Utskrift fra rbkweb.no

Reitan skifter logo
Skrevet av Thomas Myren, 17. desember 2007, 14:40

Reitan-gruppen har bestemt seg for igjen å profilere Rema 1000, og ikke Narvesen, på Rosenborg-draktene.

RBK har hatt Reitan-gruppen som hovedsponsor siden 2000. De første seks årene var det Rema 1000 som preget draktene, men i forbindelse med forlengelsen av kontrakten foran 2006-sesongen ble det bestemt at logoen til et annet datterselskap, Narvesen, i stedet skulle bli vist fram.

Med to år igjen av avtalen, bytter man nå altså tilbake til Rema 1000.

- Vi føler det er naturlig for både Reitan-gruppen og Rosenborg. Rema 1000 har jo sitt utgangspunkt i Nonnegata på Rosenborg, og rett opp i gata på løkka sprang de jo og spilte fotball. Det er jo Rema 1000 som er trønderbedriften vår, sier Rema-direktør Ole Robert Reitan til rbk.no.

Avtalen er altså ikke forandret, det er bare selve logoen som blir skiftet ut. Kontrakten er verdt 7-10 millioner kroner i året for RBK, avhengig av sportslige prestasjoner.

De samlede sponsorinntektene var i år budsjettert til 41 millioner. Det er antatt omtrent samme beløp også i 2008.

Kontraktslengder for de største sponsoratene:

Rema 1000: 2006-09
Adresseavisen: 2006-09
Bygger'n: 2006-09
Coca-Cola: 2006-09
Fokus Bank: 2006-09
Shell: 2007-09
Telenor: 2007-09
NTE: 2007-09
Adidas: 2005-12

nyheter
forum