Utskrift fra rbkweb.no

Kommentar: Prøveklut?
Skrevet av Thomas Myren, 6. februar 2015, 20:57

Sparebank1 tror kvantitet er bedre enn kvalitet når de inntar hedersplassen på Rosenborg-drakta.


Foto: rbk.no
Slik som rbkweb.no fortalte tidligere i uka, er utforminga til draktene like som i fjor, men nevnte Sparebank1 Midt-Norge og Coop gjennom Trondheim og omegn samvirkelag tar over bryst og rygg.

Denne forandringa syns Rosenborg er verdt å markere gjennom å lansere ei og ei drakt. Hjemmedrakta blir først å se når seriestart nærmer seg.

I ettermiddag ble bortedrakta i svart presentert, og blikkfanget var naturligvis at Sparebank1 ikke nøyer seg med én logo. I stedet fyller de på med ett-tallet sitt under standardsignaturen sin, slik at både bryst og store deler av magen blir dekket.

Tydeligvis har bankfolket ikke tatt til seg de positive tilbakemeldingene fra supporterne etter offentliggjøringa av avtalen i fjor. Da nøyde Sparebank1 seg med nevnte standardlogo.

I stedet har administrerende direktør Finn Haugan tydeligvis hengt seg opp i ei dum og muligens misunnelig slengbemerkning av Odd Reitan i Rema 1000:

- Odd syntes det var litt stusselig, at det vistes litt dårlig. Vi må jobbe litt med det i løpet av høsten, hvordan vi skal vises godt, sa Haugan til rbk.no.

Blåøyd som jeg er, kan jeg håpe at Sparebank1 bare har lagt fram en prøveklut for å finne ut hvor grensa går. Dessverre tror jeg de ikke bukker like lett under som Narvesen gjorde i 2005 etter at både media og supportere stilte spørsmål om både fargebruk og størrelse på logoen.

Uansett bør de snarest ta til seg ramaskrikene som har kommet i ettermiddag og i kveld.

Personlig ser jeg to alternativer:

1. Fjern det store ett-tallet.

2. Forminsk begge logoene og flytt ett-tallet øverst.

For poenget er vel at flere enn bare spillerne skal ikle seg drakta de kommende årene?

nyheter
forum