Utskrift fra rbkweb.no

Mange friere til RBKTV
Skrevet av Thomas Myren, 3. februar 2009, 15:18

Den nye medieavtalen til norsk fotball fører til atskillig flere aktører på markedet. Alle vil gjerne samarbeide med RBKTV.



TV2-monopolet ble brutt ved nyttår, og NRK er tilbake i manesjen. På nett er krigen enda større. Adresseavisen (100% Fotball), VG og tv2.no skal alle vise samtlige 240 seriekamper, og prøver å knytte til seg eksklusive avtaler med klubbene.

- Vi har god dialog med disse tre nettaktørene, og skal ha møter med alle i disse dager, forteller leder for medieavdelinga i Rosenborg, Nils Heldal, til rbkweb.no.

RBKTV har i to år samarbeidet med TV2. Kampmagasiner har blitt sendt på både TV2 Zebra og TV2 Sport, og det siste året har hele nettløsninga vært driftet på tv2.no. Spørsmålet er altså om Rosenborg akter å fornye denne kontrakten eller finne en ny partner.

- Egentlig kan jeg ikke si noe før etter denne uka, kommenterer Heldal.

I den foregående medieavtalen måtte klubbene vente til dagen etter kamp før de fikk legge ut høydepunkter på sine egne nettsider. Nå er sperrefristen fjernet, og det skaper nye muligheter.

Direktesendte kamper vil fortsatt kreve abonnement eller enkeltkjøp, men både høydepunktene og intervjuene forblir gratis.

- Vi er allerede inne i året, og vi fortsetter slik det har vært. Jeg tror brukerne vil merke liten forskjell om vi bytter samarbeidspartner. Men vi kommer uansett til å lansere ny nettside rundt 1. mars. Vi kommer blant annet til å gå fra 8-9 til 18-19 saker på forsida, sier Nils Heldal.

PS! Rune Bratseth sin Adressa-avtale er inngått uavhengig av RBKTV.

nyheter
forum