| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.09.2018 12:01 Post subject: |
|
|
| Han hadde knekt kneet. |
|
| Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 17.09.2018 12:04 Post subject: |
|
|
Hahahaha, nå lo jeg godt _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
| Back to top |
|
 |
SFL Senior
|
Posted: 17.09.2018 14:48 Post subject: |
|
|
| Var litt usikker da jeg ikke hadde lest noe om det, men - i følge whoscored.com fikk Jebali sin debut for det Tunisiske landslaget forrige helg (innbytter i det 82' minutt). Hyggelig for både ham og RBK. Måtte markedsverdien skyte igjennom taket! |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 17.09.2018 15:08 Post subject: |
|
|
| Krokodil Dundee wrote: | | Tenk om det var Søderlund som fikk den sjansen på corneren. Han hadde skutt ned et Norwegian fly. |
Haha! |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 17.09.2018 15:33 Post subject: |
|
|
Haha. Den var god.  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.09.2018 19:05 Post subject: |
|
|
- Hva sier du nå, Gauseth?
- Han er jo ingen tradisjonell flanke som Rosenborg har vært kjent for å bruke. Det var også grunnen til skepsisen min rett etter overgangsvinduet, men de lar han jo spille på det han er god på når han kan trekke innover. Da er han jo ikke en tradisjonell Rosenborg-ving, slik som Yann-Erik De Lanlay eller «Mini» Jakobsen, hvis vi skal tenke ennå lengre tilbake, sier Christian Gauseth til Nettavisen.
- Nå står han med fire målpoeng på like mange kamper i serien. Hva synes du om han så langt?
- Han har vært en åpenbaring og sjokkerende god. Han har avgjort omtrent alle kampene han har spilt. Så mye mer dominerende enn han er nå, går det knapt å være på så kort tid, sier Gauseth til Nettavisen.
Les mer: Eurosport-Gauseth slaktet RBKs Jebali-kjøp. Dette sier han nå |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 20.09.2018 19:10 Post subject: |
|
|
Hva er det egentlig Gauseth mener med tradisjonell RBK-flanke? Jebali er ganske lik Helland (som i god skuddfot, men lite fart) som har spilt fast i lang tid. Rosenborg har i lang tid spilt med innovervinger. Har ikke Gauseth fått med seg dette? _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.09.2018 19:20 Post subject: |
|
|
Rosenborg-vinger kan velge mellom å være Derek eller Mini, tydeligvis. Bare det å bedømme en spiller utifra rollen man tror de skal bekle, sier litt om nivået på ekspertene her til lands. Slaktes Denic fordi han hverken er Brandhaug eller Selnæs også da, eller?
Fjott. Det eneste disse byttingene er eksperter på, er å uttale seg om ting de egentlig ikke kan noe særlig om med en fremtoning som om de faktisk kan mer enn mannen i gata. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.09.2018 21:00 Post subject: |
|
|
| Hvis jeg fikk BETALT og ressurser til å se hver kamp i dybden hadde jeg glatt gjort en bedre jobb enn 50% av ‘ekspertene’. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.09.2018 22:08 Post subject: |
|
|
Du er herved ansatt. Bare møt opp ved kommentatorbua neste kamp. Folkekrav.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 23.09.2018 14:03 Post subject: |
|
|
| Hva er en tradisjonell RBK-flanke? Rollen ble gjennom årene med Nils Arne alltid tilpasset den aktuelle spillers ulike styrker. |
|
| Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 23.09.2018 14:15 Post subject: |
|
|
Hvem bryr seg om Gauseth!?
Han er jo bare Jönsson med styggere dialekt. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 23.09.2018 14:23 Post subject: |
|
|
Har ikke noe sansen for Gauseth, men syns skepsisen hans på forhånd her var helt legitim. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.09.2018 15:05 Post subject: |
|
|
Skepsisen er forståelig, og det var mange her inne som stusset da vi slang 10-12 millioner i bordet for en - for de fleste, ukjent spiller fra nedre del av Allsvenskan.
Når han går ut så høyt, tungt og bastant og nærmest slakter hele logistikk-apparatet i Rosenborg etter noter før han har sett et spark på ballen, fortjener han imidlertid hvert gram av tyn han kan få. Disse liksom-ekspertene som skyter fra hofta og skriker fra hustak rundt ting de åpenbart ikke har greie på, bør tofotstakles hver gang de bommer på ball av prinsipp. Det er kanskje eneste måten å få endret ting på, i det minste nærme seg en faglig avskilting slik at pisset deres ikke tillegges særlig vekt og tid. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 23.09.2018 16:00 Post subject: |
|
|
Jeg liker Gauseth jeg, har med tiden klart å se forbi dialekten og han er som regel på ball i sin kritikk. Dog bomma han uten tvil med Jebali, alltid lett å si i etterpåklokskapens navn. Men han satt jo også å messa om at "Jebali har ikke spilt noe særlig med ving i Hammarby", så at han mangla en del info her, er det liten tvil om.
