laget som takler alle utfordringer best i løpet av sesongen vinner serien, punktum. Så får du grine så mye du bare vil og rakke ned på alt og alle, trist for deg med slike negative holdinger til alt og alle.

Det er kanskje en grunn til at vi har en vikar som trener og driver og leter etter en ny trener. Alle, styret inkludert visste særdeles godt at laget kunne bli både bedre eller verre med en vikar ut året. At du er så veldig overrasket over dette sier vel egentlig mest om deg. Man skal som supporter prise seg lykkelig over at en vikar klarer seriegull og cupfinale i påvente av den treneren man faktisk forventer fremgang med. Mye usakelig innlegg her går knallhardt ut mot Coolen som om han var den nye treneren med 4 års kontrakt og 5 millioner i årslønn.

Selv er jeg lykkelig for seriegull, gleder meg til cupfinalen og ikke minst veldig spent på hvilken trener vi ender opp med. Forstår vel egentlig godt at du er så sur og bitter siden du vel er en av de som hele tiden har sagt at styret bare har ett navn på blokka og det er Coolen? Er sikke på at du tar like mye feil som en som bombatisk var sikker på at det bare var snakk om dager før Henriksen og Hoftun fikk jobbene sine tilbake. Dere er nok naboer i deres egen alternative virkelighet.
muppet
Proff

PostPosted: 13.11.2018 20:37    Post subject: Reply with quote

Coolen gjorde den jobben han ble satt til på en grei måte. Seriemesterskap og gruppespill i EL i boks, cupfinale lire rundt hjørnet. Skal ikke klage på det. Styret uttalte også at de tok en sjanse, og at sesongen kunne ende uten gullmedaljer etc. men mente at det grpet de tok med å sparke Kåre var riktig uansett.

Nå er Coolens tid som trener staksmover og han skal ha en stor takk for åmha loset laget til godkjent resultat, til tross for evt. mangler mtp utvikling som tross allt ikke var det viktigste fokuset når han tok over.

Bare lagutak og bytter i bortekampen mot lsk er nok til å skjønne at han er uaktuell som hovedtrener fra neste sesong. Spillerene var neppe imponert over den der, ei heller jeg. Wink

Takk for greit utført jobb Rini og lykke til med returen til akademiet neste sesong RBK
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 13.11.2018 21:52    Post subject: Reply with quote

Trenden var i alle fall ikke positiv for Kåre, så helt greit at han fikk fyken. Dessverre har ikke underholdningsverdien vært den store under Coolens 13 kamper heller. Dog litt bedre.

Poengsnitt
2015 : 2.3
2016 : 2.3
2017 : 2.03
Vår 2018 : 2.05
Høst 2018 : 2.31

Målsnitt
2015 : 2.43
2016 : 2.17
2017 : 1.9
Vår 2018 : 1.63
Høst 2018 : 1.85

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 14.11.2018 08:03    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Resultatene under Coolen har vært bra.
Spillets underholdningsverdi ble bedre en liten stund.

Kan du vennligst være konkret? Når har resultatene vært bra? For resten av Fotball-Norge har ikke sett noen framgang etter Kåres exit.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 14.11.2018 08:21    Post subject: Reply with quote

kristobal skrev "bedre", NilsArneEggenErKongen skrev "bra". Det er en ikke uvesentlig nyanseforskjell der. For at kristobal sitt utsagn skal holde vann, trenger det bare å ha blitt litt bedre enn Kåre 2018. "Beviset" på det finner du i posten over din egen.

Ingen kunne vel forvente noen skarp oppsving av Coolen, og det har vi heller ikke fått. Han var en vikar som måtte ta over i en fryktelig kjip situasjon, og han gjorde det helt greit. Det er vel alt kristobal påstår.
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 14.11.2018 08:27    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
kristobal skrev "bedre", NilsArneEggenErKongen skrev "bra". Det er en ikke uvesentlig nyanseforskjell der. For at kristobal sitt utsagn skal holde vann, trenger det bare å ha blitt litt bedre enn Kåre 2018. "Beviset" på det finner du i posten over din egen.

Ingen kunne vel forvente noen skarp oppsving av Coolen, og det har vi heller ikke fått. Han var en vikar som måtte ta over i en fryktelig kjip situasjon, og han gjorde det helt greit. Det er vel alt kristobal påstår.

