Selger «renere» trøyer
Skrevet av Thomas Myren, 20. mars 2015, 16:54
Det er forskjell på trøyene som Rosenborg spiller i og trøyene som blir solgt til supporterne.
I fjor valgte Salmar ikke å betale for å ha logoen sin på ermet på trøyene som blir solgt. I forbindelse med
kontraktsforlengelsen i vinter valgte også Telenor samme løsning.
- Men logoene er mulige å få trykket på for de som ønsker dette, påpeker salgssjef Harald Lundemo overfor rbkweb.no.
Rosenborg bestemte seg for å
bruke reserve- og tredjedrakter i treningskampene hittil i vinter. I dag ble den nye hjemmedrakta vist fram, men den var en dårlig bevart hemmelighet da utforminga er som i fjor. Og dessuten er
de nye logoene til Sparebank1 og Coop avslørt for lengst.
Nyheten i dag ble i stedet at TrønderEnergi har inngått ny ettårskontrakt, og tar over for HENT som sponsor på framsida av shortsen - også på utgaven for salg. Forhandlinger med HENT om forlengelse pågår imidlertid ennå.
- Det er fortsatt mulig å selge plasser bak på shortsen og på strømpene. Jeg kan ikke utelukke at vi gjør det, kommenterer Lundemo.
Rosenborg budsjetterer med sponsor- og VIP-inntekter på 71 millioner kroner i år.
PS! Tredjedrakta har en litt ny utforming i år fordi RBK velger denne blant standardkolleksjonen til Adidas.