(for de som lurer; Jebali har aldri spilt i Hammarby) _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.09.2018 16:09 Post subject: |
|
|
En ting er at "ekspertene" av og til kan bomme. Hvis noen hadde rett i alt de mente om enhver spiller hadde de sikkert blitt verdens beste trener. Det får man tåle, det er en upresis vitenskap å skulle mene noe om denne bransjen.
Men en del av dem skal alltid gå ut så forbanna HARDT, og det er DA jeg sliter med å ta dem på alvor. Jeg vet ikke om det er tv-kanaler og aviser som insisterer på at de alltid uttaler seg i overskrifter og krigstyper, men det blir umulig å tenke at de fleste av dem kan stoles på når de holder på sånn.
Dette gjelder eksperter, journalister, kommentatorer.. Så fort jeg så at TV2 hadde rettighetene til EL skjønte jeg at det blir en del Jesper Mathiesen - som forsåvidt virker som en fornuftig nok fyr - og tenkte "Lurer på om det blir en del bastante uttalelser" med tunga i kinnet. Det er kanskje væremåten deres. Akkurat som når han ene nordlendingbror Nilsen kommenterte litt på TV i en periode og stadig brukte "forklarings-tonefallet" sitt. De har noen mønstre de ikke kommer seg ut av (om de i det hele tatt forsøker). _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
TomasH Proff
|
Posted: 23.09.2018 16:17 Post subject: Issam Jebali |
|
|
Gauseth har vært god i mange analyser i år, men bommet 100% (grunnet skuffelse over Rbk-seier på Valle, og Molde akterutseilt) i analysen etter Vif - Rbk
"ViF spiller fantastisk, og Rbk middelmådig" Rbk "går etter å skade Abu"
Ingen av taklingene på Abu var over streken, kanskje med unntak av en som gav gult kort?? Husker ikke helt. . Abu tråkka over uten noen Rbk spillere i nærheten; og Gauseth påstaår at Rbk skada Abu, og at de planla å gjøre det pga uttalelser på forhånd
100% bak mål |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2827 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 23.09.2018 17:50 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: | | Jesper Mathiesen - som forsåvidt virker som en fornuftig nok fyr |
Hm. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.09.2018 18:26 Post subject: |
|
|
Det er min måte å si "Jeg er ingen fan, men han kan sikkert sine saker".
Eller noe. Jeg husker han slang litt med trynet mot RBK når han var aktiv og har mislikt ham siden.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 23.09.2018 18:30 Post subject: |
|
|
Uenig i at Brann ble utpekt som overgangsvinnere av flere eksperter, men enig skepsisen rundt Jebali. Synes Gauseth snakker godt for seg, og forklarer jo greit grunnen for sin slakt.
Ingen tvil om at Jebali er en god fotballspiller med eminent skuddteknikk, men jeg skulle heller sett en mer klassisk ving med fart og raske tyngdeoverføringer bekle venstreving. (Tenk: Samuel) Denne mangelen fikk vi smertelig se både mot Vålerenga og Celtic. Men når man scorer mål og har assists, er det vel ikke så mye man kan klage over. Jeg har personlig lyst til å se Jebali som spiss; da kan vi endelig få en spiss det lukter mål av. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.09.2018 20:05 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: | | Akkurat som når han ene nordlendingbror Nilsen kommenterte litt på TV i en periode og stadig brukte "forklarings-tonefallet" sitt. |
Åhååh du, ikke snakk! Nå irriterer jeg meg generellt over Steinar Nilsen da, snakk om usjarmerende type. Sur, sutrete besserwisser. Han får gjerne holde seg borte fra TV for all framtid. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.09.2018 20:57 Post subject: |
|
|
| SeG wrote: | Men han satt jo også å messa om at "Jebali har ikke spilt noe særlig med ving i Hammarby"
(for de som lurer; Jebali har aldri spilt i Hammarby) |
Ja men da var jo det spot on, det, da, forsåvidt. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 23.09.2018 21:04 Post subject: |
|
|
Det at han står og signaliserer at her var det hands kan han luke vekk, Jebali og en annen stoppet helt opp der de burde ha jaget ball til fløyta eventuelt går. Kunne fått bra målsjanse hvis de hadde gjort det, Sarpsborg kunne fått kontring siden de ikke gjorde det.
De må da være vant til at dommeren er imot oss nå. |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 23.09.2018 21:12 Post subject: |
|
|
| God kamp. Eneste utenom Bendtner som klarer å holde på ballen når han blir spilt opp på. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 23.09.2018 22:02 Post subject: |
|
|
| Han er meget dyktig på å holde ballen i laget. Problemet hans er ofte dårlige valg og avleveringer. |
|
| Back to top |
|
 |
|