Feil - igjen. Han skrev at resultatene har vært bra og at underholdningsverdien har vært bedre. Jeg spurte hva som har vært bra all den tid resten av Fotball-Norge mener det motsatte. Du kan lese en drøss av artikler og meningsytringer på de største norske nettavisene. De aller fleste er klinkende klare - DET ER INGEN FRAMGANG Å SPORE UNDER COOLEN.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 14.11.2018 08:30    Post subject: Reply with quote

Et par gutter her må lære seg å lese, tror jeg. Coolen har jo faktisk levert et marginalt bedre poengsnitt på sin halve sesong enn Kåre har klart med klubben noen gang, faktisk.

Hvis ikke det er resultatmessig 'bra', så må noen enten pusse brillene eller forventningene sine.

Og så var det det med stråmenn da. Hvem er det egentlig det argumenteres mot, når det argumenteres så flammende for at Coolen ikke skal få fortsette? Er det noen som mener han bør være trener i 2019? Noen som fortsatt tror det? (bortsett fra de som mente det var åpenbart at vi kom til å tape 6-0 i Bergen, og at alle med andre syn var naive idioter).
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 14.11.2018 08:50    Post subject: Reply with quote

Heisann, jeg var sikker på at jeg leste "bedre" hos kristobal, får skylde på tidlig morgenhjerne som leverte rusk.

Uansett, da får jeg ta den posisjonen jeg tildelte kristobal ved en feil - jeg synes at en del ting har blitt noe bedre under Coolen enn under Kåre, som godt kan leses ut av statistikken til JohnTiger. Det betyr ikke at det på noen som helst måte er tilfredsstillende. Bortekampen mot lsk får stå som stjerneeksemplet på hvordan jeg ikke vil se RBK i Norge.

Hvis vi konstruerer en skala fra 1 til 10 hvor vi skal plassere trenerne basert på hva de fikk ut av potensialet i RBK-troppen i 2018 gitt forutsetningene de startet med, gir jeg Kåre en 2, mens Coolen havner et sted rundt 5.

At "Fotball-Norge" mener det motsatte tar jeg ikke så tungt. De mener hva som helst så lenge det kan slå dårlig ut for RBK.
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 14.11.2018 12:48    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Heisann, jeg var sikker på at jeg leste "bedre" hos kristobal, får skylde på tidlig morgenhjerne som leverte rusk.

Uansett, da får jeg ta den posisjonen jeg tildelte kristobal ved en feil - jeg synes at en del ting har blitt noe bedre under Coolen enn under Kåre, som godt kan leses ut av statistikken til JohnTiger. Det betyr ikke at det på noen som helst måte er tilfredsstillende. Bortekampen mot lsk får stå som stjerneeksemplet på hvordan jeg ikke vil se RBK i Norge.

Hvis vi konstruerer en skala fra 1 til 10 hvor vi skal plassere trenerne basert på hva de fikk ut av potensialet i RBK-troppen i 2018 gitt forutsetningene de startet med, gir jeg Kåre en 2, mens Coolen havner et sted rundt 5.

At "Fotball-Norge" mener det motsatte tar jeg ikke så tungt. De mener hva som helst så lenge det kan slå dårlig ut for RBK.

Jeg synes en som skrev et innlegg tidligere her inne om Coolen har et godt poeng. Han skrev at det virker å være slik at alt som er bra eller går bra med RBK tilskrives Coolen. Det som er dårlig med RBK tilskrives Kåre. Det blir for endimensjonalt. Og det virker å være den øvelsen flere av Coolen-tilhengerne utøver. Å utelukkende se på poengsnitt blir som at Pål Andre Helland hardnakket hevdet at han sprang nok i henhold til fysiske målinger selv om alle kunne se at den springinga han gjorde på banen i liten grad var hjelpsom defensivt og at Nils Arne hadde helt rett når han sa at å spille med Helland og Bendtner var som å spille med 9 mann. Spillet har under Coolen ikke vært bra. Det kan du selvfølgelig mene, men for de fleste som går på Lerkendal, og nei de er ikke på Lerkendal for å rakke ned på laget, så har RBK framstått som nitriste offensivt. Det har vært VM i tversover og støttepasning. Det var nok noe liknende under Kåre, men ikke f...om det er blitt bedre under Coolen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 32, 33, 34  Next
Page 26 of 34

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb