Utskrift fra rbkweb.no

- Fordel med tanke på publikum
Skrevet av Thomas Myren, 21. februar 2023, 17:41

Rosenborg håper at den nye TV2-avtalen lokker folk til Lerkendal.


Foto: Thomas Karlsen, Karlsen Foto

Bare fem kamper i vårsesongen på vanlig TV (17.02.23)
Belønning for historiske prestasjoner (24.11.22)
Dobler TV-inntektene fra neste år (30.06.22)

- Vi har stor tro på at TV2 kommer til å løfte hele eliteserien, noe som vil være positivt for klubben på flere fronter. TV2 kommer inn med nye og spennende tanker både for de som ser på TV og publikum på stadion, vurderer daglig leder Tore Berdal overfor rbkweb.no.

Håpet er blant annet at omtale og reportasjer i sportsnyhetssendingene gjennom uka vil fungere som god reklame for kampene i helgene.

At hele seks av åtte hjemmekamper i vårsesongen bare blir vist på nett-TV, vil forhåpentligvis også bidra til at flere supportere heller kjøper kampbillett på stadion.

- Vi tror at flere kamper bak betalingsmur på nett vil være en fordel med tanke på publikum på Lerkendal. Men dette er ikke noe eksakt vitenskap, det er mye annet som også spiller inn. Heldigvis ser det ut som interessen er veldig god så langt med tanke på sesongkortsalget, kommenterer Rosenborg-sjefen.

6000 sesongkort ble solgt i fjor. For ei uke siden hadde 6400 sikret seg fast plass. Målet er 8000 solgte.

Parallelt vil TV-inntektene øke kraftig. Det er mulig at RBK med seriegull vil få over 50 millioner kroner. Til sammenligning var inntektene med forrige gull i 2018 på 31 millioner.

- Den nye TV-avtalen vil bety en betydelig økning i inntekter for RBK. Dette har stor betydning for klubben, spesielt med tanke på økte kostnader som følge av inflasjon og økte renter, påpeker Berdal.

nyheter
forum